X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
חמושים פלשתינים בג'נין [צילום: נאסר אישתייה/פלאש 90]
האתגר הביטחוני של הרש"פ
הרש"פ נתקלת בהתנגדות חמושה של ארגון הג'יהאד האיסלאמי למבצע הצבאי שבו החלה להחזיר את המשילות שלה בעיר ג'נין. ישראל וארה"ב עוקבות בדאגה אחר המבצע, גורם ביטחוני בכיר אומר כי הרש"פ ניצבת בפני אתגר ביטחוני גדול שיש לו השלכות גם על קרב הירושה

חמושים תקפו אמש,בפעם השנייה ברציפות, ביריות מנשק חם את בניין המקואטעה של הרש"פ בעיר ג'נין במחאה על הצהרותיו לתקשורת של מושל ג'נין אכרם רג'וב אשר תיאר את המבוקשים בג'נין כי הינם "עבריינים ואנרכיסטים ביטחוניים".
כמו-כן היו הפגנות של צעירים במחנה הפליטים ג'נין נגד דבריו של מושל העיר בטענה שהדברים נאמרו כדי להכין את הקרקע לקראת כניסה של כוחות צה"ל לעיר. המושל אכרם רג'וב המשיך לאתגר בראיונות לתקשורת הפלשתינית את המבוקשים בעיר, הוא טען כי מאז שנכנס לתפקידו לפני כ-3 שנים לא ראה שום ירי של המבוקשים לעבר כוחות צה"ל או ההתנחלויות באזור ובכך הטיל דופי בפעילות של הקבוצות החמושות בג'נין ותיאר אותן "כפושעים".
מנהיג הג'יהאד האיסלאמי זיאד נחאלה תקף אמש את המצבע של הרש"פ בעיר ג'נין נגד החמושים מארגונו, בכיר הג'יהאד האיסלאמי חדר עדנאן השיב למושל ג'נין בהודעה לתקשורת: "אתה צריך ללכת לרופא עיניים, איש לא יכול לעשות דמוניזציה להתנגדות בג'נין".
הרש"פ החליטה על מבצע מעצרים נרחב והחרמת כלי נשק בעיר ג'נין ובמחנה הפליטים הסמוך לה כדי להחזיר לידיה את המשילות בעיר אותה איבדה בחודשים האחרונים. בעת שכוחות הביטחון של הרש"פ נכנסו בשבוע שעבר למחנה הפליטים ג'נין הם נרגמו באבנים ונאלצו להשתמש בגז מדמיע כדי לפזר את המתפרעים.
על-פי גורמים בכירים בפתח, על המבצע הזה להחזרת המשילות של הרש"פ בעיר ג'נין סוכם בפגישה ברמאללה בין ראש השב"כ החדש רונן בר לבין יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס, ארה"ב וישראל מודאגות מאוד מאובדן המשילות של הרש"פ בג'נין ובחברון, ישראל נותנת כעת למחמוד עבאס "גב ביטחוני" כדי לנסות ולהחזיר את השליטה לידיו לפני שצה"ל יתערב וייקח את העניינים לידיו, שיתוף הפעולה ההדוק בין ישראל לרש"פ נועד למנוע את כניסת ארגון חמאס לוואקום הביטחוני שנוצר בשטח.
בשבועות האחרונים ישנה התרופפות במשילות של הרש"פ בגדה ואיבוד השליטה של מנגנוני הביטחון על הסדר הציבורי בשטחים הנתונים לאחריותה ולשליטתה הבלעדית של הרש"פ, התופעה הגיעה לשיא לפני יותר משבוע בעיר ג'נין בצפון הגדה. עשרות חמושים פלשתינים, לבושים במדי הזרוע הצבאית של חמאס "עז א-דין אל-קסאם" הופיעו בהלוויתו של בכיר חמאס ווצפי קבהא,השר לשעבר לענייני אסירים, ובהלוויה שבה השתתפו אלפי תושבים הונפו דגלים ענקים של תנועת חמאס, הכל מתחת לאפם של מנגנוני הביטחון של הרש"פ שאמורים לשלוט בעיר ג'נין.
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס זעם על האירוע שתמונותיו הופצו בכל רחבי הגדה, הוא הורה לראשי מנגנוני הביטחון של הרש"פ באזור ג'נין לעצור את החמושים של חמאס ומשלא הצליחו לעשות זאת הוא הדיחם מתפקידיהם בצעד חסר תקדים למען יראו וייראו. גורמים ברש"פ מסרו כי מדובר בארבעה קצינים בכירים בעיר ג'נין: מוג'אהד עלאוונה מפקד המודיעין המסכל,מוחמד עבד רבו מפקד המודיעין הכללי, טאלב צלאח מפקד המודיעין הצבאי ובאסם רשיד מפקד הביטחון הלאומי.
הכאוס הביטחוני מתפשט בגדה
מנגנוני הביטחון של הרש"פ עדיין שולטים בשטח, אבל הלכי הרוח ברחוב הפלשתיני הם של כאוס ביטחוני בשטחי הגדה ובמיוחד בעיר חברון שבה יש כ-200 אלף תושבים. כדי להילחם בתופעה הכריזה הרש"פ גם על מבצע נגד סוחרי הנשק בגדה ואיסוף הנשק הבלתי חוקי, במסגרת המבצע, עשו מנגנוני הביטחון הפלשתינים בשבוע שעבר פעילות באזור חברון ושכם,אולם הם הותקפו באבנים ובבקבוקי תבערה. על-פי נתוני הרש"פ, מתחילת השנה ועד היום היו 26 מקרי רצח על-רקע סכסוכים בין חמולות.
בחברון נמשכים אירועי הירי ההדדי בין החמולות המסוכסכות אלעוויווי ואלג'עברי וגם אירועי הצתות בתים, חנויות ורכוש,הסכסוך החל בחודש יולי האחרון בעקבות הרצחו של נהג המונית באסל ג'עברי במרכז העיר חברון שבעקבותיו נאלצה הרש"פ להטיל עוצר על העיר.
הרש"פ איבדה לחלוטין את השליטה במצב הביטחוני בעיר ועל-פי גורמים בחברון כמה נכבדים מהעיר אף פנו בבקשה לעבדאללה מלך ירדן שישלח כוחות צבא לעיר להשליט סדר, דבר שאינו מעשי אך משקף את שנאתם העזה לרש"פ ולעומד בראשה, חברון ידועה כאחד המעוזים של תנועת חמאס בגדה.
הרש"פ נכשלה בכל מאמצי התיווך שלה והמתיחות בעיר חברון לא נרגעת, שתי החמולות ממשיכות בתקיפות הדדיות ומעשי ונדליזם שעלולים להבא לעוד שפיכות דמים למרות שהושגה בעבר הסכמה לרגיעה במצב למשך שנה. פעילים של פתח בחברון איימו בזמנו להציב מחסומים ולמנוע כניסת כוחות הביטחון של הרש"פ לעיר בגלל אוזלת יד שלהם בטיפול בבעיותיה של חברון.
ראש הממשלה הפלשתיני מוחמד א-שתייה נאלץ לבקר בחברון בספטמבר האחרון, הוא נועד עם ראשי מננגוני הביטחון הפלשתינים בעיר ועם בכירי המכובדים שלה, אחר כך קיימה הממשלה הפלשתינית ישיבה ואישרה חבילת פרויקטים חדשים בשווי 30 מיליון דולר עבור העיר והגדלת מספר אנשי הביטחון בחברון, אולם שום דבר לא עזר להפיג את המתיחות בין שתי החמולות היריבות.
המבצע שבו פתחה הרש"פ בעיר ג'נין אמור להימשך כמה שבועות ואחר כך אמורה הרש"פ להתחיל ולטפל ברצינות במצב הביטחוני בעיר חברון. ישראל עוקבת בדריכות אחר הפעילות של הרש"פ כדי לגבות אותה במידת הצורך, גורמי הביטחון בישראל מודאגים מהכמויות הענקיות של הנשק הבלתי חוקי בגדה למרות שרובו משמש לצרכי הגנה עצמית במקרה של ריב חמולות. זהו האתגר הביטחוני הגדול של הרש"פ והעומד בראשה,לשמור על שקט ביטחוני בשטחי הגדה למרות המשבר הכלכלי הקשה.
גם ארה"ב עוקבת בעניין רב אחרי תפקוד כוחות הביטחון של הרש"פ אשר נתמכים בכסף אמריקני בסכום של 30 מיליון דולר בשנה, ממשל ביידן רוצה לוודא שהגנרל מאג'ד פרג' ראש מנגנון המודיעין הכללי הנחשב ל"איש החזק" בגדה אכן מספק את הסחורה.
לפעילות הביטחונית החדשה של הרש"פ יש השלכות גם על קרב הירושה בצמרת פתח, הרש"פ מאבדת משילות בכמה שטחים בגדה בעוד יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס בחיים ומתפקד, אם כך הוא המצב כעת, שואלים גורמי ביטחון ישראלים ואמריקנים, מה יקרה בשטח אחרי שהוא יילך לעולמו? לכן, ארה"ב דורשת מיו"ר הרש"פ מחמוד עבאס שחגג את יום הולדת ה-86 בשבוע שעבר למנות לעצמו סגן ולקבוע מנגנון לבחירת יורשו,עד כה דחה עבאס את כל הדרישות האמריקניות, למקורביו הוא אומר: " הגנים במשפחתי הם טובים, אצלנו חיים עד גיל מאה".

תאריך:  28/11/2021   |   עודכן:  28/11/2021
+רמלה: חשד לפיגוע כושל במהלך הדלקת נר חנוכה
20:52 28/11/21  |  עידן יוסף

חשד לניסיון פיגוע: מטען חבלה הושלך לעבר חצר ביתה של משפחה שהייתה באמצע הדלקת נר ראשון של חנוכה הערב (א') ברמלה. סמוך לשעה 19:00 נשמע פיצוץ אדיר ברחוב משה רבינו בשכונת עמישב. התושבים דיווחו למשטרה וכוחות רבים נמצאים בזירה.
כוחות משטרה שהוזעקו למקום מצאו שאריות של מטען צינור שהושלך למקום, בסמוך מאוד לבתי התושבים. כזכור גם לפני כשלושה ימים נשמע באזור פיצוץ אדיר בשעות הערב וגם שם נבדק חשש למטען (ישראל היום).

+מדפי ספריו של דניאל סילבה
12:45 28/11/21  |  ארי בוסל   |   לרשימה המלאה

בעוד שאותם "ארגונים של זכויות אדם" היו עד כה אורחים חשובים, בני ברית ובני בית, הרי שעתה יהיה היסוס טרם ישבו אתם בבתי קפה ובמסעדות או יעזרו בהם לכתוב את החלטות הגינוי נגד ישראל בפרלמנט הארופאי או בבית המשפט הפלילי הבינלאומי בהאג

מחקים את המציאות [צילום: יעקב נחומי/פלאש 90]
+לחץ מצרי להמשך הרגיעה ברצועת עזה
08:40 28/11/21  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

מצרים מפעילה לחץ על ארגוני הטרור להמשיך ברגיעה הזמנית ברצועת עזה כדי לקדם את המתווה שגיבש המודיעין המצרי לשיפור המצב הכלכלי וההומניטרי ועסקת חילופי שבויים. מחלוקת בין ארגוני הג'יהאד האיסלאמי והחמאס על עבודת פועלים מרצועת עזה בישראל

בני גנץ, עבאס כאמל [צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף
בכירי מפלגת העבודה נפגשו עם עשרות שגרירי מדינות זרות    יו"ר המפלגה, השרה מיכאלי: מפלגת העבודה רואה את עצמה בממשלה הנוכחית כשומרת הסף שלא תאפשר שיתבצעו תהליכים שיסתמו את הגולל על הסכם עתידי עם הפלשתינים
איתן קלינסקי
כדי להחזיר את ארצי אלי, היא חייבת ליטול יוזמה לחלוקת הארץ לשתי מדינות: ירושלים המערבית בירת מדינת ישראל וירושלים המזרחית בירת מדינת פלשתין, כשהמתנחלים עושים דרכם מארץ לא להם חזרה הביתה, חזרה לארצי-לארצם
איציק וולף
הוועדה המקומית לתכנון ולבניה בירושלים אישרה תוכנית לבניית שכונה יהודית חדשה בצפון ירושלים, מעבר לקו הירוק    השכונה תכלול אלפי יחידות דיור, אזורי מסחר ותעסוקה ואזורי מלונאות    שלום עכשיו: איש לא קיים דיון ציבורי או דיון בממשלה על התוכנית המחבלת בסיכויים להסדר קבע
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - המלחת הים, פייק-ניוז, מסך של חול, הסתה, הפרדה כביכול והגנה עצמית    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות, נחת ואושר
יעקב קורי
איך מגשרים על תהום כל כך גדולה? רק על בסיס של אמון אישי והכרה עמוקה בזכויות הצד השני, בחוסר התוחלת של סכסוך מזויין וטרור, ברצון להביט אל העתיד ולא אל העבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il