X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
ישראל תמיד ידעה שהיא נזקקת למשפט העמים רק לעתים נדירות פעלה על דעת עצמה בעצם, פעמיים כאשר דוד בן-גוריון הכריע להפוך את ירושלים המערבית לבירת המדינה וכשנתן חסותו להקים את הכור הגרעיני בדימונה
▪  ▪  ▪
הרצל. מאמץ לאומי-ציוני [צילום: סולטן קלוגר /לע"מ]

היום יום הולדת - 74 שנים להחלטת האו"ם להקים מדינה יהודית בחלק מארץ ישראל. בו ביום פתחו הערבים במלחמה להשליך את היישוב היהודי לים. הם לא הכירו בזכותם של היהודים לקיים ריבונות על רצועת קרקע זעירה.
ישראל קמה בעקבות מאמץ לאומי-ציוני אדיר וחסר תקדים בתולדות האנושות. עם חזר לארצו. עם חזר לשפתו הנושנה. אך זה נעשה גם ב"משפט העמים". כפי שהתווה ד"ר בנימין זאב הרצל כבר בהחלטת באזל.
ישראל תמיד ידעה שהיא נזקקת למשפט העמים. רק לעתים נדירות פעלה על דעת עצמה. בעצם, פעמיים. כאשר דוד בן-גוריון הכריע להפוך את ירושלים המערבית לבירת המדינה וכשנתן חסותו להקים את הכור הגרעיני בדימונה.
ישראל לא יצאה למבצע סיני בלי מעטפת אנגלית-צרפתית (משה דיין אמר לי ב-1965 כי בלעדי מיגון זה בן-גוריון לא היה מאשר את פריצת המצור שהטילה מצרים על ישראל). ב-1967 המתינה ישראל לתמיכה בינלאומית בטרם יצאה לניצחון המזהיר בששת הימים. כיום גם ברור שגולדה מאיר נמנעה ממכת מנע מקדימה למלחמת יום הכיפורים בגלל שיקולים מדיניים.
ברוב שנותיה התהלכה ישראל בזירה הבינלאומית כבנתיב הפילים. היא האזינה לרחשים מן הג'ונגל. כי היא הייתה ונשארה, כלשונו של אהוד ברק, וילה בג'ונגל.
אך התמיכה המאסיבית הזאת חווה עתה קרעים, שברים. התמיכה בה פחתה ברחובות ובמוסדות החשובים ביותר בעולם הדמוקרטי. הם פרי היהירות של "אני ואפסי עוד". הכל מצליח. השאננות כבר כאן. ישראל מכילה מאבק עם ארצות הברית כאילו נפתלי בנט הוא תעתיק של בנימין נתניהו. אלמוני בשם עידן רול שהתמנה לסגן שר החוץ מחרים את בלגיה. כי הוא חש שמייצג מעצמת-על. היחסים הדיפלומטיים עם פולין ההולכת ומשחירה מנוהלים בשיטת הריץ'-רץ'. כוח מדומה הוא מתכון לכשל ענק.
זה רגע לעצור בו ולהעיף מבט לאחור, 74 שנים בלבד, ולהחזיר למשוואה המדינית את "משפט העמים", ולזכור כי איננו רוצים להיות "עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב".

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  29/11/2021   |   עודכן:  29/11/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי אחימאיר
בטון סמכותי מנסה בנט להוכיח שהוא חזק לפחות על האומיקרון. אבל לא רחוקה שעתן של הבעיות האמיתיות לצוץ: הלחץ האמריקני, קונסוליה לפלשתינים בירושלים, המאבק בגרעין האירני, הסחיטות של רע"ם. ליאיר גולן אין סיבה לדאגה יתרה. כבר עתה רואים תזוזה של "ימינה" שמאלה
ציפי לידר
בנט מציג: 10 מעלות ימינה? 100% שמאלה!    מיהו הכובש המשחית? קבלו את פתח החותר לחסל את ישראל    ולקינוח פסוקו
דן מרגלית
ממש כפי שבנימין נתניהו סירס את מוסד מבקר המדינה עם המינוי של מתניהו אנגלמן, כך הממשלה בראשות נפתלי בנט ויאיר לפיד מוטטה מוסד חיוני לבלימת שחיתות ופרוטקציה שנקרא ועדת האיתור
עמית דובקין
הפארסה הזו לא רק שמזהמת כדבעי את כדור-הארץ, זאת ימים ספורים לאחר כנס איכות הסביבה הבינלאומי בגלאזגו, סקוטלנד, אלא גם מרוקנת את כיסיהם של מאות אלפי ישראלים הנוהרים לקניונים הלומי בולמוס קניות, רובם ככולם נציגי הפרולטריון שמתקשה גם כך לגמור את החודש ללא אוברדרפט
מרדכי ליפמן
בתכנון ובביצוע המערכה נגד נתניהו, השקיעה הפרקליטות תכנון ומחשבה רבים מאוד    כל מהלך מתוכנן לפרטי פרטים    כך לדוגמה ההחלטה לגבי סדר המשפטים    מדוע תיק 4000 הוא הראשון בסדרה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il