X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
יו"ר הרש"פ הודיע כי ייכנס בחודש הבא את המועצה המרכזית של אש"ף כדי לקבל החלטות מכריעות לגבי היחסים ע ישראל. מחמוד עבאס מתוסכל מכשלונותיו המדיניים ומחפש דרכים לחזק את מעמדו ברחוב הפלשתיני ולהאיץ בממשל ביידן לפתוח את הקונסוליה בירושלים
▪  ▪  ▪
פגישת עבאס עם פוטין [צילום: יבגני ביאטוב, ספוטניק/AP]

יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס נפגש בשבוע שעבר בסוצ'י עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לפגישה שמטרתה להניע את התהליך המדיני ולחדש את המו"מ בין הפלשתינים לישראל על בסיס עקרון שתי המדינות.
על-פי גורמים בפתח, בפגישה דנו השניים ברעיון של מחמוד עבאס לכנס את "הרביעיה הבינלאומית" (קוורטט) כדי לקבל החלטה על כינוס ועידת שלום בינלאומית במזרח התיכון, ישראל וארה"ב מתנגדות לרעיון הזה של מחמוד עבאס. על-פי הגורמים בפתח, יו"ר הרש"פ הוריד את הפרופיל התקשורתי של הסיקור של הביקור ותוצאותיו כדי שלא להרגיז את ממשל ביידן, הוא עדיין מקווה שבקרוב מאוד הממשל יודיע רשמית על המועד לפתיחת הקונסוליה האמריקנית בירושלים ואיננו רוצה לעשות טעות שתכעיס את האמריקנים.
בנאום מוקלט שנשא ב-29 בנובמבר בטלוויזיה הפלשתינית אמר יו"ר הרש"פ כי הוא מתכוון לקבל החלטות מכריעות ולנקוט באופציות שונות אם ישראל תמשיך לטרפד את פתרון שתי המדינות.
עבאס הוסיף: "לא נקבל את המשך הכיבוש של אדמתנו ועמנו לנצח, ולא נקבל את מציאות האפרטהייד של שלטונות הכיבוש". הוא האשים את ישראל ב"טיהור אתני" והביע התנגדות למה שכינה "הנסיון הישראלי לשנות את הסטטוס-קוו ההיסטורי במסגד אל-אקצה, מניעת נוצרים מלהתפלל בכנסיית הקבר בעיר העתיקה,גירוש פלשתינים משכונות במזרח ירושלים והכרזה על 6 ארגונים אזרחיים פלשתינים כארגוני טרור".
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס הודיע על כוונתו לכנס בתחילת החודש הבא את המועצה המרכזית של אש"ף כדי לגבש תוכנית עבודה ליישם את היוזמה שעליה הכריז בנאומו בחודש ספטמבר בעצרת הכללית של האו"ם. כזכור, מחמוד עבאס נתן אולטימטום של ישראל לסגת בתוך שנה לגבולות קי 67, כולל בירושלים, אחרת ינקוט בשורה של צעדים ובהם השעיית הסכמי אוסלו, ביטול ההכרה של אש"ף בישראל ועוד.
גורמים בכירים ברש"פ מסרו כי המועצה המרכזית של אש"ף תדון בשורה של צעדים אפשריים: השעיית ההסכמים עם ישראל,השעיית ההכרה של אש"ף בישראל, הכרזה על מדינה פלשתינית תחת כיבוש,השתחררות מהמחויבות להחלטות הבינלאומיות ועוד.
המועצה הלאומית של אש"ף והמעצה המרכזית שלו קיבלו כבר בעבר החלטות חד-צדדיות נגד ישראל אך הן לא יושמו מהחשש שהפלשתינים ישלמו עליהן מחיר כבד.
ישראל שולטת במעברי הגבול, ביבוא וביצוא מהשטחים, היא מוכרת דלק וחשמל לפלשתינים וגובה עבורם את כספי המיסים, כל התנועה של בכירי הרש"פ תלוייה באישורי VIP שמנפיקה ישראל.
אם כך, מדוע מחדש מחמוד עבאס את האיומים האלה בכל פעם מחדש?
  • שחרור קיטור - לשחרר את התסכול העצום שהוא חש נוכח כישלונותיו המדיניים, מחמוד עבאס מיואש מההתנהלות האיטית של ממשל ביידן בעניין הפלשתיני.
הוא מנסה לשדר כוח נוכח הירידה במעמדו ברחוב הפלשתיני בשטחים והתחזקות כוחה של חמאס ורעיונות ה"התנגדות".
  • כדי לשחרר אזהרה כי הרש"פ תתמוך ביוזמות ההתנגדות העממית "בדרכי שלום" בכפרים, בערים ובמחנות הפליטים כדי להילחם בתוכניות ההתנחלות. הרש"פ כבר תומכת כמה חודשים במאבק העממי של תושבי הכפר ביתא נגד הקמת מאחז אביתר באזור שכם. להערכת עבאס, הנשיא ביידן מחפש שקט ואת ניהול הסכסוך, ללא הפרעות, ולכן, אם קיים חשש לפרוץ מעשי אלימות בשטחי הגדה הדבר עשוי להמריץ אותו לבוא לקראת הרש"פ בכל הקשור לזירוז ההחלטה בעניין פתיחת הקונסוליה האמריקנית בירושלים שהרש"פ מחשיבה אותה להישג מדיני חשוב המבטל את ההכרה של ממשל טראמפ בירושלים כבירת ישראל.
  • מחמוד עבאס מנסה לחזק את מעמדו בתוך תנועת פתח לקראת כינוס הוועידה השמינית של התנועה בחודש מרס שבה היא בוחרת את מוסדות התנועה. מחמוד עבאס עדיין חושש מהפופולריות הגדולה שלה זוכה יריבו הפוליטי המר מרוואן ברגותי, שאף הוא מתכוון להגדיל בוועידה את הכוח של מחנהו בסיוע של יריבים נוספים של מחמוד עבאס.
עבאס מנסה לסמא את הפלשתינים בשטחים ומחוצה להם כשהוא מציע את הרעיונות האלה, שהינם בלתי ישימים בעליל, בניסיון להסתיר את כישלונותיו המדיניים, תקופת כהונתו כיו"ר הרש"פ מ-2005 ועד היום הינה רצף של כישלונות מדיניים בגלל היאחזותו ב"קווים האדומים" של אש"ף וניסיונו לכפות אותם על ישראל, אין לו את הנכונות לפשרה היסטורית.
יו"ר הרש"פ שוב מאיים באקדח ריק מכדורים, האיומים האלה לא מרשימים במיוחד את תושבי השטחים שרגילים אליהם,הוא נתפס בעיני הפלשתינים כסמל השחיתות של הרש"פ שעדיין בגיל 86 הוא נאחז בקרנות המזבח כדי לשרוד בכיסאו ולשמור על האימפריה הכלכלית של שני בניו.

תאריך:  01/12/2021   |   עודכן:  01/12/2021
+המון פלשתיני תקף שני ישראלים שנקלעו לרמאללה
20:57 01/12/21  |  עידן יוסף

שני צעירים ישראלים שנקלעו לרמאללה, אולי בשוגג, הותקפו ומכוניתם הוצתה. הם חולצו ללא פגע בידי מנגנון הביטחון המסכל הפלשתיני.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
בכיר במשטרה על תופעת השב"חים: "כדי להגיש כתב אישום אני צריך להוכיח 5 עבירות. 5 פעמים הוא צריך להיכנס ולהיתפס"    יו"ר ועדת חוץ וביטחון:" למה משקיעים במעבר גבול אם כל אחד יכול לעקוף אותו?"
ציפי לידר
בנט מציג: 10 מעלות ימינה? 100% שמאלה!    מיהו הכובש המשחית? קבלו את פתח החותר לחסל את ישראל    ולקינוח פסוקו
יוני בן-מנחם
חתימת ההסכם הביטחוני בין ישראל למרוקו היא "עליית מדרגה" חשובה בנורמליזציה בין שתי המדינות וחיזוק מעמדה האזורי של ישראל. אלג'יריה מודאגת מההסכם ואילו הפלשתינים זועמים וקוראים למרוקו לחזור בה מהחתימה על ההסכם
איתן קלינסקי
את קריאת פרשת "מקץ" יש להפקיע מ-ד' אמות של הפרשה ולהרימה לדרגה של מחאה צועקת, הקוראת לנקוט יוזמה מדינית    יוזמה הכרוכה במחיר כואב שחובה לשלם, כדי להוציא את ילדינו מעתיד של בור כלא מדמם
ארי בוסל
בעוד שאותם "ארגונים של זכויות אדם" היו עד כה אורחים חשובים, בני ברית ובני בית, הרי שעתה יהיה היסוס טרם ישבו אתם בבתי קפה ובמסעדות או יעזרו בהם לכתוב את החלטות הגינוי נגד ישראל בפרלמנט הארופאי או בבית המשפט הפלילי הבינלאומי בהאג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il