X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דוד ארגז רופא פנימי מרכז רפואי קפלן
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מי שלא מסתפק בדיווחים המוטים של התקשורת הממסדית ועוקב אחרי שידורי המשפט הישירים, יודע שחלה תפנית חדה בעלילה ומי שעומד כיום למשפט אינו בנימין נתניהו אלא האוליגרכיה הפקידותית
▪  ▪  ▪
חפץ. החרב התהפכה [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

במערכון "התוכי המת" של חבורת מונטי פייתון, קונה בחנות מבקש להחזיר תוכי שנמכר לו מת, בעוד המוכר מתעקש שהתוכי לא מת אלא ישן. מאחורי ההתחכמויות המילוליות במערכון, מסתתרת אמת גדולה: לעולם לא ניתן לשכנע בהיגיון את מי שמסרב להשתכנע. מערכון התוכי מזכיר במידה רבה את הוויכוחים שנתגלעו השבוע עם סיום עדותו של ניר חפץ. מצד אחד כולם רואים שהאשמות בתיק 2000 ו-4000 נטולות היגיון משפטי, תקדימיות ושאין בדל ראייה שנתניהו עשה מעשה פלילי.
רוב הציבור הבין מזמן שתיקי נתניהו נולדו מתוך רדיפה פוליטית ושגורמים במשטרה, בפרקליטות ובעיתונות פעלו כארגון פשע וביצעו הפיכה שלטונית. מצד שני יש את שופרי הפרקליטות שמוכרים לנו שהתוכי לא מת, הוא רק ישן ותכף יתעורר ויתחיל לזמר. מי שלא מסתפק בדיווחים המוטים של התקשורת הממסדית ועוקב אחרי שידורי המשפט הישירים, יודע שחלה תפנית חדה בעלילה ומי שעומד כיום למשפט אינו בנימין נתניהו אלא האוליגרכיה הפקידותית.
בתיק 4000 ובמידה רבה גם בשאר התיקים, החרב התהפכה ומונחת כעת על צווארם של הקושרים. עד אחר עד, התזה המשפטית המופרכת מלכתחילה, שהציגה הפרקליטות, הלכה והתפוררה. כיום אפילו בגילדה משפטית בעייתית כמו שלנו, לא ניתן להרשיע בשוחד ראש ממשלה בלי שום ראיות ועל סמך עדויות של אדם הלום טראומה ומבולבל או עיתונאי שמעיד על עצמו שהוא שקרן. מהבחינה הזו התוכי כבר מת.
מצד שני משפט נתניהו נולד מחדש כ"משפט האליטות" וקיים סיכוי שיתברר כהתחלה של תיקון אמיתי בשחיתות שפשתה ברשויות המדינה. במהלך המשפט נחשפת בפני הציבור לצד ערוותם המוסרית של תופרי התיקים בפרקליטות, מציאות חיים מחרידה. פעם אחר פעם מתברר ששופטים בישראל הם חותמת גומי לצורך מעצרים, שבחדרי החקירות נרמסות מעשה יום ביומו זכויות אדם בסיסיות ושחדרי החקירות אינם אלא מרתפי עינויים מודרניים בלי רשות ובלי סמכות.
במשפט נתניהו התברר שהמערכת המשפטית מחזיקה את כולנו בגרון וברצונה יכולה למצוא או להמציא משהו פלילי על כל אחד מאיתנו. מבחינה זו עדותם של צמד החוקרים ניר שוורץ ויניב פלג היא הזדמנות פז לחשוף בפני הציבור את הנעשה אצלנו בקומת המרתף. לכן כל כך חיוני שהעדות הזו תישמע בדלתיים פתוחות ושלא יוטל עליה צו איסור פרסום. החוקרים הנחקרים יצטרכו להתגונן לא רק מפני האשמות של ניר חפץ ומפני מכתבי התלונה המפורטים ששלח בזמן אמיתי, אלא גם להסביר את המציאות שנגלית בסרטוני חקירה.
וכאן קיימת דילמה לא פשוטה. אם יטענו החוקרים שניר חפץ הגזים או שיקר הרי לא ניתן להסתמך על עדותו. אם יטענו ששיטות החקירה של חפץ הן נוהג מקובל, ייכרו לעצמם בור במו ידיהם כי יעידו על עצמם כפושעים סדרתיים. אם ייטענו שפעלו מטעם עצמם יהיו שעיר לעזאזל של המערכת ואם יודו שפעלו בידיעת וגיבוי הממונים עליהם ויפנו אצבע מאשימה כלפי מעלה ייווצר כדור שלג שילך ויגדל.

תאריך:  02/01/2022   |   עודכן:  02/01/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
המאבק בקורונה נראה כאילו הוא מנוהל מבונקר אטומי    חברי הכנסת מתעלמים מאנושיות בסיסית    בחזרה לעדותו המדאיגה של חפץ    מירון, הבאבא סאלי וחיים ולדר    100 מיליון אמריקנים מאמינים לשקרים
איתמר לוין
הותרו לפרסום קטעים מעדותו של חפץ בדלתיים סגורות    אומר על תרגיל החקירה בו נעשה שימוש במקורבת אליו: "פי מיליארד יותר גרוע ממה שהמוח שלי היה יכול להגיע אליו"
איתמר לוין
"הוא השתמש במאבק ככלי להמשך שלטונו, מול מי שתפס כאויב במשך עשור"    "הדרישות של שרה ויאיר שלא התקבלו תועלו לאפיקים פיראטיים, הוציאו קיטור בערוצים אנונימיים ברשת"
אפרים הלפרין
התפלאתי לשמוע שניר חפץ התראיין לרדיו טרם הסתיימו באורח סופי ההליכים    יותר התפלאתי שהתראיין תוך כדי מתן עדותו    הכי הפליאו אותי דבריו של חפץ בראיון
איתמר לוין
אדלסון ונתניהו דיברו במפורש על פרסום חומרים מביכים נגד מוזס, ואת ישראל היום הם הקימו כדי להרוס את ידיעות אחרונות כנקמה על הקו שלו נגד נתניהו. היכן בדיוק אנחנו חיים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il