X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
תלמידות בדטרויט [צילום: פול סקניה, AP]
תלמידים בארה"ב אינם חוזרים לבתי הספר
שיעור "ההיעדרות הכרונית" זינק בזמן הקורונה, ובמשפחות עניות הוא נותר גבוה - בין היתר משום שקשיים כלכליים גורמים לילדים לצאת לעבודה, מדווח ניו-יורק טיימס

כאשר הקורונה העבירה את לימודיו לזירה המקוונת באביב 2020, איזק מוסלי בן ה-18 התרגל לבלות את זמנו מחוץ לבית הספר. הוא סיים השנה את לימודיו בעיר וואקו שבטקסס וגילה, כי נחשב לנוכח בלימודים גם אם רוב זמנו הוא בכלל עובד. כאשר בית ספרו חזר להוראה מלאה פנים את פנים, מוסלי המשיך לעבוד ולהחמיץ מאות שעות לימודים. מוסלי הוא אחד ממיליוני תלמידים ברחבי ארה"ב הנחשבים ל"נעדרים כרוניים" – מי שמחמיצים לפחות 10% מימי הלימודים ובעיה אשר החמירה משמעותית בזמן הקורונה, מדווח ניו-יורק טיימס.
קשה לדעת מהו היקף התופעה ברמה הלאומית, שכן צורת המדידה שונה ממחוז למחוז. בחודש דצמבר דיווחה חברת הייעוץ מקינזי שמדובר ב-22% מהתלמידים – כפליים מהשיעור לפני המגיפה (על-פי מקינזי, "היעדרות כרונית" היא 15 יום ומעלה). שיעור זה יורד בקרב התלמידים ממשפחות בעלות הכנסות גבוהות, אך ממשיך להיות גבוה במשפחות בעלות הכנסות עניות, הוסיפה החברה. המשמעות: ההיעדרות הכרונית מעמיקה את הפערים.
נוכחות בכיתה חיונית ללמידה, אבל לתלמידים אין שליטה של ממש עליה ופתרון הבעיה אינו קל. ככלל, היעדרות כרונית נובעת מכמה סיבות: חוסר יציבות בבית, מחויבויות לעבודה או מחלה. כעת, בעקבות גלי ההלם המתמשכים של הקורונה, יותר תלמידים נושרים לאורך הדרך. עובדי מחלקות החינוך, הסובלים מחוסר כוח אדם והיעדרויות שלהם, מחפשים דרכים יצירתיות להחזיר את התלמידים. חלקם מציעים שיעורי ערב; אחרים נותנים כרטיסי שי לחנויות מכולת.
כאשר חטיבת הביניים בעיר הרטפורד שבמדינת קונטיקט קיימה בחודש שעבר יום מיוחד לעידוד הנוכחות, 16% מן התלמידים נעדרו. וזה עוד טוב לעומת המחוז, בו 40% מהתלמידים נעדרים בצורה כרונית. במדינה כולה שיעור ההיעדרות זינק בזמן הקורונה, במיוחד בקרב בני המיעוטים האתניים (שחורים, לטינים ואינדיאנים), ומחק שנים של מאמצים לעידוד הלמידה בקרבם. נתוני המחוז מלמדים, כי סיבות ההיעדרות העיקריות הן מחלה וסגרים, עם או בלי קשר לקורונה; קשיי תחבורה; השעיות בשל התנהגות לקויה; ופגישות עם רופאים, עובדים סוציאליים וכדומה.
המשימה של החזרת התלמידים אינה רק של צוותי החינוך, אלא גם של עובדים מחוזיים בעלי שמות משונים כמו "מומחה למעורבות תלמידים", "ספק שירותי תמיכה למשפחה ולקהילה" או "עובד סגל תלמידים". אחת מהן, מישל מרטינז, אמרה לטיימס, כי הורים התקשרו אליה ושלחו לה מסרונים, בבקשה לסיוע בכל נושא – ממזון דרך מחסה וכלה בתחבורה. היא עובדת גם עם תלמידים ומחפשת דרכים יצירתיות למשוך אותם לימי עידוד החזרה ללימודים, עד כדי אכילת צרצרים בסוף היום.
תלושי שי למי שמגיע לבית הספר
במחוז וושינגטון במדינת מרילנד, שיעור הנעדרים זינק ל-38% במחצית הראשונה של שנת הלימודים הנוכחית – למעלה מכפליים מאשר לפני הקורונה. כאן היא נגרמת במידה רבה בשל דיכאון וחרדות של התלמידים – מקרים להם עדים גם גורמי הבריאות. ליילאני צ'יאמפו בת ה-14 מספרת, שחלק מחבריה עובדים במשך היום בעוד אחרים פשוט התרגלו שלא להגיע לבית הספר בחודשים הארוכים של הלמידה המקוונת. היא עצמה החמיצה למעלה משלושה שבועות בשנה הראשונה בתיכון בשל סגרים, כולל ניסויים כיפיים במעבדת הכימיה ולימודי "רומיאו ויוליה". כעת צ'יאמפו עמלה לשפר את ציוניה כדי לעבור את הבחינות באנגלית השנה ומודאגת מאוד שמא הדבר לא יעלה בידה.
אמילי ג'ונס, עובדת במחוז המסייעת למשפחות לממן מזון וצורכי יסוד, אומרת שהחרדות של התלמידים גוברות בשל לחץ כלכלי. "במשפחות רבות שאני עובדת איתן, ילדים מתחילים לעבוד ברגע שהם מקבלים אישור עבודה", היא מוסיפה. בעיר דייטון שבמדינת אוהיו, בה שיעור הנוכחות ירד אל מתחת ל-85%, בית הספר המחוזי מציע תלושי שי ב-25 ו-40 דולר כדי לעודד את ההגעה. המנהלת, אליזבת לולי, אומרת שסכומים אלו מסייעים למשפחות לרכוש דלק ומוצרי מזון.
עובדי מחוז לונג ביץ' בקליפורניה ביקרו בבתיהם של מאות תלמידים, ומצאו שמשפחות רבות מתקשות להתמודד עם עליית שכר הדירה. "משפחות רבות שממילא היו במצב קשה, מתקשות כיום עוד יותר", אומרת ארין סימון, אחת מהם. ואילו בעיר וואקו יכולים חלק מן התלמידים ללמוד בשיעורי ערב, כך שיוכלו להמשיך לעבוד בשעות היום. מוסלי הוא אחד מהם; הוא אינו בטוח שישלים את כל החיסורים בזמן כדי לסיים את התיכון, אבל מוסלי בהחלט מנסה.

תאריך:  26/04/22   |   עודכן:  26/04/22
+קאמלה האריס נדבקה בקורונה
19:44 26/04/22  |  עידן יוסף

סגנית נשיא ארצות הברית קאמלה האריס הודיעה שנדבקה בקורונה. בהודעתה צויין שהיא לא התראתה עם הנשיא ביידן בימים האחרונים ושאין לה תסמינים.

+שני מאומתים לזן הקורונה החדש נכנסו לארץ
19:38 26/04/22  |  עידן יוסף

זן קורונה חדש בארץ: שני שבים מחו"ל אובחנו כחיוביים ל-BA5. אדם נוסף אומת ל-BA4, שהתגלה אתמול לראשונה אצל ארבעה ישראלים בנתב"ג.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תלמידים בארה"ב אינם חוזרים לבתי הספר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ילדים שחורים יוצאים לעבודה? חח
המשחתן  |  26/04/22 21:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
עידן יוסף
מחקר ממשלתי מצא כי המגזר הציבורי התאפיין בקצב גידול מתון יותר של השכר גם בתקופת המשבר ב-2020    בעוד שבמחלקות מסוימות בבתי החולים חלה עלייה בהיקף העבודה, בקופות החולים ובתאגידי הבריאות היקף העבודה קטן בעקבות החשש מצד המטופלים להגיע פיזית למרפאות
איציק וולף
מהשעה 20:00 כבר לא מוטלת חובה לעטות מסכות נגד קורונה בחללים סגורים בישראל - חוץ מאשר במקומות מועדים להדבקות כבתי חולים ובטיסות בינלאומיות    משרד הבריאות ממליץ לאוכלוסיות בסיכון גבוה להמשיך ולעטות מסכות גם בחללים סגורים
מירב ארד
ביטול החובה ייכנס לתוקף החל ממוצ"ש הקרוב    הורוביץ: ביטול חובת המסכות במקומות סגורים, חוץ מבתי חולים ובתי אבות, היא המשך למדיניות של חיים לצד לצד הקורונה"
איתמר לוין
לקראת קדנציה שלישית, קיווה נשיא סין להציג מדינה יציבה וצומחת    במקום זה, הוא צריך להתמודד עם הקורונה, הכלכלה ואוקראינה - והן קשורות זו בזו, מסביר אקונומיסט
איתמר לוין
מסביר שהחברות יצטרכו לכסות את העלויות הגדלות בגלל האינפלציה ומחירי הדלק, וגם להחזיר לעצמן חלק מהפסדי העתק של הקורונה; "הלקוחות האמריקנים מבינים את זה ומוכנים לשלם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il