X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם Yes
▪  ▪  ▪

הפקות מקור
שישים - סדרת הדגל של Yes לרגל חגיגות השישים למדינה.
תאריך שידור: בכל יום ב' ב-22:00 (החל מה-31.3)
סדרת תעודה חדשה בת שישה פרקים מבית היוצר של ענת זלצר ומודי בראון - הוגי במדינת היהודים והכל אנשים. שישים מציגה את תמונתו הקבוצתית של דור המדינה באמצעות דיוקנם של שישה גיבורים מכל שכבות החברה החוגגים השנה את יום הולדתם השישים:
מדלין נולדה במרוקו והפכה בצעירותה למנהיגה בארגון הפנתרים השחורים; מאשקה היא ילידת קיבוץ רגבה, יתומה מאביה שנהרג במלחמת השחרור ופעילת שלום בעבר ובהווה; ניסים, איש הציונות הדתית, הוא ממקימי ההתנחלות עופרה; נדל, שמתגורר במג'דל כרום גורש מביתו שבכפר ואחרי נדידה בין ארצות ערב, חזר לארץ והפך לאחד ממנהיגי הציבור הערבי.
מדלין, מאשקה, ניסים ונדל, מצטרפים לגיבורים שובי לב נוספים, ומביאים את סיפורי חייהם הנשזרים אלה באלה,תוך הצגת נרטיב קולקטיבי שלוקח את סיפורנו הלאומי והופך אותו לאישי ומרגש עד מאוד.
שידור נוסף: בכל שבת ב-22:00
סרטי רכש חדשים בהקרנת בכורה
חודש שלישי של תעודה מעולה מבית HBO
פגישת מחזור בליטל רוק Little Rock Central :50 Years Later
תאריך שידור: 4.3 יום ג' ב-22:00
תיכון ליטל רוק בארקנסו, היה בית הספר הראשון בארה"ב, שביטל את ההפרדה הבין גזעית ואפשר לימודים משותפים של שחורים ולבנים. מאז, הפך בית-הספר לסמל המאבק של התנועה לזכויות אזרח בארה"ב.
50 שנה אחרי ביטול ההפרדה, חוזרים יוצרי הסרט לביה"ס המיתולוגי ומתעדים את חיי התלמידים, המורים והקהילה כיום, במטרה לבדוק האם המציאות המתוקנת מאפשרת להם לממש את חלומותיהם, ומשפיעה באמת על האתגרים וההזדמנויות שעומדים בפניהם - הן בתוך הכיתה והן מחוצה לה.
בימוי: ברנט רנאוד וקרייג רנאוד, ארה"ב 2007
שידור נוסף: 8.3 יום שבת ב-21:00
אני חיה I Am An Animal
תאריך שידור: 11.3 יום ג' ב-22:00
מבט על עמדותיה הלוחמניות של אינגריד ניוקירק, המייסדת והכוח המניע מאחורי PETA - ארגון זכויות בעלי החיים הגדול והמשפיע ביותר בעולם. מלחמתה הבלתי מתפשרת של אינגריד למען בעלי החיים, מוליכה את הארגון בקו קיצוני, שמטרתו לזעזע וליצור באז ציבורי, כאשר בד"כ אינגריד לא בוחלת באף אמצעי לשם השגת המטרות הללו.
הקמפיינים שמוביל PETA, כוללים תמונות וסרטונים קשים לצפייה של התעללות בבע"ח, אותם משיגים בד"כ עובדי PETA, שנשלחים למשימות סודיות, מצוידים במצלמות נסתרות.
הארגון, בו חברים למעלה ממיליון איש, דוגל בשחרור מוחלט לבעלי החיים ויוצא נגד השימוש בחלב, בשר, ציד, דיג, פרוות, עור, קרקסים, מחקרים בבעלי חיים ואפילו שימוש בכלבי נחייה.
בימוי: מתיו גלקין, אנגליה 2007
שידור נוסף: 15.3 יום שבת ב-21:00
כמו מסמרים - Hard As Nails
תאריך שידור: 18.3 יום ג' ב-22:00
סיפורו של ג'סטין פטיקה, כומר קתולי יוצא דופן וכריזמטי, מייסד - Hard As Nails ארגון של כמרים צעירים. פטיקה מצליח לכבוש את ליבם של בני נוער בעייתיים, לסחוף אותם ולקרב אותם לישו ולדת.
בשיטות אינטנסיביות ושנויות במחלוקת (לדוגמא, שחזור הצליבה) הוא מסייע להם להתמודד עם בעיות קשות כהתמכרות לסמים, אלימות, התעללות מינית, או בעיות פשוטות יותר המטרידות בני נוער, כגון חוסר השתלבות בחברה. ההטפה שלו כוללת, בין השאר - המחזה, היפ הופ והתאמה של כתבי הקודש לחיים העכשוויים. שיטתו המיוחדת עוררה את זעמה של הכנסייה הקתולית שמקדשת את הדרכים המסורתיות- קונסרבטיביות.
בימוי: דיוויד הולברוק, ארה"ב 2007
שידור נוסף: 22.3 יום שבת ב-21:00
רוצי סבתא, רוצי - Run Granny Run
תאריך שידור: 25.3 יום ג' ב-22:00
דוריס הדוק נראית במבט ראשון כקשישה חביבה ותו לא. אלא שבמהרה מתברר כי האון והעזוז הטמונים בסבתא בת ה-94 מניו- המפשייר, לא נופלים במאום מזה של פוליטיקאים גדולים. למרות גילה וחוסר ניסיונה, מחליטה דוריס לרוץ לסנאט, מתוך כוונה להילחם בכוח המשחית ובהשפעתו השלילית של הכסף על הממשל ועל הדמוקרטיה האמריקנית.
במהרה מגלה גם התקשורת את הסיפור על הפוליטיקאית המבוגרת באמריקה והקמפיין הלוחמני והמתיש של דוריס תופס תאוצה.
האם דוריס תגשים את משאלתה? זהו סיפורה מעורר ההשראה של אישה מדהימה, אשר עבורה - לחלום את הבלתי אפשרי ולעשות את הבלתי אפשרי, זה בדיוק אותו הדבר.
בימוי - מרלו פורז (ארה"ב 2007)
שידור נוסף: 29.3 יום שבת ב-21:00
סרטים נוספים בהקרנת בכורה
The Powder and The Glory - פודרה ותהילה
תאריך שידור: 24.3 יום ב' ב-22:00
סיפורן מעורר ההשראה של הלנה רובינשטיין ואליזבט ארדן, שהיגרו לפני 100 שנה לאמריקה והקימו במו ידיהן שתי אימפריות של איפור, טיפוח ויופי בשווי של 150 מיליארד דולר.
בתחילת הקרירה שלהן, איפור שימש בעיקר שחקנים וזונות ועסקים היו נחלתם של גברים.
התמדה, מקוריות, יצירתיות והתאמה לצרכים המשתנים של הצרכנים והחברה הם שהפכו אותן בסופו של דבר לשתיים מהנשים העשירות בעולם. בעוד הן מתחרות ביניהן, הגדירו יחד את שוק היופי העולמי, ייצרו מוצרי קוסמטיקה והפכו אותם למצרך חיוני. שיטות הפרסום והשיווק שלהן, הפכו עם השנים לחלק בלתי נפרד מהנוף העסקי והן עצמן, הפכו מותג ואייקון תרבותי.
בימוי: ארין רייזמן (ארה"ב, 2007)
האם עלינו לפחד מגוגל? Should We Be Afraid Of Google?
תאריך שידור: 10.3 יום ב' ב-22:00
סרט תעודה חדש מבית היוצר של ARTE .15 שנים עברו מאז פרצה חברת גוגל לחייהם של גולשי האינטרנט ושינתה אותם מן היסוד.
כיום נחשב מנוע החיפוש שלה למוביל בעולם. פיתוחם של חידושים כגון Google Earth הופך את מנוע החיפוש, התמים לכאורה, להמצאה פולשנית הצוברת מידע על הגולש ומשתמשת בו לצרכיה העלומים. מהם החידושים הבאים בתור מבית היוצר של גוגל? האם מדינות המערב מודעות לסיכונים שבהם, האם הן עושות משהו בנדון או שמא הן למעשה עושות יד אחת עם חברת הענק כדי להשתמש בפרטים לצרכים בלתי דמוקרטים בעליל?
בימוי: סילבן ברגר (צרפת, גרמניה, 2007)
שידור נוסף: 14.3 יום שישי 19:55
Faces Of Evil פני הרוע
תאריך שידור: 15.3 יום שבת ב-22:00
כיצד אנו מצליחים לקרוא את אופיו של אדם על סמך התבוננות בפניו? מה משדרת לנו שפת הגוף שלו והאם עלינו לבטוח באינסטינקטים שלנו או להעניק לזר העומד בפנינו הזדמנות הוגנת?
סרט התעודה המרתק מבית היוצר של ARTE חוקר בדרך מדעית את הנושא המאוד לא מדעי הקרוי אינטואיציה. באמצעות שיחות עם פסיכולוגים, קרימינולוגים ופושעים משוקמים, הוא בודק מה גורם לנו להישמר מאדם אחד, ולבטוח מבלי לחשוב פעמיים באחר.
בימוי: קתרינה מאי (צרפת, 2007)
The Dictator Hunter - צייד הדיקטטורים
תאריך שידור: 20.3 יום ה' ב-22:00
אם תרצח אדם אחד - תשלח לכלא. אם תרצח 40 אנשים - יאשפזו אותך בבית משוגעים. אבל אם תרצח אלפים - תגורש ממדינתך בתנאים נוחים. את ההיגיון המעוות הזה ריד ברודי, רוצה לשנות. ברודי צד דיקטטורים לשעבר למחייתו, אל מול עיניהם הבוחנות של עורכי דין וארגוני זכויות אדם. בשבע השנים האחרונות הוא יושב על זנבו של פינושה האפריקני העריץ היסאן האבארה, נשיא צ'אד לשעבר, שביצע בבני עמו עבירות רצח ועינויים בשנות השמונים וחי כיום בסנגל.
הסרט עוקב אחר ברודי במהלך שנתיים של פעילות אינטנסיבית בזירה הפוליטית התקשורתית והמשפטית באפריקה, ארה"ב ואירופה.
האם יצליח לפרוץ את המנגנון המשומן, שמאפשר להאבארה ושכמותו לחמוק מעונש?
בימוי: קלרטה קווירינס (הולנד, 2007)
A Baby Business - עסקי תינוקות
תאריך שידור: 26.3 יום ד' ב-22:00
אימוץ ילדים ממדינות עניות הפך בשנים האחרונות פופולרי וטרנדי ריבוי משפחות חד מיניות, נישואים בגיל מאוחר ובעיות פוריות בעולם המערבי, הגבירו את הלחץ על שוק האימוץ הבינלאומי והתחרות קשה. סחר בתינוקות הפך עסק כלכלי משתלם.
הסרט חושף עולם, בו ציניות ובצע כסף, גוברים על הרגישות, החמלה וטובת הילד.
השחיתות פשתה בכל הרמות של הליך האימוץ - החל מהסוכנויות המתווכות במדינות המערב וכלה בבתי היתומים במדינות העניות.
בדרך לכסף הגדול, כל האמצעים כשרים - רמאות, ניצול מצוקות ואפילו חטיפה.
הסרט מתמקד בהודו, שעמדה בשנים האחרונות במרכזן של שערוריות אימוץ גדולות. במרכזו, סיפורו של אב הודי עני, שהתאלמן ושוכנע למסור את ילדיו לאימוץ זמני. כאשר חזר וביקש אותם, גילה לחרדתו, שהם נמכרו להורים מאמצים מדנמרק.
כתוצאה מהעובדות המוצגות בסרט השהתה ממשלת דנמרק את כל האימוצים מהודו.
בימוי: יוהאן אנגבו, קתיה וסלבו, ניקולאי וסלבו
Better Aid Saves Lives - אפריקה בריאה
תאריך שידור: 5.3 יום ד' ב-22:00
בחמש השנים האחרונות, מצב מערכת הבריאות בטנזניה השתפר פלאים. ציוד רפואי רב ומשופר, פחות חולים ומחלות וירידה של 25% בתמותה. מאחורי השיפור הדרמטי עומד שיתוף פעולה חזק וחכם בין משלת טנזניה לתורמים הרבים. הסרט לוקח אותנו אל המרפאות הנידחות של טנזניה ומוכיח כיצד אותה תרומה - בתנאי שהתורמים מוכנים לשתף פעולה עם המקומיים במקום להתמקד באינטרסים האישיים שלהם ובקשרים עם פוליטיקאים ורשויות מס במדינותיהם - מניבה תוצאות טובות הרבה יותר.
אם בעבר העזרה הגיעה, באופן שגרם לטנזניה לפתח בה תלות,
כיום היא מאפשרת לה לסייע לעצמה, באופן עצמאי ובלתי תלוי.
בימוי: ג'ספר הלדגארד
Life In The Sky A - חיים בשחקים
תאריך שידור: 17.3 יום ב' ב-22:00
עבודה בצוות אוויר, נקשרת לרוב עם יוקרה ונחשבת לאחת העבודות הנחשקות. מי לא מכיר את הקלישאות הסקסיות על דיילות וטייסים - הם ייצוגיים, מודרניים, אטרקטיביים, חיים את הרגע ומסתובבים במקומות השווים בעולם. אלא שהמציאות היומיומית של חברי צוות אוויר שונה בהרבה. לצד עבודה פיזית קשה בתנאים לא נוחים והיררכיה ברורה, הם חווים את הקשיים נפשיים, שמביאים עמם חיים על מזוודה רחוק מהבית בסביבה משתנה.
הסרט מתלווה לצוות אוויר בטיסת Swiss Air ומאפשר לנו הצצה אל החיים מעל העננים.
בימוי: פרנסואה צ'ילוביץ (צרפת, 2006)
שידור נוסף: 22.3 יום שבת 20:05
Oldest Basketball Team הכדורסל של סבתא
תאריך שידור: 12.3 יום ד' ב-22:00
ברוכים הבאים לקבוצת כדורסל הנשים המבוגרת בעולם! הקבוצה הקנדית מקבלת אל שורותיה שחקניות, שחצו את גיל 65 ונושמות עצמאית. אם ציפתם לראות בין המועמדות רק סבתות, שמאסו בנכדיהן ובמשחקי הקלפים - תופתעו. הקבוצה הפכה אטרקטיבית לשחקניות אולימפיות לשעבר והתחרות קשה. הסרט מלווה אותן במשך ארבעה חודשים דרך האימונים, המשחקים הראשונים ועד הגמר.
בימוי: שרון מקגוואן (קנדה, 2006)
Where Is Love In The Palm Grove? אהבה בין הדקלים
תאריך שידור: 13.3 יום ד' ב-22:00
באמצע החיים מחליט הבמאי הבלגי ג'רום לה מייר לעבור עם אשתו לאזור נידח בדרום מרוקו ולחיות חיים פשוטים ושקטים. אלא שעד מהרה, פג קסמם של המדבר ושל חורשות הדקלים והוא מתחיל להרגיש שהאהבה מדירה רגליה מהמקום. הוא פוגש את מנצור, רווק מקומי בן 40 ויחד הם יוצאים לחפש אותה בשווקים, בכפרים, בין הדקלים.
האם אהבה בכלל יכולה להתקיים באזור בו החיים כה קשים ודלים? האם היא יכולה לפרוח בצל הקוראן, כבלי המסורת וההפרדה בין המינים?
מסעם האישי והמרגש של מנצור והבמאי, מגדיר מחדש את גבולות האהבה.
בימוי: ג'רום לה מייר (בלגיה, 2006)
Frank And Cindy פרנק וסינדי
תאריך שידור: 8.3 יום שבת ב-22:00
כאשר סינדי החליטה להתחתן עם כוכב רוק צעיר ממנה בעשרים שנה, היא פינטזה על חיי זוהר והוללות, אלא שמשהו השתבש.
פראנק ולהקתו פרשו אחרי להיט אחד והוא נותר חסר כל. מאז הוא מתגורר במרתף ביתה בתת תנאים וכבר 25 שנה נתמך על ידה כלכלית ונפשית.
בנה של סינדי, במאי הסרט, מתעד את משפחתו הלא-קונבנציונאלית - אמו וכוכב הרוק שלה (שהוא למעשה אביו החורג של הבמאי), ומצייר דמויות אקסצנטריות, צבעוניות, שנמצאות כל העת על גבול השפיות. שיר הלל למשפחה לא מתפקדת.
בימוי: ג'י.ג'יי אקטרנקאמפ (ארה"ב, 2007)
Love And Sex In China - אהבה ומין בסין
תאריך שידור: 19.3 יום ד' ב-22:00
בעקבות משבר בחיי הנישואין שלה, מחליטה העיתונאית הסינית הצעירה יאנג לי נא לחקור את חיי המין והאהבה בסין של היום.
50% מהזוגות הנשואים בסין מתגרשים, הצעירים חוששים להתחייב למערכות יחסים ארוכות. לסינים, כך נראה, יש עניינים בוערים יותר מאהבה.
יאנג לי יוצאת לרחובות בייג'ינג בהם הווה ועבר דרים בכפיפה אחת ושואלת עוברי אורח, חברים, צעירים ומבוגרים הומואים וסטרייטים את השאלות הקשות.
האם המהפכה התרבותית והמרוץ אחר הכסף רמסו את הרגש הבסיסי ביותר ולאן נעלמה מסורת האמנות הארוטית המפוארת של סין העתיקה?
בימוי: אנה מריה גאלון (איטליה, 2007)
איזמל הזהב - Beauty Parlour In Rio
תאריך שידור: 6.3 יום ה' ב-22:00
כאשר המנתח הפלסטי המפורסם בברזיל פותח את שערי הקליניקה שלו בריו, 3000 נשים מחכות בתור. הוא עובד מסביב לשעון עם צוות מתנדבים מחודש מרץ עד חודש יוני ומעניק לנשים הברזילאיות פנים חדשות במחיר מגוחך, שמכסה בקושי את עלות הניתוח. פרופסור איבו פיטנגוי, מבצע את הניתוחים האטרקטיביים בהצלחה כה רבה, עד שזכה לכינוי אזמל הזהב.
הסרט מלווה שלוש נשים - עדנה, יולנדה וטרזה בארבעת חודשי ההמתנה שלהן לניתוח - המפגשים עם הצוות, התקוות לחיים המאושרים המצפים להם והחלומות המשותפים, שהן חולקות בהומור ובפשטות.
בימוי: קטי לוי
Health for sale בריאות למכירה
תאריך שידור: 23.3 יום א' ב-22:00
במדינות העולם השלישי, 15 מיליון איש מתים מידי שנה ממחלות הניתנות לריפוי. הנתון הכואב הזה, משך את יוצרי הסרט למסע במבוך שוק התרופות העולמי. במחקר יסודי וחשוב הם תוקפים את הבעיה מנקודת מבט כלכלית, פוליטית, רפואית וחברתית. למרבה הצער, עדיין לא נמצאה התרופה לבצע כסף. תרופות, אומנם מצילות חיים, אבל הן מוגדרות כסחורה לכל דבר. השוק נשלט בידי כעשר חברות רוקחות גדולות, המתפקדות כמונופול ומטוות מחירים מופקעים. הן גם אלו, שקובעות אלו מחקרים יבוצעו וכמובן שגם כאן, הצרכים של המדינות העניות לא נלקחים בחשבון.
במאים: מישל מלרה ואלסנדרו רוסי (איטליה, 2007)
The substitute מורה מחליף
תאריך שידור: 27.3 יום ה' ב-22:00
מסרטיו הבולטים של פסטיבל IDFA 2007. אם חשבתם שהתלמידים שלנו, כאן בישראל, יוצאי דופן בהתנהגותם למורים שלהם וביחסם למערכת החינוך - נכונה לכם הפתעה. גם בשבדיה השלווה העניינים לא כל-כך פשוטים. מקס, מורה צעיר ושאפתן מסטוקהולם, מבין יום אחד, שאיבד שליטה על תלמידיו.
המורה הזקן שלו, פולק, שבמקרה גם מחזיק בשיא העולמי בקריאת מילים מהסוף להתחלה, נקרא להושיע.
פולק האגדי, בן ה-73 מורה מהדור הישן, נוקט בגישה החינוכית המסורתית והסמכותית בעוד מקס נצמד לשיטות החדשות, הדמוקרטיות והמחבקות. הצופה זוכה לצפות בתלמידים מתמרנים תחת שרביטם של המורים המסורים. בחצר בית הספר הרגשות של כולם גואים ועוטפים את הסרט בחן, הומור וברגישות מחממת לב.
במאים: אסא בלאנק ג'ואן פאלמגרן (שבדיה, 2006)
I For India מכתבים מצולמים
תאריך שידור 29.3 יום שבת ב-19:45
ב-1965 עוזב דוקטור יאש פאל סורי את הודו ועובר לאנגליה.
הוא רוכש 2 סטים של ציוד צילום משוכלל. אחד הוא שולח הביתה להודו ואת השני, משאיר אצלו. במשך 40 שנה מתעד סורי את חייו ושולח את הקלטות. בתמורה, הוא מקבל ממשפחתו תיעוד של חייהם בהודו. את החומרים הרבים מעבדת ביתו, הבמאית סנדיה סורי, לסרט דוקומנטרי. הקלטות, שעד כה ריכזו עבורה זיכרון משפחתי ונוסטלגיה, קיבלו משמעות רחבה הרבה יותר. אלו הם מכתבים מצולמים בטעם מתוק מריר של כמיהה לבית, ניכור, זרות, וגזענות מול התאקלמות, קבלה, שייכות וחיים חדשים.
תיעוד מרגש ואינטימי של הגירה באנגליה של שנות ה-60 והרבה מעבר, דרך עיניה של משפחה הודית אחת ומצלמות הוידאו שלה.
בימוי: סנדריה סורי (אנגליה/גרמניה, 2005)
Touch the Sound לגעת בקולות
תאריך שידור: 22.3 יום שבת ב-22:25
סיפורה המדהים של אוולין גלני, חירשת מלידה, אשר ניצחה את המוגבלות הפיזית וכנגד כל הסיכויים הפכה לאומנית כלי הקשה מהמפורסמות והמצליחות בעולם. נגינתה פורטת על כל החושים.
אפשר כמובן לשמוע אותה, אך גם לגעת בה ולראות אותה.
הבמאי, תומס רידלשימר מצליח בכשרון רב להגדיר את עולם החושים מחדש ולהשמיע לנו באמצעותה, את מקצב היקום.
בימוי: תומס רידלשימר
Maxed Out - אשראי לחרוג
תאריך שידור: 29.3 יום שבת 22:25
כל שנה מקצה התעשיה הבנקאית בארה"ב אשראי של טריליון דולר, כדי לאפשר לאמריקנים לבזבז בתחושה שהם לא משלמים. כל עוד המשכורת מגיעה בסוף כל חודש, מותר למתוח את ההוצאות.
ככל שהבנקים יקצו לנו יותר קרדיט, נתרגל לרמת חיים שהיא מעבר ליכולתנו, נהיה תלויים בהם יותר ונצטרך עוד קרדיט.
בינתיים, הבנקים ימשיכו להרוויח כסף, מהארנק הריק של האזרחים ולשכנע אותם לבזבז כסף שאין להם, כדי לגבות את הריבית.
הסרט חושף את התרמית הגדולה מאחורי חברות כרטיסי האשראי והתעשיה הפיננסית ואת הסודות המטרידים שלה, ומעמיד בפני צופיו את השאלה האם הם רוצים להמשיך להיכנע למניפולציה של הבנקים ולהישאר חייבים כל חייהם, או להתאים את רמת חייהם לרמת ההכנסה שלהם.
בימוי: ג'יימס סקארלוק (ארה"ב, 2007)
Seven Sailors Of Odessa - הספנים של אודסה
תאריך שידור: 31.3 יום ב' ב-22:00
הספינה האוקראינית אודסה היתה בעברה גאוות הים השחור אך ננטשה על-ידי בעליה, חברת בלאסקו האוקראינית פושטת הרגל בנמל במסגרת כינוס נכסים. החברה שלחה צוות מלחים לשמור על הספינה עד שחרורה, אך במהרה נטשה גם אותם על הסיפון בלי מזון, מי שתייה וחשמל. הצוות המשיך לשמור על הספינה במשך 5 שנים, בתנאים קשים ביותר, במהלכן נפטרו שני חברי צוות.
כיום, עומדת הספינה למכירה פומבית והמלחים מחכים לקבל חזרה את כספם. זהו סיפורם הסוריאליסטי של גברים, שנפלו קורבן לחוקי הכלכלה.
במאים: לאונרדו קוסטנזו וברונו אוליבירו (צרפת/איטליה 2006)
The Cars That Ate China - המכוניות שטרפו את סין
תאריך שידור: יום א' 30.3 22:55
בייג'ין, אשר כונתה בעבר מלכת האופניים עומדת במרכזה של מהפיכה מוטורית שמשנה את פניה של סין. המכוניות הפכו לסמל הסטטוס המרכזי של אזרחי המדינה שעתידה להפוך למעצמה הכלכלית הגדולה בעולם. שיגעון הרכבים הביא עמו חוסר יציבות חברתית ופילוג מעמדי בסין, זיהום אויר מהגרועים בעולם ותחרות עולמית על משאבים מוגבלים. הסיפור מסופר, באמצעות דמויות מגוונות, שהמכוניות נגעו בצורה כזאת או אחרת בחייהם:
איש עסקים שרכש את המכונית הראשונה בחייו ונוסע להראות אותה לאביו בן ה-75 בכפר הנידח בו הוא חי.
פרסומאי אמריקני שמפרסם את המכוניות בטלוויזיה והמגזינים;
משפחה סינית ענייה שהיגרה לבייג'ינג ופתחה עסק לשטיפת מכוניות; ואקטיביסט שנלחם את מלחמתה הירוקה של סין.
סיפוריהם משקפים את הפחדים, התקוות והקונפליקט של חברה בעידן של שינוי והתפתחות כלכלית.
בימוי: סטפן מור (אנגליה, 2007)
Hairstyle Confidential - סיפורי שיער
תאריך שידור: 5.3 יום ד' ב-22:00
מבט משעשע על האובססיה שלנו למראה שערות ראשינו, או העדרן.
זהו סרט על עידן בו ספרי צמרת מפורסמים יותר מלקוחותיהם, שוק מוצרי השיער מגלגל מיליארדים ומדענים עסוקים בפיתוח שיטות להשתלות שיער. אפילו נשיא ארה"ב בכבודו ובעצמו לא יעז להצטלם לראיון טלוויזיוני לפני שיוסיפו קצת ברק לשיערו.
(ארה"ב, 2006)
סדרות חדשות
Broadway: The American Musical מיוזיקל אמריקני
תאריך שידור: יום א' ב-21:00 החל מה-30.3
סדרת מופת חדשה בת שישה פרקים מבית היוצר של רשת PBS האמריקנית המתעדת את עלייתה של אחת האומנויות האמריקניות המקוריות היחידות: המיוזיקל.
באמצעות ראיונות עם בכירי ברודווי בעבר ובהווה וקטעי ארכיון נדירים, מצטיירת תמונה סוחפת של הדרך שבה התעצב התאטרון האמריקני מאז שנות העשרים ועד לתחילת שנות האלפיים.
מהזמרים הנודדים, דרך השירים הפטריוטים והמצעדים, הג'ז, הבלוז ואופרות הרוק.
(אנגליה/ארה"ב, 2004)
Lie Lab אמת או שקר
תאריך שידור: יום א' ב-21:00 החל מה-9.3
סדרה שנויה במחלוקת בת שלושה פרקים, המעמידה למבחן את גלאי האמת הנמצאים בשירות הצבא, המשטרה והפסיכולוגיה.
כל פרק בוחן מקרה אחר, בו האמת של נאשמים או מורשעים הועמדה במבחן הפוליגרף: אסירים בגוונטנמו ביי ,אישה אשר הורשעה בניסיון לרצח, ומחברת רב מכר אטוביוגרפי , שהואשמה בתרמית. מדענים משקיעים מאמצים רבים בפיתוח גלאי אמת משוכללים ומדויקים, שיאפשרו לחשוף את השקר.
האם אפשר לסמוך על הטכנולוגיה? האם גלאי האמת מסייעים למערכת הצדק או מכשילים אותה? מהן השאלות המוסריות שעולות בדרך לזיהוי השקר?
בימוי: סטפן רינקין, טים פריצ'רד, (אנגליה, 2007)
Nimrod Nation הציידים של מישיגן
תאריך שידור: יום ה' ב-21:00 החל מה-13.3
סדרה בת שמונה פרקים העוקבת אחר האובססיה של העירה ווטרסמית לקבוצת הכדורסל שלה. החיים בעיירה הקטנה והמרוחקת במישיגן סובבים סביב שני דברים - צייד וקבוצת הכדורסל שלה שמה של הקבוצה לקוח מספר בראשית ומשמעותו - צייד רב עוצמה, הוא גם הקמיע שלה.
הבמאי בראט מורגן, משרטט את החיים בעיירה הצפונית והמרוחקת במישיגן דרך הקשיים והצרות שעוברים על תושביה סביב עונת המשחקים ב-2005-2006.
בימוי: בראט מורגן (ארה"ב, 2007)
7 אפ 2000
תאריך שידור: 19.3 יום ג' ב-19:00
הסדרה המדוברת 7 אפ של הבמאי מייקל אפטד, תיעדה קבוצה של אנשים מגיל 7 עד גיל 49, חזרה אליהם כל 7 שנים ועקבה ברגישות אחר חייהם המשתנים. בהשראתה הופקו סדרות דומות במדינות רבות בעולם.
החודש נשדר בערוץ את החלק השני בסדרה 7 אפ 2000 אשר החלה בשנת 2000 מסע נוסף בבריטניה, המלווה דור חדש. 19 ילדים בני 7 מכל רחבי המדינה ומרקעים שונים. החודש נשדר בשידור חוזר את החלק הראשון בו נכיר את הילדים בני השבע ובבכורה את החלק השני בסדרה, בו חוזר הבמאי אל אותם הילדים בגיל 14 ובוחן עד כמה השתנו חייהם, דעותיהם וחלומותיהם בדרך מהילדות לנעורים
בימוי: ג'וליאן פרינו (אנגליה, 2007)
בנוסף נשדר פרקים נבחרים ומרתקים מהסדרה האמריקנית, היפנית, הגרמנית והדרום אפריקנית:
21 Up America - פניה המשתנים של אמריקה דרך עיניהם של בני 21, שצולמו לסדרה האמריקנית מאז היו בני 7. חלומות ותקוות לקראת חייהם הבוגרים.
תאריך שידור 16.3 יום א' 18:00
14 Up Japan - חייהם של 12 נערים ונערות מרקעים שונים במדינה המיוחדת והמפותחת במזרח הרחוק, יפן.
17.3 יום ב' ב-18:00
21 Up South Africa - בני 21 בדרום אפריקה למודת הסבל, הפילוג הפוליטי והאלימות.
18.3 יום ג' 18:00
7 Up Germany - 20 בני שבע מגרמניה המערבית והמזרחית על-רקע נפילת חומת ברלין ואיחוד גרמניה.
20.3 יום ה' 18:00

תאריך:  18/02/2008   |   עודכן:  18/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il