X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לפיד. חפצים חיים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
קואליציית החיים מול יצר המוות
בבחירות הקרובות ניצבים זה מול זה - נתניהו בראש מחנה תנטוס, קואליציית "יש עבר" הרוצים להחזיר אותנו לימי דיקנס של אי-שוויון וטייקונים, קלריקליזם וניאו ליברליזם, קיצוניות, לאומנות וחרדיות, שיסוי, פופוליזם וסגידה למנהיג; ויאיר לפיד בראש קואליציית "יש עתיד", הרוצה להצעיד אותנו לקידמה, סובלנות, הכלה, נאורות, מתינות, של אלה החפצים חיים!

היה זה פרויד שכתב בספרו משנת 1920 על מאבק האדם והאנושות בין יצר המוות, הרס עצמי, תנטוס, אל מול יצר החיים, הליבידו, יצר ההנאה, ארוס. יש בנו ובאנושות יצר לפגוע בעצמנו ובזולתנו, רצון לשוב למצב קדמוני דומם, שמרנות, "יש עבר" אל מול "יש עתיד". ואכן, לא עברו שנים מועטות וכל העולם נקלע לעימות בין התנטוס של היטלר לארוס הדמוקרטי.
לרבים מאיתנו יש את ה-KILLER INSTINCT, שכל חכמי הפוליטיקה והעסקים מהללים ומשבחים, כתנאי חיוני להצלחה, להגיע לפיסגה. האכזריות, חוסר העכבות, המיקסום של הרווח והמעמד, "כוח, כבוד וכסף" בראש סולם העדיפות, אגו מנופח, זלזול ביריב, בוז לחלשים, פופוליזם, שקרים ומעל לכל שנאה תהומית לכל מי שלא חושב כמוך ועומד בדרכך.
אך יש כל כך הרבה אנשים שהגיעו לפיסגה בלי הקילר אינסטינקט, שזה מפריך את האכסיומה שזה תנאי הכרחי. אחרי מחשבה מעמיקה ניתן להגיע למסקנה שזה תנאי הכרחי להצלחה רק אם אתה רדוד, עם דימוי עצמי נמוך, עם יכולות מוגבלות, כשאנשים מוכשרים יכולים להצליח בחיים גם אם הם ישרים, אם כי הם זקוקים לחוט שידרה, אמונה עצמית ונחישות החלטה.
זה לא אומר שהם מושלמים. לבן גוריון, צ'רצ'יל ודה גול, וורן באפט ואמיל זולא היו מגרעות רבות, אבל תהום פעורה ביניהם ובין אישים שהיה להם את הקילר אניסטינקט כסטלין, מוסוליני ופרנקו, ברני מיידוף ווגנר. או בימינו בין נפתלי בנט, יאיר לפיד וגדעון סער אל מול בנימין נתניהו, אריה דרעי, משה גפני ובצלאל סמוטריץ', שלא בחלו בשום אמצעי כדי לכבוש מחדש את השלטון ויהי מה!
כל כך הרבה שנאה וקינאה ניבטת מעיניו של אחמד טיבי וכל כך הרבה הבנה והכלה ניבטת מעיניו של מנסור עבאס. זה ההבדל בין אדם רדוד המשועבד לסיסמאות הנבובות שלו לאדם מעמיק הרוצה שלכולם יהיה טוב, גם לערבים וגם ליהודים. אך רוב הנהגת הפלשתינים רוצים הכל עבורם וכלום עבורנו, ולשם כך הם לא נרתעים מכל שקר והשמצה, כי הפוסל במומו פוסל.
השחיתות גואה
בעיני המשיחיים הערבים הם גזע נחות כי כל ארץ ישראל שייכת לנו וערבים יוק. ומנגד אל-אקצה בסכנה ויהודים יוק. הנהגת החרדים רואה בחילונים רק פרה חולבת למימון הבטלנות, השחיתות וחוסר הנשיאה בעול שלהם ולכן הם מתקוממים כאשר הם חשים איום כלשהו בזכויות שלהם לעשות תריסר ילדים על חשבוננו, ללמוד תורה כשעלינו להגן עליהם בצבא ובמשטרה.
בנימין נתניהו יהיה מוכן לשרוף את המועדון כפי שהוא עושה באדיקות מסוף 2018 רק כדי להימלט מאימת הדין, כי רשום לו בטאבו שהוא צריך לגור בבלפור, לשתות שמפניה ולטוס בארמון מעופף. קפצו לו כל הפיוזים כשהוא ראה שקמה ממשלה שפויה שדואגת לרווחת העם, עם תקציב, בלי גרעון, עם משק פתוח, עם מאבק יעיל בחמאס, לעומת המחדלים הנוראים שלו.
נכון לרגע זה כל כוחות הריאקציה הביביסטים/משיחיים/חרדים מנצחים וימשיכו לדרדר אותנו לתהום כפי שהם עושים משנת 2009, עם העוני הכי גבוה, הפערים הכי גדולים, יוקר המחיה והדיור שהגיעו לשיא, סכנה קיומית שישראל תהפוך לחלדת פרעון כשאוכלי החינם יהיו כאן הרוב ומעמד הביניים יכרע תחת העומס, עם שיסוי, הפרד ומשול, שחיתות, סגידה לטייקונים.
גם בעולם העסקים השחיתות גואה, האתיקה בשפל, מעמד העובדים נשחק, עם שיא במקבלי שכר מינימום, משרות חלקיות, זכויות סוציאליות בנסיגה ועובדי קבלן בשיא. אמר לי פעם איל הון כשראה מטאטא רחובות שבקושי חי ש"הבעיה שלו שאין לו ברק בעיניים, חדוות העבודה" ונפרד ממני במכונית הספורט שלו בדרכו למסיבת הקוקטייל ולווילה שלו בשכונת היוקרה.
גם נתניהו בכלל לא מבין למה מאסו בו, מה קרה לעם העבדים ומזי הרעב שהצביעו עבורו עד כה בתמורה לסיסמאות סרק של ישראל חזקה, שמאלנים תומכי טרור, מזרחים מקופחים, כשביבי אחראי לחולשה של ישראל, לעוני, לפערים, שלא מצליח להדביר את הטרור ובלוני התבערה, והמזרחים והפריפריה שמצביעים עבורו הכי סובלים כתוצאה ממדיניותו הניאו ליברלית.
דמוקרטיה בסכנה
אבל זה קורה גם עם דונלד טראמפ וכל המנהיגים הפופוליסטים שהולכים ומתרבים בעולם. בין השאר כי מנהיגי הקידמה הם רופסים, סהרורים, משועבדים לתקינות פוליטית עד זרא, שבויים גם הם בסיסמאות סרק של שלום עכשיו, מוסרניות חסרת היגיון, כשמחרימים את סעודיה בגלל רצח עיתונאי ומשתפים פעולה עם אירן שמוציאה להורג אלפי עיתונאים ודמוקרטים.
ולא אחזור כאן בפעם נוספת על השמאל שלנו שהלוואי והיה נלחם בחירוף נפש כזה גדול בעוני ובפערים כפי שהוא נלחם נגד המתנחלים הקלגסים ועולים לרגל לאבו מאזן מכחיש השואה. אנחנו בצרה צרורה כשעל כף המאזניים שתי תפיסות עולם - "יש עתיד" וקידמה לעומת "יש עבר" וריאקציה. אם "יש עבר" יחזרו לשלטון לא רק אל-אקצה תהיה בסכנה, גם הדמוקרטיה.
אני אופטימי ומאמין ששמונים אחוזים של העם אינם קיצוניים, למרות שחלקם נגררים אחרי מנהיגים פופוליסטים בגין שיסוי, שקרים ושחיתות. הטוב ביותר היה אם הייתה קמה קואליציה מקיר אל קיר, עם הליכוד בלי ביבי כמייצג ימין מתון, ימינה כמייצגת מתונה של המתנחלים ודת"לים, רעם כמייצגת ערבים החפצים בדו-קיום, מפלגות המרכז והעבודה, בראשות יאיר לפיד.
כך היו נשארים בשוליים 20% הקיצוניים - בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן-גביר, מרצ, המשותפת והגרעין הקשה של החרדים שרוצה להמשיך בחיי הבטלה בלי לתרום דבר, כאשר המתונים שבהם היו תומכים בימינה, בליכוד או במפלגה חרדית מתונה הדוגלת בלימודי ליבה, עבודה, שירות בצה"ל או לאומי והפרדת הדת מהמדינה. זו לא אוטופיה - זהו האתגר הגדול של יאיר לפיד!
בבחירות הקרובות ניצבים זה מול זה - נתניהו בראש מחנה תנטוס, קואליציית "יש עבר" הרוצים להחזיר אותנו לימי דיקנס של אי-שוויון וטייקונים, קלריקליזם וניאו ליברליזם, קיצוניות, לאומנות וחרדיות, שיסוי, פופוליזם וסגידה למנהיג; ויאיר לפיד בראש קואליציית "יש עתיד", הרוצה להצעיד אותנו לקידמה, סובלנות, הכלה, נאורות, מתינות, של אלה החפצים חיים!

תאריך:  03/07/2022   |   עודכן:  03/07/2022
+לפיד בלם את בקשת בנט לתנאי פרישה מפליגים
22:47 03/07/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

חדשות 12: ראש הממשלה החליפי תכנן לבקש לשנות את התבחינים - כדי לקבל תנאי פרישה של ראש ממשלה  ▪  הסיבה: חשש שהכנסת הבאה לא תכיר בתקופת כהונתו הנוכחית  ▪  המכתב כבר נוסח - אבל לפיד בלם את הבקשה והבהיר שלא יתמוך בה  ▪  הסירוב יצר מתיחות בין הלשכות  ▪  בנט: המכתב לא נשלח כי לא היה צורך, לפיד: היחסים טובים

לפיד ובנט. מתיחות [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+לפיד התקשר לגפני לברכו לרגל חתונת נכדתו
22:32 03/07/22  |  עידן יוסף

ראש הממשלה יאיר לפיד התקשר לח"כ משה גפני לברכו לשמחת חתונת נכדתו. השרה מרב מיכאלי, המיודדת עם גפני, הגיעה לחתונה ואף רקדה בעזרת הנשים. ביום שישי התקשר גפני התקשר לראש הממשלה יאיר לפיד ואיחל לו הצלחה בתפקיד.

+עובדים בלשכת ראש הממשלה נאלצו לחלל שבת לצורך הצהרה לתקשורת
21:35 03/07/22  |  עידן יוסף

עובדים בלשכת ראש הממשלה נאלצו לחלל שבת לצורך נאומו של ראש הממשלה יאיר לפיד שנערך רבע שעה לאחר יציאת השבת. במשרד אומנם ניסו לצמצם כמה שיותר את הפגיעה בשבת ופנו במכוון לפחות עובדים אך עדיין היו מי שהובאו בשבת לעבודה (INN).
ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "ראש הממשלה לפיד עובד גם בשישי וגם בשבת. ההצהרה שודרה בשידור חי לאחר צאת השבת, כאשר כל ההכנות והתשתיות כבר בוצעו בחמישי בערב".

+יו"ר הכנסת נגד ח"כ קיש: אין מקום לאיומין על היועמ"ש לממשלה
21:32 03/07/22  |  עידן יוסף

יושב-ראש הכנסת ח״כ מיקי לוי הגיב לדבריו של ח״כ יואב קיש על היועצת המשפטית לממשלה ואמר: ״חמור ביותר שחבר כנסת מאיים בצורה ישירה כזאת על היועצת המשפטית לממשלה. זהו מצב בלתי נסבל שאסור להשלים עימו בדמוקרטיה. אפשר להתווכח ולחלוק על עמדות של הייעוץ המשפטי אבל יש דרך לנהל את הוויכוח וזו לא אחת מהן. אני קורא לח״כ קיש לחזור בו מדבריו".

+בן-גביר השתתף בחוג בית בכפר דרוזי
21:29 03/07/22  |  עידן יוסף

‏ח"כ איתמר בן-גביר (הציונות הדתית) הגיע הערב לכפר הדרוזי סמיע שבגליל המערבי לחוג בית. באירוע השתתפו לפחות 30 תושבים.

+נחתם המסמך שמאפשר לכהנא להתפלג בהמשך בדרך אם ירצה
21:26 03/07/22  |  עידן יוסף

נחתם המסמך שמאפשר למתן כהנא להתפלג בהמשך בדרך אם ירצה. על המכתב חתמו חברי הסיעה (חדשות 12). בישוב נעלה, ביתו של ח"כ אביר קארה נפגשים בשעה זו איילת שקד ושירלי פינטו (ynet).
כהנא לא יתפצל מימינה עם כספי מימון הבחירות, אבל הוא עדיין נוטה לא לרוץ עם שקד. הוא סבור שהמחזרים גנץ וסער יקחו אותו גם בלי יחידת המימון. אורבך וסילמן לא הוזמנו לפגישת יו"ר מפלגתם עם קארה ופינטו (כאן חדשות).

+סקר: ימינה בראשות שקד על סף אחוז החסימה
21:15 03/07/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מרצ עובדת את אחוז החסימה  ▪  45% מכלל המשיבים השיבו כי הם בעד ממשלה בראשות בנימין נתניהו  ▪  44% השיבו - יוקר המחיה בראש סדר העדיפות בבחירות הקרובות

שקד. נקודת פתיחה לא טובה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+יועמ"ש מערכת הביטחון: אין מניעה לקדם מינוי הרמטכ"ל
17:33 03/07/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ממשרד הביטחון נמסר כי לחוות הדעת המשפטית, צורפו סקירה מבצעית מסווגת של צה"ל אודות אתגרי מערכת הביטחון וסקירה מדינית מסווגת של ראש האגף המדיני ביטחוני במשרד הביטחון אודות האתגרים הביטחוניים והמדיניים הניצבים כעת בפני מדינת ישראל

האם ימונה מחליף לפני הבחירות? [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+כהנא הודיע לשקד כי אין בכוונתו להתפצל בימים הקרובים מימינה
15:31 03/07/22  |  מירב ארד

יו"ר ימינה ושרת הפנים, איילת שקד וסגן שר הדתות, ח"כ מתן כהנא נפגשו כעת בלשכתה. כהנא הודיע לשקד כי אין בכוונתו להתפצל בימים הקרובים מימינה. נמסר כי השניים קבעו להיפגש שוב ולדון על המשך שיתוף הפעולה.

+ועדת הכנסת אישרה את פיצול מפלגת עוצמה יהודית מסיעת הציונות הדתית
14:11 03/07/22  |  מירב ארד

לבקשת ח"כ איתמר בן גביר, אישרה ועדת הכנסת בראשות ח״כ ניר אורבך, את התפלגות מפלגת עוצמה יהודית מסיעת הציונות הדתית, שתמנה מעתה שלוש מפלגות: הציונות הדתית, נעם ועתיד אחד.

+בנט, רה"מ נבון, מוכשר
ובנוסף - גם איש ישר
12:28 03/07/22  |  ערן גרף   |   לרשימה המלאה

+נפילת ממשלת השינוי - חבל על דאבדין
12:26 03/07/22  |  יוסף אליעז   |   לרשימה המלאה

לעומת ח"כ בקואליציה לביבי לא היו בעיות באיוש רשימתו לכנסת - כל צעקן ריקא - ברוך הבא, כל המכפיש יבורך, הדרישה היחידה היא נאמנות לביבי וחשוב מזה - לשרה

נתניהו. נאמנות לו ולאשה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+פורסם לו"ז הבחירות: הגשת הרשימות עד 15 בספטמבר
11:47 03/07/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ועדת הבחירות המרכזית פרסמה את לוח הזמנים המדויק של מערכת הבחירות אשר קובע את הזמנים הנדרשים להתפטרות בכירים המעוניינים להתמודד, את המועד האחרון להגשת רשימות ועוד

מתכוננים שוב לבחירות [צילום: נועם רבקין-פנטון, פלאש 90]
+לפיד: המטרה - ניהול הממשלה כאילו אין בחירות
11:16 03/07/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה, יאיר לפיד, פתח את ישיבת הממשלה הראשונה מאז נכנס לתפקידו  ▪  "זרחי ישראל זכאים לממשלה מתפקדת בכל רגע נתון. זו הציפייה מאיתנו, זו הציפייה שלי מחבריי השרים. משבר החינוך לא יכול לחכות. תקציבים לבתי חולים אי-אפשר לדחות. האירנים, חמאס והחיזבאללה לא מחכים"

לפיד. ישיבה ראשונה כראש ממשלה [צילום: חיים צח, לע"מ]
+כהנא: המטרה - להמשיך את המסע שהתחלתי עם בנט
08:52 03/07/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

סגן השר מתן כהנא הצהיר כי הוא בוחן את הדרך שבה יוכל לממש בצורה המיטבית את השאיפות הפוליטיות שלו הכוללות ממשלת אחדות רחבה, חיזוק הזהות היהודית מתוך הסכמות רחבות וציונות דתית מתונה וממלכתית

כהנא. "בוחן את הדרך" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+התעלול האחרון
08:51 03/07/22  |  אהרן פאפו   |   לרשימה המלאה

הצעת חוק המתימרת לקבוע כבר עונשים וסנקציות על מי שפקידים משפטיים החליטו להגיש נגדו כתב אישום, לא די שהיא מרושעת, היא גם בלתי משפטית ומחוסרת כל הגיון משפטי, פרט לאמביציה אישית של שר המשפטים מר סער

סער. דיקטטורה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קואליציית החיים מול יצר המוות
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אדוני,לפיד הוא בובת הון שלטון.
לכאורה  |  3/07/22 10:25
2
נלעס כבר עד לעייפה
באום  |  3/07/22 14:32
3
השנאה מחרפנת את השכל
עובד 1  |  3/07/22 16:51
4
ודרך אגב
עובד 1  |  3/07/22 17:01
5
עולם הפוך ראיתי...
מגיב ותיק  |  5/07/22 19:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2022
איציק וולף
סגן השר מתן כהנא הצהיר כי הוא בוחן את הדרך שבה יוכל לממש בצורה המיטבית את השאיפות הפוליטיות שלו הכוללות ממשלת אחדות רחבה, חיזוק הזהות היהודית מתוך הסכמות רחבות וציונות דתית מתונה וממלכתית
אהרן פאפו
הצעת חוק המתימרת לקבוע כבר עונשים וסנקציות על מי שפקידים משפטיים החליטו להגיש נגדו כתב אישום, לא די שהיא מרושעת, היא גם בלתי משפטית ומחוסרת כל הגיון משפטי, פרט לאמביציה אישית של שר המשפטים מר סער
עידן יוסף
בישראל הקיצוניות לא באה מהרחובות לפוליטיקה, אלא להפך, . המרחב הפוליטי הפך לקיצוני יותר ויותר, אלים ומרושע יותר ויותר, והוא גורר אחריו את החברה הישראלית. את זה עלינו לעצור
איתמר לוין
הכאוס בו נתונה הפוליטיקה הישראלית מוביל לדיבורים על החלפת שיטת המשטר    בחינה של השיטות האחרות מעלות שיש בהן פגמים מהותיים, הרבה יותר מאשר אצלנו    תוציאו מהמשוואה את בנימין נתניהו - והמערכת תתפקד היטב
עידן יוסף
יו"ר רע"ם התייחס לאפשרות של איחוד המפלגות הערביות: "שחטו אותנו על הכניסה לקואליציה, אי-אפשר להשפיע בלי זה. לא מבין את האבסורד שלהם"    אומר כי בסקרים מקבלת מפלגתו חצי מנדט מהיהודים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il