X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ברוך ניידיץ בהפגנה בכניסה לעצרת עמותת צוות [צילום: יגאל יששכרוב]
איפה הם היום?
ברוך ניידיץ
ברוך ניידיץ, אלוף משנה במיל' דורש את התפטרותם של יו"ר עמותת "צוות" מוטי בר דגן ואת חברי הוועד המנהל, בגין כישלון במאבק להשגת זכויותיהם של גמלאי צה"ל

27 שנות שרות בסדיר ובקבע
"גמלאי צה"ל ואנשי הקבע, הפכו בשנים האחרונות לשק האגרוף והחבטות של הפוליטיקאים, העיתונאים ובעלי אינטרסים שונים", כך טוען ברוך ניידיץ, אלוף משנה במילואים, שפרש לגימלאות מצה"ל ב-1998 לאחר 27 שנות שירות בסדיר ובקבע בחיל המודיעין. מאז ועד היום, הוא משרת בשירות מילואים פעיל, ומבצע, במרוצת השנים, למעלה מ-1,000 ימי מילואים כמפקד זירה וכמבקר בענף ביקורת ומעקב.
מאבק לטובת גמלאי צה"ל
ברוך ניידיץ, מגדיר את עצמו כפנסיונר מאושר, אשר בראש ובראשונה דואג למשפחתו, מוכן לסייע לכל אדם נזקק בכל תחום שהוא ומוכן להיאבק לטובת הכלל על צדק, יושר, הגינות סיוע הדדי ועזרה לזולת. כיום, מנהל מאבק לטובת כלל גמלאי צה"ל אשר מרביתם, לדבריו, אינם מכירים את זכויותיהם ובשל כך נפגעים אישית וכלכלית.
בשנתיים האחרונות, ניידיץ נאבק בשחיתות, אי-סדרים, וקבלת החלטות שגויות בהנהלת עמותת גמלאי צה"ל "צוות" למימוש חלוקה צודקת של משאבי העמותה וכל זאת על-מנת להיטיב עם גמלאי צה"ל. הוא העביר ביקורת ברשתות החברתיות על העמותה אשר לא מצאה חן בעיני מנהליה ונתבע מצידם בבית המשפט על דיבה והוצאת לשון הרע בסכום של 750 אלף שקלים.

[צילום: יגאל יששכרוב]

בתמונה: עם גמלאי צה"ל בהפגנה בכניסה לעצרת עמותת צוות בראשון לציון

ההפגנה בעצרת לציון 60 שנה להקמת צוות
את ברוך ניידיץ, פגשתי לראשונה ב-1.6.2022 בלייב פארק בראשון לציון, ליד שער הכניסה לעצרת, שקיימה עמותת גמלאי צה"ל. צוות, המונה כ-40 אלף איש, לציון 60 שנה להקמתה. יש לציין שכ-7,000 גמלאי צהל אינם חברים בעמותה.
בעצרת, נכחו אלפי גמלאי צה"ל ואורחים, בהם נשיא המדינה. ברוך, מדבר בלהיטות רבה, ודומה כי הוא הולך עד הסוף עם האמת שלו, שהיא נר לרגליו. בא לכאן להפגין עם עמיתיו, בעודו לובש חולצה לבנה ובה הדרישה שמוטי בר דגן יתפטר. "פגשנו בעצרת מאות גמלאי צה"ל ונשותיהם, שהוכיחו חוסר ידע משווע בהכרת זכויותיהם וכתוצאה מכך הם מבזבזים מאות או אלפי שקלים לשווא, ללא קבלת תמורה", אומר ברוך ומציין, כי בימים אלה הוגש כתב הגנה על-ידי עורך הדין גלעד שר, שייצג אותו במשפט. לצורך מימון הוצאות ההגנה והייצוג המשפטי, פתח ניידיץ מבצע לגיוס המונים על-מנת לסייע לו במימון התביעה.
העצומה של הגמלאים
בתוך כך, פורסמה גם עצומה מטעמם של מאות גמלאי צה"ל המופנית אל הנהלת העמותה, לביטול כתב התביעה בגין פרסומי לשון הרע לכאורה, לבית המשפט כנגד אל"ם (מיל') ברוך ניידיץ. בעצומה נאמר כי קיים בסיס מוצק על אי-סדרים והתנהלות קלוקלת של הנהלת העמותה כלפי גמלאי צה"ל, כגון העברת כספי שי ודמי רווחה של גמלאי צוות ממופת לצוות, ומתן שכר עתק של כ-10 מיליון שקלים מכספי דמי החבר ל-40 עובדי ויועצי העמותה, במקום שישמשו את צרכי גמלאי צוות.
משרד הביטחון מעביר מדי שנה לעמותת צוות סך של כארבע וחצי מיליון שקלים, 100 שקל עבור כל גמלאי לצרכי תרבות ופנאי. יש לציין שעמותת צוות מקבלת מתוכם כ-700,000 שקלים עבור גמלאי צה"ל אשר אינם חברי צוות. פרסום דוח ועדת האלוף פרחי בגין מעילה בסך מיליון שקלים של חשב העמותה, כשזה התרחש מתחת לאפה של הנהלת העמותה - לא פורסם לגמלאים. יש לציין שמנכ"ל העמותה לא לקח אחריות על המעילה. בסיום העצומה נאמר כי הגמלאים ישקלו לבטל את חברותם בעמותה אם לא תבוטל התביעה.

[צילום: אלבום משפחתי]

בתמונה: עם רעייתו אורית ביום חתונתם, 1976

אב לשלושה ילדים וסב לחמישה נכדים
ברוך ניידיץ, עובד היום כאיש שיווק ופיתוח עסקי בחברת "עידן מחשבים" בראשון לציון, העוסקת בפיתוח תוכנה לצילום ומפתחת מערכות מיפוי ועיבוד מידע של צילומי רחפן בתלת מימד. אב לשלושה ילדים: עידן בן 43 בוגר תואר שני במינהל עסקים מהמכללה למינהל, סטנדפיסט ויוצר תוכן באינטרנט. מיטל קמושביץ, בת 40, בעלת תואר שני בראיית חשבון, מרצה במכללה למינהל ועובדת בחברת EY. יניב בן הזקונים בן 34 עובד כעצמאי.
ברוך הינו סב לחמישה נכדים, נשוי מזה 46 שנים, לאורית (לבית גוטר), פנסיונרית של המשטרה והזוג מתגורר בראשון לציון.

ברוך ניידיץ בגיל 4 בפינסק [צילום: אלבום משפחתי]

המשפחה עולה לישראל ב-1960
ברוך נולד בשנת 1953 בעיר פינסק, בדרום בלורוסיה ליד גבול אוקראינה, שרוב תושביה היו יהודים. הוריו, בן ציון ורבקה ניידיץ הם ציוניים, המדברים את שפת האידיש והרוסית, בעלי דרכון פולני ובשל כך, השלטונות מאפשרים להם ב-1958 להגר לפולין. שנתיים הם מתגוררים בעיר לגניצה ובאוקטובר 1960 הם עולים לישראל דרך אוסטריה ומתיישבים במושבה נס ציונה. האב, בעל מכבסה והאם עקרת בית המגדלת את שלושת בניה. ברוך, הוא בן הזקונים, שעלה בגיל שבע, הישר לכתה ב' בבית הספר היסודי בנס ציונה.
המפגש עם האלוף מתן וילנאי
ברוך מספר לי, כי בהיותו בכתה ח', מגיע לבית הספר האלוף מתן וילנאי. זה היה אחרי מלחמת ששת הימים. "הוא מנסה לשכנע את התלמידים המצטיינים להירשם לפנימייה הצבאית בצמוד לבית הספר הריאלי בחיפה. וילנאי מותיר בי רושם עז. אני מקבל את המלצתו ונרשם לפנימייה. החלטה זו גרמה לשינוי בכל מהלך חיי (בוגר פנימיה מתחייב לשרת 3 שנים נוספות בנוסף לשרות הסדיר).

בפנימיה הצבאית [צילום: אלבום משפחתי]

באותה תקופה, חלמתי להיות קצין בצה"ל ולהגיע לדרגה גבוהה. ראיתי את עצמי משרת שירות קבע ארוך, על-מנת לתרום למדינה ולצבא ולהעניק לפיקודיי ערכים עליהם חונכתי. לפנימיה נרשמו 1,600 תלמידים. במשך יומיים, עברנו מבחנים לימודיים ופסיכומטריים, אשר היו אמורים לנבא את התאמת הנער לשמש כקצין בצה"ל. לאחר מיונים רבים זכיתי להימנות על 60 התלמידים, שהחלו ללמוד בה ובסיום הלימודים נותרו מהם רק 36 תלמידים. למרות הפער הלימודי העצום, בין רמת הלימודים בפריפריה לבין בית הספר התיכון הריאלי העברי בחיפה, הנחשב לתיכון הטוב ביותר בארץ - סיימתי את לימודיי בבגרות מלאה וזאת בגלל הרצון והמאמץ להצליח. חלק נכבד מהערכים ספגתי בבית הספר התיכון ובפנימיה הצבאית כמו למשל חברות, רעות ואהבת הארץ והמדינה".
הגיוס לצה"ל
בנובמבר 1971 עם סיימו את הפנימיה והתיכון, ברוך מתגייס לצה"ל כרב"ט (ללא צורך בעשיית טירונות וקורס מכי"ם עקב הלימודים והאימונים הצבאיים). "בחרתי", הוא אומר היום, "לשרת בחיל המודיעין, אך הדבר לא הסתייע ושובצתי לחיל השריון. שם סיימתי מסלול של קורס מפקדי טנקים וקורס קציני שריון. לאחר מכן, הוצבתי בחיל המודיעין וסיימתי קורס קציני מודיעין גדודיים (רבים מבוגרי המחזור ששירתו בחיל השריון במלחמת יום כיפור נהרגו בקרבות בסיני וברמת הגולן. אנחנו הקצינים הצעירים בני הדור של מלחמת יום כיפור").
בחודש מאי 1973 מוצב ניידיץ במעבר המיתלה שבסיני כקצין מודיעין של גדוד שריון ובנוסף לתפקידו, משמש גם כקצין מבצעים בחמ"ל הזירתי. ב-1975 בסיום תפקידו כקצין מודיעין גדודי, ברוך ניידיץ מזומן לראיון בפני רמ"ח מוד"ש (מודיעין שדה) אלוף משנה מוטי כץ המשכנע אותו להצטרף לתוכנית שירות ארוכה בשילוב לימודים אקדמאיים. בהמשך שירותו, הוא מסיים קורס קציני פיענוח צילומי אוויר בבית ספר למודיעין, תוך לימודי גאוגרפיה באוניברסיטת בן-גוריון, כבעל תואר ראשון בגאוגרפיה בהצטיינות יתרה. "שימשתי בתפקידי כראש מדור שטח וראש ענף פיענוח שטח במודיעין פיקוד הדרום, בדרגת רב סרן, עד שנת 1982. ואז, הוצבתי לשמש קצין מודיעין של אוגדה מרחבית אילת, שהייתה אחראית על מרבית גזרת הגבול המערבי עם המצרים וגזרת ירדן מאילת צפונה.

[צילום: אלבום משפחתי]

בתמונה: הענקת דרגות אלוף משנה על-ידי הרמטכ"ל אמנון ליפקין שחק ובני משפחתו

קרבות הבלימה במלחמת יום כיפור
בתחילת מלחמת יום כיפור בשעה 14:00, כשהוא נמצא עם חייליו במפקדת החטיבה בהכנת מפות לחלוקה למפקדים - מטוסי חיל-האוויר המצרי החלו להפציץ את מפקדת החטיבה והגדוד. ניידיץ מספר: "רצתי לכיוון הגדוד, שם פגשתי את המג"ד דוד שובל, שהורה לנו לעלות על הכלים ולנוע דרך מעבר הגידי לכיוון תעלת סואץ. כ-30 ק"מ ממזרח לתעלה נתקל הגדוד בחטיבת נחתים מצרית, שנעה על כלים אמפיביים ומרביתה הושמדה על ידו. לאחר קרבות בלימה קשים בגזרת דרום תעלת סואץ, החטיבה שלנו קיבלה פקודה לנוע לכיוון דואר סואר ועברה על גשר הגלילים למצרים. החטיבה, בפיקודו של האלוף דן שומרון ניהלה קרבות קשים, שבאחד מהם המג"ד נפצע וקמב"ץ הגדוד, סגן אורי פונדק נהרג. עם נפילתו של אורי, מוניתי לשמש בנוסף להיותי קצין המודיעין גם קצין מבצעים. בסופה של המלחמה, הגדוד התמקם בקילומטר ה-101 מקהיר. כאן, התקיימו שיחות הפרדת הכוחות בין ישראל למצרים, בראשות האלוף אהרון יריב והאלוף המצרי גמסי. לאחר מימוש הסכמי הפרדת הכוחות נסוגונו לסיני והגדוד התמקם בשלושת הגזרות: בלוזה, ראס-סודר וטאסה".
המשך השירות הצבאי
ב-1984 עם תום שירותו כקצין מודיעין באילת, מוצב ברוך למודיעין פיקוד הדרום בתפקיד של ראש ענף שטח ופיענוח בדרגת סגן אלוף. בסיימו תפקיד זה, הוא מונה לפקד על יחידת הפיענוח המטכ"לית של חיל המודיעין בקריה בתל אביב. "שימשתי כמפקד היחידה במשך שמונה שנים בתפקיד המרתק, המעניין ביותר והמאתגר במסגרת שירותי הצבאי, שבו קלטנו מערכות חדשות ועסקנו בבניית הכוח ובפיענוח בכל זירות העניין".
ב-1995 בתום תפקידו כמפקד היחידה הוא מקבל דרגת אלוף משנה ומכהן כראש פרויקט תכנון וליווי הקמת יחידת המודיעין החזותית באגף המודיעין. מ-1998 ועד שנת 2020, ברוך עובד בחברת אופק צילומי אוויר העוסקת בצילום ועיבוד גאוגרפי מרחבי, כמנהל פיתוח עסקי ושיווק בתחום צילומי אוויר, מיפוי, תצלומי לווין ובמערכות מידע גאוגרפיות.

ליד הגינה במרפסת ביתו [צילום: יגאל יששכרוב]

הליכוד המשפחתי
בזמנו הפנוי הוא עוסק בספורט ומטפח את הגינה במרפסת ביתו. "גיבוש התא המשפחתי מהווה מרכיב חשוב בחיי. לימדתי את ילדיי כיבוד הורים, כפי שראו את התמיכה, הסיוע והעזרה שהענקנו להורינו. כל יום שעובר לא חוזר ועל כן צריך למצות את הזמן באופן מיטבי שיגרום למשפחתי אושר, הנאה, בריאות והגשמה עצמית", אומר ברוך ומוסיף: "וכך אני נוהג לסייע לילדיי ולנכדיי הגרים בקרבתנו. בין היתר, אני עוסק גם בתחום הגניאולוגיה – מחקר על השושלת המשפחתית, החל מהמאה ה-18 ועד היום. כמו-כן רעייתי ואני מרבים לטייל בארץ ובעולם".
הפיצול בעם
"אני ציוני בלב ובנפש", מדגיש ניידיץ ומוסיף: "אוהב את המדינה ומכבד את כל מוסדות השלטון. עם זאת, מטריד אותי הפיצול בעם, בין מחנות על-רקע פוליטי והמאבק בין אשכנזים למזרחיים, שבא גם לידי ביטוי בכנסת, כאשר השד העדתי מדי פעם מרים ראש... מטרידה אותי גם התגברות ההקצנה בקרב ערביי ישראל כנגד מוסדות המדינה ותושביה היהודיים".
בהתייחסו לדור הקצינים של היום הוא אומר: "אני מודאג מחוסר היענותם של קצינים זוטרים מצטיינים להמשיך לשרת בשירות קבע. אם תהליך זה יימשך – אזי מצבא מצוין נהפוך לצבא בינוני...".

תאריך:  03/07/2022   |   עודכן:  03/07/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ברוך ניידיץ
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
עמותה רשומה ושמה צוות.
Syh  |  3/07/22 16:16
2
חיזוק ידי ברוך ניידיץ
אברהם שהם  |  6/07/22 22:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חגי קמרט
עולם כמנהגו נוהג, שותקים הפסיפסים, ובשדרה בין זקיפות העצים שמנסים אולי לשמור גם הם על המורשת הכדור ממשיך להתגלגל וברקע מוזיקה קולנית מבדרת
יעקב קורי
בבחירות הקרובות ניצבים זה מול זה - נתניהו בראש מחנה תנטוס, קואליציית "יש עבר" הרוצים להחזיר אותנו לימי דיקנס של אי-שוויון וטייקונים, קלריקליזם וניאו ליברליזם, קיצוניות, לאומנות וחרדיות, שיסוי, פופוליזם וסגידה למנהיג; ויאיר לפיד בראש קואליציית "יש עתיד", הרוצה להצעיד אותנו לקידמה, סובלנות, הכלה, נאורות, מתינות, של אלה החפצים חיים!
אהרן פאפו
הצעת חוק המתימרת לקבוע כבר עונשים וסנקציות על מי שפקידים משפטיים החליטו להגיש נגדו כתב אישום, לא די שהיא מרושעת, היא גם בלתי משפטית ומחוסרת כל הגיון משפטי, פרט לאמביציה אישית של שר המשפטים מר סער
רפי לאופרט
באניגמת בנט שתי חלופות דיכוטומיות: הפתעה חיובית - מספר הישגים שהספיק בזמן קצר יחסית שסופה בכשל טוטאלי של העקרון המוביל את הממשלה; והפתעה שלילית: - ספק חמור אם נותר הוא איש "ימין" בהגדרה המהותית שלו או שהפך למשהו אחר. בשניוּת זו אני מבקש לטפל בשורות הבאות
עידן יוסף
שרת התחבורה מנסה להפריך את השקרים כביכול, שמפיצים מתנגדי הרפורמה בתחבורה הציבורית, אבל מציגה מניפולציית יחסי ציבור של חצי אמת    רשימה תשיעית בסדרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il