X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
משיחיות [צילום: פלאש 90]
מיתוס לאומני
אני חרד, שגם אם נצליח להביא את מדינת ישראל לכך שהיא תשתחרר מהמיתוס, שניכס לתוכנו את כל שטחי המולדת ונחזור לגבולות 1967, ימשיך לחוג מעלינו רוח רפאים של מיתוסים אחרים שעדיין, לצערי, אנחנו שבויים בהם

שורות אלו נכתבות, כשמהמרקע פורץ לעברי קול של אדם, הרואה עצמו מועמד להיות שר בכיר בממשלת ישראל, שתקום בעקבות הבחירות שתתקיימנה ב-1 בנובמבר. הקול חוזר ומשנן מחויבות לקדושת מיתוס הבעלות ההיסטורית של העם היהודי על כל שטחי ארץ ישראל. הקול חוזר ומשנן הבטחה למחויבות, שכל פינה בארץ בין הירדן והים תהיה חלק ממדינת ישראל. להבנתו, העיר חברון, בה נמצאת מערת המכפלה והעיר שכם, השוכנת אל מול הר עיבל והר גריזים, דינן כדין באר שבע ובני ברק.
כואב לי לשמוע את הקול הבוקע מהמרקע. אודה שאני מבוהל, כי אני למעשה חש מגע עם קולו של הסמן המשיחי המשתולל לו באין מפריע במפלגות הימין והמרכז ההולכות וצוברות כוח בציבור הישראלי. קשה לי להשתחרר מאימת תחושת הכאב, כי העם שאני אוהב הולך שבי אחרי הקול שאני פוחד ממנו. כואב לי, שחלקים רבים מאוד בעם היקר לי מעריצים את הקול המשיחי, שאני רואה בו סכנה קיומית למדינתי - מדינת ישראל.
אינני רואה היום כיצד אנחנו נחלצים מהסבך אליו נקלענו. במשך למעלה מ-50 כל ממשלות ישראל, מי יותר ומי פחות, עודדו התנחלויות יהודיות בלב לבה של האוכלוסייה הערבית הפלשתינית מכוח אותו מיתוס של קושאן ובעלות היסטורית על כל ארץ ישראל. ולצערי, הצטמצמו הכוחות, המתחייבים להיאבק נגד המיתוס הלאומני שהוא בעוכרינו. אודה, שמלווה אותי החשש שאנחנו לא תופסים עדיין את מלוא חומרת הסכנה הקיומית שלנו כתוצאה מבנית מיתוס הקושאן, שיוצר מציאות מדממת, בה אנחנו שולטים בעם הפלשתיני וכופים על החברה הישראלית הנצחת מציאות, הגובה מחיר דמים יקר.
אני חרד, שגם אם נצליח להביא את מדינת ישראל לכך שהיא תשתחרר מהמיתוס, שניכס לתוכנו את כל שטחי המולדת ונחזור לגבולות 1967, ימשיך לחוג מעלינו רוח רפאים של מיתוסים אחרים שעדיין, לצערי, אנחנו שבויים בהם.
לצד המיתוס שנבנה בחברה הישראלית בדבר בעלות על שטחי כל ארץ ישראל מזדקר לו בתוכנו האתוס, שמחייב להמשיך לסכל שילוב של המיעוטים הערבי. לצערי, יש בכוחה של מיתולוגיה זו לפורר את החברה. כי השימור של ישות אתנית נעולה על בריח ומסגר יוצר הדרה של האחר. הדרה זו אינה רואה כיצד אנחנו זורעים ונוטעים יום יום עוצמות של איבה כלפינו ואף מטפחים אותה.
אני חושש, שההדרה של הזר עוד עלולה לגרום להתפרצות. אל מול התפרצותה השלטון יגיב בדיכוי בכוח הזרוע. והדיכוי עלול להיות מלווה באלימות קשה ובגבית מחירי דמים קשים. אני בכוחי הצנוע נאבק כדי שתרחיש כה קשה מעין זה לא יפרוץ, לכן אני שייך למחנה פוליטי של יהודים וערבים, שמסרבים להיות אויבים ומנסים להנחיל את המלים הפשוטות - אחווה יהודית ערבית.
במציאות שכופה עלינו עימותים התובעים מחירי דמים, אני תובע בראש ובראשונה מעצמי, מעמי, לפני שאני פונה אל האחר. אני תובע שהלאומיות היהודית החולשת כיום על החברה כולה במדינת ישראל תזמין את האחר להיות חלק ממנה או להתקיים כרצונו בשוני מאתנו, בשוויון מוחלט, ולא להצהיר השכם וערב שהמדינה שייכת לרוב בלבד.
כשם שרוב רובה של האוכלוסייה בישראל מתנגד להיות מיעוט במדינה אחת דמוקראטית מהירדן עד לים, הבה לא נהיה אנחנו המדינה המפלה בתחומיה כעשרים אחוז מאזרחיה, כי אימצנו נקודת מוצא שהם אזרחים זרים לא רצויים. על זהות-העל היהודית מוטלת לעבור תהליך של ישראליזציה פתוחה המייעדת עצמה לכלל אזרחי מדינת ישראל.
ישראל חייבת לחתור למציאות של שוויון מלא לכלל האזרחים החיים בה. השוויון חייב לקבל את ביטויו לא רק במישור החומרי. השוויון צריך לקבל ביטוי גם במישורים תרבותיים. אנחנו חייבים לחתור להיות מדינה דמוקרטית רב תרבותית. כי בן המיעוט הערבי שחי בתוכנו יש לו גם הוויה תרבותית. יש להעניק לערבים אזרחי מדינת ישראל אוטונומיה ממוסדת ומוכרת לשימור וטיפוח תרבותם ושפתם.
חוסנה של מדינת ישראל שלי לא יובטח בעוצמה צבאית, לא בנשק גרעיני ולא בחומות בטון בהן היא חוגרת את עצמה. חוסנה של מדינת ישראל יובטח אם תקשיב לקול הבוקע מספר הספרים-"טוֹבָה חָכְמָה מִכְּלֵי קְרָב" (קהלת פרק ט', פסוק י"ח). חוסנה של מדינת ישראל שלי יובטח, אם היא תשכיל להגיע בראש ובראשונה להסכם שלום עם העם הפלשתיני, תשים קץ לכיבוש ותפנה מבטה ליום שלאחריו - בנוסף לשוויון זכויות מלא לאזרחים הערבים החיים בתחומי מדינת ישראל היא תעניק להם אוטנומיה, שתשמור ותטפח את תרבותם וזאת בד-בבד עם מתן האפשרות להשתלב בתרבות הישראלית ההגמונית.
מדינת ישראל שלי חייבת להישאר נאמנה למגילת העצמאות לפיה היא נועדה לממש "את זכות העם היהודי לתקומה לאומית", אך עם זאת היא חייבת לשמור על מה שחקוק במגילת העצמאות, שמדינת ישראל "תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין, תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות". אני מאחל לעצמי לזכות לראות את חלומי קורם עור וגידים עוד בחיי.

תאריך:  07/07/2022   |   עודכן:  07/07/2022
+משטרת ישראל חדלת אונים
14:12 07/07/22  |  מרדכי ליפמן   |   לרשימה המלאה

מדד האלימות גואה ביחס הפוך למרחק  ▪  רחוק מיישובים יהודיים - פחות התנכלות, בסמיכות אליהם יותר  ▪  לנגד עינינו מתפתח בשנים האחרונות מאבק על הרחוב הישראלי

שוטרים בעיר העתיקה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+כבוב נגד חיות: לדון שוב בהרס בתי מחבלים
14:04 07/07/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

יוצא נגד ההלכה עליה חזר שוב ושוב בית המשפט העליון, ולפיה אין לדון מחדש בהיתר העקרוני להרוס בתי מחבלים; חיות הבהירה שלא יהיה דיון נוסף בהרכב מורחב  ▪  כבוב: מדובר בשאלות משפטיות ומוסריות כבדות משקל המחייבות דיון חוזר

כבוב. "מודע אני להלכה הפסוקה" [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+לקראת ביקור ביידן - סוגיות מוקד
11:24 07/07/22  |  יורם אטינגר   |   לרשימה המלאה

בתגובה לדרישות/לחץ של הנשיא ביידן, על ראש הממשלה להפיק לקחים מראשי ממשלה קודמים שהדפו לחץ נשיאותי, הביאו אומנם למתיחות קצרת-טווח ביחסי ישראל-ארה"ב, אך זיכו את ישראל בהערכה אסטרטגית ארוכת-טווח

ביידן. לוחץ [צילום: פטריק סמנסקי/AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מיתוס לאומני
תגובות  [ 23 ] מוצגות  [ 23 ]  כתוב תגובה 
1
תיקון טעות - למעלה מ-50 שנה
הצעה של חברה  |  7/07/22 08:49
2
שהטוב יתנחל על אדמתו
מאחלת לעם ישראל  |  7/07/22 10:41
3
עלולה לקום ממשלה שתביא אסון
עלולה לקום ממשלה  |  7/07/22 10:49
4
אין בעיה. מחר בבוקר
עובד 1  |  7/07/22 14:25
 
- למגיב עובד 1
צביה ר.  |  7/07/22 15:54
5
אין בעיה
לד19  |  7/07/22 16:00
6
תגובה למגיב עובד 1
למגיב עובד 1  |  7/07/22 16:32
 
- יש שתי אפשרויות:
עובד 1  |  7/07/22 23:49
 
- תגובה למר עובד 1
תגובה למר עובד 1  |  9/07/22 10:09
 
- ועוד הגיג לכתובתו של עובד 1
ועוד לעובד 1  |  9/07/22 16:51
7
מיתוס : מדינה יהודית דמוקרטית
ה.א  |  7/07/22 19:29
 
- שבת שלום ל-ה.א המעליל על איתן
שבת שלום ל-ה.א  |  8/07/22 08:40
 
- איתן וחבריו הם מיעוט מבוטל
ה.א  |  9/07/22 16:22
8
ששה מיליון עם מיתוס משיחי
ה.א  |  7/07/22 20:48
 
- ה.א מעליל עלילת דם על איתן
בןז למגיב ה.א  |  10/07/22 10:42
9
לא ירחק היום ואנשים כמו קלינסק
ב.ל  |  7/07/22 22:29
 
- אוהבות בכל נפשן את המגיב ב.ל
גסות הרוח והבוטות  |  8/07/22 00:32
 
- ב.ל נבחר לייצג את הרדידות
ב.ל נאמן לייעודו.  |  12/07/22 07:15
10
שבת שלום . שבת נעימה לך, איתן
מאחלת לאיתן  |  8/07/22 08:31
11
שבת שלום לעם ישראל היקר ל"ת
שבת שלום עמי היקר  |  8/07/22 12:26
12
מאחלת לעם ישראל שבוע וטוב.
מאחלת שבוע טוב...  |  9/07/22 16:37
13
I LAVE ISRAEL ל"ת
I LAVE  |  10/07/22 16:57
14
מאחלת לאיתן בריאות טובה
מאחל לאיתן..  |  12/07/22 07:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
על אירן אמר ראש הממשלה כי העולם חייב להגיב להפרות של טהרן: "המצב הנוכחי לא יכול להימשך"    נשיא צרפת: "מחויב לביטחונה של ישראל ולהצלחתה באזור"
איתמר לוין
קובע שהחוק המעניק את הפטור עומד בכללי המשפט הבינלאומי - וחקיקה ראשית של הכנסת ממילא יכולה לגבור על כללים אלו    ההגנה החוקתית על תושבי שטח אויב היא מצומצמת; הפגיעה בזכויות תושבי הרצועה היא מידתית ולתכלית ראויה
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - חיסול, הנגדה, זריזים, השני, מרק סלק חמצמץ וימכרו    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר    "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט)
איתן קלינסקי
אני חותר למציאות בה נותנים להון האנושי העובד והיוצר להכתיב את חיינו ולא להון    אני, כמי שיש לו עניין בשינוי השיטה המעמדית, שייך לאלו הטוענים, שניתן להציע פוליטיקה יהודית-ערבית במקום פוליטיקה רק ליהודים ופוליטיקה אחרת לערבים בלבד
עידן יוסף
משרד החוץ האמריקני הודיע כי גם לאחר בדיקה בליסטית שנערכה בפיקוחו לא ניתן לקבוע באופן חד-משמעי מי הרג את העיתונאית הפלשתינית בג'נין, אך הוסיף כי אין סיבה להניח שהירי היה מכוון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il