X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם ערוץ 9
▪  ▪  ▪
משחק מילים

השעשועון "משחק מילים", עולה בערוץ 9 במוצ"ש הקרוב, 24.5, בשעה 19:40 וישודר במשך 16 שבועות בהנחיית השחקן גרא סנדלר ("מדוזות", תיאטרון "גשר"). עלות ההשקעה בפרויקט נאמדת בכ-1 מיליון ₪.
בכל תוכנית של "משחק מלים" יתחרו שתי קבוצות של בעלי מקצועות שונים - רופאים, עורכי דין, מורים, אנשי פרסום, ספרים, שוטרים - כולם דוברי רוסית אשר יישאלו שאלות בנושא ידע בעברית ונושאים נוספים, הקשורים בין היתר למקום עבודתם. דוגמא - שאלה לספרים: "מהן מחלפות? תלתלים, צמות או גומית לשיער". הפרס לזוכים: טלויזיית LCD בעלת מסך 42 אינץ'.
לדברי שר הקליטה, יעקב אדרי: "שילוב לימודי השפה העברית בטלוויזיה ובערוצי מדיה נוספים, המגיעים היום לבתיהם של מיליוני אנשים, הפך לחלק בלתי נפרד מפעילות משרד הקליטה, ומקל על תהליך הלמידה והטמעתה, בקרב עולים חדשים וותיקים. "משחק מילים" מהווה כלי משלים, ידידותי ואטרקטיבי להעשרת השפה ובכוונתי לאשר פרויקטים נוספים, בשיתוף הערוץ, שייתרמו לשילוב חברתי בין עולים לותיקים. משרדנו רואה בערוץ 9 שותף טבעי להפעלת תוכניות לשיפור השפה ואני מברך על חבירתו למשרד הקליטה להגשמת צרכים חברתיים ולימודיים".
לאוניד בלחמן, מנכ"ל ערוץ 9 אמר היום: "מדובר בהמשך לאסטרטגיית הערוץ אשר פועל לשילובם של דוברי הרוסית בכל תחומי החיים בישראל, ובכלל זה הרחבת הידע בעברית אשר תורם רבות לתחושת השייכות. בפורמט הזה הגענו לשילוב נדיר של העשרה ובידור שיבואו לידי ביטוי גם בנתוני רייטינג גבוהים. במסגרת אותה מדיניות, העלינו בערב יום העצמאות את "תמול שלשום", סדרה היסטורית תיעודית הסוקרת את השנים הראשונות של מדינת ישראל. נתוני הצפייה של שני הפרקים הראשונים בסדרה השתלבו במקומות גבוהים בעשירייה השנייה של טבלאות הרייטינג. הנתונים האחרונים לחודשים אפריל/מאי 2008 מציגים עלייה של 26.6% בשנה החולפת ומעידים כי אנו בדרך הנכונה".
"משחק מילים" הינו פרויקט משותף של שני הגופים המופק במסגרת "קולטים עברית", פרויקט כולל של משרד הקליטה לשיפור השפה העברית בקרב עולים. מטרת השעשועון להעשיר את רמת העברית ולסייע בהטמעת ביטויים, צירופי לשון, סלנג ומילים שגורות בשפה העברית והוא בנוי מארבעה שלבים ראשוניים ושלב גמר כשבכל שלב עולה דרגת הקושי. בין המשימות משולבות פינות של טיפים לשוניים לדוגמא: "מה פרוש הביטוי "נכנס לשוונג"? ירד מהפסים, פועל במרץ או יוצא קבוע".
את הצד האקדמי במשחק מייצג ד"ר ברוך פודולסקי, מייסד "המילון הגדול" עברי-רוסי, אשר יתפקד כ"שופט" בין הקבוצות המתחרות.
לצורך פיתוח השעשועון, חבר ערוץ 9 גם אל אנשי טלוויזיה מהערוצים המסחריים, הבמאי שבתאי קמינר ואיתי הרמן - עורך ומפתח משחקי טלוויזיה ושעשועונים.
יוצרת ועורכת השעשועון היא אולה פרמינגר, האחראית בין היתר לפיתוח התוכנית הפופולרית "תענוגות החיים" בכיכובה של אנסטסיה מיכאלי לצד תוכניות נוספות ששודרו בערוץ 9 במהלך 5 השנים האחרונות: "תחת שמיים כחולים", "אל תוך הלילה" ועוד.

תאריך:  21/05/2008   |   עודכן:  21/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il