X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

ושוב כאילו לא למדנו דבר, ושוב עדר העיתונאים והפרשנים הסומים שוטפים את מוחותינו בקונספציה חדשה של התכוננות למלחמה הקודמת, המבוססת כולה על לקחי המחדלים שגרמו לתוצאות הקטלניות של מלחמת לבנון השנייה, אותם מחדלים שבעיוורונם התעלמו מהם רק לפני חודש ימים.
לפתע מספרים להמון הנבער על מערכת הנאוטילוס לירוט טילים קצרי טווח ש"מסיבות תקציביות" לא השלימו את פיתוחה, ורק אחרי שעשרות אזרחים נהרגו, יותר ממיליון ישבו במקלטים, ולמשק נגרם נזק המוערך במיליארדי שקלים, מתברר לנו מחירו של "החיסכון". ברוב ביזיון וקצף, אחרי שהשריונרים שלנו נשרפו בתוך הטנקים שלהם, מגלים לנו כי תע"ש ורפאל פיתחו מערכת מתוחכמת למיגון המרכבות ושוב התירוץ הנואל "סיבות תקציביות".
פתאום מגלה לנו התקשורת "סודות צבאיים", שחיילי המילואים לא התאמנו בשנים האחרונות, שהימ"חים הוזנחו ושחיל היבשה נוון, והתירוץ כרגיל "חוסר תקציב", מילים מכובסות לטימטום, לקוצר ראות, ולקונספציה שגויה.
כל הפרשנים בעיני עצמם שלא השמיעו את קולם מבעוד מועד בתרדמת שהיו שקועים בה בשנים האחרונות, בהם קצינים בכירים בדימוס השותפים למחדלים, יוצאים מן הארון ומגלים מבלי להסמיק את מה שמבין היום כל תינוק בן יומו. חכמים לאחר מעשה פוסקים שפתיים מול כל מיקרופון מזדמן וכולם כבמקהלת שוטים, נפל להם לפתע האסימון נפקחו עיניהם הסומות.
התקשורת וצמרת צה"ל שהתקרנפה, שהלכו שבי אחרי הקונספציה הקטלנית של: "נסיגה חד-צדדית", "אנחנו כאן והם שם", ושל "איפוק זה כוח". שהרבו לשבח את יורשו של שרון שהשכיל ללכת בדרכו, שעלה אפילו על מורו ומינה ברוב חכמה שר ביטחון "אזרחי". משליכים לאשפה את הפרטיטורה הישנה, ופוצחים בזמר חדש הסותר את המנון העבר. והציבור שלנו הלוקה באמנזיה קשה, אוכל שוב בתיאבון את הלוקשים שמאכילים אותו.
וכשנשמעו בעבר אזהרות מפי אלה שראו את הנולד, הם הושתקו בלעג ובהתנשאות וכונו "מחרחרי מלחמה", "רואי שחורות", "ימנים הזויים" וכו'.
כמובן, שכל תינוק מבין היום, ללא צורך בפרשנים מלומדים, שיש למהר ולשקם את צה"ל המוכה, אולם חלילה לנו מלהיאחז בקונספציה שמאכילה אותנו התקשורת המתבססת על התכוננות למלחמה הקודמת. מתקשורת אחראית על קהל פרשניה איננו מצפים לחכמה שלאחר מעשה, אלה הם דיבורים בטלים חסרי תועלת. תקשורת אחראית חייבת לנסות ולראות את הנולד ולהכין אותנו למלחמה הבאה ולא למלחמה הקודמת!!!

תאריך:  18/08/2006   |   עודכן:  18/08/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מתכוננים למלחמה הקודמת
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ישום לקחי ההוה, בעתיד, הוא העקר ל"ת
הניה  |  18/08/06 17:27
2
עם כ"כ הרבה טפילים וג'ובים...כנסו
ארתור שרמן  |  18/08/06 17:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אברהם בן-עזרא
יצחק ג'קי אדרי
החברה הישראלית לא תאפשר לפוליטיקאים מושחתים להעלות את צה"ל על "מזבח" השחיתות הפוליטית    השאלה המרכזית שצריכה להישאל ע"י וועדת החקירה: מדוע בימי מלחמה הממשלה לא לקחה אחריות על מצבם העגום והקשה של מאות אלפי אזרחים?    אני קורא לאזרחי מדינת ישראל לתמוך בקריאה להקמת וועדת חקירה ממלכתית, קורא לכל אזרח ואזרחית לחתום על כל עצומה, להצטרף לכל מחאה
ניסים ישעיהו
כל אחד ידע שאסור לנו באיסור חמור להפסיד. 'אם נפסיד פעם אחת, לא תישאר מדינה' היתה ואולי עודנה הדעה הרווחת. אז אם אסור בשום אופן להפסיד במלחמה ולנצח בה מאד לא רצוי, מה עושים? איך מנהלים את העימות הבלתי נגמר? חותרים לחזור הביתה בשלום. ולא רק שמסתפקים בכך, עוד הופכים את זה לאידיאולוגיה
יהונתן דחוח-הלוי
אלון בן דוד, הכתב הצבאי של ערוץ 10, סבור כי ההישגים הדלים במלחמה בלבנון נובעים בעיקר מדפוסי ניהול המערכה של הדרג הפיקודי הבכיר    "נקודת האור", לדבריו, נמצאת דווקא במוטיבציה הגבוהה של הלוחמים
אורנה רב-הון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il