X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

עוד בטרם נקברו אחרוני החללים של מלחמת אוסלו השנייה, שהרי כל בעיותיה וקורבנותיה של ישראל ב-13 השנים האחרונות מקורם בהרפתקה של פרס וביילין ששידרה לאויב כי הטרור משתלם, וכבר סערה הארץ בעניין משני כביכול: מכירת מניותיו של הרמטכ"ל חלוץ ביום פרוץ המלחמה.
אמת, הרמטכ"ל הוא אדם פרטי וככזה הוא רשאי לנהל את ענייניו הכספיים כראות עיניו. גם אין במעשהו משום עברה. יש במעשה ובעיתויו הרבה טעם לפגם, הרבה מן המקומם והמרגיז - ובשל כך סביר להניח שחלוץ ייאלץ לסיים את כהונתו בעתיד הלא רחוק. מכל מקום אסור שעניין משני זה יאפיל על חקירת הנושאים החשובים יותר הקשורים באופן ניהול המלחמה, הן בצבא, והן - בעיקר - בדרג שמעליו.
בפרשה זו נזעקה המערכת הבנקאית לנוכח הפגיעה בסודיות הבנקים ובחיסיון חשבונותיהם של הלקוחות, וגם הבנקים מן הסתם יבדקו את עצמם. במיוחד עתיד בנק לאומי לבחון מי הדליף את המידע וכיצד.
מה שלא נדון עד כה בפרשה הוא המניע, כלומר מה היתה מטרת ההדלפה. יהודה שרוני זכה להישג עיתונאי נדיר. אבל, הוא לא היה מגיע לכך לולא קיבל את המידע ממישהו שהיה מעוניין שהמידע הרגיש יתפרסם. ברור שמקור המידע איננו הרמטכ"ל או מי שחפץ בטובתו. מכאן שהמעשה נועד לפגוע ברמטכ"ל עד כדי אילוצו לפרוש, מה שככל הנראה יקרה. ואם כך, מי היה מעוניין בנפילתו של חלוץ דווקא בעיתוי זה?
עניין זה כלל לא נדון בשיח הציבורי הטעון בישראל של אוגוסט 2006. התקשורת "החוקרת" אינה שואלת שאלות קשות ולא נוחות. אבל, כאשר הבכירים ביותר מבין מקבלי ההחלטות בישראל עתידים להיחקר בפני ועדת חקירה ממלכתית שאין מנוס מהקמתה, וכאשר הם צפויים להאשים זה את זה בכישלון שכמובן איננו יתום, ראוי לבחון גם את פרשת תיק המניות מנקודת ראות זו, כלומר לבחון לא רק מי הש"ג שהדליף, אלא גם מי היה מעוניין בהדלפה שממנה ייפגע הרמטכ"ל.
ימים אחדים קודם לכן כבר נורתה הירייה הראשונה בקרב שבין הקברניטים: אלוף פיקוד הצפון, האלוף אודי אדם, סומן כשעיר לעזאזל וכמי שאשם במחדלי הדרגים שמעליו. האם הסתבר ששעיר אחד אינו מספיק, ויש צורך בשעיר בכיר ממנו שיישלח לעזאזל?
דן חלוץ נבחר לתפקידו ככל הנראה כאשר הציע למשפחת שרון תוכנית גירוש קוסמת יותר מזו שהציע האלוף גבי אשכנזי. אבל, משפחת שרון יצאה מן המשחק, ואין לו כל מחויבות כלפי אחרים. במציאות הנוכחית של מחול השדים הצפוי לישראל שלאחר הכישלון הוא עשוי לבחור בקו של "תמות נפשי עם...".

יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי בשנים 2001-2005
תאריך:  18/08/2006   |   עודכן:  18/08/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תמות נפשי עם....
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כיצד אקדמאי יכול לשקר לעצמו ולקורא
יהודה דרורי  |  18/08/06 19:06
 
- חתיכת טמבל,מה קשורה תגובתך למאמר ?
מתעב טמבלים  |  18/08/06 22:56
2
איפה שמפ' שרון נגעה הביא אסון!!
שמחה  |  18/08/06 20:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גורי גרוסמן
ד"ר אברהם בן-עזרא
יצחק ג'קי אדרי
החברה הישראלית לא תאפשר לפוליטיקאים מושחתים להעלות את צה"ל על "מזבח" השחיתות הפוליטית    השאלה המרכזית שצריכה להישאל ע"י וועדת החקירה: מדוע בימי מלחמה הממשלה לא לקחה אחריות על מצבם העגום והקשה של מאות אלפי אזרחים?    אני קורא לאזרחי מדינת ישראל לתמוך בקריאה להקמת וועדת חקירה ממלכתית, קורא לכל אזרח ואזרחית לחתום על כל עצומה, להצטרף לכל מחאה
ניסים ישעיהו
כל אחד ידע שאסור לנו באיסור חמור להפסיד. 'אם נפסיד פעם אחת, לא תישאר מדינה' היתה ואולי עודנה הדעה הרווחת. אז אם אסור בשום אופן להפסיד במלחמה ולנצח בה מאד לא רצוי, מה עושים? איך מנהלים את העימות הבלתי נגמר? חותרים לחזור הביתה בשלום. ולא רק שמסתפקים בכך, עוד הופכים את זה לאידיאולוגיה
יהונתן דחוח-הלוי
אלון בן דוד, הכתב הצבאי של ערוץ 10, סבור כי ההישגים הדלים במלחמה בלבנון נובעים בעיקר מדפוסי ניהול המערכה של הדרג הפיקודי הבכיר    "נקודת האור", לדבריו, נמצאת דווקא במוטיבציה הגבוהה של הלוחמים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il