X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הכוח שיש לאמצעי התקשורת הוא אדיר אפשר להבין מדוע אמצעי התקשורת אינם מסוגלים להיות אחראים במאה אחוז לא כל מה שמדווח - בהכרח נכון ראו "מלחמת לבנון השנייה".
▪  ▪  ▪

אין גוף במדינה דמוקרטית שאי אפשר להחליף. המדינה רשאית לבדוק ולמצוא פגמים וּפגעים בתחומי ריבונותה, היא רשאית לתקן את הפגמים הטעונים תיקון, וכן לשרש את הפגעים הרעים שלא יצלחו עוד. זוהי מלאכת ניהוּל מדינה. היא יכולה להיות מלאכת-מחשבת ולחילופין מלאכת-מחשבת-עִיוְעִים. פותחים וסוגרים מפעלים, תאגידים, חברות. מחליפים אנשים. מֵשנים כיוון!
זוהי, אם תרצו, נשמת אפם של החיים הקהילתיים. התבונה של המנהיגים נוכחת במקום בזמן אמיתי. החלטה נכונה מביאה ברכה והחלטה אסונית ממיטה חורבן. כך יכול הציבור, שהוא הריבון במדינה דמוקרטית, לרשום בפנקס מוחו את מידת התבונה לבוא יום הדין.
מחליפים שלטון, מחליפים בעלי תפקידים, ממנים ומפטרים, מרוממים וּמשפילים. אין גוף חסין בפני הדמוקרטיה. דמוקרטיה, כידוע, הינה המשטר הכי גרוע שיכול להיות, אלא שכל המשטרים האחרים גרועים ממנה. העובדה שכל אזרח, לאחר שבחר את נבחריו, הופך להיות נתין - גם היא ממחלות הדמוקרטיה הנפוצות, אלא שבכל זאת ביום הבחירות כלליות הבוחר מטיל לקלפי את סך-כל שיקלוליו.
כל גוף חוקי במדינה נתון לחסדי המדינה. מה עושים בשביל לנטרל את הכוח שהופך באחת את כל מעשי-ידנו לחסדים? כולנו חסרי אונים מלבד אמצעי התקשורת. שם המצב הפוך לחלוטין. החסדים הם בידי התקשורת. ברצותם ירעיפו, ברצותם יעיפו. מי יכול לסגור עיתון? בחוק הדמוקרטי כתוב שיש לשר הפנים את הסמכות החוקית בעליל לסגור עיתון. נוּ...? הוא יכול לסגור את ידיעות אחרונות, הארץ, מעריב...?
הכוח שיש לאמצעי התקשורת הוא כוח הניתן לסופר סת"ם הכותב מזוזה. אין רב הבודק את המזוזה. כְּשֵׁרוּתָה של המזוזה נקבעת על-ידי הסופר בינו לבין קונו, האמת הפנימית של האדם, חוש הביקורת שלו, הענווה וההכרה באפסותו. מהי האמת הפנימית של התקשורת הישראלית שיש לה סדר יום ואוריינטציה, השקפת עולם והשקפת חיים? את מי היא מייצגת?
השאלות הללו אינן ממין הענין. השאלה הנכונה היא: למי שייכת התקשורת? אם מוצאים את הבעלים, מגלים מהר מהו העיתון - עיתון? הון? או שלטון? או איזוֹ הכלאה, בכל מיני וואריאציות, בין שניים מהם או כל השלשה. אין טעם לתבוע אחריות מאמצעי התקשורת! זה גדול עליהם משום שזהו לא רק עיתון או ערוץ או אתר או גל, שאחריות תקשורתית היא מרכיב אחד, ולא תמיד חשוב, ממכלול המרכיבים בהם.
זהו המצב לאשורו. אם לא מתעלמים, אפשר להבין מדוע אמצעי התקשורת אינם מסוגלים להיות אחראים במאה אחוז. לא כל מה שכתוב/ מצולם / משודר - בהכרח נכון! ראו "מלחמת לבנון השנייה".

תאריך:  18/08/2006   |   עודכן:  18/08/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כוחם של אמצעי התקשורת
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
להחליף את הראש
יציק  |  18/08/06 16:14
2
לקבלת העיטור לך בעקבות הדגל
שמואל קופר  |  18/08/06 17:37
3
הכל נכון, אך השאלה היא: איך משנים??
קול קורא וכואב   |  18/08/06 18:22
4
הכל נכון, אך.. המשך תגובה
קול קורא וכואב   |  18/08/06 18:23
5
מחדלת ישראל והבעל של עליזה ל"ת
חייבים להתפטר  |  18/08/06 18:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר רון בריימן
גורי גרוסמן
ד"ר אברהם בן-עזרא
יצחק ג'קי אדרי
החברה הישראלית לא תאפשר לפוליטיקאים מושחתים להעלות את צה"ל על "מזבח" השחיתות הפוליטית    השאלה המרכזית שצריכה להישאל ע"י וועדת החקירה: מדוע בימי מלחמה הממשלה לא לקחה אחריות על מצבם העגום והקשה של מאות אלפי אזרחים?    אני קורא לאזרחי מדינת ישראל לתמוך בקריאה להקמת וועדת חקירה ממלכתית, קורא לכל אזרח ואזרחית לחתום על כל עצומה, להצטרף לכל מחאה
ניסים ישעיהו
כל אחד ידע שאסור לנו באיסור חמור להפסיד. 'אם נפסיד פעם אחת, לא תישאר מדינה' היתה ואולי עודנה הדעה הרווחת. אז אם אסור בשום אופן להפסיד במלחמה ולנצח בה מאד לא רצוי, מה עושים? איך מנהלים את העימות הבלתי נגמר? חותרים לחזור הביתה בשלום. ולא רק שמסתפקים בכך, עוד הופכים את זה לאידיאולוגיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il