X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אגף המודיעין בצה"ל פיתח תחום חדש לאיסוף מידע המצטרף ליומינט, לסיגינט ולויזינט והוא: הבולשינט - לא להאמין, אבל קמ"ן פיקוד הדרום הסתייע במתקשרת בניסיון לאתר את החייל הישראלי החטוף רב"ט גלעד שליט - פניה לניחושים ולהילרים מבשרת את תחילת הסוף ואזהרה על פשיטת רגל צפויה של המודיעין
▪  ▪  ▪
אורית תומר איש ימיני - המתקשרת של פיקוד הדרום

המתקשרת מסמנת על המפה מקום ההימצאות של גלעד שליט

   רשימות קודמות
  השתמשו בחיילים כפיונים
  סדום ועמורה בחיל האוויר
  טורונטו: החשש מנאיביות

ביום שישי לפני כשבועיים שודרה כתבה בערוץ השני על פעולות צה"ל בקשר לאיתור מיקום הימצאו של החייל החטוף גלעד שליט. במסגרת הכתבה נשמע קמ"ן פד"ם מקבל עידכון מודיעני על מיקום הימצאו של החטוף המבוסס על שימוש במקור מודיעני חדש' השייך לגורם איסופי בלתי מוכר בשם "בולשינט". קמ"ן פד"ם נעזר בשירותיה של הילרית ומתקשרת כדי לאתר את מיקומו של החטוף!!!
אירועים כמו חטיפת חייל' או התגלגלות פיגוע' יוצרת בדרך כלל פעילות מוגברת אצל אנשי המודיעין. אנשי המחקר פונים באופן מיידי לסוכנויות האיסוף' ודורשים כי אמצעי הויזינט (מודיעין חזותי) סיגינט (מודיעין תקשורת) ויומינט (מודיעין אנושי) יסייעו בחשיפת מודיעין ולצמצום פערי מידע.
מקצועיות אנשי המודיעין נמדדת ביכולת לשאול שאלות מדויקות, המתאימות לגורמי האיסוף השונים. הידע כיצד להפעיל כל גורם איסוף, וההיכרות עם המקורות השונים, מסייעת רבות להצלחה מבצעית ומודיעינית. היבט נוסף, החשוב להצלחה של אנשי המודיעין בעבודתם בכלל, ולאירועים מודיעיניים מיוחדים (כמו חטיפה) בפרט, הוא קיום יחסי אמון ושקיפות בין גורמי האיסוף והמחקר.
אם כך, לא ברור מה הוביל את קמ"ן פד"ם לנקוט בצעד של יאוש, שפוגע בשמה הטוב של מחלקת המודיעין שלו, כמו גם בקשר ובאמון עם גורמי האיסוף עימם הוא עובד. קמ"ן פד"ם נשמע מתייחס למידע אשר קיבל ממתקשרת ומהילרית ביחס למקום החזקתו של החייל החטוף גלעד שליט. צעד אשר גרם לזעזוע עמוק בקרב אנשי קהילת המודיעין.
אין בכתבה זו משום הטלת ספק ביכולת ההילרית, אלא תמיהה והטלת ספק באשר להיגיון ולמקצועיות איש המודיעין. כיצד יכול קמ"ן פיקוד לקחת על עצמו אחריות ולהשתמש באמצעים מיוחדים ואף בחיילי צה"ל על-מנת להצליב מידע שקיבל מאדם בעל כוחות על טבעיים? בקרב אנשי המודיעין כבר נפוצה הבדיחה ביחס לסיווג הניתן למידע על טבעי, או בשאלה האם השימוש בהילר מספיקה לאישור יעד לתקיפה.
אם אנשים מסוימים רואים את המצב כמצחיק. הרי שחלקים רבים רואים את המצב כמדאיג. כיצד קמ"ן פיקוד לא לוקח בחשבון את השפעת הצעד התמוה בו הוא נוקט? כיצד מרגיש מאזין או מפעיל משת"פים, שיודע שהמידע אותו הוא מעביר מנותח תוך השוואה למידע שהושג בטלפתיה? כיצד חוקר מודיעין רציני מתייחס למידע שקיבל מפקדו מרואה בקפה או קוראת בקלפים?
התנהגות קמ"ן פד"ם נראית כיאוש, הרמת ידיים. התנהגות שכזו לא יכולה להתקבל אצל איש מודיעין. אין ספק, כי צה"ל חייב לעשות הכל כדי למצוא את החטוף, אבל לא זו הדרך. לאחר שקצין המודיעין הגיע למבוי סתום, הוא צריך לעבור שוב על המודיעין, לפתח עוד מקורות, ולחקור את כל המידע שהתקבל. איש מודיעין מקצועי חייב להסתמך על עובדות והערכות, המבוססות על היכרות עם השטח ומושאי המחקר. אם כל פעולות אלו התבצעו ועדיין אין תוצאות, צריך להתחיל הכל מהתחלה. פניה לניחושים ולהילרים מבשרת את תחילת הסוף ואזהרה על פשיטת רגל צפויה.
אם ההסתמכות על "בולשינט" (מלשון B.S.) לא נעשתה רק בפקוד דרום, אלא גם בגזרות אחרות, ונקבעה כחלק מסל האמצעים של חמ"ן, הרי שהדבר מסביר מספר החלטות תמוהות במלחמת לבנון השניה.

תאריך:  29/09/2006   |   עודכן:  29/09/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פשיטת רגל של המודיעין
תגובות  [ 17 ] מוצגות  [ 16 ]  כתוב תגובה 
1
ומבחן התוצאה? לא פחות חשוב מהאמצעי ל"ת
הניה  |  29/09/06 20:09
2
לא צריך לפסול מדיומים על הסף
ש"ס  |  29/09/06 20:13
3
מדהים לאן מתדרדר צה"ל
משה דיין  |  29/09/06 20:49
4
די להשמיץ את הקמ"ן אורי הלפרין!
חפ"שית  |  29/09/06 21:07
 
- ולמה בדיוק את צריכה לכתוב את שמו?
מניה שוחד  |  29/09/06 21:57
 
- ערוץ 2 הציג אותו בשמו בכתבה
חפ"שית  |  29/09/06 22:20
 
- הצדק איתך
הרס"ר  |  30/09/06 15:53
 
- את/ה יודע מי אני, ואני יודע מי את/ה
לכותב/ת התגובה  |  30/09/06 15:24
5
Reality Check
ClearVision  |  29/09/06 21:07
6
לא הייתה שום פשיטת-רגל של אמ"ן
פר משתק  |  29/09/06 21:17
 
- אמת דיברת ל"ת
יוסקה  |  30/09/06 07:08
7
יפה כתבת
עלובי הנפש היומיניטי  |  29/09/06 22:09
8
חברה, תרדו מזה, אמ"ן פועל כמו שצריך
מזרחן  |  30/09/06 07:42
9
kick them out
JJ  |  30/09/06 07:51
10
החלטה טובה-כי היא מצליחה יותא מאמ"ן ל"ת
בוחן סטטיסטי  |  30/09/06 20:51
11
תקשור ומודיעין
תלמה  |  12/10/06 01:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי עבדי
בעת זו, בעוד לקחי המלחמה עודם נלמדים, ראוי כי ראש הממשלה יורה על הקמתו של גוף הסברה לאומי, אשר יאגד תחת קורת גג אחת את כלל מנגנוני התקשורת    גוף מרכזי - שיפיץ מידע, יפיק חומרים, יספק מרואיינים, ויציג משובים
עו"ד אברהם פכטר
יותר מדי מומחים, פרשנים ואלופים לשעבר לוקחים לעצמם זכויות יתר בניתוח המלחמה ובקביעה שהיה כישלון. מעטים מדי לא מצליחים לשכנע ש"אף על פי" - זה נגמר בניצחון. נסראללה מודה שטעה, אל תשברו לו את המילה
נרי אבנרי
בדיוק כמו שבן כספית רשאי לחשוב שג'קו אייזנברג מפיץ מסרים מסוכנים, אני חושב, סליחה בטוח, שהאידיאולוגיה שמפיץ בנחישות ובהתמדה העיתונאי בן כספית, מסוכנת, גם מסוכנת!
מנדי ספדי
אולי בגלל אופיו של יום הכיפורים, שבו רבבות ישראל מבקשים סליחות, וצמים במטרה לכפר על עוולות העבר, התמזג הכישלון בקרב עם רוח היום הזה ונשכח הניצחון במלחמה
רונן ליבוביץ
נשיא המדינה השביע את המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט ריבלין    באמצע אוקטובר אמור הנשיא להיות אורח הכבוד במעמד פתיחת מושב החורף של הכנסת    האם עליו לנאום בטקס, האם עליו להופיע בו והאם המחוקק הישראלי לא צריך להגדיר הישארותם של נבחרי ציבור בתפקידם בעוד מתנהלת נגדם חקירת משטרה?    הגיגים לקראת יום כיפור בצל חקירות נגד מנהיגי המדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il