X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תקופת הבחירות היא הזדמנות מצוינת ללמד ילדים קצת דמוקרטיה איך? באמצעות משחקים, סקרים משפחתיים והימורים מצחיקים על תוצאות הבחירות
▪  ▪  ▪
ללמד את הילדים דמוקרטיה [עכבר העיר]

שמתם לב שהבחירות בפתח? זה רק אני או שגם לכם יש זכרונות עמוסי יצרים ממערכות בחירות קודמות? ובכן, מערכת הבחירות הנוכחית באמת מצטיינת, בעיקר באנמיה חמורה. לא אכנס לניתוחים פוליטיים מעבר לנישת הילדים האהובה עלי, אבל כן אציע לכם להתעלות מעבר למצב הנוכחי כשלא הכל הכי הכי ולהכניס את הילדים ברזי המשחק הפוליטי.

להתערב על התוצאות

נדמה לכם שאתם יודעים בוודאות את תוצאות הבחירות ברמה של מי ירכיב את הממשלה או ברמה של מספר המנדטים? כך או כך, אני יודעת שהימורים הם מחוץ לחוק.
בסדר, לנשום עמוק, הפעם נערוך הימור במסגרת משפחתית. הקנסות יכולים בהחלט להישאר בתחום פינוי המדיח, הורדת הפח ורחצת הכלב.

לערוך סקר

עכשיו כשהחבר'ה הבינו הכל (...) שלחו אותם לערוך סקר שינבא את תוצאות הבחירות. החליטו על אוכלוסיית המדגם שלכם: החברים שלהם, שכנים, בני המשפחה. אפשר קצת לשוחח על משמעות אוכלוסיית המדגם, אבל בלי לחפור יותר מדי. שתפו אותנו בתוצאות.

לצפות יחד בתשדירים

מי מכם שהיה שותף לשברון הלב עת לקחו לו את פיסטוק והפכו אותו לדמות פוליטית בתשדירים, ועוד מהמחנה הנגדי, יחשוב אולי שכדאי להרחיק את הילדים מהמסך.
ובכן, לא. כיוון שהתשדירים יהיו כנראה ההזדמנות היחידה שלכם להוכיח לילדים שבאמת מתקיימת מערכת בחירות, קיפצו על ההזדמנות.
כולי תקווה שיהיו שם גם קטעים מצחיקים, אבל גם אם לא, זו אפשרות מצויינת להיחשף בצורה תמציתית למפלגות. תוכלו לכוון אותם בעזרת טבלה: שם המפלגה, אישים מובילים, סיסמת בחירות, עיקרי המצע. אין ספק שטבלה כזו יכולה לעזור גם לי למפות את מה שקורה שם, ואולי אפילו כמה פוליטיקאים ישמחו לראות אותה בעצמם כדי להבין על מה אנחנו הולכים לאבד יום עבודה ומיליוני שקלים (אהה...סליחה...להצביע).
אחר-כך אפשר לקיים על זה דיון, לראות מי אכזרי יותר כלפי מתחריו, למי יש מסר ברור, מי עוסק רק בתחום צר. יש לי הרגשה שתופתעו מהתובנות.

לקחת לקלפיות

זה בעיני חשוב ממש. ההליכה המשותפת עם הילדים לעמדת הקלפי, המעבר דרך דוכני התעמולה הססגוניים (אני מקווה שלפחות ביום הבחירות תורגש תכונה כלשהי) שמגיעים עד המרחק המותר, הסטיקרים, השירים, המשחק הדמוקרטי החשוב כל-כך שמאפשר לנו לכל הפחות להביע את דעתנו, הוא מנת חלקנו בעולם החופשי.
לא יקרה כלום אם ביום חגיגי שכזה נזכיר לילדים שלא כולם בעולם ניהנים מהפריבילגיה. את התחושה מאחורי הפרגוד, כשאני עוזרת לאמא שלי להכניס את הפתק למעטפה, ובכך משפיעה על בחירת מנהיגנו לשנים הקרובות, אני זוכרת עד היום.
גם אם לא תכניסו את הקלף הזוכה, הרי שהייתם חלק ממי שהשפיע על נוכחותם של האנשים שלוקחים חלק במשחק בעתיד הקרוב. אם תיתנו לילדים את האפשרות ותסבירו את הקונטקסט בכל הפאתוס המתבקש, תרמתם לטיפוחו של דור שיראה עצמו חלק פעיל במשחק הדמוקרטי.

תאריך:  08/02/2009   |   עודכן:  08/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להכניס את הילדים לרזי המשחק הפוליטי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
במ.א בקרה וניהול מוסרים כי בניגוד למגמת הורדת הריבית של בנק ישראל עלות משיכות היתר והלוואות ממשיכה לעלות    אגוד יגבו 14.9% על רמת משיכת היתר הראשונה ובמרכנתיל יגבו על חשבון עו"ש מסחרי ריבית של 18.1%
גלית יצחק
קרן קיימת לישראל מזמינה את כל המשפחה למגוון טיולים המתקיימים מצפון הארץ ועד דרום הארץ    פסטיבל דרום אדום יתקיים בסופי השבוע מהלך חודש פברואר    [צילום: קק"ל]
עופר וולפסון
אביבה שניצקי הודיעה על כוונתה לפרוש מהבנק לאחר 34 שנים, מתוכם 5 שנים בתפקיד מנהלת החטיבה    הובילה שניים מהפרויטקים החשובים של הבנק בשנים האחרונות
רותי אברהם
מטפלת במעון למפגרים שהורשעה בהתעללות ותקיפה נשלחה ל-15 חודשים בפועל    השופט: בפרשה יש "חלק אפל" שאינו רק מנת חלקה של המטפלת    ההחלטה תועבר להפקת לקחים לפקיד הסעד הראשי
עופר וולפסון
ע"פ ההסתדרות, הנהלת ארקיע דחתה הצעת הסדר לפיו היא תפחית שכר וימי חופשה ב-2009 ותחזיר לעובדים את שיעור הקיצוץ רק כאשר החברה תרוויח    טוענת כי ההצעה הוגנת וכל אקט פיטורים יהיה שלא בתום לב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il