X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם מכון אבני
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

חגיגות שנת המאה של תל אביב בעיצומן ובמסגרת אירועי השנה מפיקים סטודנטים במחלקה לאמנות של מכון אבני את האירוע 'אקונומיקה': פרויקט ייחודי במסגרת הקורס האקספרימנטאלי 'שיפטינג', בהנחייתו של האמן גיא סילברמן.
"הקונספט של האירוע צמח מתוך הגישה הרב תחומית באמנות המעודדת אמנים להתפרס לתחומים נוספים כמו עיצוב והפקה ולהעניק לצופים, ללקוחות ולשוחרי אמנות חוויה של יצירה אמנותית המשולבת עם מוצרים מעוצבים שהם חלק אינטגראלי מהיצירה הניתנים לרכישה", אומר גיא סילברמן. "הרצון שבסיס היצירה האמנותית לשנות את העולם משנה תוקף כאשר האמנות מפשילה שרוולים ויוצאת מתוך הגלריה הלבנה אל העיר הלבנה והופכת לחלק אינטגראלי מהחלל הציבורי היומיומי", הוא מוסיף.
במסגרת הפרויקט יקימו הסטודנטים בחלל האמנות של דיזנגוף סנטר יריד קולקטיבי של יצירות בהשראת המושג 'העיר הלבנה' בזיקה לאופייה של העיר תל אביב אתמול, היום ומחר. היריד יהיה בנוי בצורת חללים ודוכנים בהם כל סטודנטית וסטודנט יציגו את יצירותיהם ויציעו למכירה מוצרים מעוצבים בהשראת העבודות עצמן.
קונספטים לדוגמא:
שני זילברמן - מציגה פיסול בכפכפי אצבע, להם קוראת שני 'כפכפי תל אביב', מתוך רצון לייצר עיצובי כפכפים במיוחד לזהות התל אביבית כמענה למושג 'כפכפי אילת' שדבק בהם. יחד עם עבודת הפיסול המעניינת תציע שני מבחר עיצובים ייחודיים ובלעדיים למכירה במקום לכל חפץ.
טל פייסיק - מבחר הדפסים על חולצות טי עליהם ציוריו של טל, שנעשו בהשראת שמות הרחובות שבעיר. טל מעורר לחיים את דמויותיהם של נכבדי מדינתו שהפכו מוכרים כשמות רחובות ופחות כשמותיהם של מנהיגים ידועים. הרצון לחבר בין ישן לחדש, בין שם לפנים ובין עבר להווה הוביל לרישומים מסקרנים בעלי ניחוח טרנדי המשלב אופנה ואמנות.
שרית לוין - העיצוב האורבאני המתפתח של העיר הופך לנושא בעיצוביה הגרפיים של שרית, המשלבת עיצוב וציור בסדרה של יצירות המוצגות ממוסגרות, מודפסות על חולצות ואף על מטקות - שמסמלות את אופייה של תל אביב כעיר חוף. עיר שמשלבת עסקים ותעשיה יחד עם פנאי ותיירות. וכך מפנה שרית אצבע לחשיבות פיתוח אזורי הפנאי ואוצרות הטבע של העיר.
דניאל עומסי - הבחירה המקורית בשוקולד הלבן כחומר לפסליה של דניאל הופכת את היצירה שלה לפיתוי לבן. הקונספט של העיר תל אביב כבירת הבילויים של ישראל מחד ואזור של פיתויים אורבאניים תת-קרקעיים מאידך, הופך לפנטזיה מתוקה בדמות חולדות לבנות. פנטזיה שמתעסקת בחיים התת-קרקעיים של העיר, בביבים, בצורה הומוריסטית ומקורית. להרפתקנים שבניכם תציע דניאל מבחר תופיני שוקולד לבן בצורת חולדות ועכברים לגירוי החך.
ערן ששון - המחשבה על העיר כאוסף של קופסאות הובילה את ערן להנדס וליצור משחקי נייר שניתן לקפל ולהרכיב בצורת בניינים איקונים כמו מגדל שלום מאיר ומבנים ציבוריים כמו המזרקה של אגם בכיכר דיזנגוף.
מוריה שרת - נושא איכות הסביבה והשאיפה לאוויר נקי הובילה את מוריה להתייחס לנושא בצורה מקורית בעזרת הדמיון. מוריה מציירת את העיר 'תל אביב של מעלה' בא מרחפים להם אוטובוסים עם כנפיים, בנינים קלי נוצה ועוד אובייקטים עירוניים בין העננים. את הציורים מתרגמת מוריה לבובות רכות אותן ניתן לתלות על האופניים או כריות לקישוט את הדירה התל אביבית המצויה.
משתתפים נוספים בפרויקט: בשמת גולדשטיין, סיוון כהן, מירב קוזק, מיטל אלחרר, תמר פריי, בושם הראל.
האירוע יתקיים בחלל התצוגה של דיזנגוף סנטר במעבר שבין שני מבני הסנטר 'מעבר דיזנגוף' בין התאריכים 28-21 במאי 2009 - הפתיחה החגיגית ביום חמישי 21.5.09 בערב.
מכון אבני לאמנות ועיצוב תל אביב, הנו בית הספר הגדול, החשוב והוותיק בתל אביב ללימודי אמנות ועיצוב. המכון ידוע בשורה ארוכה ומפוארת של אמנים ישראלים אשר עברו בשעריו, הן כסטודנטים והן כמרצים. משנת 2000, מכון אבני משתף פעולה עם האוניברסיטה הפתוחה בכדי לאפשר לסטודנטים לקבל תואר אקדמי של האוניברסיטה הפתוחה.

תאריך:  13/05/2009   |   עודכן:  13/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
א.מ.ן ויינר יחסי ציבור
- הודעה מטעם לוח פוקוס
דורית שמואלי
- הודעה מטעם צוותא
ירון לוטן
- הודעה מטעם אורי אטון אסטרטגיה תקשורתית
לי טורסטון עדני
- הודעה מטעם כינוס תיאטרוני פלייבק
גלעד אלשרפי
- הודעה מטעם חברת ESET
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il