X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם האוניברסיטה העברית
▪  ▪  ▪

האוניברסיטה העברית תשיק ביום ה' הקרוב, 4 ביוני 2009, מרכז מחקר חדש - מרכז אדמונד ולילי ספרא למדעי המוח. מרכז אדמונד ולילי ספרא (או מרכז ELSC) שיוקם יהיה מוסד המחקר הגדול ביותר לחקר המוח בישראל ויושקעו בו 130 מיליון דולר. ההכרזה על הקמת המרכז תעשה השבוע בנוכחות הגב' לילי ספרא.
קרן אדמונד י' ספרא העניקה תרומה בסך 50 מיליון דולר שסללה את הדרך להקמת המרכז והאוניברסיטה העברית תגייס את שאר הכסף משוחריה ומחבריה ברחבי העולם.
ההחלטה להשקיע במרכז לחקר המוח התבססה על ממצאים של ועדת ניטור בינלאומית בה היו חברים בין היתר שני חתני פרס נובל - פרופ' ברט סקמן ופרופ' ריצ'רד אקסל. הוועדה קבעה שרמת המחקר בתחום מדעי המוח באוניברסיטה העברית היא בין הגבוהות בעולם ומרכז חדש ומצויד יאפשר למקם את האוניברסיטה בין חמש הטובות בעולם בתחום זה.
נשיא האוניברסיטה העברית, פרופ' מנחם מגידור, אמר היום: "בזכות התרומה הנדיבה של קרן אדמונד י' ספרא תוכל האוניברסיטה לסייע לפתרון הבעיה המדעית המרכזית של המאה 21 - דרכי הפעולה של המוח האנושי - ולפרוץ את הדרך לגישות רפואיות חדשות לטיפול במחלות הקשורות למערכת העצבים וליישומים טכנולוגיים חדשים המבוססים על חיקוי פעולתו של המוח האנושי".
נשיאת קרן אדמונד י' ספרא, גב' לילי ספרא, הוסיפה ואמרה כי "ההבנה של פעולת המוח היא האתגר המרכזי של ימינו. אני בטוחה כי לחוקרי האוניברסיטה העברית ולסטודנטים שלה תהיה השפעה מרכזית על התפתחות המחקר בתחום זה. בעלי אדמונד היה לבטח כה גאה ששמו נקשר ליוזמה המביאה תקווה חדשה למשפחות מסביב לעולם הנאלצות להתמודד עם מחלת האלצהיימר, מחלת הפרקינסון ומחלות איומות אחרות הקשורות לתפקוד המוח".
לדברי המנהל בפועל של מרכז ELSC, פרופ' אילון ועדיה: "חקר המוח חייב להיות בראש מעייניה של החברה המודרנית. על-רקע הארכת תוחלת החיים וגידול באוכלוסייה המבוגרת פתרון החידה המרתקת "כיצד פועל המוח?" חיונית לקיומינו. ללא התקדמות מהירה בהבנת מנגנוני המוח, ופיתוח רפואה מונעת מבוססת-ידע כזה, לא נוכל כחברה לתמוך כלכלית ורפואית אפילו בגילאים הנחשבים כיום צעירים יחסית".
במרכז אדמונד ולילי ספרא למדעי המוח יערכו מחקרים שיעסקו בחמישה מוקדים שונים תוך שיתוף פעולה הדוק ביניהם: המוקד הראשון יחקור גנים, מולקולות ותאי עצב בודדים במוח; השני - יתמקד בחקר המבנים, המנגנונים והתפקוד של רשתות מקומיות של תאי עצב; השלישי - בחקר הפעילות החשמלית והתקשורת בין אזורי המוח במטרה להבין כיצד נוצרות תחושות, תנועות ומחשבות; הרביעי יחקור את התהליכים הקוגניטיביים ויתמקד בעיקר בהיבטים של תפקוד המוח האנושי; ואילו המוקד החמישי - יתמקד בתחומי התיאוריה, היבטים חישוביים, ובניית מודלים של מערכת העצבים. התרומה מיועדת לקידום המחקר בתחום המוח בין השאר על-ידי גיוס 15 חברי סגל חדשים למרכז ELSC.
השקת מרכז אדמונד ולילי ספרא למדעי המוח תצוין בסדרה של אירועים בהשתתפות חוקרים מובילים מחו"ל ומהאוניברסיטה העברית במסגרת המושב ה-72 של חבר הנאמנים של האוניברסיטה:
  • "מחֵקר המוח לריפוי המוח" יתקיים ב-8 ביוני בהנחייתו של נשיא האוניברסיטה פרופ' מנחם מגידור ובהשתתפות חתן פרס נובל פרופ' ברט סקמן, והפרופסורים ג'רלד פישבך, חגי ברגמן, נסים בנבניסטי, אילון ועדיה ומרטה ויינשטוק-רוזין.
  • שולחן עגול שיתקיים ב-9 ביוני בנושא "מוח, אמנות ויצירתיות" בהנחיית: דוד ויצטום ובהשתתפות האמנים מיכל רובנר וציבי גבע והפרופסורים חנוך גוטפרוינד ועידן שגב.
  • שולחן עגול בנושא "מדעי המוח והחברה" יתקיים ב-10 ביוני בהשתתפות רקטור האוניברסיטה פרופ' שרה סטרומזה, פרופ' חיים סומפולינסקי, פרופ' חרמונה שורק, ד"ר אמיר עמדי ופרופ' נפתלי תשבי. המשתתפים ידונו בהשלכות מרחיקות הלכת של חקר המוח המודרני בתחומי האתיקה, הפילוסופיה והסוציולוגיה.

תאריך:  31/05/2009   |   עודכן:  31/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il