X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אריק קליין קנה את הדומיין msiuk.net ומשם "ייצג" את "החברה הרוכשת" על-פי החשד, ניהל קליין יישויות בדויות שהתכתבו עם החברה בישראל, עו"ד ורואה החשבון שלה
▪  ▪  ▪
התכתבו עם יישויות בדויות [AP]

תעלומת מדבקת ה-Lifekeeper קרובה לפתרון. מבדיקת TheMarker עולה כי ההתקשרות של החברה הישראלית מול החברה האנגלית, לכאורה, התבצעה דרך מספר כתובת אי-מייל אשר המשותף להן היא הסיומת msiuk.net. אך בדיקה במנועי חיפוש ייעודים מעלה כי הדומיין הנ"ל אינו מוחזק על-ידי שום חברה אנגלית או טייוואנית, אלא על-ידי אריק קליין, מבעלי חברת Lifekeeper.
על-פי החשד, קליין רכש את הדומיין, הפעיל אותו וממנו ניהל יישויות בדויות שהתכתבו עם אנשי החברה בישראל, עורכי הדין ורואה החשבון שלה, לכאורה. עדיין לא ברור איך קליין חשב להרוויח מהתחזות אינטרנטית כזו.
עוד על-פי החיפוש קליין רשום כתושב פריז. הוא מחזיק עוד 9 דומיינים שונים אשר אחד מהם הוא של חברת SafeSky, המוכרת כביכול של הפטנט.
קליין מחזיק ב-50% מחברת SafeSky ואילו השאר מוחזק על-ידי ד"ר עמוס בוחניק. נראה כי קליין הפיל בפח גם את ד"ר גבי פיקר, מנכ"ל החברה, וגם את הדירקטור בוגר המוסד: חגי הדס.
אריק קליין ריצה בעבר עונש מאסר על עבירות הונאה
אריק קליין ריצה בעבר עונש מאסר בפועל על עבירות הונאה. קליין הוא יזם שהקים את החברה ואחראי גם למרבית הפיתוח המתמטי מאחוריה. בסוף שנות ה-90 נידון קליין ל-40 חודשי מאסר בפועל וב-2002 נעצר שוב על אישומים של הונאה והפצת צ'קים מזויפים.
מסייף-סקיי נמסר כי עברו של קליין ידוע ומוכר היטב לכל אנשי החברה - כולל השותף עמוס בוחניק, המנכ"ל גבי פיקר והדירקטור חגי הדס, שלו עבר במוסד. החברה אישרה כי "כמתמטיקאי ומומחה מחשבים קליין עשה בעבר דברים שאינם חוקיים ושילם על מעשיו בעונש מאסר".
עו"ד גבי הייק, שטיפל במזכר ההבנות מטעם סייף סקאי מול גורמים שהציגו את עצמם בתור אנשי MSI, אמר כי בידיו מזכר הבנות חתום על-ידי סייף סקיי וחתימה מטעם MSI. לשאלת TheMarker מי חתום על המזכר מטעם החברה הבריטית, השיב: "אני לא יודע לומר של מי החתימה ומה תפקידו".
האם מעבר לתכתובת מייל הייתה ביניכם תקשורת נוספת?
"אני לא רוצה להיכנס לזה. טיפלנו רק בנושא של הכנת מסמך ההבנות. אני לא השתתפתי בפגישות עם הקונה. למיטב הבנתי, לפי מה שנמסר לי החברה הישראלית הייתה בקשר עם הקונה הרבה לפני שנכנסתי לתמונה".
מה האינדיקציות שיש לך לגבי האדם או הגוף שעמד מאחורי ההתכתבות בינך לבין עורך הדין של MSI?
לא היו לי אינדיקציות שזה לא היועץ המשפטי שלהם.
יצא לך לדבר איתו או שהתקשורת הייתה באמצעות מיילים בלבד?
התנהל משא-ומתן וקיבלנו הערות. לא הייתה לי שום סיבה לחשוב שמי שמולי הוא מישהו אחר.
התפתחויות מוקדמות יותר:
מוקדם יותר עידכנו כי מלבד הכחשה של חברת MSI, הרוכשת כביכול, התברר שהן יו"ר לייף-קייפר, ד"ר עמוס בוחניק והן מנכ"ל החברה, ד"ר גבי פיקר, מעולם לא נסעו לחו"ל כדי להיפגש עם נציגי החברה הרוכשת. גם נציגי החברה הרוכשת, מעולם לא היו בארץ ולמעשה עסקת הענק שדיווחה עלייה החברה בהודעה לעיתונות, התבצעה רק דרך פקס ודואר אלקטרוני.
גם עורך הדין של העסקה, גבי הייק, מעולם לא פגש פנים אל פנים את הצד השני אלא רק התכתב מולו בדואר אלקטרוני. הייק ציין כבר כי העסקה נסגרה לא מול משרד עורכי דין אלא מול עורך דין פנימי בחברה.
קיום מפגשים מקדימים ותהליך מקיף של בדיקת נאותות הינם הליכים מאד מקובלים בעסקות בתחום ההייטק, קל וחומר בעסקת ענק שכזו אשר כפי שנמסר מהחברה, משקפת לה שווי של מיליארד דולר.
ג'סטין צ'אנג, דוברת חברת MSI הטייוואנית, הכחישה היום בפעם הראשונה בתקשורת הישראלית את הדיווחים על עסקה אפשרית עם סייף-סקיי. בשיחה עם TheMarker, אמרה צ'אנג: "אנחנו לא מכירים את החברה והם מעולם לא פנו אלינו".
האם את בטוחה שאין עסקה. האם ביררת עם בכירים בחברה?
"אין. אני בטוחה. לא שמעתי עליהם, ואין מצב שלא הייתי יכולה לשמוע על עסקה כזו אם היא הייתה מתקיימת. ביררתי עם בכירים בחברה. הם לא מכירים אותם ולא יכולים לאשר את הסיפור".
האם יכול להיות ש-MSI העולמית לא שמעה על העסקה אבל זו האחרונה בוצעה על-ידי הסניף הבריטי של MSI (בסניף הבריטי הכחיש סמנכ"ל השיווק של MSI אנגליה ריצ’רד סטיוארט, את הפרסומים - ג"ג)
"לא אין מצב כזה. אין מצב שהסניף המקומי של MSI יבצע את העסקה ואנחנו במטה החברה לא נדע על כך".
MSI עשויה לבצע עסקה בתחום המכשור הרפואי?
"לא. למעשה MSI הייתה לפני מספר שנים בעסקי המכשור הרפואי אבל נטשנו את התחום הזה".
בסיום השיחה, ביקשה הדוברת לקבל את פרטי החברה: "אתה יכול לתת לי אותם? אולי הבכירים שלנו צריכים לדבר איתם אם יעלו עניינים משפטייים".
ד"ר עמוס בוחניק: "יש לי מסמך הבנות חתום על-ידי נוטוריון"
עם זאת, ד"ר עמוס בוחניק, אחד משני מקימי החברה, ממשיך לקבוע כי כל הפרטים שפורסמו על המדבקה שאמורה להתריע חצי שעה לפני התקף לב - אכן נכונים. "ההמצאה נבחנה במשך שנה וחצי. גודל ההמצאה הוא ברמה של פריצת דרך עולמית. אנחנו רגילים לתגובות של רופאים שהרימו גבה - ובסוף הפרזנטציה - מחאו כפיים", אמר בוחניק הבוקר בראיון לגלי צה"ל.
"יש לי עוד סקופ עולמי. חברת נוקיה, ענקית הטלפונים הסלולריים, הכניסה לכל הטלפונים שלה את האפליקציה שלנו", הוסיף בוחניק. נוקיה מסרה בתגובה כי "מעולם לא יצאנו בהודעה בנושא. איננו נוהגים להגיב לשמועות או הערכות בשוק".
"צריך להתעסק בעיקר ולא בטפל. רופאים בארץ לא ראו את המוצר. כי לא הראנו. שמרנו על זה בסודיות. יש לנו מכתב משתי אוניברסיטאות גדולות בלונדון שניסו והתפעלו. המדבקה באמת משנה סדרי בראשית".
בתגובה לשאלה האם ידע על עברו הפלילי של שותפו אריק קליין, השיב בוחניק: "על זה אומרים, so what, ידעתי על הכל. הוא פשע בעבר, שילם את חובו לחברה והיום הוא יותר נקי מנקי. קליין הוא זה שמוביל את הפיתוח. הוא עובד על זה 10-8 שנים ויש לנו עוד פיתוחים חדשים שיפתיעו את כולם".
בתשובה לשאלה על דיוק הפרסומים בנוגע לפרטי העסקה לחברה בטייוואן, אמר בוחניק: "אני מחזיק בידיי מסמך הבנות החתום על-ידי נוטוריון. יש עסקת ענק, המספרים יהיו אפילו יותר גדולים - הרבה יותר מ-370 מיליון דולר".
"התגובה של הצופים מהצד היא נורמלית. המדבקה היא פריצת דרך ברמה עולמית, גם אני הופתעתי בהתחלה. הכל שריר וקיים וחתום. נעשה פרזנטציה בטלוויזיה במלון הילטון וכל העיתונאים יוכלו להגיע. כדאי שתפרגנו יותר".

פורסם במקור: אתר דה מרקר
תאריך:  07/07/2009   |   עודכן:  07/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החשש: אריק קליין פעל במספר זהויות לסגירת עסקת המדבקה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עמוס - אנחנו איתך
בועזי  |  8/07/09 06:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
חבר הכנסת לשעבר שלמה בניזרי יגיש מחר בקשה לדיון נוסף בהחמרה בעונשו ויבקש לזכותו מעבירת הפרת אמונים    בבקשה: בית המשפט קבע "תג מחיר" חמור יותר העומד בסתירה למדיניות הענישה
עופר וולפסון
ד"ר אבו-בדר וד"ר גוטליב מהמחלקה לכלכלה באוניברסיטת בן-גוריון מצאו כי מצב החינוך בקרב הבדואיות ביישובים הלא-מוכרים בכי רע    שיעור השתתפותן בעבודה עומד על כ-7% בלבד
אלעזר לוין
110 קונים ביקשו פיצוי    1 מיליון שקל הושארו בצד לנפגעי מחסיה    המענקים יפתרו חלק מבעיותיהם של דיירים שנפגעו קשה    ייתכן שיוכל לחלק עוד 4 מיליון שקל
עופר וולפסון
בכינוס כלכלת הביטחון הראשון אמר בוכריס: "אין לנו פרות קדושות, וכל המערך תומך הלחימה נמצא על-הפרק"
מערכת סרט
ב-12 ביולי יציין סינמטק תל אביב את יום מותו של בנימין זאב הרצל    הערב הייחודי יכלול הרצאה, סרט על חייו והצגה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il