למרות המשבר הכלכלי וכניסתו לתוקף של חוק הספאם בשנה שעברה, היקף הדיוור האלקטרוני בישראל עלה בשנה האחרונה במאות אחוזים. חברת ActiveTrail, הנחשבת למובילה בתחום הדיוור האלקטרוני בישראל עם למעלה מ-300 לקוחות, מדווחת כי ברבעון האחרון הגיע מספר האימיילים שמפיצה החברה ל-145 מיליון אימיילים בחודש, לעומת 50 מיליון אימיילים בינואר השנה, נתון שמראה על צמיחה של כמעט 300 אחוזים.
בדצמבר 2008 נכנס לתוקפו תיקון מס' 40 לחוק התקשורת, הידוע גם כ"חוק הספאם". החוק אוסר על משלוח הודעות פרסומיות לנמענים, אלא אם נתנו לכך את הסכמתם מראש. למרות שרבים חזו כי החוק ידלל את היקף הפעילות של חברות הדיוור האלקטרוני, כמעט שנה לאחר כניסתו לתוקף מסתבר כי הדיוור האלקטרוני בישראל רק מתחזק.
מנכ"ל ActiveTrail, נאור מן, התייחס לנתונים, ואמר כי "אין ספק שהיום הבאזז הגדול מתייחס לתכנים ממומנים במנועי חיפוש. אבל אם בוחנים מה החזר ההשקעה (ROI) של אסטרטגיות שיווק שונות, מגלים שהחזר ההשקעה של דיוור אלקטרוני גדול בעשרות אחוזים מזה של הפרסום במנועי חיפוש. מנהלי שיווק בארץ ובעולם נחשפו לנתונים ומפנים תקציבים לאפיק בעל החזר ההשקעה הגבוהה ביותר".
מן אמר עוד, כי למרות שלעת עתה רק מעטים מאנשי השיווק בארץ מבינים את הערך שבדיוור אלקטרוני, המגמה משתנה במהירות. לדבריו, יותר ויותר ארגונים משקיעים מאמצים ביצירת מועדוני לקוחות ושמירה על קשר עם לקוחותיהם, תחום שבו יש לדיוור אלקטרוני יתרון ניכר. הצרכנים, מצד שני, מבינים כי הדיוור האלקטרוני מאפשר להם להנות מתכנים, הטבות והנחות מיוחדות, ויותר ויותר מהם מוכנים לנצל זאת. מן הוסיף ואמר כי "ללא קשר הדוק ואמין עם ספקיות התקשורת בארץ ובחו"ל, וללא הקפדה יתרה על כללי התנהגות חוקיים ותקינים, לא ניתן היה לאפשר משלוח של למעלה מ-140 מיליון אימיילים ביום".
אודות ActiveTrail
חברת ActiveTrail, חברת-הבת של CommerceAge, פועלת בתחום הדיוור האלקטרוני (Email Service Provider - ESP) ומספקת פלטפורמת Web מתקדמת לשיווק ודיוור מורשה. על לקוחותיה נמנים למעלה מ-300 חברות וארגונים מהארץ ומחו"ל הפועלים בתחומי המדיה, התיירות, הפיננסים, התוכנה, המסחר האלקטרוני ועוד. הפלטפורמה הטכנולוגית של ActiveTrail מבטיחה העברה כמעט בטוחה של המיילים, בזכות הקפדה על תקנים, רגולציות והכרות מעמיקה עם גופי ה-ISP בארץ ובעולם. הפלטפורמה מאפשרת ניתוח סטטיסטי להערכת הצלחת כל קמפיין, תאימות למסנני דואר זבל, מנועי פרסונליזציה, תזמון יעיל של מועדי הפצה, מנוע ניהול וניתוח הודעות חוזרות (Bounce Management) ו-Webservices לאינטגרציה מלאה עם מערכות הארגון.