X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רן פוליאקין. מנכ"ל החברה [צילום: פלאש 90]
המטען האלחוטי
פאוורמאט תשקיע 40 מיליון דולר בפרסום
הסטארט-אפ שפיתח משטח טעינה למכשירים אלקטרוניים ללא שימוש בכבלים החל בקמפיין ענק בארה"ב, קנדה, אנגליה ואיטליה החברה חתמה חוזי הפצה חסרי תקדים עם ענקיות הקמעונות בסט ביי וטרגט [רן פוליאקין / פלאש 90]

חברות טכנולוגיה ישראליות מעטות הצליחו להפוך להצלחה קמעונית בינלאומית. חברת פאוורמאט הישראלית עשויה אולי להיות אחת מאלו ולהקדים את ההבטחה של מודו בראשות דב מורן. החברה שפיתחה ומשווקת מערכת טעינה אלחוטית למכשירי סלולר החלה לשווק את מוצריה, ללא דולר של הכנסות, באמצעות קמפיין חובק עולם בהשקעה יוצאת דופן של 40 מיליון דולר. זוהי השקת המוצר היקרה ביותר שבוצעה בשנים האחרונות בהייטק הישראלי, וכפי הנראה, ההשקה היקרה ביותר של סטארט-אפ ישראלי אי-פעם.
הקמפיין המתוכנן, שהחל כבר לפני שבועיים בארה"ב, יתפרס על-פני מרבית סוגי המדיה ויכלול שילוט חוצות, טלוויזיה בתפוצה ארצית ובשעות השיא וכן באינטרנט. הקמפיין כולל את ארה"ב, קנדה, בריטניה וחלקים אחרים באירופה.

כתף אל כתף עם אייפון
[צילום: פלאש 90]

ב-22 באוקטובר תשיק פאוורמאט את המוצר גם בבריטניה. גם שם היקף הקמפיין יהיה נרחב ויכלול שילוט חוצות ברכבת התחתית בלונדון ובמגוון אתרים אחרים. לפני השקת הקמפיין, חתמה החברה על כמה הסכמי הפצה עם קמעונאים גדולים. בבריטניה חתמה פאוורמאט על הסכם עם Carphone Warehouse, הקמעונאי הגדול ביותר בבריטניה ובאירופה לטלפונים סלולריים בשליטת בסט ביי (51%); וג'ון לואיס, רשת קמעונית גדולה נוספת בבריטניה.
באותו תאריך תחל החברה גם בהשקה ב-800 חנויות בקנדה שימכרו את המוצר ברשת The Source ורשת Future Stores. לאחר מכן פאוורמאט תשיק את המוצרים באיטליה ברשת מדיה וורלד - רשת הקמעונות הגדולה באירופה. "בדצמבר נכריז על הסכמים עם רשתות קמעוניות משמעותיות נוספות בארה"ב ונעמיק את החדירה שלנו גם באירופה. צריך להבין, זה לא רק שהמוצר שלנו מושק ברשתות הכי גדולות, אלא שהוא מקבל גם את המקום הכי טוב בחנות. בבסט ביי אנחנו מוכרים כשלידינו נמצא דוכן של אפל שבו נמכר האייפון החדש. אין חברה ישראלית אחרת שביצעה מהלך דומה. הייתה קוויקשנרי שפיתחה עט מתרגם שניסתה. יש את מודו שמנסה", אומר פוליאקין.
במקביל, פאוורמאט מנסה לפעול לשילוב הטכנולוגיה שפיתחה ברהיטים. החברה הציגה שיתוף פעולה עם רשת הרהיטים וציוד משרדי העולמית Teknion בכנס הרהיטים הגדול 2009 NeoCon. פוליאקין אומר שהחברה מתכננת להתרחב גם לשוק הנטבוקים ולהרחיב את התמיכה גם לעוד 15 טלפונים סלולריים, כולל דגמי נוקיה. בתכנון פיתוח סוללות נטענות על גבי משטח טעינה למצלמות דיגיטליות ומכשירים אלקטרוניים נוספים".
מרגישים את החשמל באוויר
הטכנולוגיה שעליה מבססת פאוורמאט את מוצריה עושה שימוש בהשראה חשמלית (Resonant Induction) - יצירת זרם חשמלי או שדה מגנטי ללא מגע ישיר. החברה פיתחה טכנולוגיה שמכונה SET (Surface Enhanced Technology) שמאפשרת לקשר בין משטח שמחובר לחשמל למכשיר אלקטרוני שכולל מקלט שדומה למדבקת RFID.
רעיון העברת החשמל באופן אלחוטי אינו רעיון חדש. באוגוסט האחרון הציגה אינטל שימוש בשדה מגנטי כדי להעביר חשמל בהספק של 60 ואט למרחק של כמעט מטר ולהדליק נורה באמצעותו. חברת סוני חשפה לפני כמה ימים אבטיפוס של מערכת חשמלית שיכולה לשלוח חשמל באופן אלחוטי כדי להפעיל טלוויזיה.
אחת המתחרות של פאוורמאט היא חברת פאלם שפיתחה מטען אלחוטי לטעינת מכשיר פאלם פרי. עוד מתחרה שמציג מערכת הטענה אלחוטית למכשירי סלולר היא WildCharge שאחד היזמים שלה הוא ישראלי לשעבר, יזהר מצקביץ'. מתחרה אחרונה לפאוורמאט היא Powercaste. הטכנולוגיה שלה קולטת גלי רדיו זמינים שקיימים באוויר והופכת אותם לאנרגיה זמינה למכשירים אלקטרוניים וכך מטעינה אותם.

מיליון יחידות בחודש
רן פוליאקין, מנכ"ל פאוורמאט [צילום: פלאש 90]

פאוורמאט מייצרת את מוצריה בשלושה מפעלים בסין. בחודש האחרון החברה ייצרה כמיליון יחידות ממוצריה שהוטסו לארה"ב לרשתות הקמעוניות. התוכנית היא להמשיך באותו קצב ייצור גם בחודשים הקרובים לקראת כניסת המוצר לשווקים נוספים באירופה.
פאוורמאט מציעה משטח שמאפשר הטענה של שלושה מכשירים ניידים בו-זמנית ומכשירי רביעי בחיבור USB קטן. המוצר הראשון הוא פאוורמאט נייד, משטח הטענה מתקפל שאפשר לשאת בקלות בתיק ייעודי; המוצר השני הוא משטח הטענה בעל מראה מהוקצע יותר שאינו מתקפל ומיועד לבית ולמשרד. כל משטח עולה 99 דולר.
החלק ההכרחי השני הוא המקלט שמאפשר את ההטענה האלחוטית של המכשירים השונים. כיום החברה תומכת במכשירי אפל (אייפון ואייפוד); בדגמי בלאקברי Curve, בלאקברי Bold ובלאקברי Pearl; בנוסף מציעה החברה מקלט למכשיר נינטנדו DS ומתאם אוניברסלי בשם PowerCube שכולל 8 חיבורים יעודיים, חיבורי מיני USB, מיקרו USB שתואמים למגוון מכשירים. עלות כל מקלט היא 29 דולר.

פרסום מחוף לחוף
המטען האלחוטי [צילום: פלאש 90]

פאוורמאט משיקה קו מוצרי טעינה אלחוטיים לטלפונים סלולריים, משחקים, נגני מוזיקה ומכשירים אלקטרוניים אחרים. היא תומכת בין היתר במכשירי בלאקברי, אייפון, אייפוד ונינטנדו די אס. המערכת של פאוורמאט משלבת בין משטח טעינה למקלט שמתחבר למכשיר הסלולר ומאפשר למשתמשים להטעין את המכשיר ולהיפטר מחיבור באמצעות כבלים חשמליים.
בשבועיים האחרונים השיקה פאוורמאט קמפיין טלוויזיוני בארה"ב שסיסמתו "Lose the cords" בהפקת משרד הפרסום הגלובלי WPP בעלות של 15 מיליון דולר. הקמפיין עלה במהלך שידורי משחקי הפוטובול והבייסבול, אירועים טלוויזוניים שזוכים לרייטינג גבוה באופן מסורתי וכל ספוט בהם שווה מאות אלפי דולרים. במקביל, פאוורמאט מפרסמת את המוצר בשלטי חוצות ברחבי ארה"ב. מדובר בקמפיין בעלות של מיליוני דולרים לצד פרסום נרחב ברשתות חברתיות כגון יוטיוב, פייסבוק וטוויטר. בין היתר ניתן לראות פרסומות של פאוורמאט בגודל מרשים של בשדות תעופה JFK, לה גווארדיה שבניו-יורק ושדה התעופה LAX בלוס אנג'לס.
בשבוע שעבר החלו מוצרי פאוורמאט להימכר בכל חנויות רשת בסט ביי ארה"ב. לרשת יותר מ-1,000 חנויות בארה"ב. פאוורמאט זכתה להישג נאה כשהצליחה לשכנע את בסט ביי למכור את את מוצריה בדוכן פרימיום נפרד. רשת חנויות נוספת אמריקנית שעמה חתמה פאוורמאט על הסכם למכירת מוצריה היא טרגט (Target), שלה יותר מ-1,700 חנויות כלבו בארה"ב. בנוסף, תשיק פאוורמאט את המוצר גם באמזון.
היזמים מאחורי החברה הם רן פוליאקין, שמשמש גם כמנכ"ל, וד"ר אמיר בן שלום. השניים גייסו משקיעים פרטיים ובראשם רון פרבר ואלון קאופמן, המייסדים של חברת HoMedics, חברת ענק שמגלגלת מיליארדי דולרים, שמייצרת ומשווקת מוצרי בריאות ברחבי ארה"ב. משקיע נוסף בחברה הוא כריסטופר ברץ', משקיע מקצועי ומנהל קרן השקעות פרטית. משקיע שלישי בחברה הוא פרופ' ריצ'ארד סטון, מומחה למשפט מאוניברסיטת קולומביה ומשקיע הון סיכון. באופן מעט חריג, החברה לא גייסה כלל מקרנות הון סיכון. במסתכם גייסה החברה מבעלי המניות שלה כ-25 מיליון דולר, כאשר את יתר ההוצאה על השקת המוצר מימנה החברה באמצעות חוב בנקאי, שהתקבל בזכות הסכמי ההפצה שנחתמו.
פוליאקין אומר כי הדרך להשגת הסכם עם שתי הרשתות בארה"ב, בסט ביי וטרגט, לא הייתה קלה, אך הן הסכימו למכור את המוצר ולהקצות לו שטח במיקום פרמיום בחנויות מתוך אמונה שמדובר במוצר שימכור בכמויות נרחבות, בייחוד בעשרה שבועות הקרובים של סוף השנה, מאמצע אוקטובר ועד סוף דצמבר. בסט ביי וטרגט הזמינו אלפי יחידות ממוצרי פאוורמאט בהיקף של עשרות מיליוני דולרים וזאת עוד לפני שהמוצר נמכר ללקוחות כדי לענות על הביקושים הצפויים.

פורסם במקור: אתר דה מרקר
תאריך:  11/10/2009   |   עודכן:  12/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פאוורמאט תשקיע 40 מיליון דולר בפרסום
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
כך עולה מדוח שמפרסמת הקואליציה לבריאות הציבור    בתחנות ניטור במוסדות חינוך בחיפה והקריות נמדדו חריגות גבוהות של חומרים מסרטנים    רמת זיהום האוויר בישראל גבוהה יותר מזו שבמערב אירופה
ספי קיני
המבקר מצביע על הוצאות חריגות על מלונות וסוויטות לפמליית שר הביטחון בעת שביקרה בסלון האווירי בפריז    הדוח יפורסם ביום ד'
רותי אברהם
בג"צ הכשיר קיבוץ נדבות בכותל בתנאי שהקבצנים לא יטרידו את המתפללים    המדינה: הקבצן שהורחק נגע במתפללים, משך בבגדיהם וצעק עליהם
גלית יצחק
יוצאים בקמפיין משותף לרשת בסט ביי ל-Cal    הקמפיין יעלה באינטרנט    [יח"צ]
ספי קיני
תועמלנים טוענים כי הכנסות המס מהסם יעזרו לכסות את הגירעון התקציבי העצום במדינה    העיר אוקלנד כבר גובה מס מכירה על מריחואנה רפואית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il