X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
[צילום: חוה לב]
חוה לב - תערוכת יחיד
- הודעה מטעם גלריית בית האומנים
אדל מרקוביץ דוא"ל לוטן תדמיות יח"צ

חוה לב יצרה סדרת צילומים המשלבת טכניקות היוצרות צילום ייחודי. הנושאים האוניברסאליים מתורגמים אל תוך עולמה הפנימי-אישי, עולם מורכב המשלב בין רבדים של זמן. כוח ההרס האדיר של הקוסמוס המסתורי הסובב אותנו, מועבר בעבודותיה דרך ניגודים ותחושת סכנה לקיום האנושות, תוך כדי שימוש בחומרים תמימים ופשוטים לכאורה.
התקופה בה אנו חיים הינה תקופה מדהימה של שינויים, זעזועים וזעם רוחות הטבע, שנוצר בעקבות דילול המשאבים של כדור הארץ, וניצולם המקסימלי על-ידי האדם המודרני. דילול מגן האטמוספרה ואפקט החממה מובילים בעיני לב להתגשמות הנבואה האפוקליפטית של סיום העולם. תובנה זו שהתגבשה בתת המודע של היוצרת, מטפטפת לאטה, בשקט אך בהתמדה אל תוך עבודותיה.
ללא שיפוט, וללא תרעומת, מתוך הסכמה בלית ברירה של שותפות לגורל, מובילה לב את הגמל הבודד הנותר לאחר "המבול", את השועל האדום, ואת שער החיות המוכרות לנו, אל תוך העולם החדש.
חוה לב יוצרת את הצילום דרך שלוש נקודות מבט - המצלמה, החומר והשתקפויותיו ומבט הצופה עצמו. עבודת הצילום "הגמל באנטרקטיקה", מצייר ב"מכחול" של עדשה, עולם שלאחר ההיפוך הקוטבי, בו הקרחונים הצפוניים נמסו, מימי האוקיינוסים עלו וגעשו, הוריקנים וסופות נוגסים בחופי כדור הארץ והאוקיינוס והמדבר נפגשים והופכים לאחד.
בבוא הסוף הידוע והחזוי, בעיני לב, רק התמימות, הילדותיות, והטוהר הכמעט פלסטי, נועדו להביט אל הזריחה החדשה. במבט רגוע אך קר, שאינו מגלה את רחשי ליבה אלא רק את תת המודע - חוה לב בוחנת וחוקרת את הגילוי, את הפיוס האדיש, ואת היעדר הגעגוע.
התערוכה חושפת לא רק עולם של ניגודים קוטביים, אלא גם ניגודים שבין הציור לצילום, בין אור לאור חוזר, בין רובד לרובד, בין מורכב לפשוט. תוך שימוש של הבזקי אור, הבלחות צבע, תנועה קפואה, שיכפול ממדים ושכפול פני השטח, היא יוצרת מציאות מדומיינת בו הצופה מוזמן לפענח את האשליה של עבודת הצילום.
דבר האוצר אריה ברקוביץ': "חוה לב יוצרת אוירה אפוקליפטית בסדרת צילומי נגטיב מבוימים היטב, בה היא ממציאה מחדש סדרי עולם, תוך שינוי תפיסת מרחב, גודל ופרספקטיבה. בשפה אישית ואינדיווידואלית, יוצרת לב עולמות ומרחבים נוספים, ספק מוכרים ספק דמיוניים, דרכם היא מביעה בדידות, חרדה והערצה לכוחות הטבע. השימוש בחומרים תמימים ופשוטים כביכול, בובות פלסטיק, נייר חודר אור, השתקפויות וטיפות מים, יוצר שכבות עצמאיות בחומר. רובד אחר רובד, נבנה עולם עשיר מימדים, שבסופו של דבר מיושם בדו מימד - הנע בין העבר, הווה ועתידני. פרטי עבודותיה, מתמזגים לאינטרפרטציה חדשה דרך עדשתה, ומקבלים עוצמה מאקרו קוסמית, המובילה אל השאלות הקיומיות של זמננו.
חוה לב ילידת ירושלים (1961). בוגרת בית ספר לאמנות קלישר בתל אביב. היא דמות ייחודית וצבעונית שעברה מספר גלגולים, בת למשפחה דתית מירושלים. החלה את דרכה כאחות במשך מספר שנים במיון ובמחלקת הטראומה. בנוסף, הייתה שחקנית כדורגל מצטיינת ולאחרונה אף הפכה לאם חד-הורית. היא החליטה ללמוד אמנות ולהתמסר לאמנות באמצעות שימוש בחומרים אישיים נסתרים. בין תערוכותיה "הילדות" (2001) בגלריה אנטיאה בירושלים, מוזיאון עין הוד ותערוכת הציור "שתיקת הכבשים" בצוותא תל אביב.
מיקום : גלריית בית האומנים ע"ש זריצקי.
אלחריזי 9 תל אביב.
טלפון: 03-5246685.
פתיחה: חמישי, 7.01.10, בשעה: 19:30 גלריית בית האומנים.
שעות פתיחה: ימים ב'-ה': 13:00-10:00, 19:00-17:00.
יום ו' ושבת 14:00-11:00.
אוצר: אריה ברקוביץ'
נעילה: 31.1.10.

[צילום: חוה לב]
תאריך:  21/12/2009   |   עודכן:  21/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il