X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בנאום חוצב להבות שנשאת, הגדרת את השחיתות הגואה כסכנה קיומית ממשית הניצבת לפתחנו. מוטלת עליך אפוא החובה המוסרית והציבורית להימנע מהתפטרות, להמשיך בעשייתך ולא להפקיר את הזירה המשפטית ליועץ משפטי מטעם, שיסייע לשר המשפטים לטהר את השרץ האולמרטי
▪  ▪  ▪
מזוז

מני היקר,
השבוע ספגת סנוקרת רצינית מנשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורית ביניש, אשר במהלך הדיון בבג"צ בסוגיית עסקת הטיעון שסוכמה עם פרקליטיו של הנשיא היוצא, משה קצב, ניסתה לערער על מיומנותך בתחום החוק הפלילי ולא היססה לפגוע בכבודך המקצועי, שאתה כה רגיש לו, ובצדק.
קשה לדעת האם ביניש הטילה בך דופי בגלל חוסר ההערכה הבסיסי שלה כלפיך, כפי שטענו כמה פרשנים, או אולי כדי לאותת לך כי מוטב שתניח לתפוח אדמה לוהט אחר, שבעבר התחמקו בכירי הפרקליטות מטיפול בו: תיק החקירה הפלילית המתנהל נגד בעלה, עו"ד יחזקאל ביניש, פרקליט שנוי במחלוקת שעבר עבירות מס חמורות וטרם הועמד לדין. ההכרעה בעניינו מצויה כעת בידך. עד כה נהגת כמו קודמיך והתחמקת מהכרעה בעניינו. התוצאה היא ששופטים בבתי משפט ברחבי המדינה זיכו עברייני מס שונים על-פי תקדים ביניש, ולקופת המדינה נגרם נזק כספי.
אולי הגיעה השעה שתוכיח סוף-סוף לאזרחי המדינה, שאמונם במערכת אכיפת החוק ובמערכת המשפט נמצא בשפל, כי כולם שווים בפני החוק, ובכלל זה גם משפחת ביניש. אני מאמין ומקווה שהחלטה מעין זו אינה גדולה עליך.
הדיון בבג"צ בסוגיית עסקת הטיעון של קצב הקפיץ מכיסאו את שר המשפטים, פרופ' דניאל פרידמן, שניצל את ההזדמנות להיפרע פעם נוספת מבית המשפט העליון, שדלתותיו ננעלו בפני ידידתו, פרופ' נילי כהן. פרידמן קבל על הערות השופטים, בעיקר על אלה של ביניש, וקבע: "אני חושב שהעליון צריך לשקול את השלכות התבטאויותיו על זכויות הנאשם. כיצד יכול לדון בית משפט שלום בעניין זה אחרי שהוא שומע את הערותיהם של שופטי הערכאה הגבוהה ביותר?".
התבטאות זו, גם אם יש בה קמצוץ היגיון, מעידה יותר מכל על צביעותו של פרידמן, שערב מתן גזר הדין במשפטו של שר המשפטים לשעבר, חיים רמון, נשקן צרפתי מיומן, פרסם מאמר בעיתון ידיעות אחרונות, שבו תקף את שלושת שופטי רמון. באותה העת, יש לציין, פרידמן היה עדיין אדם פרטי, ובכל זאת, לנוכח חומרת מעשהו - ביקורת חריפה כזו מפי פרופסור מכובד למשפטים, בטרם ניתנה הכרעת הדין, עשויה להתפרש כניסיון להטות את תוצאות המשפט - פנתה עמותת אומ"ץ אל לשכתך בתלונה נגדו, בחשד שעבר לכאורה על החוק. תבענו ממך לנקוט נגדו בצעדים, אחרי שהילך אימים על השופטים, אבל עוזרך הנאמן, עו"ד רן נזרי, הזדרז לכתוב לי בשמך שאין מקום להיענות לתביעתנו.
מני, אל תשלה את עצמך שבהזדמנות לא חגיגית זו פרידמן שינה כיוון והחל לגונן עליך, כפי שאכן ראוי שיעשה כשר המשפטים. בביקורתו על התנהלות השופטים בפרשת קצב, הוא נהג כפי שנהג לא מאהבת מרדכי מזוז אלא משנאת המן - ביניש. מאבקיך הצודקים והחריפים עימו בסוגיית אופן בחירת היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה ובסוגיות אחרות טרם הסתיימו, ואולי אף ילכו ויחריפו. ראה הוזהרת: במסגרת ניסיונו הנואל של פרידמן להחליש את מערכת המשפט, כחלק מהשירותים המשפטיים הבזויים שהוא מעניק לאדונו, ראש הממשלה אהוד אולמרט, הוא יעשה הכל כדי לקצץ את כנפיך.
ואם באולמרט עסקינן, הוא ודאי ספק השבוע את ידיו בהנאה לנוכח התחושה שבג"צ, בביקורתו על עסקת הטיעון בפרשת קצב, החליש אותך וריפה את ידיך לקראת הדיון בתיקיו הפליליים של ראש הממשלה, המונחים על שולחנך. כמובן שאולמרט ופרידמן היו שמחים לו היית נענה לרמזים העבים ש"דורשי טובתך" הפנו אליך בימים האחרונים ומתפטר, מה שהיה מאפשר לראש הממשלה ולשר המשפטים לפעול למינויו של יועץ משפטי מטעם, שהיה ודאי מעניק לאולמרט תעודת יושר רטרואקטיבית.
אולמרט נמנע עד כה מלתקוף אותך חזיתית, ואפילו מקורביו עדיין לא אספו עליך "חומרים" כדי להרתיעך מלהמשיך לעסוק בפרשות השחיתות שלו. הם גם נמנעו עד כה מלכנותך "הזוי" - תואר של כבוד שהם העניקו עד עתה ללוחמי שחיתות מסוגם של מבקר המדינה, השופט (בדימ.) מיכה לינדנשטראוס; החשב הכללי, ד"ר ירון זליכה; העיתונאי יואב יצחק; ועבדך הנאמן.
וכי למה שאולמרט יכעס עליך? הרי זמן קצר אחרי שנכנסת לתפקידך הזדרזת לסגור את תיק האי היווני, פרשה שבה היה מעורב מעצם העובדה שבעת שכיהן כראש עיריית ירושלים, הוא אירח בלשכתו את תת-שר החוץ היווני, לבקשתו של איש העסקים דוד אפל, שנזקק לתמיכת השלטון היווני בקידום פרויקט תיירותי ענק שהקים באחד מאיי יוון. שולה זקן, מנהלת לשכתו הוותיקה של אולמרט, היתה המוציאה והמביאה בארגון הפגישה. אפל גמל לאולמרט בתרומה נדיבה למטה הבחירות שלו בעת שהאחרון התמודד מול אריאל שרון על הנהגת הליכוד. משום מה, אתה קבעת שתמיכה פוליטית מעין זו אינה נחשבת למתן שוחד.
סגרת את תיק האי היווני גם בהקשר של משפחת שרון, למרות שהפרקליטות כבר הכינה טיוטת כתב אישום נגד ראש הממשלה דאז ובנו גלעד. נימקת את החלטתך בהעדר ראיות מספיקות לקבלת שוחד. אפילו מאות-אלפי הדולרים שקיבל גלעד מאפל תמורת "איסוף מידע" עבורו - מידע גלוי שניתן למצוא בקלות באינטרנט - לא נחשב מבחינתך לשוחד. טענת אומנם כי בעיניך יש דין שווה לראש ממשלה ולאזרח מן השורה, הן בנושא מידת מוצקות הראיות והן בעניין העמדה לדין, אך משפטנים בכירים ומוערכים מסוגו של פרופ' מרדכי קרמניצר מהאוניברסיטה העברית, שבחנו את חוות דעתך, קבעו שהראיות הדרושות בעיניך לשם העמדת ראש ממשלה לדין הן מעל ומעבר למה שיכולה המשטרה לספק במקרים רבים.
פרשנים משפטיים הסבירו את עמדתך הנוקשה המוזרה בכך שיש לך יראה מפני זעזועים פוליטיים חריפים, מן הסוג שייגרם אם ראש הממשלה יפרוש מתפקידו בגלל העמדתו לדין פלילי. לטענתם, כך היה במקרה של שרון, וכך חלילה עלול להיות גם בעניינו של אולמרט.
בחודשים האחרונים הגשתי לך, בשם עמותת אומ"ץ, כמה תלונות על מעשי שחיתות חמורים שביצע אולמרט, חלקם לפני וחלקם אחרי שנבחר לראשות הממשלה. ביקשתי כי תורה למשטרה לפתוח בחקירה, שתחשוף את מלוא הממצאים המפלילים נגדו.
המדובר הוא במקרים הבאים:
  • חשד לקבלת שוחד מאיל הון היהודי-אמריקני דניאל אברהמס, שרכש את בית משפחת אולמרט ברחוב כ"ט בנובמבר בירושלים תמורת מחיר מופקע, ובהמשך השכיר לה אותו במחיר נמוך משיוויו בשוק השכירות. אברהמס היה אחד מאילי ההון שנטלו חלק במכרז לרכישת מניות גרעין השליטה בבנק לאומי, בתקופה שבה כיהן אולמרט כשר האוצר. לפי החשד, אולמרט ניסה להטות את תוצאות המכרז לטובת אברהמס ולטובת איל הון אחר, פרנק לואי.
  • חשד לקבלת שוחד בעת רכישת דירה ברחוב שינקין בתל אביב: המחיר ששילם אולמרט עבורה היה נמוך מזה שנדרש מהרוכשים האחרים באותו הבניין.
  • חשד לקבלת שוחד מאילי הון וגופים כלכליים שרכשו עשרות ציורים של עליזה אולמרט, רעייתו של ראש הממשלה, במחירים גבוהים בעשרת מונים משוויים הריאלי.
  • חשד לקבלת שוחד בדמות עשרות עטים נובעים יקרים, מתנה מאילי הון שנזקקו לחסדיו ושירותיו.
  • חקירת מערכת הקשרים המסועפת בין אולמרט לבין שותפו לשעבר במשרד הפרקליטים שלו, עו"ד אורי מסר. לפי החשד, בנוסף לפרשת מרכז ההשקעות, אולמרט סייע למסר גם בפרויקטים נוספים. בין היתר, הוא צירף אותו לעסקה גדולה שבה שימש כמתווך: רכישת קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים על-ידי ארקדי גיידמאק.
לצערי הרב, דחית את תלונותינו, בנימוקים שונים. עתירה שהגשנו לבג"צ נגד החלטתך באחת התלונות (פרשת העטים הנובעים) נדחתה. למעשה, חקירת המשטרה הגלויה היחידה הנערכת בימים אלה נגד אולמרט היא בפרשת החשד להטיית המכרז למכירת גרעין השליטה בבנק לאומי; וגם כאן, את ההכרעה האם להורות על פתיחת חקירה משטרתית בפרשה זו לא קיבלת בעצמך, אלא העברת (בצדק) לסמכותו של פרקליט המדינה, עו"ד ערן שנדר, הואיל ואחותך, עו"ד ימימה מזוז, משמשת כיועצת המשפטית של משרד האוצר והיתה מעורבת בהליכי המכרז.
שנדר גילה אומץ לב כאשר הכריע בעד פתיחת חקירה משטרתית. אנשי אולמרט, בניצוחו האישי הסמוי, מתייחסים לחקירה זו בביטול ונוקטים סחבת ובתרגילים שונים כדי שתעלה על שרטון. מתוך היכרות אישית ממושכת עימו ועל-סמך מעקב אחר התנהלותו בהסתבכויותיו הפליליות, אני יודע שאין לאולמרט בעיה לתחמן חוקרי משטרה, לפגוע ברשויות החוק, ואפילו לטפל בעדים, כפי שעשה כשהועמד בשעתו לדין בפרשת החשבוניות הפיקטיביות בליכוד (דורית ביניש, פרקליטת המדינה דאז, נמנעה מלהגיש נגדו כתב אישום; רק לאחר שעמותת אמיתי, גלגולה הקודם של עמותת אומ"ץ, עתרה לבג"צ בעניין, הוגש נגדו כתב אישום. אולמרט זוכה אמנם, כאמור בין היתר בזכות הטיפול בעדים, אך השופט עודד מודריק העיר כמה הערות חמורות על אישיותו המפוקפקת. אני מציע שתציץ בהזדמנות בפסק-דינו.)
החשב הכללי במשרד האוצר, ד"ר ירון זליכה, שחשף את פרשת בנק לאומי בתלונה שהגיש למבקר המדינה, שוחח בשעתו עם אחותך בנדון. לדבריו, היא אמרה לו שהיא חוששת מידו הארוכה של אולמרט. זליכה עצמו היה קורבן למסע איומים והפחדות מצד אנשי ראש הממשלה, על-רקע עמדתו האמיצה והנחרצת. באחד המקרים פנתה אליך עמותת אומ"ץ בתלונה נגד מטרידיו של זליכה, אך אתה הנחת לעניין.
מבקר המדינה, שבדק באופן יסודי את פרשת בנק לאומי, וגרם במישרין לפתיחת חקירת המשטרה בנושא, נחשב כיום לאויבו העיקש ביותר של ראש הממשלה. כקורבן של פיו הגדול של אולמרט, הוא זוכה ממנו לעיתים לקיתונות של שופכין. לצערי הרב, נמנעת להתייצב בפומבי לימינו של לינדנשטראוס: הפקרת אותו במאבקיו מול אולמרט, שהסתייע בשורה של מלחכי פנכה מסוגם של שר המשפטים פרידמן; שר האוצר החדש, הצדיק רוני בר-און; יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט, ח"כ פרופ' מנחם בן-ששון; ח"כ עתניאל שנלר ואחרים - שתקפו את המבקר בתקשורת והחלו לפעול לקיצוץ סמכויותיו.
אדם נוסף שמתח במפתיע ביקורת חריפה על המבקר הוא לא אחר מאשר מנכ"ל משרדו לשעבר, עו"ד מרדכי בס. לאחר שבס פרש מתפקידו, הוא הפך להיות - ללא תקופת צינון ראויה וכנראה גם תוך שימוש במידע פנימי שאליו נחשף במהלך עבודתו במשרד - לנציגו וליועצו של עו"ד מסר בהתנהלותו מול מבקר המדינה. עמותת אומ"ץ פנתה ללשכתך בבקשה שתנקוט נגד בס בצעדים משפטיים, הואיל ולכאורה הוא עבר על החוק. בתשובתך אלינו טענת כי לפי הנתונים שבידך, בס לא עבר כל עבירה. צר לי להביא לידיעתך כי הוטעית, ואנו נוכיח זאת.
האולמרטים לא הסתפקו בכך והחליטו "ליירט" את ניצב (בדימ.) יעקב בורובסקי, יועצו המיוחד של מבקר המדינה למאבק בשחיתות. מאי-שם נשלף אחד בשם סלומון קרובי, אשר הובא על-ידי אנשי ראש הממשלה אל כתבת הערוץ הראשון איילה חסון (בעלה, שי נשר, שימש בשעתו כאמרגן של עליזה אולמרט) וטען כי שימש כביכול שליח לדבר עבירה להעברת מסר מבורובסקי למשפחת שרון, לפיו אם ראש הממשלה דאז ובניו יתמכו במינויו לתפקיד מפכ"ל המשטרה, יפעל בורובסקי (לאחר שייכנס לתפקידו) לסגירת תיקי החקירה נגדם.
אני מכיר את בורובסקי שנים רבות. הוא איש ישר והתנהלותו נטולת דופי. לא היה לי ספק שניסו לתפור לו תיק. על כן, התחלתי להתעניין באותו קרובי וגיליתי כי היה בעבר עוזרו של ח"כ אלי אפללו בעת שהאחרון כיהן כסגן שר התמ"ת, בתקופה שבה עמד אולמרט בראשות המשרד. כמו כן, גיליתי קומבינה שלה היה שותף נציב שירות המדינה, עו"ד שמואל הולנדר: נקבע כי קרובי מכהן כביכול כעוזרו של השר אולמרט, על-מנת להגדיל את שכרו בעוד כמה אלפי שקלים. גילויים אלה היכו גלים, אך אתה, בפעם המי-יודע-כמה, לא נענית לפנייתנו לפתוח בחקירה נגד המעורבים בפרשה המצחינה הזו. בורובסקי נחקר במשטרה - ונמצא נקי כפיים. הפרשה פגעה בו על לא עוול בכפו, מה גם שמשום מה הוא אולץ שלא להיות מעורב יותר בבדיקות שעורך משרד מבקר המדינה בפרשות שחיתות נוספות של אולמרט.
אולמרט עצמו המשיך לחבוט במבקר המדינה. גרמת לנו אכזבה נוספת כשנמנעת מלטפל בפנייה נוספת שלנו: בקשה להעמיד לדין את ראש הממשלה בגין העלבת עובד ציבור, כשרמז כי המבקר זקוק כביכול לטיפול פסיכיאטרי. הנימוק שלך הפעם היה שלמבקר יש זכות תגובה פומבית. שכחת אולי שהוא אדם מאופק ומנומס, ואין לו פה גדול כמו לראש הממשלה.
פעם נוספת אכזבת אותנו, כאשר המעטת במעשה חמור שגבל בחשד לשיבוש הליכי חקירה ע"י אנשיו הקרובים של אולמרט ללא ספק בידיעתו של ראש הממשלה. היה זה כאשר צוות של משרד מבקר המדינה בא ללשכת ראש הממשלה כדי לגבות עדות מאולמרט בפרשת הבית ברחוב כרמיה. הצוות ביקש להפעיל מכשיר הקלטה כמקובל אך אני הלשכה הודיעו כי הם מעדיפים להקליט בעצמם את התחקור.
משרד מבקר המדינה ביקש את תמלילי ההקלטה ובתגובה נאמר ברוב חוצפה שסרטי ההקלטה נמחקו בטעות. רק תמימים יכולים לייחס זאת ליד המקרה. הגשנו לך תלונה נוספת וציפינו שתורה למשטרה לחקור את העניין כדי להסיק אם נעשתה כאן חלילה פעולה זדונית אבל אתה סירבת.
השבוע, כשפרסם דוח חריף על הפקרת העורף במלחמת לבנון השנייה, הוכיח לינדנשטראוס פעם נוספת כי מאמצי ראש הממשלה ואנשיו להרתיעו ולהפחידו נדונו לכישלון.
שמחתי לקרוא שיו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ זבולון אורלב, מתכנן לנצל את סמכות הוועדה שבראשותו וליזום הקמת ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת המחדלים שעליהם מצביע המבקר בדוח שלו. שבעתיים שמחתי לקרוא בידיעות אחרונות ממצאים של סקר דעת קהל שעל פיהם רוב מכריע של הציבור מביע אמון מלא במבקר.
לעומת זאת, לראש הממשלה נגרמה השבוע קורת רוח מכיוונה של ועדת וינוגרד: תחילה הודיעה הוועדה על דחייה במועד פרסום הדוח הסופי שלה, על-רקע הצורך לשלוח מכתבי אזהרה לקציני צבא שבעניינם צפויות מסקנות אישיות (וכך תתחיל סחבת ממושכת בדיונים; ראש הממשלה יוכל ללא קושי לייצר עיכובים נוספים על-ידי הגשת עתירות לבית המשפט, כפי שעשה בעבר); ובסוף השבוע פרסם בן כספית במעריב ציטוט מפי אחד מחברי הוועדה, לפיו בדוח המסכם שלה לא צפויות להיכלל מסקנות אישיות נגד ראש הממשלה.
אודה ולא אבוש: מלכתחילה לא האמנתי בוועדה הזאת, ובעיקר לא ביו"ר שלה, ונתתי לכך ביטוי במאמרים שפרסמתי באתר Nfc. כמו רבים אחרים, לא האמנתי שוועדת בדיקה שקמה ביוזמת ראש הממשלה, על תקן של נחקר שממנה את חוקריו, יכולה באמת להרעיד את אמות הסיפים במדינה. כיום ברור שהיה זה משגה משפטי חמור של בג"צ, ושלך אישית, שלא הצלחתם בשעתו לכפות על הממשלה להקים ועדת חקירה ממלכתית בלתי תלויה, בעלת סמכויות הקבועות בחוק.
לפני כמה ימים, מקורות בוועדת וינוגרד הביעו באוזני עיתונאים פליאה על כך שאולמרט לא הבין את הרמזים שנשלחו אליו בדוח הביניים ולא נהג כמו שותפו לפשע, הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, שנטל אחריות והתפטר מתפקידו (גם שותפם השלישי, עמיר פרץ, כבר אינו מכהן עוד בתפקיד שר הביטחון). לא ברור מדוע היה צורך לרמוז לראש הממשלה, שמאז ומתמיד התקשה בהבנת רמזים שלא היו נוחים לו. אם אומנם רצתה הוועדה בהתפטרותו, היה עליה לומר זאת מפורשות, אך לא עשתה כן, וחבל.
הסיכוי שוועדת וינוגרד תוביל מהלך להדחת אולמרט שואף אפוא לאפס. אם לא נתעשת כולנו, דומה שראש הממשלה הכושל ביותר בתולדות המדינה יוכל להמשיך בכהונתו עד לתום הקדנציה שלו. בינתיים, באין איש פוצה פה, אולמרט נוהג כהרגלו: השבוע מינה את עוזרו הפוליטי, עובד יחזקאל לתפקיד מזכיר הממשלה, במקום ישראל מיימון, שפרש מהשירות הציבורי לטובת עסקים פרטיים. בשלב זה, סירבת לבקשתנו לעצור את המינוי עד לקבלת החלטה האם יש מקום להורות על חקירת יחזקאל בגין מעורבותו בכמה מפרשות השחיתות של הבוס שלו.
מני היקר, הגיעה שעת האמת שלך ושלנו. בשבוע הבא יימשך הדיון בבג"צ בפרשת עסקת הטיעון של קצב. אינני יודע האם תופיע בעצמך בפני השופטים, כפי שנטען בתקשורת, או שהמשנה שלך, עו"ד שי ניצן, ישמש פעם נוספת כנציגך בפניהם. ייתכן שהשופטים ימשיכו בביקורתם החריפה על התנהלותך בתיק הזה. בכל מקרה, אני פונה אליך בבקשה למחול על כבודך - למען עתידה המוסרי של המדינה - ולא להתפטר מתפקידך, כפי שאולי ייעצו לך לעשות כמה ממקורביך, או אולי כמה מדורשי רעתך.
להזכירך, לפני זמן מה, בנאום חוצב להבות שנשאת, הגדרת את השחיתות הגואה כסכנה קיומית ממשית הניצבת לפתחנו. מוטלת עליך אפוא החובה המוסרית והציבורית להמשיך בעשייתך ולא להפקיר את הזירה המשפטית ליועץ משפטי מטעם, שיסייע לשר המשפטים (ואולי גם לפרקליט המדינה החדש, האמור להיבחר בקרוב) לטהר את השרץ האולמרטי.
השבוע, בעקבות פרסום דוח המבקר בעניין הכשלון בעורף, בזמן המלחמה, אמר אחד מחברי הכנסת הבולטים אמירה עליה אני חותם בשתי ידיים: "בחירת אולמרט לראשות הממשלה היא תאונה היסטורית בתולדות עם ישראל". ואכן, אולמרט הוא הפוליטיקאי המושחת ביותר שידענו, אדם שהפך את השירות הציבורי לקרדום לצבירת מיליוני דולרים; לפי החשד, חלק מהונו מופקד בבנקים זרים, וחלק מושקע בפרויקטים שונים. אם הוא ייענה לבקשותי החוזרות ונשנות ויתבע אותי סופסוף לדין על הוצאת לשון הרע, אני מבטיח שבבית המשפט יוצגו ממצאים אשר יכו את הציבור בתדהמה.
אדוני היועץ המשפטי לממשלה, יש לך הזדמנות חד-פעמית לתקן את ה"תאונה ההיסטורית": חרף המשמעויות הפוליטיות הסבוכות של המהלך הזה, עליך להורות מיד על פתיחת חקירה משטרתית מקיפה בפרשות השחיתות השונות של אולמרט, ובראש ובראשונה בפרשה של חשד לקבלת שוחד בעסקת רכישת הבית ברחוב כרמיה בירושלים. הראיות שנאספו ונבדקו על-ידי אנשי משרד מבקר המדינה, בעקבות חשיפת הפרשה על-ידי יואב יצחק באתר זה, הן מוצקות ואינן ניתנות לערעור ולהרהור. אם בתום החקירה תחליט, על-סמך חומר הראיות המוצק, להגיש כתב אישום חמור נגד ראש הממשלה, הוא ייאלץ לארוז את חפציו ולרדת מהבמה הפוליטית מבויש ומבוזה, כיאה לו. כך ייעשה לאיש אשר בגלל התנהלותו המושחתת, אף אחד כבר אינו חפץ ביקרו.
אל תיתן לכוחות החושך לגבור על כוחות האור, כי בנפשנו ובנפש ילדינו הדבר.

תאריך:  21/07/2007   |   עודכן:  22/07/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריה אבנרי / Arie Avneri
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מזוז, אל תפחד מאולמרט
תגובות  [ 104 ] מוצגות  [ 102 ]  כתוב תגובה 
1
גילוי דעת מאיר ומעורר
נועם צ.  |  21/07/07 09:29
 
- למזוז אין זמן לקרוא מאמר ארוך
ראוי לקצר  |  21/07/07 17:11
2
כתב אשמה מזעזע נגד אולמרט
שושפרי  |  21/07/07 09:36
3
האורךלא קובע.כ"כ הרבה מלל
שייייקה  |  21/07/07 09:48
 
- אתה טועה ומטעה
יוכבד  |  21/07/07 10:24
4
נכון וצודק, אולם כתוב באריכות  ל"ת
הניה  |  21/07/07 10:07
5
אריה צודק מזוז
אנוכי  |  21/07/07 10:11
6
מזוז לא יכול להתחמק
רינה טל  |  21/07/07 10:12
7
מי שראה באחד הערוצים את אולמרט
טוהרת המידות  |  21/07/07 10:12
 
- ולך אין עבודה שאת פה מקשקשת?
סטו  |  21/07/07 11:48
 
- איש לא מעסיק אותי פה, זכותי
טוהרת המידות  |  21/07/07 13:42
 
- טעיתי במקום הסמול הבטיח להגיב
טוהרת המידות  |  21/07/07 13:51
 
- מזדהה עם כל מילה .
שושפרי  |  21/07/07 11:59
 
- מדוע אין עולים על בריקדות?
הסמול הבטיח להפיל  |  21/07/07 13:02
8
אולמרט הורס את שלטון החוק
גרשון חירם  |  21/07/07 10:17
 
- אתה צודק. השרים פוחדים מבחירות
דפנה אליעז  |  21/07/07 11:03
 
- וגם אנחנו
לגרשון  |  21/07/07 11:20
9
תתבייש, מר אבנרי!
שומר הסף  |  21/07/07 10:26
 
- הבית מתמוטט, איזה סף אתה שומר? ל"ת
פקח עינייך !  |  21/07/07 11:05
 
- שומר סף במשרדו של אולמרט ?
סתמאחד  |  21/07/07 11:12
 
- שומר הסף של ראש המאפיה אולמרט ל"ת
חץ  |  21/07/07 11:28
 
- חבל על הסגנון הלא עניני
שומר הסף  |  21/07/07 21:41
10
"זעקי ארץ אהובה "
רונית פרידמן   |  21/07/07 10:33
11
בייניש מחסלת חשבונות
דוד ש  |  21/07/07 10:34
12
אמת מזעזעת
נועה נבו  |  21/07/07 11:00
13
פרידמן משרת של אולמרט
יהושע ג.  |  21/07/07 11:04
14
מזוז אל תכנע לשחיתות
לא מצליח לשון בלי  |  21/07/07 11:11
15
אבנרי מפליא לתאר את המארג
ככל שמפותל-מזעזע  |  21/07/07 11:14
16
יפה דרשת ,אבנרי
אלי עזר  |  21/07/07 11:14
17
אנו זקוקים בימים אלה לשלושה:
לידיעת אולמרט  |  21/07/07 11:17
18
זליכה נתן זכות לכביש אגרה
בניגוד לחוק !  |  21/07/07 11:17
19
יום יום אני מתפלל שאולמרט ימות ל"ת
לורנס איש ערב  |  21/07/07 11:27
20
ברוך השב לזירה, מר אבנרי !
קורא  |  21/07/07 11:31
21
סופו של אולמרט ידמה לצ'אוסשקו. ל"ת
חץ  |  21/07/07 11:31
22
אבנרי, אבנרי, עד מתי אבנרי?
אתי'לה  |  21/07/07 11:35
 
- יש לך הרבה מה ללמוד מאבנרי
נועם צ.  |  21/07/07 12:46
 
- האמנם?
לידיעתך  |  21/07/07 12:59
 
- יצור בזוי
הניה 1  |  21/07/07 13:04
 
- תגובתי לאתי"לי .....
רוניתפ  |  21/07/07 13:06
 
- מחפשת אהבה? אתי'לה?
הפסיכלוגית  |  21/07/07 15:05
 
- לפסיכולוגית ואחיותיה
אתי'לה  |  22/07/07 21:49
23
כל הכבוד ,חיבים לחזק את מזוז
אחד מרבים   |  21/07/07 11:59
24
ומה אם 17 הדירות של השופט ברק?
לא לפחד כלל  |  21/07/07 12:26
25
לצערנו מזוז חלש מאד ופוחד
אולמרט אכן מושחת  |  21/07/07 12:36
26
שומר הכיס
שאול גלבוע  |  21/07/07 12:39
27
אבנרי חסר יכולת אבחנה
משה, עורך-דין  |  21/07/07 12:55
 
- למשה עורך הדין-גם אתה לא מחדש
לא מאמין לך  |  21/07/07 14:01
 
- אחוז התפעלות
משה, עורך-דין  |  21/07/07 14:33
 
- למה אתה מצפה מאבנרי? ל"ת
תם שאינו יודע  |  21/07/07 17:05
 
- אין מאמר שמופיע בלי שתתנגד
דרורית  |  21/07/07 14:17
 
- לא עורך דין.סתם משה המתחזה ל"ת
לך תלמד לכתוב  |  21/07/07 14:46
 
- בקורת במקומה וצודקת
פנחס  |  21/07/07 15:34
 
- אין מה להתפלא
אחד שמכיר את...  |  21/07/07 15:38
 
- משה אתה מעוות מציאות
חיים, עורך דין  |  21/07/07 19:35
 
- תשובה לעו"ד חיים
משה, עורך-דין  |  21/07/07 21:06
 
- עיין באתר של אומ"ץ
דובר אומ"ץ  |  22/07/07 07:36
 
- משה אתה ברברן ותו לא!!!
נועם צ.  |  22/07/07 22:53
 
- אפשר לקבל תוספת?
סדום ועמורה  |  23/07/07 03:22
28
אבנרי הפאתאטי= די כבר-  ל"ת
רפי .  |  21/07/07 13:09
29
מזוז פעל-תקן הטעות ההיסטורית !
אברום  |  21/07/07 13:16
30
גם ארוך מיגע ונגוע מענין אישי ל"ת
1העם1  |  21/07/07 13:29
 
- אולי אתה אחד מהמושחתים? ל"ת
דפנה א.  |  21/07/07 14:31
31
פחדנותו של מזוז תטרוף אותו
אמטלי  |  21/07/07 14:05
32
שמאלמרט אתרוג רקוב,לסל וחסל
אחרק  |  21/07/07 14:07
33
דווקא הדברים שאבנרי כתב במאמר
כתב מירס  |  21/07/07 14:39
34
מזוז אל תשתהה
אלון ל.  |  21/07/07 14:55
35
דור אלון-תגובה.
בולבול  |  21/07/07 15:02
36
למה לא תפרסם את הממצאים המדהימ
תל אביבי  |  21/07/07 15:30
37
ראש ממשלה כזה מושחת עוד לא ל"ת
היה במדינת ישראל  |  21/07/07 16:56
38
שחיתות ביניש מסוכנת מאולמרט!!!
מזוז משלים פרידמן  |  21/07/07 17:23
39
אומ"ץ ל(מ)זוז ל"ת
אתי"לא  |  21/07/07 17:39
40
אבינרי,הוא ידו השמאלית של ביבי
סדום ועמורה  |  21/07/07 17:45
 
- תגובה למסכן
אחמד  |  21/07/07 19:15
 
- יו"ר ארגון הטפשים
הניה 1  |  21/07/07 20:34
 
- מי החצוף המשמיץ את אריה אבנרי
כוכב"י  |  22/07/07 21:00
41
מזוז לא מפחד בכלל. הוא פשוט ל"ת
מזוז שפוט- אולמרט  |  21/07/07 20:27
42
אבנרי כמו תמיד-אמיתי וישיר
טלי כהן,רמת אביב  |  21/07/07 21:53
43
מזוז-תזוז?....
מי ישנה ומתי..?  |  21/07/07 22:25
44
כל הכבוד לאומ"ץ.
אליהו גנור  |  22/07/07 00:07
45
אבנרי איבד השיפוט
מוטי קופר  |  22/07/07 00:28
 
- אתה טועה
צבי יקיר  |  22/07/07 07:26
 
- אתה טועה ומטעה את הקוראים
דפנה א  |  22/07/07 14:59
46
מרכז המילכוד הוא מקור השחיתות ל"ת
ביובי נבובי  |  22/07/07 00:34
47
אריה שאגתך פולחת את הלב  ל"ת
ירמיהו  |  22/07/07 08:17
48
אולמרט מאומן ומיומן בהתשת מתנג
עץ  |  22/07/07 08:45
 
- את אבנרי הוא לא מתיש!!! וגם יש
פסיכולוגית  |  23/07/07 11:04
49
אנו סומכים עליך אל תאכזב -לא א
ס בני  |  22/07/07 09:32
50
יחזקאל בייניש באטרף אמיתי
הקולגות  |  22/07/07 11:49
51
business in jerusalem
David Moonshine   |  22/07/07 19:25
52
mazoz stay dont resign
bell  |  22/07/07 20:39
53
מזוז, שטהר את קצב-יטהר את השטן
מוטי קופר.   |  23/07/07 10:13
54
הגיעה השעה
חיים דלת  |  23/07/07 12:49
55
אולמרט מרפד את עצמו בחבריו
לא יאומן  |  23/07/07 18:53
56
עִסְקַת טֵיעוּן
אלכס 22  |  24/07/07 14:21
57
מזוז פוחד גם מביניש
יום טוב ק.  |  24/07/07 23:27
58
ביניש קצצה למזוז את מחפותיו
דוד ש  |  25/07/07 17:47
59
מזוז הוא התקוה האחרונה שלנו
תפוז  |  25/07/07 18:35
60
מזוז זוז
צבי יקיר  |  25/07/07 20:01
61
בורובסקי \ קרובי
???  |  3/08/07 18:19
62
שרצים בשם אומרם.........
ספרא וסייפא.  |  17/10/07 13:25
63
מזוז עושה שגיאות קשות ויסולק
דרורי  |  5/11/07 02:25
64
מזוז מקומך עם פרידמן
נביאה  |  8/12/07 13:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דיאנה דורנט
בשנת 2004 בעקבות הכרזת הואתיקן על חרם נגד ספרי הארי פוטר, אז, התעוררו גם עורכי העיתונים החרדיים בישראל: "הצופה" ו"יתד נאמן" ויצאו להתקפה. היום ערב צאתו לאור של הספר האחרון בסדרה מאיימת שס על החנויות שיעזו למכור את הספר בליל שישי... נראה כי ראוי להציג את הברכה שבספרי הארי פוטר - זאת שהפכה אותם להצלחה חוצת גבולות זמן ותרבות. לפניכם מאמרה של דיאנה דוראנט, חוקרת האמנות, מאתר מכון איין ראנד
איילת פישבין
עמותת כתו"ם (כולנו תומכי מצנע) קיבלה תרומות בלתי חוקיות מחו"ל לכיסוי חוב בחירות    יתרת התרומות שימשה את קמפיין הבחירות של ברק בשנת 2001
אברהם (פריצי) פריד
מי אמר שמקפחים פה ערבים? הנה סוף-סוף נבחר נשיא עם אימא ערביה
סמדר כהן
חובה להקים קודם ועדה שתבדוק את תפקוד התקשורת במדינה. למסקנה זאת הגעתי אחרי שקראתי את הידיעה על מר יחזקאל הלוך ושוב, ואני שואלת אותך מר יצחק? האם הדברים נכונים או שמא כתבת אותם על-מנת לייצר כותרת
עו"ד יוסי דר
ביניש, במונולוג (דמיוני...) מסבירה לעו"ד שי ניצן כיצד תופרים תיק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il