X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פגעי הטכנולוגיה המתקדמת הם דבר יום ביומו והם משבשים את חיינו
▪  ▪  ▪

אין כמו המחשב האישי והטלפון הסלולרי כדי לאפיין את התפתחות הטכנולוגיה של ראשית המאה ה-21 ואת קצב החיים הדינמי שלה. השימוש בהם הפך לנחלת הכלל וקשה מאוד לדמיין את החיים בלעדיהם. אף-על-פי-כן נושאת עמה הטכנולוגיה המשוכללת בומרנג, שאי אפשר עוד להתעלם ממנו: מסתבר שבצד המכשירים הזמינים, שנועדו להקל, בעצם, על חיינו - ניצבות, חדשות לבקרים, תקלות-אין-ספור, ההופכים אותם, לא אחת, לסיוט.
זה קורה, למשל, בדרך אל הבנק. אתה מבקש להוציא כסף מן הכספומט, אבל זה, משום מה,"נפל" ולא נשמע לך. תוך כך הוא יודע לבשר על "תקלה מצערת" ומציע לך, לחלופין, לפנות לאחד הסניפים הקרובים כדי להשתמש בכספומט המותקן בו. אלא שמהר מאוד מתברר, להוותך, שהתקלה הדביקה גם אותו. וכשאתה מבקש למשוך כסף בדרך הישנה, באמצעות הכספר של הבנק - אתה נאלץ לשלם עמלת-גבייה כברירת-מחדל. לא די בכך שאתה נאלץ, להמתין, זמן יקר, בתור המתמשך ליד הקופה - אתה גם צריך לשאת בעונש התקלה. במדינה מתוקנת - לא אצלנו - פוטר הבנק, במקרה כזה, את הלקוח מתשלום דמי העמלה.
נפילת המחשב האישי בבית כרוכה, לעיתים, בהמתנה ארוכה עד להפעלתו מחדש. במרבית המקרים נאלץ בעליו להסתייע בתשתית של "בזק", או בתמיכה של החברה שממנה נרכש המחשב. הצרה היא שהפנייה לתיקון המצב היא טלפונית, ומי שאינו אמון על הטכנולוגיה של המחשב האישי שלו, נאלץ לעבור שבעה מדורי-גיהנום עד לתיקון המעוות. עצות התמיכה נשמעות ללקוח כמו שפה שאין הוא דובר אותה. לעומת זאת, הזמנת טכנאי הביתה כרוכה בהוצאה לא-מבוטלת ואינה כלולה, בדרך כלל בחוזה הרכישה של המחשב. אם, בכל זאת, החליט הלקוח לשאת את המחשב למעבדה הקרובה - הוא ייאלץ להותיר בה את ה"גולם" למשך ימים אחדים, ובתום התיקון - לחזור ולשאת אותו הביתה. המצב הינו בלתי נסבל כאשר המדובר בנכה, או בבן גיל הזהב.
אם איתרע מזלו של הלקוח והמחשב יפול בעת ההמתנה לחשבון הקופה בסופרמרקט - חזקה עליו שייקלע לצרה. פשוט ייגזר עליו להמתין, בסבלנות, עד לתיקון התקלה, כל בקשה לעריכת חשבון ידני, לחלופין, תיתקל בסירוב.
חמור לאין ערוך המצב כאשר התקלה מתרחשת בעת שחרור מאשפוז בבית החולים. או אז ייכפה על החולה-המבריא "מעצר" בין כתליו, עד יעבור זעם. וכשהתקלה מתרחשת בשדה התעופה, בעת ההמתנה לטיסה - ייאלץ תיירנו האומלל, הכמה כל כך לחופש, להקריב את זמנו החופשי והיקר, ומאחר שהדברים אמורים ב"כוח עליון" - גם יימנע ממנו פיצוי על עוגמת הנפש.
אין מחלוקת על כך שהטכנולוגיה מתקדמת בצעדי ענק, אבל בד בבד היא גם יודעת לצעוד צעד גדול אחורה. הטלפון הסלולרי, הצמוד כיום לאוזנו של כל בר-בי-רב, יודע, כפי שמסתבר, גם לבגוד, בעת צרה, בבעליו. בעת שהותו במרתף, חניון, או אזור בעל מיסוך גבוה - הסלולרי פשוט נאלם דום. לכן, במחשבה שנייה, כדאי, אולי, במקרים אקוטיים כאלה, לחזור אחורה, אל השיטה הידנית של המאה הקודמת, בטרם נולדו המחשב האישי והטלפון הסלולרי.

הכותב הינו עיתונאי. שימש בעברו כעורך וככתב בידיעות אחרונות וב"קול ישראל".
תאריך:  26/07/2007   |   עודכן:  26/07/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כשהגולם קם על יוצרו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הגולם לא שכב ולא ישב ולא קם
ע. סובול  |  26/07/07 10:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהרון רול
מזעזע היה לצפות בארכיאולוגים ישראלים מחטטים באשפות העפר של הר הבית. חיטוט זה העלה בדמיון את חיטוטם של חסרי בית ומעוטי הכנסה בפחי האשפה הציבוריים בחיפושם אחר שאריות מזון קלוקל
צבי גיל
זרועות הביטחון הצליחו בצורה מרשימה למנוע פיגועים בלב ריכוזים עירוניים בישראל. על כך לא שומעים כמעט מילה, לא מצד הדברנים שלנו ולא מכותבי המאמרים לסוגיהם
עו"ד אלי דורון, עו"ד אור שפר
בית משפט השלום בתל אביב דחה תביעתן של שתי חברות שדרשו לקבל בחזרה מכונות הימורים שנתפסו והוחרמו על-ידי המכס    הטענה שרק למשטרה הזכות לתפוס את מכונות ההימורים נדחתה אף היא
אלעזר לוין
רק מי שטירטר את העובדים במשך שנים, וניהל מו"מ שלא בתום לב - יענש    מתכון לשביתה שתעניש את האחראים ולא תפגע בציבור הרחב
הרצל ובלפור חקק
יהודים פוקחים את העיניים רק לאחר שהראש מותז: "בבהלה השקיפו המורדים על הרומאים שמסביב, ובפעם הראשונה הפסיקו את המריבות שביניהם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il