אין כמו המחשב האישי והטלפון הסלולרי כדי לאפיין את התפתחות הטכנולוגיה של ראשית המאה ה-21 ואת קצב החיים הדינמי שלה. השימוש בהם הפך לנחלת הכלל וקשה מאוד לדמיין את החיים בלעדיהם. אף-על-פי-כן נושאת עמה הטכנולוגיה המשוכללת בומרנג, שאי אפשר עוד להתעלם ממנו: מסתבר שבצד המכשירים הזמינים, שנועדו להקל, בעצם, על חיינו - ניצבות, חדשות לבקרים, תקלות-אין-ספור, ההופכים אותם, לא אחת, לסיוט.
זה קורה, למשל, בדרך אל הבנק. אתה מבקש להוציא כסף מן הכספומט, אבל זה, משום מה,"נפל" ולא נשמע לך. תוך כך הוא יודע לבשר על "תקלה מצערת" ומציע לך, לחלופין, לפנות לאחד הסניפים הקרובים כדי להשתמש בכספומט המותקן בו. אלא שמהר מאוד מתברר, להוותך, שהתקלה הדביקה גם אותו. וכשאתה מבקש למשוך כסף בדרך הישנה, באמצעות הכספר של הבנק - אתה נאלץ לשלם עמלת-גבייה כברירת-מחדל. לא די בכך שאתה נאלץ, להמתין, זמן יקר, בתור המתמשך ליד הקופה - אתה גם צריך לשאת בעונש התקלה. במדינה מתוקנת - לא אצלנו - פוטר הבנק, במקרה כזה, את הלקוח מתשלום דמי העמלה.
נפילת המחשב האישי בבית כרוכה, לעיתים, בהמתנה ארוכה עד להפעלתו מחדש. במרבית המקרים נאלץ בעליו להסתייע בתשתית של "בזק", או בתמיכה של החברה שממנה נרכש המחשב. הצרה היא שהפנייה לתיקון המצב היא טלפונית, ומי שאינו אמון על הטכנולוגיה של המחשב האישי שלו, נאלץ לעבור שבעה מדורי-גיהנום עד לתיקון המעוות. עצות התמיכה נשמעות ללקוח כמו שפה שאין הוא דובר אותה. לעומת זאת, הזמנת טכנאי הביתה כרוכה בהוצאה לא-מבוטלת ואינה כלולה, בדרך כלל בחוזה הרכישה של המחשב. אם, בכל זאת, החליט הלקוח לשאת את המחשב למעבדה הקרובה - הוא ייאלץ להותיר בה את ה"גולם" למשך ימים אחדים, ובתום התיקון - לחזור ולשאת אותו הביתה. המצב הינו בלתי נסבל כאשר המדובר בנכה, או בבן גיל הזהב.
אם איתרע מזלו של הלקוח והמחשב יפול בעת ההמתנה לחשבון הקופה בסופרמרקט - חזקה עליו שייקלע לצרה. פשוט ייגזר עליו להמתין, בסבלנות, עד לתיקון התקלה, כל בקשה לעריכת חשבון ידני, לחלופין, תיתקל בסירוב.
חמור לאין ערוך המצב כאשר התקלה מתרחשת בעת שחרור מאשפוז בבית החולים. או אז ייכפה על החולה-המבריא "מעצר" בין כתליו, עד יעבור זעם. וכשהתקלה מתרחשת בשדה התעופה, בעת ההמתנה לטיסה - ייאלץ תיירנו האומלל, הכמה כל כך לחופש, להקריב את זמנו החופשי והיקר, ומאחר שהדברים אמורים ב"כוח עליון" - גם יימנע ממנו פיצוי על עוגמת הנפש.
אין מחלוקת על כך שהטכנולוגיה מתקדמת בצעדי ענק, אבל בד בבד היא גם יודעת לצעוד צעד גדול אחורה. הטלפון הסלולרי, הצמוד כיום לאוזנו של כל בר-בי-רב, יודע, כפי שמסתבר, גם לבגוד, בעת צרה, בבעליו. בעת שהותו במרתף, חניון, או אזור בעל מיסוך גבוה - הסלולרי פשוט נאלם דום. לכן, במחשבה שנייה, כדאי, אולי, במקרים אקוטיים כאלה, לחזור אחורה, אל השיטה הידנית של המאה הקודמת, בטרם נולדו המחשב האישי והטלפון הסלולרי.