X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מקורות
המסמך נכתב לקראת דיון של ועדת החינוך, התרבות והספורט בהצעת חוק צער בעלי חיים, התשס"ז-2006
▪  ▪  ▪

  למסמך המלא
לפי חוק צער בעלי חיים (ניסויים בבעלי-חיים), התשנ"ד-1994, כנוסחו היום, המועצה לניסויים בבעלי-חיים מוסמכת לתת היתר לביצוע ניסויים בבעלי-חיים, בין היתר למטרת פיתוח מוצרים קוסמטיים שאינם לצורכי בריאות וחומרי ניקוי. בהצעת החוק מוצע לאסור לחלוטין מתן היתרים לביצוע ניסויים כאלה. לפי דברי ההסבר המטרה היא "ליישר קו" עם האיחוד האירופי, שהחליט לאסור ניסויים בבעלי-חיים בתעשיית הקוסמטיקה באירופה משנת 2009.
במסמך יוצגו הוראות הדירקטיבה האירופית בנושא ניסויים בבעלי-חיים לבדיקת מוצרים קוסמטיים, וכן תובא התייחסות לחקיקה הפנימית בכמה ממדינות האיחוד בנושא.
בשנת 1976 התקבלה הדירקטיבה בדבר האחדה של חוקי המדינות החברות בקהילייה הכלכלית האירופית בכל הנוגע למוצרים קוסמטיים. כוונת הדירקטיבה המקורית היתה לאחד את חוקי המדינות החברות בקהילייה בכל הנוגע לבטיחותם של מוצרי קוסמטיקה, להרכבם, לאריזתם ולתוויותיהם במטרה לקדם את המסחר בין המדינות.
הדירקטיבה תוקנה כמה פעמים. התיקון השביעי לדירקטיבה, שהתקבל בפברואר 2003, אוסר ניסויים בבעלי-חיים לשם בדיקת מוצרים קוסמטיים.
אחת ממטרות הדירקטיבה המתקנת היא לקדם פיתוח של שיטות בדיקה חלופיות למוצרים קוסמטיים ולמרכיביהם, שיביאו בשלב ראשון לידי צמצום מספר בעלי-החיים שנעשים בהם ניסויים או להפחתת סבלם, ובהמשך אף לפיתוח שיטות בדיקה ללא שימוש בבעלי-חיים כלל. לשם כך הוטל על נציבות האיחוד האירופי לקבוע תאריכי יעד לביטול הדרגתי (phasing out) של ניסויים שונים.

תאריך:  13/08/2007   |   עודכן:  13/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי גולדשמידט
מסמך זה נכתב לקראת דיון בוועדת המדע והטכנולוגיה בנושא התפתחות ערוצי תוכן למגזר הדתי באינטרנט. המסמך מציג רקע כללי על האינטרנט, מידע על התפתחותם של ערוצי תוכן לציבור הדתי וגישות שונות בקרב ציבור זה בנוגע לשימוש באינטרנט. נוסף על כך, מוצגים בו נתונים על שיעור החדירה של האינטרנט לבתים דתיים, מסורתיים וחילוניים
אורלי לוטן
מסמך זה נכתב לבקשת חבר הכנסת רן כהן, והוא עוסק ברגולציה של גובה שכר הדירה בשוק הפרטי. במסמך נסקרת החקיקה בנושא זה בכמה מדינות: ארה"ב, קנדה, גרמניה, הולנד, צרפת ושבדיה.
יצוין כי בישראל מוטלת הגבלה על גובה שכר הדירה בשוק הפרטי, והיא מוסדרת בחוק הגנת הדייר, התשל"ב-1972. ואולם, החוק חל רק על דיירים שהחלו לגור בדירותיהם לפני אוגוסט 1968, ועל כן תחולתו מצומצמת ביותר
נעמי מי-עמי, חוקרת
המסמך נכתב לבקשתה של חברת הכנסת אסתרינה טרטמן, עוסק במיחזור מכלי משקה מכוח חוק הפיקדון על מכלי משקה, התשנ"ט–1999, אשר נכנס לתוקף בשנת 2001
יובל וורגן
המסמך נכתב לקראת דיון בוועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת בנושא מלגות סיוע לתלמידים נזקקים במימון תשלומי הורים
אורי טל
המסמך נכתב לבקשתו של חה"כ דב חנין לקראת דיון מהיר בוועדת הפנים והגנת הסביבה. כותרת הדיון היא "הפעלת המתקן הראשון מסוגו בעולם לשרפת פסולת רדיואקטיבית באעבלין"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il