X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אחרי שהאזרחים המבוגרים, החיילים ובני הנוער חרתו על דגלם את סיסמת צו השעה, ישרו גם מזללות המזון המהיר והשפים במסעדות את הקו והתאימו עצמם למציאות החדשה
▪  ▪  ▪

ה"ג'אנק-פוד", שהיה כל כך פופולרי בשנים האחרונות בעולם כולו, כמו גם אצלנו - הוא היום "פאסה". אפילו מזללות המזון המהיר הפופולריות, כמו "מקדונלד" ומתחרתה, "בורגר קינג" - נאלצו להרים ידיים ונכנעו לטרנד החדש של בישול בריא.
בני הנוער, שהיו בעבר צרכניו העיקריים של המזון המהיר, ישרו מהר מאוד קו והשלימו עם המהפך הקולינרי, שבמרכזו עומד הרצון לרזון. יותר ויותר צעירים, הפוקדים כיום את המזללות, מוותרים על ה"צ'יז בורגר" לטובת הקציצה דלת השומן, ומלווים אותה בסלט, שאינו נוטף בהכרח רוטב.
בית היוצר האמריקני של ה"ג'אנק-פוד" שינה באחת את טעמו לנוכח הסטטיסטיקה המדאיגה של עליית גרף השומן באוכלוסיה ונוכח התעמולה העצומה שלוותה אליה בדבר הצורך הדחוף לרדת בגדול, במיוחד אצל בני הנוער.
המטרה מקדשת
מהפך המזון הבריא מגיע השנה גם לבתי הספר שלנו, כמו גם למטבח הצה"לי. תפריט המזון, המוגש לתלמידים ולחיילים, מבוסס יותר ויותר על מזון דל-שומן וסוכר. הכל נמדד במשורה למען המטרה הקדושה. אין גם ספק שתוכנית הטלוויזיה הפופולרית, "לרדת בגדול", עשתה את שלה, ועובדה היא שיותר ויותר אנשים מאמצים עכשיו את האתגר הזה כאמביציה ראשונה במעלה.
תוצאות ראשוניות לירידה בהקף השומן כבר נראית בשטח - לא רק בתוכנית הטלווייזיה. דיאטתיקנים, מומחי-תזונה ורופאים מדווחים על עלייה משמעותית בכמות הלקוחות שלהם, העושים מאמצים כנים להגשים את החלום החדש וגם מתחילים לראות תוצאות.
המטבח הצה"לי תורם באחרונה את חלקו הנכבד למערכת הרזון. התפריט המוגש לחיילים מבוסס על מזון מזין אך בריא: יותר ירקות ופירות, לחם דל-קלוריות, ומים במקום המשקאות המתוקים.
שף תאכל
אפילו המסעדות הקולינריות החלו מאמצות את הטרנד החדש. אוכל-בריאות ובישול בריא הם שם המשחק. מה שנראה רק לפני מספר שנים כעוד אופנה חולפת - מתעצם היום לממדי מהפכה. גידול עצום נרשם בבישול מוצרים טבעיים, שאינם מכילים חומרים משמרים, ולאו דווקא אורגניים. את הקבב הטעים והטוב של העבר מקפידים הסועדים לדרוש כשהוא עשוי מבשר-טלה, עם טעם של פעם, אבל מופחת-שומן, ואם אפשר - גם מלווה בפיתה אפוייה מקמח מלא.
השפים המובילים במסעדות התאימו עצמם, מהר מאוד, למציאות החדשה - ולא על חשבון היצירתיות. שהרי הלקוחות במסעדות עדיין לא מוכנים לוותר על ריגושים קולינריים, ויש להם רצון ועניין להעז ולנסות מוצרים חדשים. כבר אי אפשר לעבוד עליהם. הם פשוט בודקים, בשבע עיניים, אם המוצר שהם אוכלים אכן מכיל חומרים טבעיים בלבד, ללא שימוש בחומרי-הדברה כימיים, או במרכיבים לא-טבעיים.
למרות המודעות הגוברת לאיכות הסביבה, המגבילה מטבע הדברים את יצירתיותם של השפים - אין אמני הבישול קופאים על שמריהם. מתברר שלמרות המגבלות התזונתיות של בישול בריא, שהן עכשיו כל כך "איניות", אין גבול להמצאות ולשילובים של השפים - ועל כך בכתבה אחרת.

הכותב הינו עיתונאי. שימש בעברו כעורך וככתב בידיעות אחרונות וב"קול ישראל".
תאריך:  26/08/2007   |   עודכן:  26/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המהפך הקולינרי של "לרדת בגדול"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מחכים לחתונה של גרי ושירי
רונאל ..  |  26/08/07 13:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי גולדשלגר
נשיא רוסיה, פוטין, הוכיח בימים האחרונים כי הפדרציה הרוסית מטרתה להצית אש וגופרית בכלל האזורים שבהם עשתה זאת קודם לכן כברית המועצות
אריק פורסטר
בא הקרדינל רוג'ר מאהוני, הארכיבישוף של לוס אנג'לס, ובראיון עם עיתון מקומי תיקן את מה שאמר האפיפיור לפני 21 שנים. "עלינו לחזק את הקשרים עם היהדות", אמר, "היא אחותה הצעירה של הכנסייה הנוצרית." אמר ולא פירש, אך עוזרו הסביר לכתב העיתון שהיהדות ההלכתית בת ימינו, שורשיה בתלמוד ומשום כך היא בת 1,500 שנים לכל היותר
קובי לירז
לפני שעיתונאי החצר הופכים את עצם ההישרדות של ראש הממשלה להישג, הנה חומר למחשבה על הדברים החשובים והפחות חשובים
אביתר בן צדף
ידיעות אחרונות דיווח, כי צה"ל נכשל גם במשימה לספק די אותות מערכת לבנון השנייה, כדי לעטר את חייליו בתחילת חודש ספטמבר
עו"ד אברהם פכטר
מלחמת עקרונות, אג'נדות, תפיסות עולם או אגו - להערכתי גם וגם. כמו שני אריות - הנלחמים על שטחי מחיה: פרידמן רוצה שינוי, ביניש סטטוס קוו בנוסח פרופ' ברק. אם נעשה משפט ציבורי - פרידמן ייצא זכאי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il