X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ככל הידוע מעוניין זליכה להמשיך בתפקידו עד שיסיים להעביר את תוכניתו למלחמה בשחיתות נקווה כולנו שמאבק הלוחמים בשחיתות אכן יצליח
▪  ▪  ▪

כרבים אחרים רתחתי, אך לא לגמרי הופתעתי מהודעתו של שר האוצר, רוני בר-און, על סיום תקופת שירותו של החשב הכללי במשרדו, הד"ר ירון זליכה.
פעולתו הראשונה של בר-און, אשר החליף את שר האוצר הקודם הנתון לחקירה פלילית, אברהם הירשזון, הייתה להביא לסיום כהונתו של זליכה. הוא נימק את החלטתו בכך שחוזהו של זליכה הסתיים בתום תקופה של ארבע שנים וכי חשוב להקפיד על עריכת סבב תפקידים.
לעומתו, טוען זליכה כי הדחתו אינה חוקית, וכי חוזהו מאפשר את המשך כהונתו. לדבריו הודח עקב עדותו נגד ראש הממשלה, אהוד אולמרט, החשוד כי ביצע עבירות פליליות בפרשת הפרטת בנק-לאומי. זליכה האשים בעדותו את אולמרט כי התערב בהליכי המכרז, לטובת אנשי עסקים ממקורביו. הוא הוסיף, "לא אניח לחשודים בפלילים להרתיע אותי ממשימתי לשמור על הקופה הציבורית. אין זה הניסיון הראשון להביא לסיום כהונתי, כפי שאין זה שר האוצר הראשון המנסה לעשות זאת. בטוחני כי לא יהיה זה גם הניסיון האחרון". זליכה אף גיבש, ברוב חוצפתו ובתאום עם מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, השופט (בדימ.), מיכה לינדנשטראוס, תוכנית למלחמה בשחיתות השלטונית. הוא מכנה את השחיתות הציבורית בישראל בשם "טרור", וטוען כי מדובר בתופעה שמאיימת על קיומה של מדינת ישראל.

76% סבורים שמדובר ב"חיסול חשבונות"

זליכה נחשב לאיש כישרוני ויצירתי באופן יוצא דופן, לשובר מוסכמות, ללוחם עיקש בכל מה שנראה לו מסואב ומושחת. מבקריו טוענים כי תחושת הצדק שלו גוברת לעיתים על המהות וכי מהלכיו אינם תמיד מעשיים, בקיצור, נודניק. בעבר יצא חוצץ נגד החלטת הממשלה לפטור חלק מתוכניותיה ממכרזים כדי לזרז את ביצועם. זליכה ראה בכך פתח לשחיתות.
סקר שנערך על-ידי עיתון הארץ הראה כי 76% מהציבור בישראל מאמינים כי הדחת זליכה היא חיסול-חשבונות של אולמרט.
השר לעניינים אסטרטגיים, אביגדור ליברמן, הגדיר את ההחלטה לסיים את כהונתו של זליכה, "אומללה". הוא טען כי זליכה הוא אחד האנשים הישרים והמוכשרים ביותר בשירות המדינה.
חבר הכנסת אופיר פינס תבע לכנס את הכנסת לדיון מיוחד כדי למנוע את "הדחתו של זליכה" בלשונו. הוא טען כי שר האוצר משמש כזרועו הארוכה של אולמרט לחיסול חשבונות עם האיש שלא הלך בתלם, לא היה מאומרי ההן, וחשף שחיתויות בשירות הציבורי.
יושב-ראש הוועדה לביקורת המדינה, חבר הכנסת זבולון אורלב מהמפד"ל, הודיע שיפנה אל מבקר המדינה בכדי שיגן על זליכה חושף השחיתויות מפני פיטוריו.
המבקר לינדנשטראוס – אויבו של אולמרט, צפוי לפרסם צו למניעת הדחתו של זליכה. הוא כבר הודיע כי לכל חושף שחיתויות במדינה תינתן הגנה מלאה. השניים ייוועדו מחר לדון בפרשה.
גורמים משפטיים אומרים כי ככל הנראה היתרון נמצא בצידו של זליכה. בית הדין הגבוה לצדק – בג"צ - קבע בעבר שכהונת נושאי משרה של גורמי שלטון-חוק כמו של החשב הכללי, הן כהונות לא קצובות, וכדי להפסיקן נדרשת עילה מבוססת שעומדת בבית המשפט. מאחר שזליכה נחשב לאיש מקצוע מעולה ואף זכה בעבר בשורה של פרסים על הצטיינותו בתפקידו, סביר להניח שלא יהיה פשוט לשכנע את בית המשפט כי ראוי להדיחו.
ככל הידוע מעוניין זליכה להמשיך בתפקידו עד שיסיים להעביר את תוכניתו למלחמה בשחיתות. נקווה כולנו שמאבק הלוחמים בשחיתות אכן יצליח. חוסר משילות ושחיתות הם מאויביה המובהקים ביותר של הדמוקרטיה.

תאריך:  02/09/2007   |   עודכן:  02/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על חוסר משילות ושחיתות
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
ירון זליכה חזק ואמץ. אנחנו אתך ל"ת
ציפור שיר  |  2/09/07 12:12
2
אתה מאמין לזליכה?
לא נאיבי  |  2/09/07 12:21
3
אתה טועה ומטעה ... אתה מגויס
יודע !!  |  2/09/07 12:23
 
- אחד שכותב יודע ולא כותב כלום
לא יודע  |  2/09/07 12:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד חיים קליר
בתחום הביטוח פיתחו השופטים כללי זהירות מיוחדים בטיפול בפוליגרף. בין השאר נקבע כי בודק הפוליגרף חייב לתעד ולשמור את כל רשימותיו ורישומי מכשיר הפוליגרף. למבוטח הזכות לקבל תיעוד זה ולקרוא תיגר על יעילותה, מקצועיותה ואמינותה של הבדיקה באמצעות חוות דעת מומחה מטעמו
שושנה ויג
האמת, אין לי הרבה חשק לחזור למערכת שלא רואה בי מורה מעולה ולא רואה בי נכס ממדרגה ראשונה. אני כבר עייפה מדי, שחוקה מדי
ד"ר צ'לו רוזנברג
המשפט הפלילי מתייחס למניעים, ובתי המשפט גוזרים את העונשים בהתאם לכך. מניעי רוצחי דני כ"ץ ז"ל, שפלים ככל שיהיו, לא דומים כלל למניעים של יגאל עמיר - תגובה למאמרו של חיים משגב
טל רבינוביץ'
מה ניניו לא מבין? הוא לא מבין שיש אנשים, וביניהם - גם יזמי בנייה מסוימים וקבלנים, שבורחים מהארץ בגלל שהם דפקו את הלקוחות שלהם, והוא לא מבין שיש המון אזרחים במדינה שמשלמים מיסים כדי שיתפשו אותם
מנחם רבוי
המורים העל יסודיים התקפלו. אך עצם המהלך שבו חשבו לנקוט אינו מדבר בזכותם. חבל שחשבו לנקוט בו מלכתחילה, טוב שלבסוף ירדו מהעץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il