X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
יש מאמרים שיש להם מסר ענק, משהו כמו "I Have A Dream". יש מאמרים שהם אנטי הכל החל בממשלה שלך וכלה בממשלה שלו ויש מאמרים כמו זה. סתם הגיגים על ראשי תיבות, קיצורי מלים ומשחקי אותיות
▪  ▪  ▪

ישראמוז... ישראמוז... מה זה "ישרא" אנחנו יודעים. "מוז" זה בננה בעברית. אהה. ישראמוז היא המדינה התאומה שלנו שנמצאת ביקום המקביל.
בישראמוז, כמו בכל רפובליקת בננות, הכל תקין. מה זה תקין? עם קצת כסף וכמה קשרים אתה מסוגל לארגן את ענייניך כך שבענייניך אין שחיתות, "בכל משפט", תקציבים מתחשבים, גימלאות לקשישים, תרופות לחולים, אין תורים, אין עורכדינים, ועוד ועוד. אחרים? שיסתדרו!
בישראמוז למשל, היועץ המשפטי לממשלה מסרב להתערב לטובת זליכה. לא כדאי להזכיר שאחותו של היועמ"ש היא היועצת המשפטית של משרד האוצר, ויתכן שהחשיפות של זליכה עלולות לסבך אותה.

ביניש, ראש לשוע"לים

יש קיצורים ששום אדם שפוי לעולם לא יעז לכתוב אותם, ולא כל שכן להשמיע אותם. אדם כזה עלול ליפול קורבן (ובצדק) לסידרת עונשים קשים, החל בנידויים וחרמות וכלה בכליאה בצו מינהלי באי-השדים שמשם ברח כידוע רק סטיב מקווין על-פי ההוראות שקיבל מהבמאי.
איך כותבים בר"ת שופט עליון? נכון, שוע"ל. עכשיו, כפי שכותבים למשל "מר אבי בלשניקוב, מנכ"ל", הייתי רוצה לראות את המייצג המתאבד או המתדיין הנועז שיכתוב למשל "גב' עדנה ארבל, שוע"לה".
זה בהטיות שונות מעלה סידרה מעניינת של אפשרויות. למשל, שוע"לי ביניש (מזכיר לי את השיר הידוע "שווו-אועליו של שמשון..."). או שהמנחה אומר, "המרצה הבא רבותי הוא מר חשין, שוע"ל (בדימ.)" וחשין מחייך אליו כמובן בהכרת תודה. או "תבוא יותר מאוחר, השוע"לים בהפסקת צהריים".
נותר עוד לדסקס, כיצד כותבים שוע"ל בלשון נקבה. משאירים שוע"ל, כותבים שוע"לה כפי שלמדנו באגדות האחים גרים, או כותבים שוע"לית כמתבקש מעקרונות כתיבת קיצורים? יש ביטויים שאיתם אין כל בעייה. למשל מנכ"ל, מנכ"לים, מנכ"לית וכו' וכך גם עם מג"ד, רס"ר ועוד. יש מלים שעם ראשי התיבות שלהם יש בעייה גדולה כמו למשל עו"ד, שמטעמי עירפול מקצועי (אין לי רעיון אחר) אין כותבין עו"דים או עו"דית.
על עובדה אחת בוודאי שאין אפשרות להתווכח. ביניש היא ראש לשוע"לים ופרידמן הוא רוש לשוע"לים.
לאתר המחבר

רוה"מ, כלומר, רוש הממשלה

יש הרגלים מעניינים כשמדובר בקיצורים וראשי-תיבות. פעם היו כותבים ראה"מ אך כשהיו מדברים היו מבטאים באופן מלא את שתי המלים "ראש הממשלה". יש מלים שמשום מה משמיעים רק את הקיצור שלהן, כמו למשל מג"ד שאומרים "מגד". יש מלים שלא נוח עם הקיצור ותמיד משמיעים את כל הביטוי כמו למשל סא"ל שתמיד אומרים "סגן-אלוף" וכך גם סמ"ר, רס"ן, רא"ל, עו"ד ועוד. יש גם קיצורים שמשמיעים את האותיות ממש כמו למשל מ"פ שאומרים "מם-פא" וכולם מבינים שמתכוונים למ"פ.
נחזור לראה"מ. אט אט במקום לומר בדיבור שתי מלים היו שהחלו להשמיע קיצור בלבד וזה נשמע "רוהם". אז יש כאלה שכותבים כמו ששומעים וכך אתה מקבל רוה"מ, כלומר רוש הממשלה.
מכיוון ש"רוש" היא מלה רישמית בעברית, בדקתי במילון שאיני טועה והפירוש המדוייק הוא "ארס, רעל...". עכשיו, כמה דרמטי...!! לא משנה מיהו ראש הממשלה, יהיו לו תמיד מספיק מתנגדים לומר שהוא בעצם רוש הממשלה וצריך לכתוב רוה"מ לפני שמו. מזל שכבר יש לא מעט שהחלו לכתוב רה"מ.

הכותב הוא מהנדס תעשיה וניהול, לוביסט ויועץ לאסטרטגית הסברה ומאבקים ציבוריים, יו"ר נפגעי מס רכוש (נמ"ר)
תאריך:  02/09/2007   |   עודכן:  02/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רוש לשוע"לים בישראמוז
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
ישראמוז וביניש ראש לשועלים
חולה שעלת  |  2/09/07 15:15
2
עם ראשים כאלה לא צריכים עכוזים
ע. סובול  |  2/09/07 19:33
 
- את השופט שיצר זיהיתעי בקלות
יודעת דבר מבפנים  |  2/09/07 21:04
 
- זכר ונקבה ברא אותם
סובול  |  2/09/07 22:49
 
- התמונות
יונה סוקולובסקי  |  3/09/07 10:30
3
הכוונה חשובה-ראש גדול לשועל
לואיס קרול  |  3/09/07 08:31
4
עדיף שועלה על שועלית
שאול  |  3/09/07 10:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
השרים בממשלת אולמרט משחקים רולטה רוסית על חיי ילדי שדרות    "מה ביקשנו? ערבות אישית של שר הביטחון או של ראש הממשלה, כי הרי ידענו שהמיגון אינו מספק", אומרים אנשי שדרות    "אם אין לשרים פתרונות - שיתפטרו"
אלעזר לוין
פרס ל-8 חודשים תשלום 125 מיליון שקל    בוטלה רכישת דנקנר    אזורים עברה מרווח להפסד    זינוק בהוצאות המימון    מחפש קונה למגרש אסותא    בכירים עזבו    הקפיא פעילות בשוק הנדל"ן בארה"ב
ד"ר חנן רייך
ככל הידוע מעוניין זליכה להמשיך בתפקידו עד שיסיים להעביר את תוכניתו למלחמה בשחיתות    נקווה כולנו שמאבק הלוחמים בשחיתות אכן יצליח
עו"ד חיים קליר
בתחום הביטוח פיתחו השופטים כללי זהירות מיוחדים בטיפול בפוליגרף. בין השאר נקבע כי בודק הפוליגרף חייב לתעד ולשמור את כל רשימותיו ורישומי מכשיר הפוליגרף. למבוטח הזכות לקבל תיעוד זה ולקרוא תיגר על יעילותה, מקצועיותה ואמינותה של הבדיקה באמצעות חוות דעת מומחה מטעמו
שושנה ויג
האמת, אין לי הרבה חשק לחזור למערכת שלא רואה בי מורה מעולה ולא רואה בי נכס ממדרגה ראשונה. אני כבר עייפה מדי, שחוקה מדי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il