X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כל בר-דעת יודע, שהובסנו קשות במלחמה, שהייתה בקיץ האחרון בלבנון צה"ל חזר מדרום לבנון מוכה וחבול, ואנחנו במצב אסטרטגי נחות בהרבה מאשר היה מצבנו יום לפני תחילת הלחימה מארגני טקס העיטורים בהיכל התרבות היו, כנראה, בחופשה בזמן המלחמה
▪  ▪  ▪

הספין התקשורתי של צה"ל מנגן באחרונה נושא חדש: לא היה מקרה במלחמה האחרונה, שהאויב ניצח את כוחותינו בעימות ביניהם. כיוון שאני מפקפק הרבה שנים ביכולתו של צה"ל לתחקר את מעשיו ואת מלחמותיו, רציתי לשאול מהיכן שואב צבאנו זאת? למעשה, הדבר אינו חשוב. הוא אינו חשוב כיוון שכל בר-דעת יודע, שהובסנו קשות במלחמה, שהייתה בקיץ האחרון בלבנון.

למרות גילויי גבורה במלחמה

היו גילויי גבורה במלחמה בקיץ האחרון, ולמרות הכישלון הנורא, היו במלחמה כמה איי הצלחה. פיקוד גרוע, כישלונות, מחדלים והפקרות מוססו את השפעת הגבורה וההצלחות.
תבוסת הקיץ האחרון, שמלווה בכישלון המתמשך של צה"ל להגן על שדרות ועל יישובי הנגב המערבי, בתבוסת צה"ל מול המחבלים והמתפרעים הערביים ביהודה, בשומרון ובחבל עזה ובבריחתו הפחדנית והמבישה מדרום לבנון, מסכנת את עצם קיומנו – למרות גילויי גבורה ולמרות העוז ואחוות הלוחמים.
לכן, בטרם תפרסם ועדת וינוגרד את סיכומיה, ובטרם הספיק צבאנו האומלל להפיק די אותות מלחמה לכל חייליו – הזדרז המטכ"ל להעניק עיטורים לחייליו. רצונו לומר, אנחנו גיבורים, בלי שום קשר לגילויים, הצצים מפעם לפעם, וחושפים בפני הציבור את מלוא ערוותו של צה"ל. כלומר, צה"ל רוצה לשכנע אותנו – כמו אחרי כל אחת מתבוסותיו – אנחנו בסדר, למרות הכל, ואתם יכולים לסמוך עלינו, למרות המקטרגים.

מה זה חשוב?

אכן, את כל חלקי טקס הענקת העיטורים קישר קו של הצלחה, שהצבא רצה לשדר. לו נחת חייזר, שעה לפני הכנס, ברחוב תרס"ט בתל אביב (שלידו שוכן בפחד משיפוצים "היכל התרבות"), והקשיב לדברי הרמטכ"ל – הוא היה בטוח, שהמדובר בניצחון הכביר של האומה. שר הביטחון הסביר, שדברים משתבשים, אך הגבורה נותרה על כנה. קטעי הקישור הזכירו לי את המסכות, שמורינו בבית-הספר היסודי כתבו. שני המנחים, יונה אליאן ואהוד גרף, הוסיפו לטקס נופך בולשוויקי דרמטי. חסר רק בימוי בעל שאר-רוח בנוסח סרגיי אייזנשטיין.
הגדיל לעשות סרן חנוך דאובר, מ"פ א' בגדוד 53 של חטיבת "ברק", שבירך בשם המעוטרים. לדבריו, שתאמו לרוח הטקס, לא היה מפגש בין צה"ל לחיזבאללה, שלא הסתיים בניצחון כוחותינו. כנראה, סרן דאובר, שעוטר אומנם בעיטור העוז, אינו מכיר את כל אירועי המלחמה, שסומנה בקו ברור של חוסר הצלחה ואי-כישרון פיקודי בוטה.
מספרים, שבשנות השמונים נפגשו קצין אמריקני וקצין ויטנאמי באקדמיה צבאית באירופה. שניהם לחמו במלחמה בוויטנאם, והכירו את שדות הקרב היטב. בשיחתם, התפאר הקצין האמריקני, שמעולם לא הצליחו כוחות ויטקונג לנצח כוחות אמריקניים ולו בקרב בודד.
"מה זה חשוב?" שאל הוויטנאמי.
הובסנו קשות בקיץ האחרון במרחבי דרום לבנון, אליבא דכולי עלמא. צה"ל חזר משם מוכה וחבול, ואיבדנו את כושר הרתעתנו. אנחנו במצב אסטרטגי נחות בהרבה מאשר היה מצבנו יום לפני תחילת הלחימה. איבדנו עשרות חיילים ואזרחים ומאות פצועים. מאות רקטות וטילים נחתו ללא הפוגה על ערי ישראל.
כל העם ראו את המראות האיומים. כל העם שמעו את הקולות הנוראיים של התבוסה – חוץ ממארגני טקס העיטורים הפומפוזי ביום ראשון ב"היכל התרבות" בתל אביב. הם היו, כנראה, בחופשה באותו הזמן. וגם מי שאישרו את תוכן המסרים בטקס.
ולסיום, כמשבית שמחות ותיק, אני חייב להוסיף הערה קטנה: מכל האולמות, ההיכלות והאצטדיונים ברחבי המדינה – ממטולה ועד אילת – נבחר, כצפוי, "היכל התרבות" בתל אביב לארח את הטקס. אפילו לא קיימו את הטקס בירושלים הבירה. כמה סמלי למלחמה, שבה ממשלתנו היקרה (מרוב דמים תרתי משמע) הפקירה בזדונה את העורף.

תאריך:  03/09/2007   |   עודכן:  03/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האויב לא ניצח - אנחנו הובסנו
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
תקראו את אורי מילשטיין. ל"ת
אזרח מודאג  |  3/09/07 17:59
2
צלש''ים
44  |  3/09/07 18:48
 
- תמיד יותר טובים ובורחים
ניקולאי  |  3/09/07 22:15
3
אתה צודק!
vfryk  |  3/09/07 18:55
4
קשקשת ישראלית טיפוסית
אייל.ב  |  3/09/07 19:53
5
בתכלס נלחמנו נגד איראן
לא קרבי  |  3/09/07 22:46
6
הכיזבאללה של ביבי הביסו אותנו.
סדום ועמורה  |  3/09/07 23:43
 
- טוב שיש ביבי
אביתר בן-צדף  |  4/09/07 11:04
7
העורב אבייתר :"רק-רע..רק-רע"
יהודה דרורי  |  4/09/07 00:27
8
מושג התבוסה
דימה  |  4/09/07 09:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דני רשף
הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות לאירן הוא עימות צבאי כלל אזורי כשאירן עדיין ללא יכולת גרעינית, במצוקה כלכלית, נוכח קואליציה של מדינות החשות עצמן מאוימות כארה"ב, ישראל ומדינות המפרץ
עו"ד יוסי דר
פסק הדין של בג"צ הוא ההוכחה עד כמה בג"צ חיוני לשמירה על תיפקוד נורמלי של מערכות המדינה ובד בבד הוכחה לתהומות הציניות והטמטום שאליהם הממשלה הידרדרה
נרי אבנרי
כל שנייה מאותן שניות שנחום ברנע הקליד את רשימתו הארסית נגד זליכה, הייתה טעונה בזדון    אין כמו השימוש הציני במשפחה שכולה, כדי להוכיח את מה שמיליוני צרכני תקשורת בישראל יודעים: לכלבים האדומים, אין קווים אדומים
אפרי הלפרין
נחום ברנע וידיעות אחרונות חצו את כל הגבולות ואפילו הצליחו לעקוף את דנקנר בסיבוב (טוב, דנקנר לא קיבל פרס ישראל) מאחר שמועצת העיתונות מועלת בתפקידה, אנא ישפוט הציבור את ידיעות אחרונות ונחום ברנע
נחום שחף
כתב עיתון הארץ, אהוד אשרי, קורא לסלק את זליכה החשב הכללי של משרד האוצר על שחשף חשד לשחיתויות ראש הממשלה    "אפילו אם זליכה צודק בעניין אולמרט, הוא צריך ללכת"    חשיפת השחיתויות מכונה בפי השופר הנאור "טהרנות מוגזמת" ובלגן מיותר "מי צריך את הבלגן הזה"?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il