X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רייצ'ל ריסבי-רז, ששימשה כמתאמת קשרי החוץ בלשכת אולמרט, לא סיפקה בעדותה הסברים לרישומי טיסותיו של אולמרט התביעה: "עדותה - העוגן של תיק ראשונטורס"
▪  ▪  ▪
רייצ'ל ריסבי-רז [צילום: פלאש 90]

רייצ'ל ריסבי-רז - הנחשבת לעדת מפתח בתיק ראשונטורס של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט וראש לשכתו שולה זקן, אך גם נאשמת בכתב אישום נפרד בפרשה - העידה היום (ב') בבית המשפט המחוזי בירושלים עם חידוש שמיעת ההוכחות נגד אולמרט וזקן. התביעה ציינה במהלך העדות כי זהו העוגן של אישום ראשונטורס.
בפתח הדיון חזרה ריסבי-רז, באמצעות עו"ד אשר אוחיון המייצג אותה, על בקשתה מהשבוע שעבר לדחות את שמיעת עדותה, בטענה כי אם תישמע עדותה כעת - יפגע הדבר קשות בהגנתה ובזכותה למשפט הוגן, כיוון שמשפטה מתנהל במקביל למשפטו של אולמרט.
‏ריסבי-רז - ששימשה כמתאמת קשרי החוץ בלשכת אולמרט בתקופת כהונתו כראש עריית ירושלים, כשר התמ"ת וכממלא-מקום ראש הממשלה - עומדת לדין באשמה כי השיגה בעבור אולמרט במירמה מימון כפול ומשולש לנסיעותיו לחו"ל בהיקף של 92 אלף דולר, תוך הונאת גופים שונים ובהם המדינה. אם תעיד, טען אוחיון, "לא יישאר גרגיר בגירסתה שלא ייפרס לפרוסות דקות בפני התביעה", כך שגירסתה תהיה בתודעת התובע במשפטה.
‏התובע בתיק, עו"ד אלי אברבנאל, התנגד לבקשה. לדבריו, "בתיק זה קיימים מסמכים מפלילים רבים של העדה שמתכתבת עם אנשים בזמן אמת. זה העוגן של אישום ראשונטורס, ודברים שתגיד כאן חשובים. מדובר בעדות שהיא קודם כל התייחסות למסמכים. אנחנו לא נמצאים בסיטואציה של עד מאוד מגויס שאמר דברים לצד התביעה, וכרגע ההגנה היא שצריכה להתמודד איתו. זה לא המצב".
‏נשיאת בית המשפט המחוזי בירושלים, השופטת מוסיה ארד, קבעה כי העדות תישמע. "לא נתקיימו בעניין הנדון נסיבות קיצוניות וחריגות ביותר המצדיקות את דחיית העדות", החליטה.
‏‎‎‏"כמעט התעלפתי"
‏בראשית עדותה נראתה ריסבי-רז נסערת. "אני מצטערת שעליתי לארץ", אמרה לאחר שנשאלה על הרקע שלה. "ב-2001 עשיתי עלייה, התגיירתי ונישאתי", אמרה ופרצה בבכי. על חקירותיה במשטרה אמרה: "הסכמתי לתת עדות בלבד על הנושא של כתב-היד שלי, בסוף חקרו אותו כמעט 3.5 שעות עד שכמעט התעלפתי".
‏ריסבי-רז סיפרה עוד כי מ-2001 ואילך עבדה עם אולמרט ושימשה כמתאמת, מקשרת והאחראית על כל התכתובות באנגלית, הן במשרד ראש הממשלה והן במשרד התמ"ת.
לדבריה, בהמשך הוצג לה מסמך שערכה ובו טבלאות עם פרטי טיסותיו של אולמרט. לשאלת התובע מה משמעות המסמך, השיבה העדה: "זה מסמך שהכנתי לרוב לצרכים אישיים שלי... היה מספר אדיר של נסיעות, בכל רגע נתון היו 5-6 נסיעות לטיפול, אז עשיתי לעצמי טבלה... רישום של מספר החשבונית, סוג הטיסה, ממי החשבונית, מחיר ששולם ומספר קבלה".
‏‏‎‎‏"לא זוכרת"
‏"מה זה אומר שרשום 'פרטי'?", שאל אברבנאל על אחת הנסיעות, וריסבי-רז השיבה: "לא זוכרת את הנסיעה המסוימת הזו".
עוד הציג התובע בפני ריסבי-רז מסמך בנוגע שערכה, שבראשיתו מדווח על מינוס 7,000 שקל, אך בסופו צוין מינוס של 2,000 שקל בלבד. "איך את מסבירה את ההבדל בין המספרים האלה?", שאל. "כנראה שבהסתכלות השנתית של 2004, עם כל ההוצאות והתשלומים, בסוף השנה היינו חייבים כסף", השיבה ריסבי-רז, וכשנשאלה למי - ענתה: "לסוכן הנסיעות, לא כיסינו את כל הנסיעות... בהסתכלות שנתית לא כיסינו את הנסיעות".
‏אברבנאל הקשה ושאל שוב מה פשר הפער בין המספרים הנקובים בראש המסמך לבין אלה שבתחתית, וריסבי-רז השיבה: "אני לא מנהלת חשבונות". ‏‎‎

תאריך:  06/09/2010   |   עודכן:  06/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ריסבי-רז בעדותה: "אני לא מנהלת חשבונות"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חקרתם עולה חדשה בעברית?
גרישקה  |  9/09/10 08:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ראש הממשלה אמר לחברי קונגרס דמוקרטיים כי הוא מקווה שאם אבו מאזן לא יבחר לנטוש את דרך השלום יוכלו הצדדים להגיע להסכם שלום בתוך שנה    עמדה מנוגדת לחלוטין לעמדת שר החוץ שהצהיר אמש: שלום לא יהיה אפילו בדור הבא
ליאת הלוי
סקר חדש מצביע על כך ש-64% מבתי הכנסת בישראל לא נגישים לאנשים עם מוגבלות, בעיקר לא לנשים    השר מרגי פועל להשגת תקציב מיוחד
איציק וולף
שר המדע, הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ, תוקף את עמדת הפרקליטות ביחס לגיורים בצה"ל    "מהיכרות קרובה עם הנושא אני יודע שהגיור בצה"ל הוא פנינה במערך הגיור"    ח"כ פלסנר קרא לדיון דחוף בוועדת החוץ והביטחון
איציק וולף
תחליף בנובמבר את השופט סטיב אדלר שפורש לאחר 35 שנים במערכת המשפט    הוועדה למינוי שופטים ושר המשפטים הודו לאדלר על מילוי תפקידו באופן ראוי להערכה
עופר וולפסון
חשוד בהגשת עשרות תביעות כוזבות במאות אלפי שקלים לקרן הפיצויים של המדינה    בחקירה שנפתחה נגד מספר בעלי חברות קשרו בעליהן את החשוד למעשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il