X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
לפני כשבועיים ימים קרא איימן אל-זוואהירי, סגנו של אוסאמה בן-לאדן, ל"היפטר" מנוכחות האזרחים הצרפתים והספרדים באלג'יריה. התוצאה הישירה לכך היתה התקפת טרור על שיירה של עובדים זרים, בהם גם אזרחים צרפתים, העוסקים בבניית סכר מזרחית לבירה
▪  ▪  ▪

ממשלת אלג'יריה מעדיפה לנסות ולהתמודד לבדה עם הטרור המקומי במדינה הנתמך על-ידי אל-קאעידה המייצגת את תנועת הג'יהאד העולמי. שר החוץ של אלג'יריה, מחמד בג'אווי, הכחיש בתוקף, בסוף השבוע שעבר, את הידיעות כי הוגשה בקשה לממשלתו לפתוח בסיס צבאי לכוחות זרים באלג'יריה כדי שיסייעו לה במלחמה בטרור. מקורות עיתונאים דיווחו כי ארה"ב הציעה לאלג'יריה לפתוח בסיס צבאי באזור תמנרסת, כ-2,000 ק"מ דרומית לבירה במסגרת המפקדה האמריקנית האזורית החדשה באפריקה המכונה "אפריקום" כדי להלחם בארגוני הטרור באזור החוף והמגרב הערבי.
מקורות ערביים מסרו כי אלג'יריה גם דחתה הצעה של מלך מרוקו, מחמד השישי, לשיתוף פעולה בין שתי המדינות בנושא המלחמה בטרור בגלל איבה היסטורית בין שתי המדינות.
האופוזיציה מאשימה את הממשלה באלג'יריה ביחס סלחני מדי כלפי התנועות האיסלאמיות הקיצוניות במדינה. באחרונה הנחית ארגון אל-קאעידה שתי מכות כואבות על סמלי המדינה. מחבל מתאבד ניסה להתנקש בחיי הנשיא עבד אלעזיז בותפליקה ומחבל נוסף פוצץ משאית תופת בבסיס של משמר החופים, דהיינו הצבא האלג'יראי.
גורמי הביטחון של אלג'יריה עסוקים בשבועות האחרונים במרדף אחר רשתות הטרור שארגנו את הפיגועים האחרונים והמשתייכות לשלוחה המקומית של אל-קאעדה המכונה "אל-קאעידה בארצות המגרב האיסלאמי". בתחילת החודש הרגו כוחות הביטחון של אלגג'יריה עשרה מחבלים חמושים כ-50 ק"מ דרומית לבירה. בין ההרוגים עיסא בוסנה שתכנן את הפיגוע בבסיס משמר החופים.
יעד נוסף של אל-קאעידה באלג'יריה הוא לנסות לערער את השלטון באמצעות פגיעה בעובדים הזרים במדינה. לפני כשבועיים ימים קרא איימן אל-זוואהירי, סגנו של אוסאמה בן-לאדן, ל"היפטר" מנוכחות האזרחים הצרפתים והספרדים באלג'יריה. התוצאה הישירה לכך היתה התקפת טרור על שיירה של עובדים זרים, בהם גם אזרחים צרפתים, העוסקים בבניית סכר מזרחית לבירה.
גורמי מודיעין מערביים מציינים כי בראש שלוחת אל-קאעדה באלג'יריה עומד עבד אלמאלכ דרודכאל המכונה "אבו מסעב עבד אלוודוד". את הפיגוע בעובדים הזרים עשה מחבל מתאבד צעיר בשם עת'מאן בן ג'עפר. בפיגוע הטרור הזה נהרגו שני אזרחים צרפתים ואזרח איטלקי ונפצעו עוד כמה אזרחים אלג'יראים.
גורמי הביטחון באלג'יריה הצליחו לפצח את ההתארגנויות שניסו להתנקש בנשיא עבד אלעזיז בותפליקה ושעשו את הפיגוע בבסיס משמר החופים. מדובר בשני מחבלים מתאבדים, נערים כבני 15 שנה, שגוייסו לארגון אל-קאעדה על-ידי אימאם באחד ממסגדי הבירה.
האימאם, המכונה "השיח' אמין" הלעיט את הצעירים בצורך הדחוף שייצאו לג'האד (מלחמת קודש) בעירק נגד הכוחות האמריקנים אך בסופו של דבר, לאחר סדרה של אימונים בהרים, נשלחו הצעירים לפיגועים באלג'יריה.
החשש העיקרי של גורמי המודיעין המערביים הוא שארגון אל-קאעידה ינצל את התשתית החבלנית שהקים באלג'יריה כדי לגייס באמצעותה, לשורותיו, אזרחים אלג'יראים המתגוררים במדינות אירופה ויצור רשת של תאי טרור כדי לפגוע ביעדים שונים במדינות אלה.

תאריך:  08/10/2007   |   עודכן:  08/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
החסינות של נשיא צרפת מחקירות משטרה בזמן כהונה, טובה לצרפתים - "המודל הצרפתי" - לא מתאים לישראל. אבל השיטה הישראלית הקיימת - לא טובה למדינת ישראל. לפי "חוק יסוד" הנשיא - יש לו חסינות מפני משפט בכל תקופת הקדנציה. אי לכך - יש מקום לשינויים, אך לא בנוסח המוצע ע"י אינטרסנטים פוליטיים או מתנגדי אולמרט
יוסי אחימאיר
הציבור מתחיל "לגלות" סוף-סוף את שמיר האמיתי, הצנוע, שאינו מחפש לעצמו כותרות-סרק - שמיר שבימים אלה מלאו לו 93 שנה! הציבור מתגעגע למנהיגותו קרת-הרוח והאחראית, כי גברה ההכרה הכללית בהישגים שהיו בתקופתו, וגם עקב הניסיון המר שהיה לעם עם ראשי הממשלה שבאו לאחריו
עו"ד אלי דורון, עו"ד שירה לוי
ככל שעסקינן באכיפת החוק, עדיין ניתן לראות כי מחזיקי מקומות ציבוריים, המיועדים לרוב לבילוי ופנאי ליליים לא אוכפים את הוראות החוק
נמרוד איזיקוביץ
כוהני השמאל בישראל רכבו במשך שנים על גל ההתרחקות מהדת, הכעס על כפייה דתית ובעיקר בורות תהומית של הישראלי המודרני כלפי כל מה שמייצג מורשת דתית
אפרי הלפרין
ביתי הוא נבצרי, אמר אולמרט, ולא ברור אם מדובר בבית שמכר או שקנה, זה שבכרמיה או זה שבפינה אחרת בעיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il