X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ליאורה גלאט-ברקוביץ' נגד הארץ: באי-כוחה של גלאט-ברקוביץ' ביקשו לזמן לעדות את כתב חדשות 2 משה נוסבאום, מי שעומד לטענתם מאחורי הכינוי "נשר"
▪  ▪  ▪
משה נוסבאום [צילום: יח"צ]

באי-כוחה של הפרקליטה ליאורה גלאט-ברקוביץ', התובעת פיצוי בסך 2.5 מיליון שקל מברוך קרא ומעיתון הארץ אחרי שנחשפה כמקור לידיעה על פרשת סיריל קרן, הגישו לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לזמן לעדות את כתב "חדשות 2" משה נוסבאום. עורכי-הדין צבי בר-נתן ורקפת פלד ביקשו לקבוע מועד נפרד לשמיעת עדותו של נוסבאום לאחר עדותו של קרא, העתידה להישמע באמצע דצמבר.
אין חולק כי הכתב לענייני משטרה של "חדשות 2" היה מי שקיבל מקרא, לאחר הפרסום הראשוני בהארץ, פקס ובו חלק ממסמך חיקור הדין של אריאל שרון, שהדליפה גלאט-ברקוביץ'. לטענת התובעת, נוסבאום הוא גם האיש שעומד מאחורי שם הקוד "נשר", שניתן על-ידי צוות החקירה לאדם שמסר להם העתק מהמסמך. בחקירתה עומתה גלאט-ברקוביץ' עם העתק המסמך שהגיע לידי החוקרים, תוך שהיא מתבקשת להסביר כיצד ייתכן שסימנים שמופיעים במסמך המודלף שהגיע לידיהם מהתקשורת נמצאים גם במסמך שברשותה. בסופה של אותה חקירה הודתה גלאט-ברקוביץ' כי היא המדליפה.
בעבר, במסגרת התיק הפלילי נגד גלאט-ברקוביץ', הוגשה מטעמה בקשה להסרת החיסיון על המקור המשטרתי המכונה "נשר". בעקבות בקשה זו זימנה השופטת חיותה כוחן את ראש צוות החקירה, ערן שנדר, שמעה ממנו מיהו "נשר" וכיצד העביר את המסמך, ובסופו של דבר החליטה לדחות את בקשת גלאט-ברקוביץ'.
"השתכנעתי", כתבה השופטת כוחן בהחלטתה, "שבין 'נשר' לבין מח"ש ו/או לבין עו"ד שנדר לא היו יחסי תן וקח. מדובר במקור מזדמן וחד-פעמי, שמלבד מסירת המסמך, סירב למסור כיצד המסמך התגלגל לידיו ואף סירב למסור את פרטי הנאשמת. מכאן שחלקו של 'נשר' בחשיפת זהות הנאשמת היה מזערי והתמצה בהעברת המסמך דא ותו לא. עוד מן הראוי לציין, שבשלב שבו 'נשר' מסר את המסמך לעו"ד שנדר הוא לא היה ער לכך שהוא 'מטיל פצצה' וכי המסמך יוביל אל הנאשמת".
לגבי האפשרות כי "נשר" הוא עיתונאי קבעה כוחן: "כללי האתיקה של העיתונות חלים על העיתונאים, ולא על הגוף החוקר. תהא החקירה באשר היא, עיתונאי אינו מורם מעם ואין מניעה, לא פסול ולא פגם לזמן עיתונאי לחקירה, בין אם כדי לשאוב ממנו אינפורמציה ובין אם כדי לקבל באמצעותו מסמכים או כל ראיה חפצית שעשויה לשרת את החקירה. אם על-פי כללי האתיקה יבחר העיתונאי לשתוק ולא לשתף פעולה עם הגוף החוקר - אין כופין אותו. אך מכאן ועד לטענה הגורפת לפיה אין לקבל אינפורמציה מעיתונאי - רחוקה הדרך".
לפני כחודש טענה גלאט-ברקוביץ' מעל דוכן העדים כי היא יודעת בוודאות שנוסבאום הוא אכן "נשר". לדבריה, החוקר שלומי איילון רמז לה בסיום חקירתה כי נוסבאום הוא המקור שהעביר לחוקרים את המסמך. עוד טענה גלאט-ברקוביץ' כי במהלך שיחת טלפון בינה ובין נוסבאום בינואר 2006, ביום שבו קרס ראש הממשלה שרון, הודה בפניה כתב "חדשות 2" כי הוא אכן האדם המכונה "נשר". נוסבאום הכחיש זאת מכל וכל.
בבקשה שהוגשה הבוקר לבית המשפט מסבירים באי-כוחה של גלאט-ברקוביץ' כי נמנעו עד כה מזימון נוסבאום בשל הצהרה מוקדמת של באי-כוחם של הנתבעים כי הם מתכוונים לזמן את נוסבאום מטעמם. "משהתברר בדיון כי הנתבעים חוזרים בהם מכוונתם לזמן את מר נוסבאום", נכתב בבקשה, "יתבקש בית המשפט הנכבד להורות, לבקשתה של התובעת, על זימונו של מר נוסבאום לדיון בפני בית המשפט הנכבד, כמו גם להורות למר נוסבאום להגיע מצויד בכל מסמך רלוונטי לתובענה זו".
רשימות קשורות:
- הכל מסחרה
- מי לוחש על אוזני הסוסים
- שני רעים יצאו לדרך
- טיסה נעימה
- המשת"פ

תאריך:  05/12/2010   |   עודכן:  05/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכתב משה נוסבאום מבוקש לעדות
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
גלאט-ברקוביץ שמאלנית מתועבת ל"ת
אזרח שומר חוק  |  5/12/10 13:25
2
איזה חוצפה יש לגברת !
רותי אליאב  |  6/12/10 06:50
3
הלך העורב אצל הזרזיר.
נינוה  |  6/12/10 07:13
4
התובע צריך לבוא בידים נקיות. ל"ת
ברקוביץ אינה כזאת  |  6/12/10 10:46
5
לא גלאט ולא כושר..חוצפה... ל"ת
קובי מצא  |  6/12/10 16:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מחקר חדש מגלה כי נשים נאות קיבלו אחוז תשובות נמוך בחצי מזה של נשים לא נאות ונשים ללא תמונה    ממצא זה והעובדה שנשים הן אלו שמאיישות ברוב המקרים משרות מיון וגיוס עובדים, הביאו את החוקרים למסקנה שקנאה לנשים נאות יכולה להסביר את האחוז הנמוך והמפתיע של תשובות לנשים אלו
עידן יוסף
על-רקע פעולות הכיבוי הנמשכות מתכנסת ישיבת הממשלה בטירת הכרמל    לבנת: "מי שאחראי - שיתפטר"    שר החקלאות אינו מבין למה דורשים משר הפנים להתפטר: "האחריות היא גם על הגופים האחראים לשמירה על היערות"
יפעת גדות
מחקרים הראו כי התרופה יכולה להוות אופציה חדשה לטיפול בקרישי דם מסכני חיים, הנוצרים בדרך כלל בחלק התחתון של הרגל או בירך    הטיפול הסטנדרטי הקיים כיום כולל טיפול בתרופות נוגדות קרישה ידועות, שלמרות שהן יעילות, אצל חלק מהחולים הן עלולות לגרום לתגובות לא יציבות
עידן יוסף
בית המשפט אישר להאריך את מעצרם של החשודים ברשלנות שגרמה לשריפה עד יום רביעי
עידן יוסף
רשימות נוספות
רש"י אוף דה-רקורד  /  אורן פרסיקו
על יתרונות התחרות העיתונאית  /  אורן פרסיקו
קול סדוק ועיניים לחות  /  אורן פרסיקו
"התאפקות אנטי-עיתונאית מובהקת"  /  רפי מן
מרוסיה באהבה  /  אורן פרסיקו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il