X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
במקביל, אישרה הממשלה קיצוץ שווה של 1.5% בתקציביהם של כל המשרדים לצורך מימון התוכנית
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

הממשלה אישרה היום, ברוב קולות גדול את הצעת ראש הממשלה להקצאת 800 מיליון שקל בשנתיים הקרובות להערכות העורף למקרי חירום. 20 שרים הצביעו בעד, שלושת שרי ש"ס התנגדו ושר אחד נמנע. במקביל, אישרה הממשלה קיצוץ שווה של 1.5% בתקציבי כל משרדי הממשלה, כולל משרד הביטחון, לצורך מימון התוכנית.
על-פי ההחלטה שאושרה היום, הממשלה תוסיף בשנתיים הקרובות 350 מיליון שקל להיערכות המדינה לרעידות אדמה, ולשחזור יכולות הכיבוי של פיקוד העורף. 350 מיליון שקל נוספים יוקצו למערך הכבאות ולהקמת מערך כיבוי אווירי. 100 מיליון שקל ישמשו רזרבה יעודית במשרד ראש הממשלה לצורכי חירום שונים.
הצעת ראש הממשלה קובעת כי מערך הכבאות יעבור ממשרד הפנים למשרד לביטחון פנים, וכי יוקם מערך כיבוי אווירי בחיל האוויר. נתניהו אמר היום בישיבת הממשלה כי "אנחנו מביאים הצעה כוללת של 800 מיליון שקל להיערכות העורף למקרה חרום ואסונות. זה כולל גם שריפות וגם רעידות אדמה.
לדברי נתניהו, "כמעט מחצית מהכסף - 350 מיליון שקל - יוקצו להקמת מערך כבאות ארצי משודרג ומערך כיבוי אווירי. מערך הכבאות החדש יהיה כפוף למשרד לביטחון הפנים, ואני הנחיתי שמערך הכיבוי המוטס יתחיל לפעול תוך חודשים אחדים. בשלב הראשון נחכור מטוסים, בשלב השני נקנה מטוסים. דיברתי עם ראש ממשלת קנדה, סטיבן הארפר, ביום שישי על סידורים אפשריים בין ישראל לקנדה, לקנות את המטוסים הקנדיים - הם המטוסים הטובים ביותר לצורך משימה זו".
על-פי החלטת הממשלה, הכספים ישמשו להקמת מרכזי חירום ברשויות המקומיות, להקמת מערכת תקשורת לגופי החירום ורכישת ציוד לפינוי של 400,000 אזרחים. עוד הוחלט כי תוקם מינהלת בראשות מנכ"ל המשרד לביטחון פנים להקמת מערך הכבאות הארצי עד סוף 2012. המינהלת תקדם את חקיקת חוק הכבאות הארצי עד אוקטובר 2011, ותעסוק בהידברות עם איגודי הכבאות והכבאים.
במהלך הדיון עלה נושא מערך פס"ח (פינוי, סעד, חללים) וראש הממשלה סיכם שהוא יידון בנפרד בקבינט
שר הפנים, אלי ישי, התנגד להצעת ראש הממשלה בטענה כי התקציב המוצע לשרותי הכבאות, 350 מיליון שקל, נמוך מדי. לדעתו יש להקצות לנושא זה, ללא מערך הכיבוי המוטס, 700 מיליון שקל. ישי ציין כי, "ההחלטה היום היא הבסיס למחדל הבא בכיבוי האש. שעון פיקוח הנפש החל לפעול". הוא הביע תמיכה בהעברת שרותי הכבאות ממשרדו למשרד לביטחון פנים.
ח"כ דוד אזולאי (שס), יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה , מתח ביקורת על החלטת הממשלה ואמר כי "מדובר במעשה שלומיאלי שאינו מקדם כל מטרה וכל מטרתו להרדים את הציבור. מהלך כזה צריך להתבצע אך ורק במסגרת רפורמה כוללת במערך שירותי הכבאות והחילוץ. הדברים נעשו ללא תיאום עם נציגי הכבאים, וללא תיאום עם השלטון המקומי, שהינם 'המחותנים' המרכזיים בשירותי הכבאות. הוועדה תתכנס עוד השבוע לדון בהחלטת הממשלה".

לינדנשטראוס יבדוק את האסון בכרמל

מבקר המדינה השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס החליט לערוך ביקורת על השריפה בכרמל. לינדנשטראוס הודיע שהבדיקה תתרכז בעיקר בארבעת ימי האירוע, אך ייבדקו גם נושאים במועדים שקדמו לאירוע השריפה עצמו. כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש מהמבקר לבדוק את הנושא עוד בטרם הועלו דרישות להקמתה של ועדת חקירה ממלכתית. הוועדה לביקורת המדינה הטילה לפני מספר שבועות על המבקר לבחון את הנושא.
לינדנשטראוס מסר שהבדיקה תעסוק גם במעורבותו של משרד האוצר ואופן התקצוב והמענה לצרכי מכבי האש. חלק מהביקורת יתמקד בתפקודה של נציבות הכבאות הארצית שבאחריות משרד הפנים, ובמבנה שירותי הכבאות ויכולת התפקוד שלהם; כן יבדוק המבקר אם מבנה שירותי הכבאות מושפע משיקולים זרים, ובהם אינטרסים פוליטיים בשלטון המקומי ושיקולי שכר.
המבקר הודיע שיבדוק את הנושאים הבאים: סוגיית שריפת האוטובוס - נסיבות הגעתו לאזור השריפה, כיצד הצליח להיכנס לציר, מי היה אחראי לתיחום האזור ולסגירת הצירים וסדרי החילוץ; שירותי הכבאות - המוכנות, פעילות הכיבוי והחילוץ בשטח; סוגיית הכיבוי האווירי, כולל שיתוף פעולה בינלאומי בתחום הכיבוי האווירי; משטרת ישראל - המוכנות לאירוע אסון המוני, הפעילות בשטח, פיקוד ושליטה; פעילות מגן דוד אדום; צה"ל - פעילות פיקוד העורף, פעילות חיל האוויר; משרד הביטחון - תפקוד רח"ל (רשות חירום לאומית); השלטון המקומי וההיבטים האזרחיים - סדרי פינוי התושבים, הטיפול במפונים, השיקום הפיזי והשיקום האנושי.

מי יממן את התוכנית?

מימון התוכנית יעשה באמצעות קיצוץ שווה (פלאט) של 1.5% בתקציבי כל משרדי הממשלה - הן ב-2011 והן ב-2012. כחלק מהקיצוץ יופחת תקציב החינוך ב-0.25% בלבד ב-2011 ו-1.0% ב-2012. לעומת זאת, תקציב ההשכלה הגבוהה יקוצץ הן ב-2011 והן ב-2012 ב-1.5% - למרות הבטחות הממשלה כי נושא ההשכלה הגבוהה זוכה אצלה למעמד מועדף בתקציב.
גם תקציב הביטחון, שמאז 2008 הוחרג מכל הקיצוצים בתקציב המדינה, יקוצץ הפעם ב-125 מיליון שקל. גורמים במערכת הביטחון הביעו בסוף השבוע זעם על כוונת האוצר. "הקיצוץ החדש, שמתווסף לקיצוץ של 1.6 מיליארד שקל בביטחון בתקציב הדו-שנתי, לא מקובל על מערכת הביטחון", אמר בכיר במערכת. "חשוב להקצות משאבים לעורף, אבל גם ההתעצמות של צה"ל חשובה. איך אפשר להסביר למי שעובד על תכנון רב-שנתי כי שבוע וחצי לאחר שאישרו תקציב לשנתיים כבר מקצצים בו? הקיצוץ יקטין את מרחב התמרון של מערכת הביטחון, שגם כך אינו גדול".

פורסם במקור: TheMarker
תאריך:  09/01/2011   |   עודכן:  09/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
800 מלש"ח לשירותי החרום; המבקר יבדוק אסון הכרמל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
טוען ששמעון גפסו, שנעצר לאחרונה בחשד לקבלת שוחד, הוציא לשון הרע נגדו כאשר האשים אותו בחובות הפועל נצרת עילית
אלעזר לוין
המנכ"ל ד"ר רוני גמזו מגיב על התפטרות מועלם: "אני ממתין להודעה רשמית של הקופה ולהיענות לדרישותי הנוספות"    דורש מהבכירים להחזיר טובות הנאה, לפטר עוד בכירים, לנכות 5% משכרם ולהחליף את רואי החשבון וועדת הביקורת
שירלי בר דיין
המאמן, שהיה מועמד מוביל למכבי: "מדובר במועדון גדול, בחירה ראויה''
אלעזר לוין
ההתפטרות - בעקבות דרישה חד-משמעית של מנכ"ל משרד הבריאות לאחר הדוח החמור של מבקר המדינה    שלח מכתב לעובדי הקופה שבו איננו לוקח אחריות ומאשים את קודמו עוזי סלנט    מועמד להחליפו - ידין ענתבי, לשעבר המפקח על הביטוח
אלעזר לוין
תחזק בניין בן 12 דירות    תמכור דופלקסים ב-2.7 מיליון שקל    אמסלם: רווחיות תמ"א 38 בספק - ללמוד מרומניה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il