X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסגל הבכיר באוניברסיטאות משבית את ההוראה כבר מעל חודשיים. כן, המינוח נכון, משבית ולא שובת, שהרי אין הם עוצרים את המחקר, חלילה וחס. המחקר חשוב מדי למעמדם האישי, לכיסם, ולמדינה - ובסדר הזה. הסטודנטים ניזוקים בצורה בלתי הפיכה, אך למי זה אכפת? וראשי האוניברסיטאות משחקים משחק כפול, על סף הפרת אמונים, בכך שאינם שולחים את ה"שובתים" הביתה, לשביתה אמיתית, וללא כל שכר, מה שהיו צריכים לעשות מלכתחילה
▪  ▪  ▪

מהעיתונות אתמול (02.01.2008): "פרופסור אהוד מקוב מאוניברסיטת חיפה טען כי בסגל הבכיר עצמו הוחלט לא לוותר, גם במחיר אובדן הסמסטר. "המחיר הוא לא רק של סמסטר אחד, אלא של הסמסטרים העתידיים כמו גם של כל מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל", אמר.
התבטאויות כאלו מרתיחות את דמי, שכבוד הפרופסור נלחם עד טיפת הדם האחרונה, לא שלו חס וחלילה, אלא של בתי הסטודנטית. הוא מוכן לאבד את הסמסטר וגם את כל שנת הלימוד. לא שחס וחלילה הוא יינזק בצורה כלשהי, שהרי הוא ממשיך במחקריו וממשיך לקבל את רוב משכורתו. "מחיר האובדן" הוא שנת הלימוד של בתי, שנה מחייה שנמרחת ללא תועלת. אם ננסה לכמת את הנזק, ולו בצורה זהירה, הרי שאבדן שכר והוצאות שכר דירה ומחייה מצטברים בקלות לסך 100,000 ש"ח ויותר לשנה. ויש 100,000 סטודנטים.
הסגל הבכיר אינו נלחם לכיסו לפי התבטאויות נציגיו, אלא הוא נלחם על עתיד ההשכלה הגבוהה בארץ, עתיד האקדמיה. גם המורים נלחמו, אליבא נציגם רן ארז, מאבק חברתי ולא מאבק שכר. האם זו התנשאות? טקטיקה? אך מה זה חשוב. הם גורמים נזק אדיר ובלתי הפיך.
שביתת המורים הסתיימה בעבור חופן שקלים, ועל זה השביתו את התלמידים חודשיים. למזלנו בלוח שנת הלימודים יש מספיק חופשות שאפשרו השלמת ההפסד. גם שביתת המרצים תסתיים בפשרה כלשהי, כאשר את מחיר השביתה, מחיר יקר ללא נשוא, ישלמו רק הסטודנטים.
בשביתה לעולם חייב להיות מצב בו כל אחד מהצדדים המעורבים מפסיד מהתמשכות השביתה, שאלמלא כן, אין לו כל אינטרס בסיומה, ואז הוא יתבצר בעמדה קיצונית ללא כל מוכנות להתפשר. שביתת הסגל הבכיר מוכיחה זאת ללא ספק.
חובה על ראשי האוניברסיטאות להשבית מיידית כל פעילות של המרצים השובתים, לסגור את המבנים, המעבדות והמחשבים. חובה עליהם לעצור כל תקציב מחקר וכל נסיעה לחו"ל, וכמובן לעצור שכר.
שביתה הנה זכות יסוד של כל שכיר. גרימת נזק לאחרים, כאשר אינך באמת שובת על כל המשמעויות של שביתה, הנה מעשה פסול ומגונה.
מכיוון שאין הסגל הבכיר באמת שובת, אלא רק הפסיק לבצע את חובתו ללמד, תמהני אם חלות עליו הגנות במסגרת חוקי העבודה והשביתה. כמו כן יש לבדוק אם הסגל הבכיר, ובפרט ראשי האוניברסיטאות, אינם נושאים באחריות לנזק שהם גורמים.

תאריך:  03/01/2008   |   עודכן:  03/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רוממות עתיד ההשכלה הגבוהה בגרונם
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
למר גנור הנכבד
ישראל דויד  |  3/01/08 14:08
2
הכל נכון
student  |  3/01/08 17:04
3
כל מילה בסלע
עומר.ב. בן גוריון  |  3/01/08 19:27
4
מסכים עם כל מילה ומילה
סטודנט מאונ' ת"א  |  4/01/08 00:24
5
ל-1 מקווה שתקרא
סטודנט1  |  7/01/08 17:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
אלוקים היקשה את לבו של פרעה משום שחטאיו היו כה גדולים, עד שלא היה זכאי לבחירה חופשית. לעיקרון הזה יש גם השלכות מאוד יום-יומיות
ישראל דויד
כעת כבר ברור לכולם שהשביתה, שהתחילה בזחיחות דעת מופלגת של מנהיגיה, לא תשיג אפילו קרוב למה שהוגדר על ידיהם כ"ייהרג ובל יעבור"
ראובן לייב
עשרות שנים חיפש יהודי מפראג את כתובתה של ילדיה יהודיה שאימץ בין חומות מחנה הריכוז, אבל ביום שבו הצליח לאתרה בשיכון בבלי בתל אביב ואף שיגר אליה מכתב - נפטר, ולא זכה לפגוש בה
צחי לוי
מה מבדיל בין שתי חברות שעובדות על פרויקטים דומים? מדוע חברה אחת מצליחה פעם אחר פעם, וזאת למרות כל המכשולים והסכנות בעוד שחברות אחרות עם אותן מאפיינים נתקעות איפשהו מאחור לאורך הדרך?
יוסי עבדי
יו"ר ועדת חוץ וביטחון של הכנסת, צחי הנגבי, תוקף את צה"ל על-רקע "כישלון היערכותו בחמש השנים האחרונות", וכך יורה חיצי ביקורת באשר להתנהלותו בימי מלחמת לבנון השנייה    אלא שאם תפקיד הוועדה הוא "לפקח ולבקר את צה"ל" - איפה בדיוק הייתם אתם, חברי הוועדה, במהלך אותן חמש שנים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il