X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חסן נסראללה מנופף בשרידי האיברים של לוחמי צה"ל ישראל מבינה שיש לה הזדמנות להטמיע את המסר כי מדובר במנהיג טרור בזוי ונקלה בדובר צה"ל מוציאים את נשק יום הדין - ותוקפים השיטה: הודעה לקונית בת 59 מילים חברים יקרים, הנה זה - שוב
▪  ▪  ▪
נסראללה. צוחק על כולנו
אבי בניהו, לתשומת לבך
יוסי עבדי
הפלשתינים מנסים להחדיר לשטחים חומרי נפץ במסווה של "ציוד הומאניטארי" * ישראל עולה על 'התרגיל' - וחושפת את היוזמה * ומה אנחנו עושים עם זה? כלום. שום דבר * בצה"ל ובמשרד החוץ בחרו לשתוק * שוב: הכישלון ההסברתי המוכר * מבולבלים? גם אנחנו
לרשימה המלאה

נכשלנו, נכשלנו. נכשלנו!
יוסי עבדי
בעזה עלטה, החמאס חוגג ניצחון נוסף, ובישראל שותקים * נראה שהחשיכה האמיתית אינה בדרום, כי אם במשרדי ההסברה של מדינת ישראל * האם צה"ל באמת הצליח להסביר לעולם את עמדתו? ומה בדיוק עשה משרד החוץ? * חברים יקרים, משהו פה רקוב
לרשימה המלאה

מזכ"ל החיזבאללה, חסן נסראללה, ממשיך לנהל מלחמה פסיכולוגית עיקשת מול ישראל. כדי לשקם את מעמדו הפגוע בזירה הלבנונית, הוא מתאמץ להוציא 'שפנים' חדשים מהכובע הפוליטי הבלוי, והפעם הוא חזר לתחום שהוא מכיר היטב: סחר גופות. נסראללה הוכיח בשנית, כי הוא מנהיג טרור בזוי, אנטי-הומאני ושפל. אלא שלצד את, הוא שב והזכיר לנו תחום אחר, שהוא דווקא שולט בו היטב: תחום התקשורת המודרנית.
בעוד נסראללה מנופף בדיסקית החרוכה של הלוחם רס"ב רון משיח ז"ל, צה"ל נערך היטב לתגובה תקשורתית מקיפה. הוא רצה להוכיח לעולם כי נסראללה הוא מנהיג טרור לא אנושי, ציני ונקלה. על כן, החליטו בדובר צה"ל להוציא את נשק יום הדין: תגובה לקונית בת חמישים ותשע מילים. 59.
וכך נאמר: "הדברים הם מהלך ציני ומרושע של ארגון זה והעומד בראשו, אשר רומס ברגל גסה את הקוד האנושי הבסיסי ביותר של כבוד האדם ואינו מכבד אמנות בינלאומיות העוסקות בסוגיות אלו. הדבר מקבל משנה-תוקף לאור העובדה שארגון הטרור חיזבאללה מפר את הערכים המקודשים לכל הדתות, וביניהן דת האיסלאם. אנו קוראים לכל מי שעיניו בראשו להתבונן על האיש ומנהגיו השפלים, ולהוקיע אותו".
אכן, אלה דברים נכונים וראויים. נסראללה הוא מנהיג טרור עיוור לכל פן אנושי, איש נשק אשר צֶלם האדם זר לו. אלא שעתה עלינו לשאול בכנות: האם האסטרטגיה בה בחרו בצה"ל לנהל את מאבק התקשורת מול הבזוי שבטרוריסטים, היא אכן נכונה? ובכן, לא בטוח.
59 מילים של הֶסבר
כהרגלה בקודש, מדינת ישראל פספסה הזדמנות הסברתית נוספת. במקום 'לנצל' את המצב, ולהוביל מהלך תקיפה תקשורתי - נדם קולם של המסבירנים. דובר צה"ל הסתפק בתגובה לקונית יבשה, במקום להצביע על הקוד הגנטי הלקוי של סוחר גופות, והרי זו לא הפעם הראשונה שנסראללה מנופף בשרידי לוחמים.
גם גופתו של איתמר איליה, לוחם השייטת שנהרג במבצע חשאי בשטחי לבנון, הוצגה בריש גלי באופן מזוויע על-ידי אנשיו של נסראללה. ארגון החמאס, אגב, נוקט באותה השיטה בדיוק. בעבר, רגלו של חייל צה"ל הוצגה בדרך דומה על-ידי הארגון, ואם לא די: פעילי החמאס שיחקו בעבר 'כדורגל' עם ראשו של חייל ישראלי. הנה כי כן, היתה לנו הזדמנות הסברתית לתקוף שתי ציפורים במכה אחת: לקשר בין חמאס וחיזבאללה, לפגוע בתדמיתם, להשחיר את פניהם - ובצדק, על סחר וביזוי חלקי גופות חיילים. על כל אלה, וויתרו במשרד החוץ ובדובר צה"ל מראש.
ואנחנו? איפה הזיכרון ההיסטורי שלנו? האם בפרסום הודעה לקונית בת 59 מילים, ישראל אמרה את דברה? מה הלוגיקה ההסברתית שהניעה את אנשי ההסברה שלנו? והאם כולם עתה ישתחוו כפופים ויאמרו: נגלתה לעיננו הבשורה מסיני, חיכינו להודעת דובר צה"ל, ועתה אנו בטוחים: נסראללה הוא אכן אדם שפל? האם בפרסום הודעה שכזו, אפשר לחשוב ששכנענו את כל אנשי העולם בכך שנסראללה מרושע? האם בכך די?
ובכן, התשובה ברורה. במקום לצאת במסע תגובות מתוכנן, מקיף, רחב, בחרו בצה"ל לשגר הודעה יבשה לתקשורת, שאגב כך, אף אינה מופיעה באתרם הרשמי. אכן כן, לא בעברית ולא באנגלית. עיתונאי זר שירצה לאתרה, ייכשל בדרכו.
הלו, איפה האסטרטגיה?
במקום להוכיח לעולם רוטינת פעולה של טרור, שימוש באיברי לוחמים כדרך שבשגרה, אנו דווקא בשקט. אם כן: מדוע לא נתן דובר צה"ל דוגמאות קודמות של סחר איברים, של זלזול ופגיעה בקודים הומאניים? איפה בדיוק גוף המחקר והאסטרטגיה של דובר צה"ל? ומה הוא בדיוק עושה שם? איפה היצירתיות והמעוף? חברים יקרים, תביאו עובדות. תוציאו תמונות. תציגו הוכחות. תעשו מה שהחמאס עושה; מה שארגוני זכויות האדם עושים. תשגרו דוברים, תפרסמו נתונים. למה לא לנצל את ההזדמנות שניתנה? למה להיכנע מראש?
הדברים זוכים למשנה תוקף, בעיקר לנוכח העובדה כי חיזבאללה מוגדר כ"ארגון טרור" בחמש מדינות בלבד: ישראל, ארה"ב, קנדה, הולנד ואוסטרליה. ולא רק זאת. נראה כי דובר צה"ל מהווה דוגמא יוצאת דופן בעולם התקשורת המודרנית, בהיותו גוף התקשורת היחיד, המייצג צבא במדינות המערב, המוותר על האינטרנט ככלי מרכזי במדיניותו התקשורתית.
את חשיבות האינטרנט הפנימו גם ארגוני הטרור האיסלאמיים. אל-קאעידה, לדוגמה, מנהל את מערכת ההסברה, התעמולה והגיוס היעילה שלו דרך האינטרנט, המשמש אמצעי רב ערך להפצת עיתונים וירטואליים, סרטוני וידיאו, קטעי אודיו ולקיום במה פתוחה לדיונים, הרצאות, שיתוף מידע וכיוצא באלה. מידת ההצלחה של ארגון אל-קאעידה ושלוחותיו להעביר את המסרים הרצויים, היא גבוהה ביותר. כל סרטון וידיאו של אוסמה בן-לאדן או סגנו זוואהירי, זוכה לחשיפה מיידית בראש מהדורות החדשות ברחבי העולם, וזאת מבלי שאל-קאעידה ישלם עבור "פרסומת החינם". ארגוני הטרור הפלשתינים פועלים באופן דומה, ולא רק הם. גם ארגוני זכויות האדם מנצלים את הרשת כדי להטמיע מסרים לעולם, ולהקל על גישתם לאמצעי התקשורת המובילים ביבשות השונות.
המטרה: מהפך!
בעיית ההסברה עליה אני חוזר ומתריע, איננה רק סוגייה הקשורה למחדלים בתפקוד אגף ההסברה של משרד החוץ או מחלקת ההסברה בדובר צה"ל. הסקת מסקנות על תפקודם של האחראים לנושא ההסברה, נתונה הרי בידי שרת החוץ ודובר צה"ל.
הבעיה העיקרית, אם כן, נוגעת ב"מפגע לאומי" חמור, הממשיך להתקיים למרות דוחות מבקר המדינה, ונראה כי איש אינו עושה דבר כדי לתקן את המצב, משל היה ביוב זורם בהיקפים עצומים למי השתייה, והמערכת המופקדת על הנושא יושבת בחיבוק ידיים, תוך שהיא מצדיקה את חוסר עשייתה. חברים יקרים, אנחנו רק פוגעים בעצמנו. עלינו להתעורר. ובינתיים, נסראללה, אתה יכול להיות מרוצה.

תאריך:  27/01/2008   |   עודכן:  27/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נסראללה Vs. אבי בניהו
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
חבל על הזמן.מעולם לא הייתה
הסברה אמיתית  |  27/01/08 14:39
2
תעמולה מול חוסר הסברה
דן גשש  |  27/01/08 19:48
3
כתבה מעולה! אני ממסגר!! ל"ת
אזרחון  |  27/01/08 22:31
4
ליבני צריכה להתפטר
מאוכזב  |  27/01/08 22:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דני רשף
הפוליטיקה, שאין לה תקומה בלי נכונות של צעירים ומוכשרים להצטרף אליה, הפכה, לגוף דוחה, נגוע ומוכתם גם לעתיד, בין השאר בגלל הפסילה המוסרית המתמשכת של אהרן ברק
יאיר להב
לפעילות גופנית יש השפעה חיובית על קשת רחבה של מחלות, ביכולתה להפחית תנגודת לאינסולין, להפחית לחץ דם, לשפר את פרופיל שומני הדם, להפחית את הסיכון ללקות במחלת לב כלילית ועוד    הטיפול בהשמנה כולל, בין היתר, המלצה לפעילות גופנית
יפעת גדות, הדר פרבר
אחד מכל 5,000 בני אדם חולה ב-HHT ורובם אינם יודעים זאת    התסמין השכיח - דימומים באף    מאחר שהמחלה פוגעת באיברים שונים של הגוף, ברוב המקרים אין לחולים כתובת אחת מתאימה אליה יוכלו לפנות ולאבחן מצבם
שבתאי עזריאל
ויקיפדיה מתיימרת להיות אנציקלופדיה חופשית, הנוצרת באינטרנט באמצעות הידע הקיים בידי הציבור. היא שואפת להיות הגדולה ביותר בהיסטוריה, הן מבחינת עומקה והן מבחינת רוחבה ולשמש גם כמקור מידע אמין. באשר למידע על מערכת המשפט... ובכן, שמעו סיפור
ראובן לייב
המסעדה הים-תיכונית, שבבית ציוני אמריקה בתל אביב, מתנהלת באווירה טרנדית-עכשווית של אוכל מולקולרי, כשהשפית הצעירה והמנוסה, קארין ברקוביץ', מצליחה לחולל בו נפלאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il