X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אביגדור משמש מנכ"ל מנורה מבטחים קרנות נאמנות שלמה שני הינו איש עסקים ברשות ניירות ערך מעריכים: הפרשה תסתעף לבתי השקעות נוספים
▪  ▪  ▪

שופטת בית משפט השלום בתל אביב, דורית רייך, האריכה את מעצרו של רונן אביגדור מנכ"ל מנורה מבטחים קרנות נאמנות, עד יום ראשון בערב. במקביל נעצר איש העסקים שלמה שני.
אביגדור חשוד בקבלת שוחד בתמורה לרכישת מניות מקרנות נאמנות שניהל, אותן מכר לשלמה שני, שעשה מהן רווח. אביגדור חשוד בעבירות של קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, תרמית בניירות ערך ועבירות על חוק הסדרת הייעוץ בהשקעות. השוחד שניתן למנכ"ל מגיע על-פי החשד לסכום של עשרות אלפי שקלים.
רשות ניירות ערך עצרה ביום שלישי האחרון את אביגדור ואיתו את איש העסקים שלמה שני, הפעיל גם הוא בשוק ההון המקומי. לאביגדור מיוחסות עבירות של קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים בתאגיד. כמו-כן, מיוחסת לו עבירת תרמית בניירות ערך.
זו אינה הפעם הראשונה בה מועלים על-ידי הרשות חשדות קשים נגד אביגדור, אשר נחקר בשנת 2010 בחשד לאותה עבירה, אך שוחרר על-ידי קצין ממונה של הרשות וחזר לעבודתו. כחלק מהמעצר הנוכחי בוצע על-ידי הרשות לניירות ערך חיפוש מלא בביתו של המנכ"ל בו נלקחו כלל המחשבים, 30 אלף שקל ו-4,000 דולר.
עבירת תרמית בניירות ערך עלולה לגרור עונש של עד חמש שנות מאסר ונחשבת לכל פעולה בה אדם עשה, הניע, או ניסה להניע אדם אחר לרכוש או למכור נייר ערך תוך הבטחה, תחזית או אמרה שידע כי היא כוזבת ומטעה.
לפני כשנה חקרה רשות ניירות ערך גורמים שונים בשוק ההון, ביניהם מנכ"ל בית השקעות, בחשד לכך שקרנות נאמנות שהיו תחת ניהולו ביצעו עסקות שסייעו לחילוץ צד ג' מהשקעה שביצע. בעסקות חילוץ, המחלץ פועל לטובת צד ג', ולא לטובת בעלי היחידות בקרנות אותן הוא מנהל. כך, בעסקות אלה צד ג' שרכש נייר ערך יודע שיוכל למכור אותו למחלץ. היתרון הוא שקרן הנאמנות מספקת נזילות לאותו מוכר, לעתים אף בלי להוריד את המחיר בשוק, כפי שהיה קורה אילו אותו מוכר היה מגיע לשוק ומנסה למכור את הנייר.
סנגורו של אביגדור, עו"ד עמית בן ארויה, ציין כי לו בית המשפט היה יודע מה הסכומים שמרוויחים אנשי שוק ההון, הרי שלא הייתה עולה טענה של שוחד נגד המנכ"ל בגובה של עשרות אלפי שקל כפי שנטען על-ידי הרשות לניירות ערך. הסוחר מיוצג על-ידי עו"ד רחל תורן.
בשנת 2010 הסתבך שלומי שני בהשקעה כושלת בטאו כאשר קנה מבעל השליטה אילן בן דב 25% ממניות close טאו. אחרי הקנייה התרסקה המניה עוד באותו היום בכ-20% וגרמה לו להפסדים רבים.
זו אינה הפרשה הראשונה בה הסתבך שני. בשנת 1993, כשהיה בן 27 ושימש כמנהל תיקי השקעות בחברת סהר לניירות ערך, הוגש נגדו כתב אישום בבית משפט השלום בתל אביב באשמת זיוף, שימוש במסמך מזויף, גניבה בידי מורשה וקבלת דבר במרמה. כתב התביעה האשים את שני כי שינה נתונים בדוחות של חשבונות ניירות ערך של לקוחותיו בסכום של כ-500 אלף שקל.
הנאשם רצה להרשים את לקוחותיו כאילו הם רק מרוויחים כאשר הוא מנהל את תיקי ההשקעות שלהם ונהג למחוק מדוחות החשבונות שלהם נתונים ששיקפו הפסד והכניס במקומם סכומים שכאילו הרוויחו. כתוצאה מכך, על-פי הנטען, התרשמו הלקוחות והפקידו צ'קים נוספים בידיו, אותם נהג להפקיד בחשבונות של לקוחות אחרים שנוצרו אצלם הפסדים.
על-פי ההערכות באותה העת, הפסיד שני את עיקר כספו וכספי לקוחותיו באותה התקופה באופציות של בנק הפועלים. שני רכש אופציות אלו זמן קצר לפני הפקיעה, מתוך אמונה כי הן יעלו בחוזקה. ואולם, אופציות אלו נמחקו בשווי של אגורה ולא הומרו כלל למניות.

תאריך:  29/07/2011   |   עודכן:  29/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רונן אביגדור ושלמה שני נעצרו בחשד לעבירת שוחד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אין פלא- עובד של מוריץ טוכלר ל"ת
ויק אקרויז  |  29/07/11 11:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
0:2 למכבי תל אביב אצל ז'לייזניצ'אר. איוניר: "החילופים ניצחו"
איתמר לוין
עו"ד דוד פורר ממשרד גרוס מבקש גם להורות לנתניהו ושטייניץ לנהל מו"מ עם הרופאים עד שיושג הסדר    טוען: התנהלותם בלתי סבירה ומצדיקה את התערבות בג"ץ
עידן יוסף
משרד האוצר מנסה להדוף את הדרישות הרבות וטוען כי יגרמו לפגיעה תקציבית במדינה    מנגד, המחאות הציבוריות ממשיכות    לפנות ערב הייתה זו מחאת הורים שהפגינו עם ילדיהם
עופר וולפסון
מומחים ללוחמה בטרור של האיחוד האירופי יעזרו למדינה למנוע בעתיד פיגועים קשים כמו זה שאירע בה בסוף השבוע האחרון    ממצאים ראשוניים מראים כי משטרת נורבגיה לא הייתה ערוכה להגיב על אירוע בסדר גודל זה
עופר וולפסון
המורדים הלובים טוענים כי תפסו שליטה על העיר המערבית גזאיה, ממנה שיגרו כוחותיו של קדאפי מתקפות עליהם    תמיכה נוספת לאופוזיציה הלובית מצד המערב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il