X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התרגיל של אולמרט להפוך לאתרוג, עבד בקלות. אולמרט הסכים בציניות לויתורים מסמרי שיער באנאפוליס, שיחרר מחבלים ונתן להם נשק על חשבון בטחוננו, עיתון הארץ התלהב והחל לחלק פקודות, והוועדה בלעה ללא היסוס את התכתיבים של יואל מרכוס וחבריו
▪  ▪  ▪

די נדיר שחבר בוועדת חקירה יחשוף באופן מיידי ומביך כל כך את הלך הרוח לגבי שיקולי הצוות בנושא שהוא לב לבו של הויכוח הציבורי שהתעורר בעקבות המסקנות, ועוד בניסוח שלא יותיר שום מקום לפרשנות ותירוצים. לא ברור מה גרם לפרופ' יחזקאל דרור לעשות זאת, אך הוא אישר סופית, וללא ספק, את החשדות שהדעה החד-משמעית על תיפקוד הצמרת הביטחונית והמדינית בדוח הביניים, הפכה לגימגום עמום בדוח סופי, כדי להציל את "תהליך השלום".
השופט וינוגרד, בהקריאו את עיקרי הדוח בפני העיתונאים, קרץ "ישראל חייבת מדינית ומוסרית לשאוף לשלום עם שכניה ולעשות פשרות הנדרשות לשם כך...". נאמן למינוח השמאלני הקלאסי, ישראל היא שחייבת לשאוף לשלום, והיא שחייבת לעשות ויתורים, וזאת מהבחינה "המדינית והמוסרית". ככה זה אצל השמאלנים שמהערבים אינם תובעים מוסריות, ולעולם לא יעלו על דעתם את האפשרות הנועזת שאחרים יוותרו לישראל תמורת שלום.
השבחים שחלקה הוועדה לתפקוד האפסי של ציפי לבני כשרת החוץ במלחמה ולהחלטת האו"ם הגרועה, שנגזרה מהכישלון הצבאי, חושפים את אותה ראיית עולם גלותית ומתרפסת, גם בשל הההתלהבות מכך ש"ההחלטה נתקבלה פה אחד". כזכור, ההחלטה לא חייבה את החזרת החטופים, חיזקה את כוחות יוניפ"יל שמעולם לא הועילו, פיטפטה מילים חסרות שחר על בלימת אספקת נשק ללבנון ללא אישור ממשלתה וחייבה את ישראל לספק לראשונה את מפות שדות המוקשים בלבנון, לנוחות החיזבאללה. כן הסכימה ישראל לאפשר למזכ"ל האו"ם העויין והמושחת, קופי ענאן, את ההכרעה על גורל הר דב, ואסרה על טיסות ישראליות מעל לבנון. ולזה קרא וינוגרד: "הישגים מדיניים של ממש"
לא היתה בדוח אף מילה על כך שלאחר הנצחון על הטרור הפלשתיני בסוף 2003, נוצרה הזדמנות להיערך מול החיזבאללה, שסכנתו היתה ידועה היטב. אז ניתן היה להצטייד, להתאמן ולהשחיז את הצבא לקראת התלקחות בצפון.
במקום זה נערכה המדינה וצה"ל למלחמת אחים. שנה וחצי של תכנון, גיוס ואימונים נגד האוייב האמיתי שישב בגוש קטיף ובצפון השומרון.
פרט למלמול עמום ומתעתע על "ליווי ההינתקות", לא נגעה הוועדה בסדר העדיפויות הזה של הדרג המדיני ושל צה"ל. במקום להתאמן על שבירת החיזבאללה, התאמנו על גירוש היהודים. במקום להצטייד למלחמה אמיתית הכינו לוגיסטיקה מופלאה נגד חלוצי גוש קטיף. במקום לגבש את העם סביב האיום מהצפון, יצרו קרע חברתי וסדקים היסטוריים בחברה. במקום להכריע את שארית הטרור בעזה, נתנו לו שטח התארגנות אידיאלי. במקום להפנות משאבים לימ"חים, שמשנת 2001 נזנחו, שפכו 10 מיליארד שקל על הגול העצמי של הבריחה מעזה. במקום לחסל סופית את הרשות הפלשתינית העויינת והרקובה, הביאו להשלטת החמאס עליה. תא"ל יפתח רונטל שהיה מפקד מז"י הודה לאחר המלחמה: "העיסוק הממושך ביישום תוכנית ההינתקות מנע מהצבא להתכונן למשימה המלחמתית".
החור השחור העצום הזה לא הוזכר, כי הוועדה הזו הורכבה משמאלנים בלבד, אנשי הממסד והאליטה הרקובה, אלו שתמכו באסון הלאומי הזה ללא סייג, ולא רק שאין להם אומץ ויושר להודות בטעותם, הם גם תומכים בהמשכה ביו"ש, ובמילותיו המפורשות של פרופ' דרור: "אם אנחנו חושבים שראש ממשלה יקדם את תהליך השלום, ואם אנחנו חושבים שאם הוא יפול לא יהיה תהליך שלום, ואם אנחנו תומכים בתהליך שלום - זה שיקול כבד..."
התרגיל של אולמרט להפוך לאתרוג, עבד בקלות. אולמרט הסכים בציניות לויתורים מסמרי שיער באנאפוליס, שיחרר מחבלים ונתן להם נשק על חשבון בטחוננו, עיתון הארץ התלהב והחל לחלק פקודות, והוועדה בלעה ללא היסוס את התכתיבים של יואל מרכוס וחבריו. ככה, פשוט, "על השולחן", ללא בושה. ועוד רצים לספר לחבר'ה. כמה קל לשלוט בישראל.
גישה זו של הוועדה שקיבלה את אישורו של דרור, הפכה את כל העבודה שביצעה באיסוף ותיעוד החומר המזעזע על המלחמה לכלום. השיקולים הפוליטיים שלהם מנעו מישראל להפיק תועלת מהדוח, כי איש לא יתייחס כעת ברצינות לעבודתם. אולי במקומנו נשלח את חברי הוועדה ליואל מרכוס שישלם את המליונים שעלתה הוועדה? הרי אצלו הם עובדים.

תאריך:  11/02/2008   |   עודכן:  11/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדת מרכוס
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
ברור לכולם ש"תהליך שלום" הוא
שאול אבידור  |  11/02/08 12:56
 
- folow the money. שם התשובה. ל"ת
בעז העצני  |  12/02/08 08:14
 
- סדום ועמורה ! ל"ת
שאול אבידור  |  12/02/08 09:38
2
הגמגום העמום בדו"ח הסופי.
א.ל. רמת-גן  |  11/02/08 13:54
3
MARCUS ל"ת
elkrief  |  11/02/08 15:12
4
HAKOTERET BEFNIM
Elkrief  |  11/02/08 15:17
5
למרבה הצער, בעז העצני צודק
משה, עורך-דין  |  11/02/08 16:00
6
מילים כדורבנות ולאסוננו - צודק
קורא ותיק  |  11/02/08 20:16
7
ולמרות הכל האתרוג עדיין בתפקיד
דרוש מנהיג חזק  |  12/02/08 06:13
8
הצבעתם "קדימה", תאכלו חרא!!!!! ל"ת
אולמרט=כשלון  |  13/02/08 13:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרצל חקק
על ספרו של מנחם מ' פאלק, "מסעותיו של פגסוס", צור אות, 2007, 120 עמ'
חזן אביב
היום הצעד המחייב של כל אחד ואחד כאשר הוא קם בבוקר זה להגיד "זה לא יכול להימשך! חייבים להפיל את הממשלה הזו". אנו חייבים לדבוק במטרה, אנו חייבים לדעת את הסכנות הטמונות לנו אם ראש הממשלה, הכישלון חרוץ הזה, ימשיך בתפקידו
מיכאל פואה
אין לי התנגדות לכיבוש עזה, ההפך הוא הנכון לדעתי יש להחזיר את היהודים לעזה ולא רק לגוש קטיף, אך את זה לא יעשו האהודים ברק את אולמרט. כניסה לעזה תהיה עוד סיבוב חסר פשר, שבסופו ישראל תיסוג בבושת פנים
בצלאל לביא
הפרשנות על ועדת וינוגרד לוקה באותה תסמונת המאפיינת הערכות ופרשנויות בכל תחום: החכמה שבדיעבד. מאוד קשה לחזות את העתיד ובמיוחד כאשר לא מצליחים לפענח פרטים שנתפסים כלא חשובים בעיני המעריך או הפרשן
ד"ר יובל ברנדשטטר
יחזקאל דרור מעדיף את שדרות המופגזת על ניפוץ חלום המזרח-תיכון-החדש של פרס-אולמרט-ביילין. רות גביזון מעדיפה את חידוש הטרור על פני סילוק ממשלת ההתכנסות. מנחם עיני מעדיף את הפגזת בארי על פני שלום ירושלים, קדומים ועתניאל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il