X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מלבד שלוש ארוחות מרכזיות: בבוקר, בצהריים ובערב, יש להקפיד על ארוחות ביניים קלות כמו תפוח, מעדן או חטיף וגם על שתייה מרובה של מים
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

בשנים האחרונות סדר היום שלנו עובר שינוי מהותי - הלחץ והמירוץ יומיומי נגד הזמן תופסים בו מקום מרכזי. על-מנת להספיק לעמוד בכל המשימות היומיומיות שלנו, אנו מוצאים את עצמנו "מג'נגלים" מהמשרד לפגישה, מפגישה ליום הורים, מסיעים את הילד לחוג, ממהרים להרצאה חשובה. כל זה מבלי לדאוג שבראש סדרי העדיפויות יופיע הדבר החשוב מכל - הבריאות שלנו.
אנחנו נוטים לאכול אוכל לא בריא ובעיקר לדלג על ארוחות כי פשוט אין לנו זמן. חוסר הזמן הפך לתירוץ ודילוג על ארוחות הינו בבחינת עז שצריך להפטר ממנה.
כדי לשמור על הבריאות והמשקל, צריך לאכול בכל שלוש שעות, בלי לוותר ובלי לקזז. מלבד שלוש ארוחות מרכזיות: בבוקר, בצהריים ובערב, יש להקפיד על ארוחות ביניים קלות כמו תפוח, מעדן או חטיף וגם על שתייה מרובה של מים.
אני ממליץ שלא ליפול למלכודת של דילוג על ארוחות הביניים במחשבה שהארוחה הבאה קרובה, כי אז אנחנו נוטים להגיע אליה רעבים מאוד ואוכלים הרבה יותר.
אנשים העוסקים בפעילות גופנית ואנשים המעוניינים להפחית באחוזי השומן מגופם, צריכים לאמץ הרגלי אכילה של 6-4 ארוחות קטנות ביום. ארוחות אלו מאפשרות הזנת הגוף במינון סדיר של חלבונים ופחמימות לאורך היום אשר מעודדת את תהליכי ההתאוששות מאימון, שומרת ואף מעלה את מסת השרירים.
בנוסף, אכילה בכל 3 שעות, מסייעת להפחתה במשקל ובאחוזי השומן, תוך שמירה על מסת השריר מאחר ושריפת הקלוריות ההכרחית לצורך פירוק השומן לא פוגע ברקמת השריר. התוצאה היא "ירידה איכותית" בשומן ולא במסת השרירים.
אחד הממצאים המרכזיים העולים ממחקרים שבדקו את נושא תדירות האכילה והקשר שלה להשמנה הראה, כי אכילה בתדירות נמוכה, אשר גורמת להפרשה מוגברת של אינסולין, מונעת פירוק שומן ומעודדת את אחסונו בתאי השומן של הגוף. לעומת זאת, אכילת מזון בפרקי זמן קצרים מדכאת רעב, מפחיתה את צריכת הקלוריות בארוחות המרכזיות ומפחיתה את רמות האינסולין והכולסטרול בדם ובעיקר את ה-LDL.
נתונים נוספים מצביעים על-כך שצריכת קלוריות אצל אנשים שאוכלים כל 3 שעות הינה מדוייקת יותר בכל ארוחה ותואמת את צרכיו האמיתיים של האדם.
כדי לאמץ אורח חיים בריא, הכולל אכילה כל 3 שעות, יש לשלב בתפריט ארוחות ביניים. ארוחות ביניים וחטיפים הן ארוחות הנאכלות בין הארוחות "הרגילות" ומכילות לפחות 50 קק"ל ( תפוח, יוגורט, וכו').
הטעות הנפוצה בקרב הציבור היא העדפת SNACK (ארוחות ביניים) בצורת קינוחים, משקאות ממותקים, וחטיפים עשירים בשומן וסוכרים שהן בחירות פחות בריאות ונותנות פתח ל"נשנוש" מזונות בעלי תכולת שומן וקלוריות גבוהים, לכן רצוי לבחור בפירות, יוגורטים, וחטיפים דלי שומן, או בסנדביץ דל שומן.
זכרו - היפטרו מהעז ומצאו את הזמן לשמור על הבריאות שלכם, כך יהיה לכם קל יותר להמשיך "לג'נגל" בין המשימות הרבות וגם לשמור על הבריאות ומראה גוף חטוב.
אז איך עושים את זה? בקלות וזה עובד!
  • הצטייד בחטיפים ברכבך ובמשרד - אוכל זמין ימנע זלילות, הכן אותו מראש;
  • בפניך יום ארוך? קנה על הדרך כריכים בריאים, פירות וחטיפי אנרגיה!;
  • לא רעב? אל תיפול למלכודת. לגוף חוקים משלו - עצור ואכול!;
  • הכי קל לוותר על ארוחת בוקר. הפגיעה בגוף כתוצאה מכך גדולה ביותר - שמור על ארוחת הבוקר והיא "תשמור" על בריאותך;
  • קיזוזים? לא אצלנו. גם אם אכלת 3,000 קלוריות, אל תדלג על הארוחה הבאה;
  • בדרכך הביתה עצור, אכול סנדוויץ או יוגורט + גרנולה וכך לא תכנס לסף חוסר שליטה באוכל עם כניסתך לבית;
  • גם אם לרשותך מספר דקות, אכול בישיבה ובאופן מסודר - חנויות הנוחות מאפשרות לך זאת;
  • ריכוז, רוגע נפשי, שליטה (גם באוכל), הם תולדה בין היתר של רמת הסוכר בדם. ספק לגופף בעיתוי נכון ובמרכיבי מזון בריאים.

מחבר המאמר הינו דיאטן קליני
תאריך:  14/02/2008   |   עודכן:  14/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צילה שיר-אל
מרקורי כוכב התקשורת סוף סוף יוצא מהנסיגה ובמזל דלי דברים מתחילים להסתדר    וונוס מלכת היחסים הבין אישיים עוברת ממזל גדי למזל דלי - אהבה זורמת    הכוכב מארס המביא איתו עשייה לצד אלימות, אומנם יצא מהנסיגה, אך עדיין אנו חשים בהשפעתו - אלימות מתמשכת
דוד מ' וינברג
"הרקטות נפלו בשטחים פתוחים, ללא נפגעים וללא פגיעה ברכוש, דיווחו במהדורות החדשות. אבל כל קסאם הרעיד, הבהיל, וסדק עוד יותר את תושבי רחוב יוספטל. אתמול היו אלה בתי השכנים שנפגעו, ומחר?? וכך זה ממשיך, כבר שבע שנים"
יוני בן מנחם
הקרב על פתיחת מעבר רפיח החל והוא יימשך עוד זמן רב. האינטרס של ישראל הוא שהמעבר יהפוך למעבר פלשתיני-מצרי כדי שמצרים תקבל את האחריות הכלכלית על רצועת עזה. ישראל צריכה לתאם עמדות עם כל הצדדים המתונים המתנגדים לחמאס כדי לנסות וליצור דה-לגיטימציה לארגון בעיני בני עמו
שרגא עילם
"האמונה שסגירת תושבי עזה בגטו תביא שלום היא אשליה, באותה מידה כמו שהתקווה שמצור יביא את הפלשתינים להכרה שהדרך הכוחנית מזיקה, הסתברה כמוטעית"
יוסי עבדי
חיסולו של עימאד מורנייה אינו רק אבידה מבצעית-אסטרטגית, אלא גם פגיעה מוראלית קשה בחיזבאללה    יהיה מי שיהיה אשר חיסל את מורנייה, הוא עשה 'טובה' גדולה לעולם החופשי    עם זאת, אסור לשכוח: רק שיתוף פעולה בינ"ל, יביא למיגור תנופת הרדיקליזם האיסלאמי    בינתיים, זה עוד רחוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il