X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אם אתה רוצה שדפי האתר שלך לא רק ימוקמו 'גבוה', בתחילת תוצאות החיפוש, אלא גם יוצגו עם טקסט מושך, עליך לוודא שיש תוכן ממשי בתגית meta description בכל אחד מדפי האתר
▪  ▪  ▪

האתר שלך הינו עתיר תוכן, העיצוב בו משובח, התמונות נהדרות ותנועות הגולשים בו ערה. עם זאת, מנועי החיפוש מציגים אותו בארבע שורות טקסט. האם אין זה מאכזב שתמצית האתר שלך בתוצאות החיפוש (SERP או Search Engine Results Page), שמטרתה לגרום ללקוחות ללחוץ בעכבר, מוצגת בטקסט ורק טקסט.
מיקום גבוה בתוצאות החיפוש על-פי מילות מפתח הוא דבר נהדר, אבל לא פחות חשובה היא הדרך שבה מוצג האתר שלך בתוצאות החיפוש. אתה רוצה בוודאי שהאתר שלך יוצג בדרך שתגרום ללקוחות ללחוץ על הקישור כדי להגיע אליו מיד. אם תיאור האתר, כפי שמופיע בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש, אינו 'עושה את העבודה', קרוב לוודאי שלא ילחצו עליו. המשמעות היא פחות פניות ופחות עסקות.
בחיפוש הביטוי "מועדון קריאה" במנוע החיפוש Google התקבלה התוצאה הבאה באתר www.read4free.co.il:
מועדון קריאה | ספרים | אירועי תרבות
קריאה של ספרים בכיף. קריאה של ספרים בבית או בעבודה. גלה ספרים וסופרים חדשים.
קריאה של קטעים מתוך ספרי קריאה בדואר אלקטרוני. ספרי קריאה ממיטב הסיפורת.
www.read4free.co.il/ - 22k - עותק שמור - דפים דומים
השורה הראשונה מכילה את התוכן של כותרת הדף, או במילים אחרות: את התוכן של התגית title. מה שרשום שם, יופיע כמו שהוא. מנועי החיפוש יקצרו את הטקסט רק אם הוא ארוך במיוחד.
בשורה הרביעית יש מספר חלקים, שהבולט ביניהם הוא כתובת הדף. באמצע יש שתי שורות.
הבה נראה כיצד מנועי החיפוש (Google, Yahoo, MSN/Live) יוצרים את אותן שתי שורות המוצגת בדף תוצאות החיפוש:
Google
מנוע החיפוש של גוגל משתמש כפי הנראה בתוכן התגית meta description, ומציג את הכתוב בה בתוצאות החיפוש. זה לא קורה תמיד, אבל במקרה של חיפוש הביטוי 'מועדון קריאה' זה קרה, וגוגל לקח את תוכן השורות משם. כך גם בחיפוש הביטוי 'מאיר שלו' וגם בחיפוש אחר 'אתגר קרת' בתוצאות של אתר www.read4free.co.il. איך יודעים זאת? חפשו בגוגל אחר 'מאיר שלו'. אתרו את התוצאה של אתר www.read4free.co.il. פתחו בחלון חדש את הדף על מאיר שלו באתר www.read4free.co.il וחפשו אחר התיאור שראיתם בתוצאות החיפוש של גוגל. לא תמצאו דבר. עכשיו, התבוננו בקוד המקור של הדף ושם... בינגו. התיאור שהציג גוגל הוא בדיוק מה שנכתב בתגית meta description.
לחילופין, אם תוכן התגית meta description לא 'מצא חן' בעיני גוגל, או שאין תגית כזאת, גוגל ייקח קטעים מתוכן הדף על-פי מילות המפתח. ניתן יהיה להבחין בקיטוע הטקסט שנעשה על-ידי שלוש הנקודות (...) המחברות בין קיטוע לקיטוע. אם שלוש הנקודות (...) נמצאות בסוף הקטע, פירוש הדבר שהתוכן נלקח מהתגית meta description, אבל לא היה מקום לכל התוכן הרשום בה.
אם הדף רשום ב-DMOZ - מדריך האתרים הפתוח, אז בהחלט יכול להיות שגוגל ייקח את התיאור משם. חפשו את "המדריך השלם לסיני", קראו את התיאור, ונסו לחפש אותו באתר. לא תמצאו. חפשו ב-DMOZ ותמצאו את מבוקשכם.
Yahoo
מנוע החיפוש יאהו מנצל רק את החלק הראשון של התוכן הרשום בתגית meta description ומשלים בקיטוע מתוך תוכן הדף המכיל את מילת המפתח.
אם לדף אין תגית meta description, מנוע יאהו ישתמש בתיאור האתר שנמצא באינדקס של יאהו, בתנאי שהדף הזה אומנם נמצא באינדקס. כדי להיכנס לאינדקס של יאהו, עליכם להצטייד ב-299 דולר!
אם לדף אין תגית meta description או שהוא אינו מופיע באינדקס של יאהו, מנוע יאהו יציג מתוך הדף מספר קיטועים המכילים את מילת המפתח.
MSN/Live
מנוע החיפוש MSN/Live מציג בתיאור פחות תווים בהשוואה לגוגל ויאהו. נראה שמנוע MSN משתמש במשפט הראשון מתוך הדף אשר מכיל את מילת המפתח. אם מילת המפתח אינה מופיעה בדף, אז MSN/Live יציג את המשפט הראשון של המסמך.
אם הדף נמצא באינדקס האתרים DMOZ, אז בדומה לגוגל, גם MSN יציג את תיאור האתר מתוך DMOZ.
מה המשמעות של כל הטיעונים האלה עבורך?
אם אתה רוצה שדפי האתר שלך לא רק ימוקמו 'גבוה', בתחילת תוצאות החיפוש, אלא גם יוצגו עם טקסט מושך, עליך לוודא שיש תוכן ממשי בתגית meta description בכל אחד מדפי האתר. מנועי החיפוש מחפשים את הכתוב בתגית זו, ויש סיכוי גבוה שהם גם יציגו את התוכן הרשום בה. מבחינתך, הטוב ביותר הוא שמנועי החיפוש יציגו את תוכן התגית meta description כפי שאתה רוצה שיוצג, ולא יבחרו באוסף קטעים מתוכן הדף. בתגית meta description תוכל לכתוב תוכן מעורר עניין וסקרנות, בניגוד לקטעי טקסט שונים שאין לך שליטה על בחירתם על-ידי מנוע החיפוש, וגם אינך יודע מאיזה קטע של הדף הם יילקחו.
חשיבות כתיבת התוכן בתגית עולה, כי שלגוגל יש נתח שוק גדול יותר משאר מנועי החיפוש גם יחד, והוא שואב מהתגית הזו את המידע לתצוגה בתוצאות החיפוש. ייתכן שבעתיד גם מנועי חיפוש אחרים ינהגו בדרך זו.

מועדון קריאה
הכותב הוא יועץ עסקי לנושאי שיווק באינטרנט. מרצה במרכזים לטיפוח יזמות בנושאי שיווק באינטרנט. תואר ראשון כלכלה וניהול, תואר שני במינהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב, מוסמך מטעם חברת מיקרוסופט, מחבר הספר HTML & CSS למפתחי אתרים באינטרנט ושותף בכתיבתם ועריכתם של עשרות ספרים אחרים בנושאי מחשבים. יזם ומנהל אתר "מועדון קריאה".
תאריך:  27/02/2008   |   עודכן:  27/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גרשון אקשטיין
החוק בישראל מונע מנכה שהוא גם קשיש לקבל את כפל קצבאות המגיעות לו. צריך להניע מחדש את יוזמות החקיקה בנושא, צריכה לקום זעקה ציבורית
יוני בן מנחם
על הפלשתינים לקבוע מיהו נציגם האמיתי למשא-ומתן ועל ישראל לשמור על האינטרסים הביטחוניים שלה. הביטחון הוא המפתח לשמירה על קיומה בתוך המזרח התיכון
ד"ר יובל ברנדשטטר
מובן שאם יש כוונה אמיתית למנוע פגיעות בנפש מתושבי שדרות והסביבה, שלא לדבר על אשקלון, שכולה בטווח הגראדים, הרי שהמיגון הוא קשקוש מוחלט וזריקת כסף לפח
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
פעילות הנדל"ן של ישראלים ברומניה הפכה פופולרית מאוד בשנים האחרונות, ולאחרונה הפכה פופולרית לבדיקה וחקירה גם ע"י רשויות המס. לא תמיד - אי חבות במס משמעה העלמת מס, וקיימת אפשרות גם לפעולה במסגרת החוק שתוצאותיה היעדר חבות במס בישראל
דמיטרי רייזמן
אילו הייתי בטוקיו, הייתי מרגיש את עצמי חייב ולתת לטושיקטסו מאטסוקה את הכבוד המגיע. הרי ביום בו דבק רבב לשמו הטוב, מר מאטסוקה ז"ל לא בחר בנבצרות זמנית. הוא גם לא אמר שהציבור חייב לתת לו הזדמנות לתקן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il