X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השבוע נסגר ה"דיל" שירצה את שתי הסיעות יהדות התורה ושס בתמורה לתמיכת הסיעות החרדיות בחוק הן יזכו לנציגים בוועדה למינוי דיינים גורמים בכנסת הגדירו את ה"דיל" כ"השתנה מעל המקפצה" והעריכו כי לא יעמוד במבחן בג"ץ
▪  ▪  ▪
ברזילי. ימונה במקום אקסלרוד [צילום: פלאש 90]

שני החוקים שעוסקים בבית המשפט העליון, חוק גרוניס וחוק לשכת עו"ד, עוכבו בשבועות האחרונים בעקבות מחלוקת שנוצרה מול המפלגות החרדיות. לפני יומיים התברר כי החסם הוסר וכי שני החוקים יקודמו במהלך השבוע הבא. עכשיו, בפרסום ראשוני, מתברר מה היה ה"דיל" שאיפשר את התקדמות שני החוקים.
חוק לשכת עו"ד עוסק בעיקרו בנציגי הלשכה בוועדה למינוי שופטים. החוק קובע כי שני נציגי הלשכה בוועדה ייבחרו ברוב של שני-שלישים על-ידי חברי מועצת לשכת עו"ד. לאחר שהחוק יאושר, ייאלצו במועצה לקיים בחירות חוזרות, במקום הבחירות שהתקיימו לפני מספר שבועות. אבל לא החלק הזה של החוק מנע את התקדמותו. החלק שהיווה עד עתה את הבעיה מבחינת המפלגות החרדיות היה זה שעוסק בבחירת נציגי הלשכה לוועדה למינוי דיינים.
בבחירות שהתקיימו במועצת לשכת עו"ד נבחרו גם שני נציגיה בוועדה למינוי דיינים. שני האנשים שנבחרו הם מרדכי איזנברג, שנתמך על-ידי יהדות התורה, ואשר אקסלרוד. סיעת שס, שראתה כי יהדות התורה זכתה לנציג בוועדה, דרשה אף היא אדם מטעמה, והודיעה כי תמיכתה בשני החוקים תלויה בנושא הזה. יהדות התורה, מצידה, הודיעה כי לא תוותר על הנציג שלה בוועדה. וכך נתקע החוק.
גורמים בכנסת על ה"דיל": "השתנה מעל המקפצה"
השבוע נסגר ה"דיל" שירצה את שתי הסיעות. חוק לשכת עו"ד יכלול את הקביעה הבאה: הנציג בוועדה למינוי דיינים שזכה להכי הרבה קולות בבחירות האחרונות יישאר בתפקידו. לא במקרה, מדובר במרדכי איזנברג, האיש של יהדות התורה. לעומת זאת, בחירתו של הנציג השני, אשר אקסלרוד, תבוטל, ובמקומו ימונה נציג מטעם יו"ר לשכת עו"ד, דורון ברזילי.
פה נכנס הסיכום מול סיעת שס, על פיו, הובטח לסיעה כי יו"ר הלשכה יבחר בנציג שמקובל עליה, וכך יזכו שתי הסיעות החרדיות לנציגים מטעמן בוועדה לבחירת דיינים. ככל הנראה, הנציג שייבחר על דעתה של סיעת שס יהיה למעשה נציגה. וכך, גם הטענה על כך שלאחר שנים רבות לא נבחרה אישה לוועדה למינוי דיינים תבוא על פתרונה.
גורמים בכנסת הגדירו את ה"דיל" כ"השתנה מעל המקפצה", בכך שהחוק יכשיר רק חצי מהבחירות שנערכו לוועדה למינוי דיינים, בעוד החצי השני יבוטל. אותם גורמים גם העריכו כי החלק הזה בחוק חשוף לפסילה על-ידי בית המשפט העליון, אם אכן יאושר בכנסת.
הסיפור המלא, כולל גילויים חדשים על תהליך בחירת נשיא בית המשפט העליון הבא, יפורסמו ביום שישי באופן בלעדי במוסף צדק של מקור ראשון.

פורסם במקור: מקור ראשון
תאריך:  29/12/2011   |   עודכן:  30/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ה"דיל" שיאפשר את חוק גרוניס
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
במקום לעסוק בחוק גרוניס...
במו עיני ראיתי  |  31/12/11 01:16
2
למה זה מתפרסם במקור ראשון???
שמואל פישר  |  2/01/12 23:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
בחפירה ארכיאולוגית ברובע היהודי בירושלים התגלתה פיית מקטרת מהתקופה העות'מאנית, הנושאת את הכיתוב בערבית "האהבה היא שפת האוהבים"
עופר וולפסון
ההסתדרות אינה נסוגה מבקשתה לבית הדין לאשר שביתה כללית במשק ללא הגבלת זמן, למעט החרגה של חברות האוטובוסים של דן ואגד    בעוד 10 ימים יתקיים דיון מכריע בביה"ד הארצי לעבודה אז יוחלט אם לאשר את בקשת ההסתדרות
איתמר לוין
בנק מזרחי הגיש בפברואר 2003 תביעה נגד שני לקוחות בגין הלוואה שנתן להם בשנת 1993    פסק הדין בבית משפט השלום ניתן בדצמבר 2011    לנוכח האפשרות שיוגש ערעור, יתנהל התיק למעלה מעשור
מירב ארד
רחובות שכונת המגורים 'נאות עוזי' ייקראו על שמן של נשים ישראליות פורצות דרך בהיסטוריה של מדינת ישראל
איתמר לוין
ביהמ"ש: יש להתייחס לשוטרי מג"ב הצעירים וחסרי הניסיון כאל חיילים ולא כאל שוטרים, בין היתר משום שנתוניהם האישיים אינם מהגבוהים ביותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il