X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
80% מדלקות האוזן יחלימו ללא כל טיפול רפואי ובכל זאת יש צורך להקל על הסבל ולכן הטיפול בדלקת החריפה נחלק לטיפול מקומי באוזן עצמה וטיפול ססטמי
▪  ▪  ▪
צילום: AP

הילד שוב מגרד את האוזן ומושך בחוזקה ואתם, ההורים, כבר יודעים שהדלקת החוזרת באוזן מגיעה - מה לעשות? רק לפני שבועיים סיימתם טיפול אנטיביוטי בדלקת הקודמת והינה שוב הכל חוזר חלילה.
דלקת באוזן התיכונה הידועה בשמה הלועזי ACUTE OTITIS MEDIA הינה דלקת וירלית או חיידקית של האוזן התיכונה, לרוב מלווה במחלת דרכי נשימה עליונות.
הדלקת גורמת לכאבים, חום גבוה, בחילה, הקאה ושלשול, בעיקר בקטנטנים. הדלקת יכולה לקרות בכל גיל, אך בעיקר תוקפת בגילאים 3 חודשים עד 3 שנים.
בגילאים הקטנים, יש נטייה מוגברת לדלקת, זאת עקב המבנה של האוזן. לאוזן התיכונה יש פתח אוורור לחלל הפה (חצוצרת אאוסטכיוס) שתפקידו לווסת את הלחצים בין האוזן התיכונה והלחץ שבחוץ. מצידה השני של האוזן התיכונה, יש את עור התוף שאמור להיות סגור ואטום. בתינוקות וילדים קטנים מבנה הפתח הוא כזה שהשוואת הלחצים אינה נעשית כראוי ואז נוצר תת לחץ באוזן הגורם לשאיבה של נוזלים מכלי הדם שבסביבה לתוך חלל האוזן והיא מתמלאת בנוזל.
נוזל שעומד ללא תחלופה מהווה קרקע מזון מצוין לחיידקים ולכן ברגע שיש זיהום בדרכי הנשימה העליונות הוא "מתלבש" על הנוזל וגורם לדלקת. הלחץ הגובר בתוך החלל הסגור של האוזן מביא לכאבים עזים, ועד ליצירת מצב דמוי אבצס עד ובחלק מהמקרים עור התוף מתנקב ואז מופיעה הפרשה מוגלתית מהאוזן ובאופן מיידי יש הקלה משמעותית בכאבים והחום יורד.
דרכי טיפול:
80% מדלקות האוזן יחלימו ללא כל טיפול רפואי. ובכל זאת יש צורך להקל על הסבל ולכן הטיפול בדלקת החריפה נחלק לטיפול מקומי באוזן עצמה וטיפול ססטמי (כלל מערכתי).
הטיפול המקומי כולל טיפול אוזניים מאלחשות להורדת הכאב. טיפות אלה מביאות להקלה על-ידי אילחוש של האוזן והרגעת הכאבים. בנוסף, ניתן לתת תרופות מורידות כאב דרך הפה בכדורים או סירופ.
בנוכחות חום גבוה או תינוק קטן במיוחד, רוב הרופאים יטפלו גם באנטיביוטיקה וקרוב לוודאי שזה יקצר את משך המחלה במספר ימים.
במבוגרים יותר אנו נשתמש גם בתרופות שמורידות את הגודש בדרכי הנשימה העליונות מסוג אנטיהיסטמינים. תרופות אלה יכולות לשפר את התפקוד והפתיחה של פתח הניקוז של האוזן התיכונה.
במקרים מסוימים, כאשר יש חום גבוה וכאבים עזים, יבצע רופא א.א.ג ניקור של עור התוף ולמעשה ישחרר את הלחץ בתוך האוזן. תהליך זה נעשה במיון ויביא להקלה מיידית ויזרז את ההחלמה. הנקב עצמו נסגר תוך מספר ימים.
טיפול מניעתי:
זהו למעשה החלק החשוב שכל הורה רוצה לדעת כיצד למנוע חזרה והישנות של הדלקת.
חיסון:
כיום קיים בשוק חיסון "פרוונר" שהינו חיסון כגד חיידק הפנאומוקוקוס שמהווה אחד הגורמים המרכזיים של הדלקת באוזן. חיסון זה מפחית את התחלואה בצורה משמעותית בעיקר בגילאים הצעירים. אם מתחילים לחסן בגיל של 3 חודשים יש לתת 4 מנות של חיסון. חסרונו של החיסון שהוא לא הוכנס עדיין לסל הבריאות ועלותו גבוהה ולא כל אחד יכול להרשות זאת לעצמו.
במקרים של דלקות חוזרות, יש המטפלים בטיפול אנטיביוטי מונע על-ידי מתן אנטיביוטיקה כל יום במינון נמוך. יש להימנע ממתן בקבוק בשכיבה ויש למנוע עישון בסביבת הילד (עישון פסיבי).
ילדים הסובלים מהצטברות קבועה של נוזלים באוזן, יעברו הכנסת כפתורים, שהינם למעשה צינוריות קטנות בעור התוף שמאפשרות ניקוז קבוע של הנוזלים מתוך האוזן ובכך מונעים את הופעת הדלקת.
ומה יש לרפואה המשלימה להציע?
לרפואה המשלימה ולהומיאופתיה בפרט יש להציע טיפול מונע מצוין. ההומיאופתיה מנסה לטפל בבעיה משורש ולמעשה לעודד את כושר הריפוי הטבעי של הגוף.
הטיפול ההומיאופתי פועל על שיפור התפקוד של מערכת החיסון, מביא להפחתת הבצקת והגודש באזור חלל הלוע ובכך מביא לפתיחת פתחי האוורור של האוזן ולמעשה מונע מלכתחילה את הצטברות הנוזלים באוזן.
שילוב של פעולות אלה גורם להפיכת הילד לבריא הרבה יותר, והילד אינו נוטה לפתח דלקות אוזניים חוזרות. גם אם הילד חולה במחלה וירלית כלשהי, הרי שהוא אינו חוזר ומפתח דלקת אוזניים. טיפול זה הינו ללא תופעות לוואי ונמשך מספר חודשים כשבסיומם הילד מוגדר כבריא ואינו הופך להיות תלוי בטיפול.

מחבר המאמר הינו מומחה להומיאופתיה מודרנית מרפאת מדיטף, רמת אביב ג'
תאריך:  27/03/2008   |   עודכן:  27/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דלקות חוזרות באוזניים
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
צמחי מרפא לאוזניים
יגאל בי  |  27/03/08 18:46
 
- צמחי מרפא
מירון  |  29/03/08 22:12
2
תפסיקו לתת לילד/ה חלב
YA-USA  |  28/03/08 01:44
3
רופא דביל! יש כיום צינורית
הורה שהתנסה  |  28/03/08 14:19
 
- דלקות אוזניים
אחד שמבין  |  31/03/08 08:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד משה גולדבלט
פסק הדין הזה גם מקומם, באשר גם כיום הנחת היסוד של מטופל צריכה להיות כי למרות שבטיפול נגרם לו נזק, אין עליו לחשוד מראש כי הטיפול היה רשלני
נרי אבנרי
שני דברים גורמים לחברי מפלגת העבודה בעתה: קלפי ומראה. הרחיקו מהם את יום הבחירות, ואל תציבו מראה מול פרצופה המקומט של מפלגתם המזדקנת. השיניים התותבות שבכוס, הקמטים החרוטים בפנים, והברכיים הרועדות, מלשינים על האין אונות האידיאולוגית
אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
אדם ש"מרכז חייו" נמצא בישראל אך עובד בחו"ל, מחוייב בתשלום מסים    עובדים בחו"ל אך עבור מעסיק ישראלי? הרווחתם
שמואל קופר
הצעת החוק המשנה את הגדרת המוות נועדה להקל על רופאים לקצור אברים של אנשים חיים לטובת חולים אחרים
רונן סלע
כמאמר החוק חלוקת רכוש הנצבר בין בני הזוג בעת גירושים, באופן שווה בשווה, תקף גם על קרן פנסיה והזכויות בה במידה ואחד מבני הזוג מחזיק בה. במאמר זה מספר עובדות שכדאי לדעת בטרם חתימה על הסכם הגירושים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il