X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כדאי שנזכור שגם הקלצ'ניקוב שירה במרכז הרב וטבח נערים יהודים ששקדו על לימודם היה מתוצרת רוסית. הנקודה היא מי מאשר את כניסת אמצעי הלחימה האלה ולא מי מייצר או מממן אותם
▪  ▪  ▪
"ציוד שאיננו יורה". ברק נותן סקירה ביטחונית למועמד לנשיאות ארה"ב ג'ון מקיין, בשבוע שעבר [צילום: פלאש 90]

בישיבת סיעת העבודה ביום שני השבוע פתח היו"ר אהוד ברק כרגיל בדברים בפתח הישיבה. מעבר לדיבורים המפלגתיים והאזהרות הביטחוניות משך את תשומת לבי המשפט הבא שנאמר במסגרת רעיונות ובחינות שמבצע משרד הביטחון בנוגע להגברת אמצעי הפיקוח והביטחון לצד הקלות על אוכלוסיה פלשתינית ביו"ש: "...זהו חלק מבחינה של האצה גם ברמה של ציוד", אמר יו"ר העבודה, "גם שריוניות תקועות שהרוסים רוצים לתת להם, גם ציוד שאושר להם, ציוד שאיננו יורה..." וכל זה לצד "פרויקטים בחקלאות גרמנית ויפנית ומכללה טורקית בג'נין".
אני לא בטוח שאני מצטט נכון, לגבי הטורקים והיפנים, אבל בכל מקרה שימו לב איך מבליעים נושא שכל כך שנוי במחלוקת בציבור הישראלי ושיש לו השלכות ביטחוניות ישירות ככה כאילו בדרך אגב. אם מישהו לא שם לב, אז מדובר הרי על שריוניות עבור הרש"פ! וכדאי שיסביר ברק מה ההבדל אם הרוסים רוצים לתת את השריוניות או מדינת ישראל? האם מקלע על צריח שריונית מתוצרת רוסית לא ירה על יהודים? כדאי שנזכור שגם הקלצ'ניקוב שירה במרכז הרב וטבח נערים יהודים ששקדו על לימודם היה מתוצרת רוסית. הנקודה היא מי מאשר את כניסת אמצעי הלחימה האלה ולא מי מייצר או מממן אותם. העיקר שבהמשך אותו משפט הוא מדגיש לגבי אספקת ציוד ישראלי שזהו "ציוד שאיננו יורה". הציוד אולי לא יורה, השריונית יורה ועוד איך.
בנוסף לכך החינניות האדישה שבה הוא אמר את הדברים בצמוד לחקלאות ולמכללה הזכירו לי את הסיפור הידוע על מפקד שלא ידע איך לבשר לקצין ביחידתו על אסון במשפחתו. לבסוף קרא לו ואמר: "החלטנו להעלות אותך לדרגת סא"ל, אתה יוצא לשנת לימודים, אמא שלך מתה וכשתחזור תקבל פיקוד על סיירת מטכ"ל". בקיצור למי בכלל אכפת שיהיו לרש"פ המעורערת שריוניות נוספות וגם ציוד שלא יורה? הרי תהיה אוניברסיטה טורקית בג'נין שבקפטריה שלה ימכרו בוודאי חומוס מדמשק.
ואכן למחרת, בסיור שערך ברק יחד עם הרמטכ"ל בבקו"ם הסתבר כי הוא אישר הכנסת כוח של 600 שוטרים פלשתינים לג'נין והפעם הודיע בקולי קולות על הפרויקטים החקלאיים והוועידה הכלכלית בלי אף מילה על השריוניות. עכשיו כל שנותר לנו לקוות זה שהם יעבדו בחקלאות או ילמדו במכללה ובכל מקרה שישתמשו ב"ציוד שאיננו יורה".

מי מסיע את הילד שלי?

סביר להניח שאתה או את הקוראים ברגע זה את השורות הללו הורים לילדים שנוסעים בהסעות לבתי הספר או הת"תים. לכן אני ממליץ לכם לקרוא עד הסוף. בישיבת הוועדה לביקורת המדינה, עסקו השבוע בדוח מבקר המדינה בנושא הרשויות המקומיות, והפעם בחרה הוועדה להתמקד בסוגית הסעות התלמידים על כל היבטיה. מערך ההסעות לבתי הספר בארץ הוא מערך אדיר שמוביל בכל יום כ-280 אלף תלמידים, מהם 40 אלף תלמידים של החינוך המיוחד, בתקציב העולה על מיליארד שקלים. התלמידים הללו ברובם ילדים קטנים, לפעמים בני פחות משש. מי אחראי לנהגים, לניסיונם ולהכשרתם? מי יודע מי הם הנהגים הבאים במגע עם הילדים והאם עברם נקי ללא דופי? על איזה אוטובוס או כלי רכב הם עולים, האם הם עומדים בתקנות?
כדי להבין את הנושא יש לדעת כי את המערך האדיר הזה מפעילות הרשויות המקומיות בשלושה אופנים: באמצעות כלי רכב של הרשויות, התקשרויות עם חברות הסעה או מתן כרטיסיות שהן מימון הוצאות נסיעה בתחבורה ציבורית עבור התלמידים הזכאים להסעה.
נציג משרד המבקר התחיל בסקירתו וציין כי מצא שיש מקרים שבהם ההתקשרויות עם קבלני הסעות אינן כחוק, אם מדובר במכרזים ואם בחוזים שנחתמו. "למשל", אמר נציג המבקר, "יש חוזים עם קבלנים שבכלל אין להם מספיק כלי רכב אז הם בעצמם שוכרים קבלני משנה". "ומי אחראי לכך?" שאל יו"ר הוועדה. "משרד החינוך", היתה התשובה. "משרד החינוך אינו אחראי לפיקוח על המכרזים", הגיבה בכעס האחראית להסעות במשרד החינוך, הגב' שוש ימין, "על המכרז לא, אבל על החוזים כן", ענה לה נציג המבקר, "משרד החינוך מכין בהתנדבות חוזים אחידים עבור הרשויות, אנחנו בכלל לא אחראים לניהול המכרזים, זו ועדה מיוחדת ברשויות המקומיות", ואז היא יורה את המשפט הבא: "אין לי דרך לפקח על העסקת עבריינים שמסוכנים לילדים בתור נהגים למרות שהתנאי מופיע במכרז".
יו"ר הוועדה המופתע תלה עינים שואלות בנציג מבקר המדינה: "מי מפקח? משרד החינוך או משרד התחבורה?" "זו הרשות המקומית", קיבל את התשובה. "יש כללים ברורים: תעודת יושר, אישור רפואי וכדומה". נציג המבקר המשיך בדבריו לגבי כשירות האוטובוסים ואמר כי גיל האוטובוסים צריך להיות עד 10 שנים, בעוד בחלק מהרשויות יש אוטובוסים שהם בני 14 שנה ואף למעלה מזה.
"יתרה מכך. אתם זוכרים את ההוראה לחגור חגורות בטיחות?" הקשה נציג המבקר, "ובכן מצאנו הרבה מאד אוטובוסים שבהם אין חגורות. ושימו לב לאבסורד, ב-77 רשויות מסיעים בכלל את התלמידים בשיטת הכרטיסיות, דהיינו בתחבורה ציבורית, ושם הרי אין בכלל חובה לחגור חגורות בטיחות. כך שיש ילדים שנוסעים עם חגורות ויש ילדים שלא". בתוך כך נתגלע ויכוח בוועדה בין נציגי המשרד לביטחון פנים ליו"ר הוועדה. "במשטרה אמרו שהם לא אוכפים את ענין החגורות - הם אמרו ניתן לזה זמן והילדים יתרגלו - וככה בדיוק כמו שהם התרגלו לחגור חגורות במכונית, הם התרגלו לחגור באוטובוסים".
"איך אתם יודעים את זה", שאל בתימהון יו"ר הוועדה. "יש לנו אנשים בשטח", ענו לו אנשי המשרד לביטחון פנים. "תסלח לי", תמה, "איזה נציגים יש לכם בתוך אוטובוס של ילדים?"
"הרושם הוא שאין בכלל פיקוח, לא גיל אוטובוסים, לא כשירות, לא חגורות ולא מכרזים. אני מכיר את זה", נאנח, "התחבורה יגידו שהמשטרה אחראית, המשטרה יגידו שמשמר אזרחי אחראי, ומשמר אזרחי יטיל את האחריות על הג"א".
נציג משרד התחבורה אמר בוועדה כי "מערכת ההסעות היא מערכת בטוחה, הרבה יותר מהסעות של הורים". "לאמירה הזו שלך אין שום כיסוי בדוח", ענה לו יו"ר הוועדה ושאל: "ומה לגבי קציני בטיחות? קציני רכב שמטפלים בצי האוטובוסים?" האחראי ברשות המקומית ענה לו כי "אם יש מעל 40 כלי רכב יש קצין רכב"."ואם אין?" שאל. "אז אין קציני רכב", ענה איש הרשות המקומית והוסיף כי "כך גם לכל חברת היסעים גם אם יש בה רק חמישה - שישה אוטובוסים" – "סליחה אני בדקתי ואין!" ענה נציג המבקר שהסביר כי כך בדיוק עובדת השיטה - מוסרים לקבלני משנה שלהם אין בכלל קציני רכב ואלה מעבירים את העבודות לקבלני משנה נוספים. "ומי מפקח על תחנות ההסעה?" שאל יו"ר הוועדה "זהו פר אקסלנס תפקידה של הרשות המקומית וגם משרד התחבורה", ענתה הגב' שוש ימין ממשרד החינוך, "ומה לגבי מקומות מסוכנים? הרשות המקומית יכולה לקבוע ללא אישור משרד התחבורה?" "בשביל תחבורה ציבורית צריך אישור שלנו", אמר נציג משרד התחבורה. "מה פתאם!" הזדעק ראש המועצה המקומית קדימה - צורן "משרד התחבורה מעורב בכל פרט".
יו"ר הוועדה: "ה' ישמור! מה יגידו אזרחים שצופים עכשיו בדיון הזה? האם משרד התחבורה טוען שרשות מקומית יכולה לעצור את האוטובוסים בנקודות פיראטיות? מה קורה פה? אתם שניכם חיים באותה מדינה?"
בקיצור- לא נהגים מפוקחים, לא אוטובוסים כשירים, אין קציני רכב, אין בכלל פיקוח בטיחותי, כל רשות מקומית עושה כטוב בעיניה. יש שלושה ארבעה אחראים, כאשר אין בכלל מישהו שלוקח אחריות כוללת. לכן - טוב תעשו הורים יקרים אם כבר במוצאי שבת תתקשרו אל המועצה המקומית ותבררו - מי מסיע את הילד שלכם ומי אחראי לגורלו.

פורסם במקור: שבועון "יום ליום"
תאריך:  27/03/2008   |   עודכן:  27/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרויקטים כלכליים וחומוס שאיננו יורה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ישראל מלקקת לרוסיה בתחת
gfht34r324  |  28/03/08 06:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר דניאל שינהר
80% מדלקות האוזן יחלימו ללא כל טיפול רפואי    ובכל זאת יש צורך להקל על הסבל ולכן הטיפול בדלקת החריפה נחלק לטיפול מקומי באוזן עצמה וטיפול ססטמי
עו"ד משה גולדבלט
פסק הדין הזה גם מקומם, באשר גם כיום הנחת היסוד של מטופל צריכה להיות כי למרות שבטיפול נגרם לו נזק, אין עליו לחשוד מראש כי הטיפול היה רשלני
נרי אבנרי
שני דברים גורמים לחברי מפלגת העבודה בעתה: קלפי ומראה. הרחיקו מהם את יום הבחירות, ואל תציבו מראה מול פרצופה המקומט של מפלגתם המזדקנת. השיניים התותבות שבכוס, הקמטים החרוטים בפנים, והברכיים הרועדות, מלשינים על האין אונות האידיאולוגית
אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
אדם ש"מרכז חייו" נמצא בישראל אך עובד בחו"ל, מחוייב בתשלום מסים    עובדים בחו"ל אך עבור מעסיק ישראלי? הרווחתם
שמואל קופר
הצעת החוק המשנה את הגדרת המוות נועדה להקל על רופאים לקצור אברים של אנשים חיים לטובת חולים אחרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il