X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מעתה ניתן לאכול אוכל כשר במשחקי הNBA של השיקאגו בולס, בנוסף ל-7 יעדים אחרים ברחבי ארה"ב בו הוקמו בשנים האחרונות דוכני אוכל כשרות למהדרין
▪  ▪  ▪
הפסיק לקנא [צילום: טירת צבי]
התפריט הכשר ב'יונייטד סנטר' בשיקאגו:
נקניקיית 100% בקר בלחמנייה
נקניקיית 100% בקר איטלקית מתוקה עם פלפלים ובצל בלחמנייה
בייגלה חם
משקאות קלים
בקבוקי מים
בירה
כשרות: CRC רבנות שיקאגו
תפילה: בהפסקת המחצית במשחקי כדורסל ובהפסקה של משחקי ההוקי

בשיקגו מאוד התרגשו בשבועות האחרונים בעקבות פתיחתה מחדש של עונת ה-NBA מחדש לאחר תקופה ארוכה ביותר של שביתה. אך ליהודי שיקגו יש סיבה נוספת לשמוח, ועל הבשורה החדשה הם מדברים מזה מספר שבועות סביב שולחן השבת: ב'יונייטד סנטר', היכל הספורט והבידור שמארח את משחקיהם של השיקגו בולס וקבוצת ההוקי קרח ה'בלאקהוקס' הוקם דוכן המוכר אוכל כשר.
יש להבין את צהלתם של האמריקנים הרעבים, שאר האוהדים השרופים נוהגים לקנות מגוון 'ג'אנק פוד' כגון נקניקיות, כריכים ונאצ'וס, ואילו היהודים שומרי המסורת נאלצים להסתפק בכריך טונה שהביאו מהבית. לא עוד.
ג'ונתן כץ הוא אחד מהאוהדים האלה, אשר כל חייו הלך למשחקי ספורט ונאלץ לאכול בבית לפני המשחק מפני שהוא יהודי שומר מסורת. "זה נורא מבאס ללכת למשחקי ספורט בארה"ב, כאשר חלק מן החוויה הוא האוכל, ואתה נאלץ פשוט לבהות בגויים אוכלים כאוות נפשם", הוא מסביר ל'מקור ראשון'.
התרחב ל-8 סניפים
כץ בן ה-36 מתגורר באנגלווד ניו ג'רזי, סיפר על תסכולו מהמצב לבוס שלו שהיה נוצרי קתולי אדוק. אותו בוס החליט לעשות מעשה ודחף אותו בשנת 2003 להיפגש עם הבעלים של קבוצת הבייסבול הניו-יורק ג'יינטס. לאחר פגישה אחת הוחלט על ניסיון שהפך להיות קבוע: הקמת דוכן נקניקיות כשרות באיצטדיון שיהיה פתוח לכלל האוהדים. "מאז אני כבר לא עובד אצל אותו בוס, אבל הוא מפרגן מאוד על העסק שהתחלתי", אומר כץ, ומאז העסק רק הלך והתרחב. כיום מדובר על 8 סניפים של הרשת Kosher Sport Inc ובתרגום חופשי ספורט כשר בע"מ, אשר מציעים מגוון מוצרים כשרים לאוהדי הספורט בניו-יורק, דטרויט, מיאמי ובולטימור.
"אני עוד זוכר את המשחק הראשון שהשתתפתי בו כילד, השיקאגו בולס שיחקו נגד הניו-יורק ניקס, ומאז אני אוהד מושבע של הבולס", הוא מספר ומדגיש כי באותה תקופה שיחק אגדת הכדורסל מייקל ג'ורדן.
בראשון לינואר לפני קצת יותר משבוע הצליח כץ להגשים חלום: הוא פתח את הדוכן הכשר הראשון בהיכל הספורט של קבוצתו האהובה בשיקגו, זאת ימים ספורים לפני יום הולדתו ה-36. "זו מתנת יום הולדת מעולה ואני שמח לספק לאוהדי שיקגו השרופים את האפשרות לאכול אוכל טרי וכשר למהדרין". כץ מציין כי באם רק יהודים שומרי מסורת היו קונים בדוכני המזון הם לא היו כלכליים, והסביר כי רוב הקונים הינם דווקא לא יהודיים, אשר מעדיפים לקנות בשר כשר.
גם המוסלמים מגיעים
בכל דוכניו מוכר כץ נקניקיות כשרות מחברת A&H המיוצרים בניו-יורק, אך דווקא בשיקגו החליט ללכת על בשר מקומי. מדובר בבשר ממעדניית 'רומייניאן' (רומני) הקיימת בשיקגו עשרות שנים, אשר ידוע ברחבי ארה"ב ובעולם באיכותו ובטעמו הייחודי "רציתי לתת ללקוחות משיקגו את בשר מקומי, אשר הוא אחד מסמליו של הקהילה היהודית המקומית, אין יהודי שמגיע לשיקגו ולא קונה מ'רומייניאן'". בנוסף, החליט לבקש מה-CRC ארגון הכשרות של שיקגו לתת השגחה על הדוכן, זאת במקום הכשרות ה'סטאר קיי' שיש ברוב הדוכנים האחרים ברחבי ארה"ב.
"לשמחתי גם ה'בולס' וגם קבוצת ההוקי ה'בלאק הוקס' נמצאים כרגע במקום הראשון, וכל הכרטיסים למשחקים בעונה הקרובה מכורים, כך שמצבנו טוב מאוד".
בעקבות העובדה שהנקניקיות קיבלו הכשר, מגיעים לדוכנים אורחים מפתיעים: אלפי אוהדי ספורט מוסלמים אשר סומכים על הכשרות היהודית במקום שחיטת ה'חלאל' המוסלמית המסורתית. "דווקא בדטרויט, עיר שיש בה הרבה מוסלמים הם מגיעים בהמוניהם, ואין להם שום בעיה עם הכשרות שלנו, להפך".
התפריט משתנה מעיר לעיר מסיבות מגוונות, בחלק מהמקומות ניתן לקנות בנוסף לנקניקיות קישים, בייגלה חם, ראפים בשריים ועוד.
בפעם הבאה שאתם במשחק ספורט אמריקני, בידקו מראש אם יש במקום אוכל כשר. בתאבון!

פורסם במקור: מקור ראשון
תאריך:  12/01/2012   |   עודכן:  12/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מהדרין בע"מ
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מייקל ג'ורדן יאכל כשר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הכתבה דורשת עריכה לשונית והגהה
שמעון ש  |  12/01/12 18:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זיו אברג'יל
הקשר התאמן וצפוי לשחק נגד פ"ת: "בית"ר זה בית". 1:2 לנעים על קטמון
איתמר לוין
ביהמ"ש העליון זיכה ברוב דעות ומחמת הספק אדם שהואשם במעשי אונס חוזרים ונשנים של גיסתו    הנשיא הבא חולק על הדעה הרווחת, לפיה בעבירות מין יש לצמצם במיוחד את התערבות ערכאת הערעור
אביתר בן-צדף
הקצינה פוטרה בגלל התאכזרות לאנשיה    תשוחרר ב"כבוד", למרות הביקורת על התנהגותה
עופר וולפסון
הקשת המזרחית בירכה את הכלכלן שפוטר מבית ההשקעות אקסלנס בעקבות דבריו, על "האומץ לצאת באמירות ברורות וקשות על החברה בישראל"    מכללת ספיר, בה אמר את הדברים: "הפיטורים - פגיעה בפלורליזם"    מומחה לדיני עבודה: "הפיטורים תקינים, המקטרגים פופוליסטים"    התנועה הקיבוצית: "הסתה שקרית נגד 200 אלף אזרחים המתגוררים בפריפריה"
דניאל רוט
2:07:30 לטוואמבה הצרפתי. אף ישראלי לא השיג את המינימום ללונדון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il