X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
מאת יעל דרור- סרוסי, דיאטנית קלינית וספורט M.Sc המשמשת כיועצת מקצועית לחברת דקסל פארמה
▪  ▪  ▪

חברת דקסל פארמה מגישה:
איך לעבור את משלוחי המנות
עם יין משמח לבב אנוש וללא צרבת!
חג פורים הבא עלינו לטובה מביא עימו את התחפושות ומשלוחי המנות, וכמובן את סעודת הפורים המסורתית והיין שנשפך... עבור חלק נכבד מהאוכלוסיה סעודת הפורים מסתיימת באקורד צורם מעט: הצרבת שבאה ממש אחרי.
הצרבת הינה תופעה שכיחה בקרב נשים וגברים כאחד ובכל שכבות הגיל. מסקר גיאוקרטוגרפיה, שנערך עבור אומפרדקס-Z, התרופה ללא מרשם למניעת צרבת עד 24 שעות, עולה כי כ-30% מהציבור הבוגר בארץ סובלים מצרבת בדרגות שונות. רובם חווים צרבת בתדירות של פעם בשבוע עד פעם בחודש. כ-13% מהם סובלים מצרבת בתדירות של פעם בשבוע לפחות.
יעל דרור- סרוסי, דיאטנית קלינית וספורט M.Sc המשמשת כיועצת מקצועית לחברת דקסל פארמה, קיבצה לנו מידע שיעזור לנו ליהנות ממשלוחי המנות ומארוחת הפורים ולהימנע עד כמה שאפשר מצרבת:
  • אכילה של כמות גדולה בבת אחת מעלה את הסיכון לצרבת – משלוח מנות בסלסלה גדולה ועמוסה בכל טוב יכול להרשים, אך חשוב לא להגזים בכמות האוכל והממתקים שיכיל; ככל שכמות האוכל בקיבה גדולה יותר, יש חשש שהאוכל יישאר יותר מדי זמן בקיבה, ילחץ על הדפנות ובעת "מצוקה" ידלוף קצת החוצה מהקיבה לכיוון הוושט. מומלץ לחלק את משלוח המנות למשלוחי מנות קטנים שיוגשו באופן אישי לכל אחד.
  • אוזני המן עם מילויים מפתיעים - היום ניתן למצוא אוזני המן עם כמות מאוד גדולה של ריבה, פרג, שוקולד או ריבת חלב, רחת לקום וממרחי תמרים ואגוזים. למרות שמדובר בעוגיות יבשות יחסית, אחוזי השומן אינם בהכרח נמוכים. אכילה של כמות גדולה של אוזני המן, עלולה ליצור הרגשה לא נעימה של בעירה בקיבה. הקציבו לעצמכם 2 עוגיות ביום, אותן תחלקו לאורך היום (רצוי לצד שתייה חמה), מומלץ במילוי ריבה או "רחת-לקום" - בהם אחוזי השומן נמוכים יותר.
  • משקאות תוססים - עלולים לעשות תוהו ובוהו בקיבה ולגרום לצרבת. כאשר שותים משקאות תוססים בולעים את בועות הגז יחד עם המשקה. בשעות שלאחר השתייה הגזים עלולים להתחיל לצאת החוצה (גרפסים), ואז גם כמות מסויימת של חומצה עלולה לעבור לושט ולגרום תחושת צרבת.
  • אלכוהול ומשקאות חריפים – למרות מצוות פורים להשתכר "...עד דלא ידע בין ארור המן לברוך מרדכי", חשוב לדעת שגם אלכוהול עלול לעודד תחושת צרבת. ככל שאחוז האלכוהול עולה בשתיה החריפה, כך הסיכון לצרבת עולה. לכן, נסו לבחור שתייה איכותית המכילה עד 12%-14% אלכוהול, ולרכוש אותה בבקבוקים קטנים.
  • חלב מרגיע צרבת, אך מעורר אותה חזק יותר לאחר מכן - שתיה של חלב בעל PH גבוה (בסיסי) סותרת את החומציות הגבוהה בקיבה ולכן מרגיעה ברגע הראשון את הצרבת. אך בפועל, לאחר איזון החומציות, בתגובה תפריש הקיבה יותר חומצה ולכן הצרבת עלולה להתגבר בהמשך.
  • טיפול מונע – למי שבכל זאת אינו מוכן לוותר על משלוחי מנות ורוצה להימנע מצרבת, כדאי לדעת שכיום ניתן לרכוש, ללא מרשם רופא, תרופות מהדור החדש דוגמת אומפרדקס Z, המפחיתות ביעילות רבה את הפרשת החומצה לקיבה ובכך מונעות את הצרבת מראש.
זכרו כי פורים שלא כמו חגים אחרים, הוא חג קצר ולאחר שנגמרים ימי התחפושות והחגיגות, הקפידו שלא ישארו יותר משלוחי מנות בבית, כדי שלא תמשיכו לנשנש ולהרגיש רע עם צרבת לא נעימה בשאר ימי השבוע (וכמובן לא תקלקלו את הגזרה).

תאריך:  26/02/2012   |   עודכן:  27/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זהר נוי
שתי התרופות החדשות, Ra-223 ו-MDV3100, משפרות את שיעורי השרידות ובריאות העצם אצל גברים עם סרטן ערמונית עמיד לסירוס גרורתי
יצחק רביחיא
וב העם האירני שואף שאירן תהפוך למעצמה גרעינית - כך מגלה אליעזר צפריר, איש המוסד בהרצאה שיישא במכון טרומן בירושלים , יום ב', 5 במרס בשעה 12:30
יצחק רביחיא
כרזות, הומאג'ים וליטוגרפיות של האמן משה קסטל מוצעים למכירה מיוחדת במוזיאון קסטל במעלה אדומים שפותח שעריו לביקור חינם - יום שישי, 2 במרס בין השעות 10:00 – 14:00
יצחק רביחיא
הצגת בכורה מבית אנסמבל התיאטרון הישראלי- אתיופי הולוגב – סאק בסאק (צחוק וצחוק) - יום א', 26 בפברואר בשעה 19:30 בבית הקונפדרציה בירושלים
אופיר שפיגל
- ההודעה מטעם אופיר שפיגל תקשורת וקשרי ממשל בע"מ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il