הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

ניצחון שישי רצוף לבית"ר, צפו ב-0:1 על עכו

הירושלמים לא עוצרים ועם פער 10 נקודות מהקו האדום כבר אפשר לקבוע: מסע ההיחלצות הסתיים בהצלחה, 4 מחזורים לסיום העונה. שער של ריקן (44) עשה את ההבדל, אבל רק יכולת מעולה של גורש בין הקורות מנעה מהצפוניים תבוסה

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  15.04.12 - 21:55

הערב (ראשון) קיבלנו כנראה את החותמת הסופית שאם לא יקרה משהו הזוי במיוחד בית"ר ירושלים תבטיח בסופו של דבר עונה נוספת בליגת העל. הקבוצה, שמאז הגעתו של אלי כהן לבירה, הפכה לתוססת במיוחד השלימה ניצחון שישי ברציפות עם 0:1 על הפועל עכו באיצטדיון טדי. בכך פתחו הירושלמים פער של לא פחות מ-10 נקודות מהקו האדום, כשנותרו רק עוד 12 נקודות בקופה. מי שמוכן לשים את כספו נגד הישרדות של בית"ר שיקום.

למרות התוצאה שנראית לכאורה מינימלית חייבים לציין שגם הערב בית"ר הציגה משחק סוחף והתקפי עם עשרות (אנחנו לא מגזימים) מצבי הבקעה. הסיבה לשער אחד בלבד שכבשה בית"ר היא אחת: דודו גורש. שוער הפועל עכו הציג יכולת מעולה בין הקורות ופעם אחר פעם מנע מהבית"רים לתרגם מצבי הבקעה בטוחים לחגיגה אחת גדולה בטדי. למזלם של אלי כהן (הירושלמי) ושחקניו בדקה ה-44 ביצוע אחד מלוטש של אבי ריקן, שמצא את הרשת עם בעיטה מהאוויר, עשה צדק ועשה בסופו של דבר את ההבדל.

כמו בשבועות האחרונים ראינו אצל בית"ר קבוצה משוחררת, כאשר כל שחקן יודע מה לעשות על המגרש. סטיבן כהן וברק משה אמנם נעדרו אבל הכדורגל של הירושלמים המשיך לשטוף. ההסטה של ריקן לעמדת הקשר עשתה לו רק טוב ועם קצת יותר ריכוז השחקן, שהגיע לשלושה מצבים מצויינים, היה גם מסיים עם יותר משער אחד. מי שבלט גם הוא הערב היה ערן לוי שסידר לחבריו הזדמנויות קורצות, אבל גורש כאמור הגיע לבירה בכושר שיא. מילה טובה מגיעה גם להגנה בראשות אנדריי פילאבסקי ותומר בן יוסף שלא איפשרה לעכו לסכן באמת את אריאל הרוש, במיוחד בדקות הטובות של הצפוניים בתחילת המחצית השניה.

ומה נגיד על עכו? הקבוצה מהצפון עדיין לא הבטיחה סופית את הישארותה בליגה, אך בעיר הנמל מתנהלים כאילו זה כבר קרה והיכולת נראית בהתאם. אלי כהן כבר הודיע לשחקניו שלא ימשיך והיו"ר ציון וייצמן מחפש מחליף לקראת העונה הבאה. על הדשא בטדי ראינו הפעם חבורה שמחכה כבר ללכת לים, ובמיוחד בלטה לרעה המחצית הראשונה העלובה שהציגה. עכו כנראה לא תרד העונה, אבל אם מישהו שם לא יקח בקרוב את העניינים לידיים, הצפוניים עוד עלולים למצוא את עצמם מתמודדים עם דופק גבוה במחזורי הסיום.

בעקבות הניצחון בית"ר קפצה עד למקום ה-10 (43 נקודות) וחלפה על פני עכו (11) שלה 41 נקודות. בשבוע הבא יפגשו הירושלמים את רמת השרון ובמידה ותיפול הכרעה במשחק ביום שני בין הפועל ב"ש למכבי פ"ת, ניצחון יספיק לה כדי להישאר גם מתמטית בליגה. עכו מצידה תנסה להתאושש מול הפועל חיפה. 

מי שלא התנתקו גם במהלך המשחק מהחלטת בית הדין להחזיר את 3 הנקודות למכבי פ"ת היו אוהדי בית"ר. משריקת הפתיחה קילל הקהל בצהוב-שחור את יו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון, בו ראה ככל הנראה כאחראי לכך. 

מהלך המשחק
בית"ר פתחה נהדר. כבר בדקה ה-7 ערן לוי השתחרר עם מבצע אישי יפה וירה כדור חד שחלף ליד העמוד של גורש. 2 דקות עברו וקובי מויאל שיגר מ-30 מטרים כדור אדיר למשקוף של עכו. הריבאונד הגיע לאבי ריקן שהיה חייב לכבוש, אבל החמיץ מ-7 מטרים אחרי הדיפה גדולה של גורש. בדקה ה-27 ניקולס פלצ'וק ניסה את כוחו בבעיטה מ-20 מטרים שחלפה מעל המשקוף. דקה עברה ועמית בן שושן קיבל כדור ברחבה, אך לא הצליח להשתלט ופיספס צ'אנס מעניין.

בדקה ה-34 ערן לוי כבר ראה איך הכדור שלו טס לפינה הרחוקה, אבל ירידה מעולה של גורש שוב מנעה שער. 3 דקות עברו ושוב לוי הגיע למצב קורץ, אבל מ-12 מטרים בעט לשמיים. דקה אחת לסיום המחצית הראשונה השער של בית"ר סוף סוף הגיע. כדור רוחב של שי חדד מצא את אבי ריקן שמהאוויר שלח נהדר בנגיעה לפינה הרחוקה ופנימה. יופי של שער.

בדקה ה-56 יובל שבתאי מצא את הראש של שצ'פוביץ' שלא הצליח להתחבר טוב לכדור ונגח החוצה. 9 דקות עברו וריקן חדר לרחבה, אך לא הצליח להעביר רוחב בגלל עוד יציאה של גורש. הדו קרב בין השניים נמשך כשבדקה ה-68 ערן לוי הציב את ריקן לבד מול גורש, אך ריקן בעט הישר לגופו של השוער.  2 דקות עברו וגם בן שושן היה חייב לכבו שלבד מול גורש, אבל יציאה של השוער שוב מנעה כיבוש.

הרכבים
בית"ר ירושלים
: אריאל הרוש; שי חדד, אנדריי פילאבסקי, תומר בן יוסף, חיים מגרלשווילי; דן אייבנדר, קובי מויאל, דאריו פרננדס, אבי ריקן (אופיר קריאף 85), עמית בן שושן; ערן לוי (לירון דיאמנט 91).
הפועל עכו: דודו גורש; יובל שבתאי, ניסו קפילוטו, אדי גוטליב, רועי לוי; שגיב כהן, אלכסנדר דוידוב (נבויסה מרינקוביץ' 65), עבד מורג'אן (גיא דיין 46), סנטיאו סולליך; ניקולאס פלצ'וק (ניקולה טרביץ' 78), סטפן שצ'פוביץ'.