X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
פרופ' רות ארנון, נשיאת האקדמיה הלאומית למדעים, מזהירה מפני התופעה החמורה של בריחת מוחות לרגל חלוקת מלגות אדאמס
▪  ▪  ▪

פרופ' רות ארנון, נשיאת האקדמיה הלאומית למדעים, מזהירה מפני התופעה החמורה של בריחת מוחות וישראל כיצואנית מדע -
דבריה נאמרו בטקס חלוקת מלגות אדאמס מטעם האקדמיה הלאומית למדעים ביום ירושלים ל-9 דוקטורנטים מצטיינים במדעי הטבע בסכום כולל של מיליון דולר
בין הזוכים מירי קרופקין, דוקטורנטית לביולוגיה מבנית ממכון ויצמן, תלמידתה של פרופ' עדה יונת החוקרת ריבוזומים, דוד צביון, דוקטורנט לננו-טכנולוגיה שהוא טייס F-16 ועוד שבעה דוקטורנטים מצטיינים נוספים במדעי הטבע שקבלו היום, א', 20 במאי, את מלגות אדאמס, המלגות היוקרתיות ביותר בישראל, בטקס שנערך באקדמיה הלאומית הישראלית למדעים בירושלים.
נשיאת האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, פרופ' רות ארנון, אמרה במפגש היום כי התופעה המכונה "בריחת המוחות" היא חמורה ואל לנו להפוך ל "יצואני מדע" בלבד, עלינו להבטיח, אמרה הנשיאה כי המצוינים שבמדענינו יוכלו להיקלט בבית, לכן אנו שמחים לראות כאן מבוגרי המחזורים הראשונים של מלגות אדאמס שחזרו מתקופות פוסט-דוקטורט במקומות המצוינים ביותר (כמו MIT, הארוורד וכו) ונקלטים כעת במשרות אקדמיות במערכת ההשכלה הגבוהה ובתעשיה הישראלית.
תשעה תלמידי דוקטורט מצטיינים במדעי הטבע מאוניברסיטאות המחקר בישראל קבלו היום את המלגה היוקרתיות בישראל-מלגת אדאמס מטעם האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים. כל אחד מהדוקטורנטים קבל מלגה של יותר ממאה אלף דולר למשך ארבע שנות לימודי הדוקטורט בנוסף לפטור משכר לימוד. 9 הדוקטורנטים הגיעו היום א', 20 במאי 2012 לטקס חלוקת המלגות במסגרת סמינר אדאמס השנתי שהתקיים באקדמיה למדעים.
מייסד קרן המלגות, מר מרסל אדאמס ממונטריאול קנדה ייסד את קרן המלגות באקדמיה הלאומית למדעים בשנת 2005 ועד כה זכו לקבל את המלגה היוקרתית באקדמיה (בנוסף ל-9 השנה) עוד 69 חוקרים ישראלים מבטיחים. מר אדאמס, הוא ציוני נלהב, יחגוג השנה יום הולדת 92. הוא החל את דרכו כניצול שואה חסר כול מרומניה שלחם במלחמת העצמאות ובהמשך הפך ליזם נדל"ן בקנדה.
בין מקבלי המלגות הדוקטורנטית מירי קרופקין ממכון ויצמן למדע, תלמידתה של פרופ' עדה יונת, חברת האקדמיה, כלת פרס נובל בכימיה. היא חוקרת ביחד עם פרופ' יונת את מבנה הריבוזומים. מירי, 24, נחשבת לאחת התלמידים הטובים ביותר של פרופ' יונת ומוגדרת על ידה "מבריקה". היא עלתה לישראל מרוסיה בגיל שנתיים, ועוד כילדה בבית הספר היסודי ביצעה ניסויים במעבדה ביתית, בתיכון בילתה במחנות קיץ למדענים צעירים ובתוכנית חץ למדענים צעירים במכון ויצמן.
עוד בין מקבלי המלגות הדוקטורנט דוד ציביון, תלמיד מחקר במסלול ישיר לדוקטורט בתחום הננו-טכנולוגיה במכון ויצמן. בין הישגיו: פרסום יוקרתי כמחבר ראשון בירחון המדע היוקרתיScience . דוד הוא טייסF-16 בדרגת רב-סרן ומשרת במילואים יותר מ-60 יום בשנה. דוד, 32, נולד ברחובות וגדל בגבעת עדה. הוא התעניין במדע מגיל צעיר ובמהלך שירותו בחיל האוויר כטייס קרב מצטיין השלים תואר ראשון באוניברסיטה הפתוחה כשהוא לומד בלילות ובסופי שבוע.
מלגאי נוסף הדוקטורנט עמית דניאלי מהאוניברסיטה העברית בירושלים שמאז ילדותו גילה תשוקה עזה למתמטיקה וסיים בינתיים הצטיינות יתרה שני תארים למתמטיקה ומדעי המחשב כשהוא עובד בחברת תוכנה יוקרתית. הוא עזב קריירה מבטיחה בהיי-טק כדי להמשיך לדוקטורט. עמית, ירושלמי בן 27 פרסם את מחקרו בכתב העת היוקרתי למתמטיקה דיסקרטית ובו תרומה משמעותית המניחה בסיס מתמטי יציב לתחום לימוד מכונות. הוא זכה בפרס על עבודתו וסיים את התואר השני כמצטיין 3 מתוך 203 תלמידים.
מלגאי נוסף הוא ליאל ספיר הלומד במסלול ישיר לדוקטורט בכימיה פיסיקלית באוניברסיטה העברית. ליאל, 28 , בנם של טכנאי רנטגן שעלה מאירן ואם מורה עולה מארגנטינה, סיים את לימודיו לתואר ראשון בתוכנית אמירים ולתואר שני בממוצע ציונים של 99 ותואר כתלמיד המצטיין בפקולטה. בצבא שירת כמפקד בחיל מודיעין ובהמשך במהלך לימודיו זכה לפרסים רבים. כיום ליאל חוקר את האוסמוליטס (osmolytes) בהם משתמשים לתעשיות המזון, התרופות וביוכימיה כמעצבים של מקרו-מולקולות.
עוד מלגאית היא צליל אסט ממכון ויצמן החוקרת גנטיקה מולקולארית ופרסמה כבר שמונה פרסומים בכתבי עת מדעיים. מנחיה מעידים על צליל, 26, כיוצאת דופן ובולטת בכישרונה לסינתזה של חומר ובפיתוח היפותזות. צליל גם מתנדבת בהוראה בבתי ספר תיכוניים.

תאריך:  20/05/2012   |   עודכן:  21/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עדה יונת
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מיליון דולר למלגאי אדאמס באקדמיה למדעים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
vera pilpoul
דפנה וסטרמן, חנה סהר, טלי נבון, יהודה אלטמן, מיכל בר-אור, פלור אימברט, סיון ראובן, עדי בצלאל, רועי קופר    אוצרים: ורה פלפול, יהודה אלטמן
בזק דוברות
בזק מאפשרת ללקוחותיה לדבר מקו הטלפון הביתי גם כשנמצאים מחוץ לבית ואפילו בחו"ל
יחסי ציבור פיליזר תקשורת
באדיבות "פסטיבל האור 2012"    6-14 ביוני, אגן העיר העתיקה, ירושלים
עדי אדרי
הקמפיין באמצעות מקאן אריקסון מוערך בכ-4 מיליון שקל    הסלוגן שמלווה את הקמפיין: Honda Civic – The Power of Driving
רעיה בלחסן
לרגל חג השבועות – חג הביכורים ואירועי "בשביל היין" יתקיימו ביקב אדיר אירועים המשלבים בין יין גבינות ושירה ישראלית בליווי "זקני הכפר", סדנת הכנת גבינות עיזים והשקת יינות היקב מבציר 2010
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il