X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
שרת החקלאות ופיתוח הכפר ביקרה היום בענף הזית ושמעה את טענות המגדלים אודות קריסתו של הענף
▪  ▪  ▪
ר' מועצת הצמחים, צבי אלון, שרת החקלאות, הגב' אורית נוקד, מנכ"ל משרד החקלאות, מר יוסי ישי ור' ענף הזית, ד"ר עדי נעלי [יח"צ]

אתמול, יום שלישי, ה- 5 ביוני 2012, נערך ביקור של בכירי משרד החקלאות ופיתוח הכפר, בראשות השרה הגב' אורית נוקד ומנכ"ל המשרד , מר יוסי ישי, בענף הזית שבמועצת הצמחים.
משרדי ענף הזית ממוקמים בבית חנניה שבצפון, במבנה שהיה בעבר, בית הקיץ של הנציב העליון הראשון בזמן המנדט הבריטי, הרברט סמואל.
כחלק מהביקור, נערך דיון אודות מצב ענף הזית הישראלי בהשתתפות: שרת החקלאות, הגב' אורית נוקד, מנכ"ל משרד החקלאות, יוסי ישי, ח"כ שאקיב שאנן, ר' מועצת הצמחים, מר צבי אלון, ר' ענף הזית, ד"ר עדי נעלי, יו"ר הוועדה הענפית, ג'אמל מדלג, חברי הוועדה הענפית ונציגי מגדלים ובתי הבד.
מגדלי הזיתים, בעלי בתי הבד ובכירים נוספים מענף הזית שטחו בפני השרה את הסכנה הקיומית הניצבת מול ענף הזית בכלל והחקלאים, מגדלי הזיתים, בפרט.
ענף הזית הישראלי סובל בשנים האחרונות מתופעה הולכת וגוברת של זיופי שמן זית וגידול באחוזי הייבוא של שמני זית באיכות ירודה ומכירתם ברשתות השיווק. בנוסף, מגדלי שמן הזית במדינות האיחוד האירופי נהנים מסובסידיות הן מהאיחוד האירופי, והן ממדינות המוצא, המקשות על המגדל והיצרן הישראלי להתחרות במחירים הנמוכים של השמנים המיובאים והמזויפים. מנגד, הוצאות הגידול של מטעי זיתים והפקת שמן זית עלו משמעותית בשנים האחרונות, בגלל עלית מחירי המים, עלויות השמירה, שכר עבודה בישראל, תשלום מסים מלאים ועוד.
במצב הנוכחי, מגדלי הזיתים, אינם יכולים לשאת בעליות הכבדות, דבר אשר יביא לכריתת מטעי זיתים שלמים ולפגיעה אנושה בענף הזית.
שמן הזית הישראלי, נחשב לאחד משמני הזית האיכותיים ביותר המופקים בעולם וזוכה להכרה בינלאומית בגין טבעו ואיכותו. בעוד כשבוע, יתארחו בארץ מגדלי שמן זית מכל העולם לתחרות 'טרה אוליביו' העולמית. במהלך שהותם בארץ, ילמדו בין היתר, יצרני השמן מכל העולם, על הענף בישראל וסגולות שמן הזית המקומי.
שרת החקלאות, הגב' אורית נוקד אמרה: "בתקופה האחרונה, הגביר המשרד, את האכיפה בכל הנוגע לשמני זית מזויפים, המסכנים את בריאותו של הציבור." עוד אמרה נוקד, כי משרדי החקלאות והתמ"ת שוקדים על פתרון לבעיותיו של ענף הזית תוך אמונה שנמשיך ליהנות מתוצרת ישראלית ואיכותית של שמני זית".
דר' עדי נעלי, ר' ענף הזית במועצת הצמחים אמר: "כיום בישראל קיימים כ-300 אלף דונם של מטעי זיתים אשר יספקו במסיק הקרוב כ-18 אלף טון של שמן זית ישראלי איכותי. כל עוד לא יינתן מענה לבעיות זיוף שמני זית ולייבוא הזול והלא איכותי המגיע מחו"ל, יאלצו החקלאים לרוק לפח כמות משמעותית מהשמן, לעקור מטעים, ולמעשה, נוכל לסגור את הענף כולו".
ענף הזית במועצת הצמחים חידש לאחרונה את תו האיכות לשמן הזית - חותמת איכות המוענקת על-ידי ענף הזית ומעידה על איכות וטיב המוצר, ונהוגה זה מספר שנים. תו האיכות המחודש מלווה בבדיקות איכות מהחדישות והמתקדמות בעולם, מטרתן של בדיקות קפדניות אלו, כי הצרכן הישראלי יקבל אך ורק שמן זית ישראלי איכותי.

תאריך:  06/06/2012   |   עודכן:  06/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אורית נוקד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שרת החקלאות ביקרה בענף הזית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
למה רק בענף הזית?
מאבד תמלילים  |  7/06/12 21:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמואלי תקשורת דורית
תחרות אשכול הזהב חוגגת השנה 10 שנים ערב הגאלה עם מיטב השפים יערך במרכז הכנסים של מלון דן פנורמה בת"א כל הרווחים מן הערב מוקדשים לעמותת "ילדים שלנו"
תאיר סגל
מתגייסת לרווחת סוכני הקבוצה ועובדי משרדיהם
מרקוביץ אדל
לוטן תדמיות קיבלה לנהל את תקציב יחסי הציבור של מעצב היודאיקה העכשווית יוסי מתתיהו
קרן יפה - גדיש
עמותת מרום לחינוך ולקידום לקויי למידה בכפר הירוק פותחת קורס מרוכז ללימוד תיאוריה לתלמידים לקויי למידה
יוסף ארנפלד
השנה, מצטרפת אל החגיגה רשת התרבות היהודית – דברי שיר, שאך לפני שנה השיקה את חנות הקונספט שלה בקומה השלישית במתחם התחנה המרכזית בירושלים

כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il