קבוצת קשרים פלוס, החברה המובילה בישראל בתחום שוברי המתנה, בעלת חברת התיירות "קשרים טורס" ומפעילת אתר ההטבות לעובדי ארגונים וחברות - "מיקרודיל", מעדכנת על מיתון בשוק התיירות. על-פי נתוני החברה, בחודש יולי מורגשת ירידה של כ-25% במכירות של נופשים תיירותיים, גם בישראל וגם בחו"ל, בהשוואה ליולי בשנה שעברה.
לדברי הראל שקד, מנכ"ל משותף בקבוצת קשרים פלוס, "זו מגמה ששמנו לב אליה בתחילת החודש והיא ממשיכה להתחזק. מלונות בארץ ובחו"ל מוצאים עצמם חייבים להוריד מחירים כדי לכסות על הירידה במכירות בהשוואה לקיץ שעבר."
לדברי שקד, חודש יולי הוא בדרך כלל חודש מאוד משמעותי בעונת התיירות. בחברה מרגישים כי חלק מספקי השירותים לתיירות מוזילים מחירים כדי למשוך את הקהל, אשר בשנים קודמות הגיע בהמוניו והשנה מעט יותר מהסס. כך, למשל, ניתן להשיג חדר ל-3 לילות במלון באילת בסוף שבוע בסכום נמוך כמו 1,990 ש"ח (כאשר ילד יעלה 250 ש"ח), בעוד חבילת נופש לאתרים אטרקטיביים בחו"ל, כמו רודוס ביוון, יכולה לעלות סכום נמוך כמו 399$ לשלושה לילות.