X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
פרויקט לשיתוף פעולה אזורי בחבל אילות בעלות של 10 מיליון ש"ח יביא לקידום תחום האנרגיה המתחדשת לאורך הגבול הדרומי עם ירדן כמנוף לפתוח אזורי
▪  ▪  ▪

השר סילבן שלום והמשרד לשיתוף פעולה אזורי אישרו למנהלת אילת-איילות לאנרגיה מתחדשת תקציב של מעל ל-4 מיליון ש"ח עבור פרויקט לשיתוף פעולה מחקרי באזור חבל איילות, במסגרתו תיערך בדיקת היתכנות להקמת תחנת כוח תרמו-סולארית. מעבדות ראשונות יחנכו על-ידי המשרד במסגרת כנס אילת אילות לאנרגיה מתחדשת.
היבטים שונים של פעילות הפרויקט ידונו בכנס אילת-אילות ה 5 לאנרגיה מתחדשת שיערך בחודש נובמבר. הפרויקט לשיתוף פעולה אזורי בחבל איילות ליד גבול ירדן יביא לקידום תחום האנרגיה המתחדשת לאורך הגבול הדרומי עם ירדן ויהווה מנוף לפתוח אזורי. המשרד לשיתוף פעולה אזורי והמשרד לפיתוח הנגב והגליל אישרו העברת תקציב להתנעת הפרויקט. סך הכול יושקע בפרויקט סכום של 10 מיליון שקלים. הפרויקט יביא לקידום תחום האנרגיה המתחדשת כמנוף לפיתוח אזורי ובתוך כך חיזוק תחום המחקר, כך שיהפוך למרכז שישרת ויחזק את כל גופי המחקר הפיתוח והאקדמיה המצויים באזור משני צידי הגבול. בפרויקט תשולב גם פעילות משותפת בתחום המים והוא יהווה אבן שואבת לחוקרים וסטודנטים מהארץ וממדינות שכנות.
בין מטרות המרכז, הקמת מרכז-מעבדות שיהווה HUB"" מחקרי באזור חבל איילות והגבול הדרומי עם ירדן בהתמחות של אנרגיות מתחדשות, הקמת מעבדות מאובזרות בתחומי מתחדשות: מעבדת ביו-אנרגיה וביו-דלקים, מעבדת מימן, מעבדת שטח סולארית, תחנה מטאורולוגית ועוד. הפרויקט יכלול הפעלת מעבדות מקצועיות עם חוקרים, לבורנטים וסטודנטים. מנהלי המעבדות, יהיו החוקרים של מרכז מדע ים המלח והערבה משלוחת חבל איילות. כמו-כן, יתאפשרו שיתופי פעולה מחקריים עם קבוצות מחקר ירדניות ושילוב סטודנטים ירדנים ופלשתינים בעבודה מחקרית, הפעלת קורסים, הכשרות מקצועיות וסדנאות בשטח המעבדות ועוד.
המשנה לראש הממשלה והשר לשיתוף פעולה אזורי והמשרד לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום: "המשרד משתמש בכל המשאבים שבידיו על-מנת לקדם פרויקטים עם הפנים לעתיד, פרויקט זה הוא רק אחד מהם. אנו רוצים להיות פורצי דרך בכל התחומים ועם כוחות משותפים ובאמצעות שיתופי פעולה אזוריים אנו נשתמש באוצרות הטבע של הערבה ונתעל אותם לטכנולוגיה המתהווה היום".
אודי גת, ראש מועצת אילת אילות: "הקמת מרכז מעבדות שכזה הנו אבן דרך חשובה ביותר בהפיכת הערבה ל"עמק השמש" של האנרגיות המתחדשות בארץ. תשתיות של מעבדות חדשניות ביותר ומאובזרות תצליח להביא חוקרים מהארץ ומירדן לאזור וליצור מרכז מחקר מוביל בתחומו תוך כדי שיתופי פעולה עם אונ' וחוקרים מובילים מהארץ ומהעולם בתחום. אנחנו מאמינים כי מעבדות אלו יהוו את חוד החנית של תחום האנרגיות החלופיות בארץ ויצטרפו לכל שאר התחנות הסולאריות, הכנסים הבינלאומיים, החממה הטכנולוגית, מרכזי ההכשרות ומרכזי התיירות המוקמים בימים אלה באזור חבל אילות ואילת כחלק מהמפכה האמיתית המתרחשת באזור".

תאריך:  02/08/2012   |   עודכן:  02/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרויקט שיתוף פעולה אזור יושק בחבל אילות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף מואב
נחנך "תמנון" - ה-Cluster האזרחי הגדול ביותר בישראל: TNN טלקום התקינה בטכניון מחשב-על SGI בעסקה של יותר מ-2 מיליון ש"ח
אסף מואב
דאסו סיסטמס ומדינת וושינגטון יכשירו את הדור הבא של חדשנות בתחום התעופה והחלל
אסף מואב
"קשרים פלוס" חושפת: רוב הישראלים מעדיפים לילה רומנטי עבור ט"ו באב
גלעד הראל
שיא בציוני VB100, ציון VBSpam על חסימה של מעל 95% מדואר הזבל ומיקום בין שלוש חברות האבטחה המובילות בעולם של AV Comparatives
גלי שעיבי
גנים נסתרים בתוך מבנים, מתחמי אופניים נייחים להפקת אנרגיה ירוקה, רעיונות תכנוניים חדשניים והתחדשות עירונית – בוגרי המחלקה לעיצוב פנים מבנה וסביבה בשנקר נטלו השנה חלק בפרויקט ייחודי שנועד לתכנן מחדש את רובע העיר העתיקה בבאר שבע ולהפיח בו רוח חיים. הפרויקט החדשני מוצג בימים אלו בתערוכת הבוגרים של מחלקות העיצוב בשנקר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il