X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
גם מדבר טוב יש יותר מדי: חופשת לידה של 14 שבועות לא רק שמהווה עול כלכלי על המדינה, היא בעיקר דוחקת את רגלי הנשים ממעגל העבודה מאחר וכסף כן יש למדינה, רק שבוחרת להתשמש בו לצרכי אתנן פוליטי, ממליצה חנה בית הלחמי להעביר את השבועיים המיותרים - לאבות פמניזם פרגמטי
▪  ▪  ▪
12 שבועות זה מספיק בהחלט

הדיון הנוקב על הבחירה השערורייתית של פקידי האוצר לקצץ שבועיים מחופשת הלידה, הוא דיון ראוי. יש כאן שיטתיות לא ראויה של בזבוזי ענק לצרכי אתנן פוליטי לישיבות ולמגזרים המפעילים לחץ על האוצר, ומאידך שורת קיצוצים דווקא בזוטות שמסייעות לתחושת הרווחה של אוכלוסיות מוחלשות ונטולות השפעה על גליון האקסל של תקציב המדינה - נשים בכללן.
אולם אף אחת מאיתנו לא נתנה את הדעת לשאלה המהותית - מדוע הוארכה מלכתחילה חופשת הלידה ל-14 שבועות, האם זה נחוץ ומה הנזק שהארכת חופשת הלידה עלולה לגרום לנשים בשוק העבודה בישראל.
לפני כשנתיים ביקרה בארץ, בהזמנת קרן 'אברט', חברת פרלמנט גרמניה. נפגשנו איתה במשרדי הקרן על-מנת לשמוע מה עושה ההארכה הזוחלת של חופשת הלידה, למעמדן ולמידת השתתפותן של נשים בגיל הפיריון בשוק העבודה. מסתבר שבדומה למתרחש במדינות סקנדינביה, עקומת ההשתתפות הזו יורדת פלאים בגילאים 25-40. נשים גרמניות צריכות לבחור בין שתי אפשרויות שמחירן בלתי נסבל - צמצום השתתפותן בשוק העבודה, או ויתור על הבאת ילדים לעולם. גרמניה, שכבר עברה לפנינו את גל הפופוליזם שמדגיש את זכויותינו רק בתחומים בהם ממילא יש לנו בלעדיות, התעשתה לכשהגיעה לנתוני ילודה שלילית.
12 שבועות זה מספיק: החוק הישראלי מממן לנשים זמן מספיק למנוחה, הסתגלות להורות, החלמה מהלידה ושהייה עם התינוק/ת, ואף מגן עלינו מפני פיטורין במידה ובחרנו להאריך את תקופת החופשה. זוהי חקיקה סוציאלית (בניגוד למקבילתה האמריקנית - המאפשרת 10 ימים בלבד) המאזנת בין תקופת ההיעדרות ה"נסבלת" ממקום העבודה, מבלי לפגוע כלכלית במעסיק (ובהתאם - בכלכלת המדינה) מחד ובצרכי המשפחה מאידך. אישית, ילדתי פעמיים. בפעם הראשונה חזרתי לשוק העבודה לאחר 8 שבועות, מבחירתי. בפעם השנייה - לאחר 24 שבועות, גם אז מבחירתי. אף אחד לא הפריע לי, כך או כך.
אם לשוב לפתיח, ראוי שאותם שבועיים שקוצצו (בחטא מדיניות מחיקת המשבצות באקסל, שאינן מוגנות על-ידי קבוצה לוביסטית חזקה - ולא ממניעים ענייניים או ערכיים) מחופשת הלידה המשודרגת - לא יושבו לנשים, בהן הארכת חופשת הלידה פוגעת מהותית, מעמדית, תעסוקתית ומבחינת פערי הקידום והשכר, אלא יועברו כשי של המדינה לאבות דווקא - שעד היום אין הכרה בזכותם לחופשת לידה נפרדת מזו של האם.
הפמיניזם החדש הוא פמיניזם פרגמטי, המכיר בחשיבות התמיכה הסוציאלית של המדינה בתפקודים אמהיים ונשיים, ולצידם בחשיבות העצומה של התמיכה בהפיכת שוק העבודה לידידותי למשפחה כולה. בכך, ניתן יהיה למוסס חלק מהסטיגמות התרבותיות שמשאירות נשים באופן קבוע בתחתיתה של סקאלת הפערים. תנו 12 שבועות בלבד לאמהות, שבועיים לאבות, ובא הן לציונה והן לציון גואל.

תאריך:  25/07/2008   |   עודכן:  26/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
12 שבועות זה מספיק
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ה-14 ודאי קשר גברי נגד הנשים ל"ת
א מ רול  |  26/07/08 06:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חגי סרי לוי
היועצת המשפטית של הכנסת: "בשארה הוא עדיין בגדר חשוד, לא הורשע ואפילו לא הוגש נגדו כתב אישום, ומכיוון שכך שלילת זכויותיו הכספיות היא בגדר ענישה כאשר הוא עדיין בגדר חשוד בלבד"
טובה ספרא
השבוע צפויות הרפתקאות אמיצות אבל מתלווה לכך "טמפרטורה" גבוהה    בתחום הנפט והכלכלה שום דבר לא ברור והבועה כנראה תתנפץ לנו בפרצוף    דבר אחד כן ברור: עד פברואר 2009 אולמרט כבר לא יהיה כאן
אברהם (פריצי) פריד
המשתה של קדימה, הטרקטור של שטרית ואותיות פורחות בפרקליטות    וגם: סוף הסיפור עם התלונה על החיילת (ועוד...)
נרי אבנרי
בניסיונם לגרום לנו לרתיעה מלינץ' ציבורי, מזהירים אותנו יחצניו של אולמרט, מהתאווה הפרימיטיבית של רבים מאיתנו לתלות אותו בכיכר העיר. אני כ"שופט" בחבר המושבעים של הכיכר, מרשיע אותו בגין אדישותו לסלידת האזרחים ממנו, מה שמוכיח שמעולם לא חשב כשליח ציבור
עו"ד יוסי דר
"אם יחליט היועץ המשפטי לממשלה על הגשת כתב אישום נגדי, אתפטר מתפקידי", כך אמר אולמרט במוצאי יום העצמאות האחרון. אולמרט מתחייב להתפטר - לא עם הגשת כתב אישום נגדו, אלא בשלב מוקדם יותר: ברגע שמזוז רק "יחליט" להגיש כתב אישום. מה קרה מאז? זו כבר היסטוריה...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il