X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
פריצה למערכת המשפט בישראל, הפלת שרתי האחסון של GoDaddy ווירוס לסמארטפון שיכול לרגל אחריכם באמצעות המצלמה. מה תקף אותנו בחודש ספטמבר?
▪  ▪  ▪
האיומים הניצפים ביותר בספטמבר [ESET]

חודש ספטמבר האחרון התברך ביותר ימי חופשה מימי עבודה, אבל כמו שאומר הפתגם "אין מנוחה לרשעים" פושעי האינטרנט המשיכו לעבוד קשה גם החודש. בתחילת ספטמבר דיווחו כלי התקשורת שפריצה לשרתי אחסון האתרים הפופולריים GoDaddy הביאה לקריסתם של מיליוני אתרים ברחבי העולם. יום למחרת הכחישה ענקית האחסון ששרתיה נפרצו ושהקריסה נבעה מתקלה טכנית פנימית מה שהביא את ההאקר שטוען שביצע את הפריצה לפרסם את קוד המקור של החברה. בין אם מדובר בפריצה או תקלה, עסקים קטנים ובינוניים רבים טענו שנגרם לכם נזק פיננסי ממשי בעקבות נפילת השרתים.
גם מערכת בתי המשפט בישראל סבלה החודש מפריצה למערכות שלה. לפי החשד האקר, המוכר למשטרה, המכונה "הלמו" הצליח לחדור לארכיון המסווג של מערכת המשפט ואף לעיין בפרטי חקירה מסווגים מפרשות מפורסמות כמו "הולילנד" ופרשת ענת קם. ההאקר, שנעצר על-ידי המשטרה, הכחיש את החשדות המיוחסים לו ובניגוד להאקר שטוען שפרץ לשרתי GoDaddy טען שמדובר דווקא בתקלה טכנית של אתר בתי המשפט שאפשרו לו לעיין במסמכים.
שקט מצלמים
תארו לכם שווירוס מתוחכם מושתל אצלכם בסמארטפון, מצלם את כל מה שהטלפון "רואה" ושולח את התמונות, ונתונים נוספים כמו למשל המיקום שלכם, לשרת מרוחק מבלי שתבחינו בכך? זה בדיוק מה שהציגו חוקרים ממעבדת המחקר של הצבא האמריקני ואוניברסיטת אינדיאנה. הווירוס המכונה PlaceRaider מסוגל להתממשק עם מצלמת המכשיר ולצלם תמונות רנדומלית או לפי הגדרה מראש וליצור הדמיה תלת ממדית של סביבת הקורבן. החוקרים שהציגו את האפליקציה טוענים שהווירוס נוצר כחלק ממחקר אקדמי ואין כל כוונה להשתמש בו הלכה למעשה, אך הדבר מעלה תהיות לגבי איכות האבטחה של הטלפונים החכמים הקיימים היום בשוק ופוטנציאל הנזק שעלול להיגרם מניצול הפלטפורמה הנוחה שמספק הסמארטפון.
אלו איומים כיכבו בספטמבר?
איום המכונה IFN/Autorun שוב מוביל את טבלת האיומים. מדובר במשפחה של תוכנות זדוניות שמנצלת את פיצ'ר ההפעלה האוטומטית (Autorun) של רכיבי מדיה ניידת במערכת ההפעלה של מייקרוסופט כדי להדביק את המחשב ולכן מומלץ לנטרל את אופציית ההפעלה האוטומטית ולסרוק כל רכיב של מדיה ניידת כמו USB, כוננים חיצוניים ואפילו דיסקים לפני שפותחים אותם על המחשב שלנו. במקום נמצא איום המכונה ScrInject. זהו קוד זדוני סמוי שמושתל בדפי אינטרנט לגיטימיים ומנתב את הגולש להורדת תוכנות זדוניות למחשב שלו באופן אוטומטי וללא ידיעתו. אל המקום השלישי מגיע איום המכונה Iframe.b, זהו קוד זדוני אשר שותל את עצמו באתרים לגיטימיים ומנתב את הגולשים לאתרים שידביקו אותם בווירוסים ושאר מרעין בישין. בחברת ESET מדגישים שניתן להימנע מאיומים אלה בקלות יחסית באמצעות עידכון שוטף של תוכנת האנטי וירוס ומערכת ההפעלה וכן הקפדה יתרה על הקישורים והאתרים בהם עושים שימוש.

חברת ESET הינה ספקית בינלאומית של תוכנת האנטי וירוס NOD32 וחבילת האבטחה ESET Smart Security לארגונים בגדלים שונים וצרכנים פרטיים. החברה מיוצגת ברחבי העולם כולו ביותר מ-180 מדינות וסניפיה המרכזיים ממוקמים היום באנגליה, ארגנטינה, סלובקיה וכמובן ארצות הברית.
תאריך:  16/10/2012   |   עודכן:  16/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הלל צ'רני  ענת קם
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דוח האיומים של חברת ESET לחודש ספטמבר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חן מחלב
מכון התקנים הישראלי מפרסם להערות הציבור תקנים לאנרגיה בבניינים
יעל סער
חברת 'בלאט לפידות יישומים ארגוניים', נציגת Salesforce.com בישראל, סיימה פרויקט להטמעת מערכת ה-CRM של Salesforce.com בחברת 'עמיעד מערכות מים', המעסיקה כ-700 עובדים ומפיצה את מוצריה ביותר מ-70 מדינות
יצחק אלהרר
נופים מבפנים - תערוכת ציורים אינטואיטיביים של האמנית זילפה אביעד ממבשרת ירושלים שנפתחה (15.10.2012) במודיעין. תערוכה זו באה לאחר הצלחת התערוכה הקודמת שהוצגה בירושלים
חגית טאובמן
חמישה נגנים בחמישה מופעים בישראל. לוס מוצ'אצ'וס פרגוואיוס Los Muchachos Paraguayos בחגיגה לטינית מושלמת - נוסטלגיה במיטבה. בראש ההרכב שמגיע לישראל עומד לואיס אלברטו אמריליה, האחיין של הזמר האגדי לואיס אלברטו דל פרנה שהקים את הלהקה המיתולוגית "Los Paraguayos"
תומר כהן
האלבום השלישי והחדש של שלומי גרטנר "והתקין" בחנויות המוזיקה בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il